Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0e2e1cfc-a157-4e9a-a38c-52931af96770","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Márki-Zay Péter többször is felajánlkozott, hogy hallgassák meg, de így sem keresték.","shortLead":"Márki-Zay Péter többször is felajánlkozott, hogy hallgassák meg, de így sem keresték.","id":"20250121_ellenzeki-vezetot-kampanyfinanszirozas-ugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e2e1cfc-a157-4e9a-a38c-52931af96770.jpg","index":0,"item":"2def0bae-e3e9-4db9-926a-1ff74de36a5c","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_ellenzeki-vezetot-kampanyfinanszirozas-ugy","timestamp":"2025. január. 21. 17:37","title":"Dollárbaloldal: egyetlen ellenzéki vezetőt sem hallgattak ki még a legutóbbi választást érintő kampányfinanszírozási ügyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e906ca70-4dab-4e17-8684-45a9eaefad6d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ezt a Porsche Carrera-szériát a kilencvenes évek közepén gyártották.","shortLead":"Ezt a Porsche Carrera-szériát a kilencvenes évek közepén gyártották.","id":"20250121_Romma-tort-egy-youngtimer-Porschet-Tarjannal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e906ca70-4dab-4e17-8684-45a9eaefad6d.jpg","index":0,"item":"778b699a-8d66-4fc5-901f-c97cd02e42f8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_Romma-tort-egy-youngtimer-Porschet-Tarjannal","timestamp":"2025. január. 21. 11:51","title":"Rommá törtek egy ritka Porsche 911-est Tarjánnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A film vágója és rendezője szerint ezzel az égvilágon semmi baj nincs, azonban a szakmában sokan máshogyan vélekednek a kérdésről.","shortLead":"A film vágója és rendezője szerint ezzel az égvilágon semmi baj nincs, azonban a szakmában sokan máshogyan vélekednek...","id":"20250121_Adrien-Brody-magyarjara-rasegitett-a-mesterseges-intelligencia-A-brutalistaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589.jpg","index":0,"item":"a0a108f2-3b89-45b6-a170-0c19e91c9598","keywords":null,"link":"/elet/20250121_Adrien-Brody-magyarjara-rasegitett-a-mesterseges-intelligencia-A-brutalistaban","timestamp":"2025. január. 21. 14:43","title":"Adrien Brody magyarjára rásegített a mesterséges intelligencia A brutalistában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6420dd75-ea5d-41c6-89ca-8f520e9170f1","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A régi-új elnök a beiktatása után rögtön aláírt egy sor intézkedést.","shortLead":"A régi-új elnök a beiktatása után rögtön aláírt egy sor intézkedést.","id":"20250121_donald-trump-kegyelem-rendelet-capitoliumi-zavargasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6420dd75-ea5d-41c6-89ca-8f520e9170f1.jpg","index":0,"item":"5c821445-fc0a-4387-9225-fadc588122ab","keywords":null,"link":"/vilag/20250121_donald-trump-kegyelem-rendelet-capitoliumi-zavargasok","timestamp":"2025. január. 21. 05:38","title":"Kilépett a WHO-ból és a párizsi klímaegyezményből, de a capitoliumi zavargások 1600 résztvevőjének is kegyelmet adott Trump - íme, az első intézkedései","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87fad986-2641-4076-9310-345121634fcf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügyészség szerint a csecsemő túlélte volna a balesetet, ha orvost hívnak hozzá.","shortLead":"Az ügyészség szerint a csecsemő túlélte volna a balesetet, ha orvost hívnak hozzá.","id":"20250120_ugyeszseg-vademeles-neveloszulok-kisbaba-forrazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87fad986-2641-4076-9310-345121634fcf.jpg","index":0,"item":"b85db478-a314-461f-a213-2f23a9accbfa","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_ugyeszseg-vademeles-neveloszulok-kisbaba-forrazas","timestamp":"2025. január. 20. 12:12","title":"Meghalt egy 9 hónapos kisbaba, akit 80 fokos vízzel fürdetett meg a nevelőapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b42f860-32c9-4faa-b4f0-f4e6b91a09da","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Azt hitték, már rég elveszett, ám több év munkájával sikerült működésre bírni a világ egyik első, elég kezdetleges chatbotját.","shortLead":"Azt hitték, már rég elveszett, ám több év munkájával sikerült működésre bírni a világ egyik első, elég kezdetleges...","id":"20250121_eliza-chatbot-1967-ujrainditas-mit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b42f860-32c9-4faa-b4f0-f4e6b91a09da.jpg","index":0,"item":"34f5c477-959b-4872-ae0b-6f649740e175","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_eliza-chatbot-1967-ujrainditas-mit","timestamp":"2025. január. 