Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"46efd298-628b-42b5-ba9a-5893bb7258e3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"De aztán jött a Büszkeség és balítélet.","shortLead":"De aztán jött a Büszkeség és balítélet.","id":"20250613_Keira-Knightley-borzalmas-szineszno","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46efd298-628b-42b5-ba9a-5893bb7258e3.jpg","index":0,"item":"e846e03c-aab9-40c3-a98b-4ce3aaa1f619","keywords":null,"link":"/elet/20250613_Keira-Knightley-borzalmas-szineszno","timestamp":"2025. június. 13. 12:49","title":"Keira Knightley szerint sokan borzalmas színésznőnek gondolták a Karib-tenger kalózai miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e657ead0-4180-47e4-beb0-fb0c2b12f60f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A javaslat szerint az uniós székhelyű pénzintézeteknek tilos lenne bármilyen tranzakciót lebonyolítaniuk az érintett bankokkal.","shortLead":"A javaslat szerint az uniós székhelyű pénzintézeteknek tilos lenne bármilyen tranzakciót lebonyolítaniuk az érintett...","id":"20250612_kina-eu-oroszorszag-peking-moszkva-szankcio-bank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e657ead0-4180-47e4-beb0-fb0c2b12f60f.jpg","index":0,"item":"23434d68-b8ac-4660-bd7d-ef6aa1efba8a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_kina-eu-oroszorszag-peking-moszkva-szankcio-bank","timestamp":"2025. június. 12. 10:49","title":"Az Európai Unió kínai bankokat szankcionálhat Oroszország támogatása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lezuhant repülőt gyártó cég már vizsgálja, mi okozhatta a balesetet.","shortLead":"A lezuhant repülőt gyártó cég már vizsgálja, mi okozhatta a balesetet.","id":"20250612_lezuhant-air-india-boeing-787-katasztrofa-reszvenyek-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7.jpg","index":0,"item":"30456027-eb58-40f0-85af-a4175544f24c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_lezuhant-air-india-boeing-787-katasztrofa-reszvenyek-csokkenes","timestamp":"2025. június. 12. 15:47","title":"A Boeing részvényei 8 százalékot estek az Air India 787-esének katasztrófája után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A természet érdekes ellentmondása, hogy míg a daganatos megbetegedés kockázata az életkor előrehaladtával növekszik, egy bizonyos kor elérése után már csökkenni kezd. Egy kutatás ennek okára derített fényt.","shortLead":"A természet érdekes ellentmondása, hogy míg a daganatos megbetegedés kockázata az életkor előrehaladtával növekszik...","id":"20250611_rak-kockazata-csokken-nagyon-idos-korban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706.jpg","index":0,"item":"f0657a62-edcd-49fb-be92-048d35163361","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_rak-kockazata-csokken-nagyon-idos-korban","timestamp":"2025. június. 11. 20:03","title":"A rák nagy ellentmondása: miért van az, hogy bizonyos idő után már kevésbé fenyeget?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a991663a-d80f-48f8-a7ec-be021a79b205","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"A modern életmód számos olyan rejtett terhet ró a szervezetünkre, amelyeket nem mindig érzékelünk azonnal. Ahhoz, hogy hosszú távon is energikusak, kiegyensúlyozottak és egészségesek maradhassunk, elengedhetetlen, hogy ne csak a mozgásra és a kalóriákra figyeljünk oda – hanem a tudatos, célzott vitaminpótlásra is. ","shortLead":"A modern életmód számos olyan rejtett terhet ró a szervezetünkre, amelyeket nem mindig érzékelünk azonnal. Ahhoz...","id":"20250430_BiotechUSA-vitaminok-taplalekkiegeszito-multivitamin-tapanyagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a991663a-d80f-48f8-a7ec-be021a79b205.jpg","index":0,"item":"6fbcb8da-4e7e-40f3-a3ca-d6ee30618b68","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250430_BiotechUSA-vitaminok-taplalekkiegeszito-multivitamin-tapanyagok","timestamp":"2025. június. 11. 