21. 14:03","title":"ChatGPT? Ugyan, feltámasztották a világ első chatbotját 1967-ből – akár ön is kipróbálhatja az ELIZA-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5039db8-802a-4690-b98e-4fa3833b5bee","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Drágán kaphatnak hitelt azok a vállalkozások, amelyek nem termelnek exportra, az önkormányzatoknál adósságválság nem várható, de adósságuk nőhet, az agrárium fejlesztését pedig sosem késő elkezdeni – mondja Kementzey Ferenc, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese. Interjú.","shortLead":"Drágán kaphatnak hitelt azok a vállalkozások, amelyek nem termelnek exportra, az önkormányzatoknál adósságválság nem...","id":"20250120_hvg-kementzey-ferenc-kkv-szektor-hitelezes-banki-verseny-tobbszereplos-modell","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5039db8-802a-4690-b98e-4fa3833b5bee.jpg","index":0,"item":"c3959610-8e01-4381-9cca-45be257034a1","keywords":null,"link":"/360/20250120_hvg-kementzey-ferenc-kkv-szektor-hitelezes-banki-verseny-tobbszereplos-modell","timestamp":"2025. január. 20. 11:00","title":"Kementzey Ferenc, Raiffeisen-vezérhelyettes: Az utóbbi 15 évben ennyire soha nem kellett segítség a kkv-knak, mint most","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd3f2c4b-541c-4349-a1eb-3040bc5e163e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A csúcs csomag elérte a 25 dollárt néhány országban, azaz már körülbelül havi 10 000 forinttal terheli meg a felhasználók számláját csak ez az egy szolgáltatás. Egy fontos mérföldkövet is elért a Netflix.","shortLead":"A csúcs csomag elérte a 25 dollárt néhány országban, azaz már körülbelül havi 10 000 forinttal terheli meg...","id":"20250122_netflix-streaming-aremeles-merfoldko","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd3f2c4b-541c-4349-a1eb-3040bc5e163e.jpg","index":0,"item":"659f6dff-d34e-42f5-b675-2f3efb58a7a4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250122_netflix-streaming-aremeles-merfoldko","timestamp":"2025. január. 22. 08:37","title":"Durván drágul a Netflix","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyes európai országokban a személygépkocsik károsanyag-kibocsátásának mintegy 30 százaléka írható a céges flották számlájára, Magyarországon a teljes személygépjármű-park mintegy 9 százaléka céges autó. A környezettudatos gondolkodás nem elegendő, olyan szabályozási környezet megteremtése szükséges, amely a vállalkozásokat alacsonyabb kibocsátású gépjárművek beszerzésére ösztönzi – olvasható KBC Autolease közleményében.
A szén-dioxid-kibocsátás mérséklése a gazdaság minden területén feladatokat ró a vállalkozásokra. Nem kivételek ez alól az autógyártók sem, akiknek az Európai Unió döntése alapján 2012-ig 130 gramm/kilométer értékhatár alá kell csökkenteniük a gépjárművek szén-dioxid-kibocsátását. Ebben a mindenki számára égető környezetvédelmi kérdésben nagy a felelőssége a céges flották üzemeltetőinek is. Az EU egyes országaiban már a 30 százalékot is eléri a vállalati autók aránya a teljes gépjárműparkon belül, így a flottakezelők által üzemeltetett autóparkok is jelentősen hozzájárulnak a károsanyag-kibocsátáshoz.
Az EU 17 tagállama támogatja – különböző adókedvezmények vagy -mentesség formájában – a környezetbarát autók vásárlását. Magyarországon jelenleg a hibrid autókra – magánszemélyek és cégek számára – egységesen 190 000 forintban megállapított regisztrációs adó honorálja az új autót vásárlók környezettudatos döntését. Arra azonban már csak néhány ország esetén van példa, hogy célzottan céges flották környezettudatos összeállítását támogassák fiskális eszközökkel. A kivételek közé tartozik Svédország, ahol már 2002 óta 40 százalék adókedvezmény jár a cégautóadóból, ha a gépjármű elektromos vagy hibrid üzemeltetésű. Csehországban az ilyen gépjárművek a céges autókra kiszabott útadó alól mentesülnek, az Egyesült Királyságban pedig ez év áprilisától öt évig nem kell cégautóadót fizetni az elektromos autók után.
Új GPS flottakövető rendszert vezetett be 163, leginkább 24 tonnás hűtőkamionjaiban az élelmiszer és FMCG termékek hazai szállításában piacvezető Szemerey Transport Kft., így a szállított árumennyiség csaknem 80 százaléka utazik teljes felügyelet alatt.
Magyarország legnagyobb árbevételű cégei tulajdonképpen három csoportba sorolhatók aszerint, 2009-ben hogyan változtattak flottakezelési szokásaikon. Az egyik csoport a közszolgálati és állami tulajdonú cégek, ezek általában a legtöbb takarékoskodási eszközt bevetik: csökkentik a cégautók számát, módosítják a hitelszerződéseket, korlátozzák a magánhasználatot. A magáncégek esetében viszont leginkább attól függ, váltanak-e, s hogyan, hogy zömmel munkaautókat üzemeltetnek-e, vagy sem – olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
Sokan céges autóval vágnak neki a nyaralásnak. Különösen külföldi út esetén érdemes előre meggyőződni arról, hogy a használati, kiviteli engedélyek, az autó tartozékai rendben vannak-e. Jó tisztában lenni azzal is, mire terjed ki a céges autókra kötött biztosítás – hívja fel a figyelmet a KBC Autolease szakértője.
Csökkent a járművek száma, a rájuk fordított összkiadás; nőtt az átlagéletkoruk és a kihasználtságuk – röviden ez jellemzi az állami autóparkot a kormányváltás előtt. A korábbi kormányszóvivői iroda ezt elsősorban annak tulajdonította, hogy a szocialista kormány 2009-ben is tartotta magát ahhoz a 2008. őszi utasításhoz, amellyel Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök leállította az állami autóflotta központosított megújítását, valamint annak, hogy 2009 nyarától a használatra jogosult személyek száma 56-tal csökkent - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
A cégautót üzemeltető cégeknél elsősorban a munkaautókba telepítenek nyomkövető készülékeket (terítőkocsikba, szervizautókba, futárjárművekbe és persze taxikba). Ezekbe rendszerint csak flottakövetési céllal szerelnek be készüléket, a lopásvédelem másodlagos szempont, kivéve persze, ha a jármű nagy értékű árut is szállít. Felsővezetők esetén szóba sem jön a nyomkövetés, hiszen esetükben a cégjármű a cégek 99 százalékánál korlátlanul használható magáncélra, vagyis a főnöki autókba kerülő GPS-rendszereknek mondhatni egyetlen célja a lopásvédelem - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
Flottaautók vezetőinek gyakoroltatása nem elterjedt, bár egyre gyakoribb Magyarországon is. Van vezetéstechnikai kurzus, ahol a útviszonyokat modellezik tanpályán, a másik keretében a forgalomban gyakorolhatja a sofőr a lehetséges balesethelyzetek jó előre való felmérését, az úgynevezett ökotréningeknél pedig az üzemanyag-takarékos vezetéstechnika elsajátítása a cél - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
Ha a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 20-30 százalékkal csökken, akkor a szállítási szolgáltatás 40-60 százalékkal zuhan – jellemzi a nagyhaszonjármű-piaci konjunktúraérzékenységet Berkó László, a Volvo Hungary marketingmenedzsere. A tavalyi adatok ezt látszanak alátámasztani: ha az összes új 3,5 tonna fölötti jármű értékesítését nézzük, 2008-hoz képest 2009-ben 62 százalékkal kevesebb autót adtak el, ezen belül a 3,5–6 tonnás furgonok körében 50, a 6–15 tonna közötti teherautóknál 61, a 15 tonna fölötti nehéz-teherautóknál pedig 67 százalékos volt a mínusz. A szállítási teljesítmény (érték) 2009-ben ennél is jobban, 90 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az értékesítés ezzel a tíz évvel korábbi szintre esett vissza - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.