15:30","title":"Mi már nem olyan minőségű zöldségeket eszünk, mint a nagyszüleink","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e530f871-3a15-4f05-92fe-6171c6a60c0b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Közleményükben azt írták: mivel kiálltak a szerbiai tüntetők mellett, a szponzoraik politikai nyomás miatt kihátráltak mögülük, így az idei lesz az utolsó fesztivál.","shortLead":"Közleményükben azt írták: mivel kiálltak a szerbiai tüntetők mellett, a szponzoraik politikai nyomás miatt kihátráltak...","id":"20250612_Megszunik-az-EXIT-fesztival-Ujvideken-a-szervezok-politikai-nyomasra-hivatkoznak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e530f871-3a15-4f05-92fe-6171c6a60c0b.jpg","index":0,"item":"b6e7f977-9d1c-4539-8150-dbcb75255470","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_Megszunik-az-EXIT-fesztival-Ujvideken-a-szervezok-politikai-nyomasra-hivatkoznak","timestamp":"2025. június. 12. 13:59","title":"Megszűnik az EXIT Fesztivál Újvidéken, a szervezők politikai nyomásra hivatkoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Dobrev Klára májusban jelentette be, elválnak Gyurcsánnyal, utóbbi vagyonnyilatkozatában azonban még a közös ingatlanok és a közös cég is ugyanúgy szerepel, mint januárban.","shortLead":"Dobrev Klára májusban jelentette be, elválnak Gyurcsánnyal, utóbbi vagyonnyilatkozatában azonban még a közös ingatlanok...","id":"20250611_Gyurcsany-vagyonnyilatkozataban-meg-nem-latszik-a-valas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc.jpg","index":0,"item":"27c0dcd7-c080-4583-891f-be6a00227d3a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_Gyurcsany-vagyonnyilatkozataban-meg-nem-latszik-a-valas","timestamp":"2025. június. 11. 20:43","title":"Gyurcsány vagyonnyilatkozatában még nem látszik a válás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74819453-b26c-4ef2-b6cd-a287092ddb5d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Összejátszott a hordókat szállító cég ügyvezetőjével a borász, több cégén keresztül károsította meg a költségvetést.","shortLead":"Összejátszott a hordókat szállító cég ügyvezetőjével a borász, több cégén keresztül károsította meg a költségvetést.","id":"20250613_ugyeszseg-fejer-megye-boraszat-hordo-beszerzes-eu-s-penz-tularazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74819453-b26c-4ef2-b6cd-a287092ddb5d.jpg","index":0,"item":"4704d166-edd4-462e-949c-97fcc13b2e85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_ugyeszseg-fejer-megye-boraszat-hordo-beszerzes-eu-s-penz-tularazas","timestamp":"2025. június. 13. 11:25","title":"EU-s pénzből vett túlárazott hordókat, 3,6 milliárd forintos kárt okozott a Fejér megyei borász","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az új VW Touareg minden ízében feledteti elődjét, pedig az sem volt rossz autó. Az újdonság LED-es szemével, porschésan kigyúrt testével, biztonság- és kényelemtechnikai arzenállal, baráti fogyasztással és borsos árral frissíti a vért a nagytestű terepjárók piacán.
Új esélyt kaptak az élettől a kihalásra ítélt dinók. A hatalmas termetű terepjárók nemhogy eltűntek az autópiacról, de jobban virulnak, mint valaha. És folyton fialnak, egyre kisebb, egyre kucifántosabb példányok kelnek életre. A Touareget sokan temették, és most halódó poraiból újjászületve szebb és frissebb, mint valaha. Elődjéhez képest 4,1 centivel hosszabb, 1,2 centivel szélesebb – két percig tilitoliztam a mosóban, míg végre beraktam középre a behemótot, egy-egy centi maradt a kefék és az autó között – de 1,7 centivel alacsonyabb az autó. Ami a legfontosabb: 208 kilóval könnyebb és papíron 20 százalékkal csökkent a fogyasztása. Ugyanezt mondták az új Porsche Cayenne-re, és nem véletlenül. A két autó azonos platformra épül, de más a futóművük és a hajtásláncuk – kivéve a 333 lovas benzines V6-ossal szerelt hibrid változatot, amely műszakilag megegyezik a Cayenne hibriddel. A Porsche Lipcsében készül, a Touareget a Q7-essel együtt Pozsonyban szerelik össze.
am
Szép lett az autó, erre a Touaregre nem mondhatjuk, hogy unalmas, mint egy Volkswagen. Hátulról nézve az oldalát, kecsesnek tűnik, szemből arisztokratikusan agresszív, tekintélyt parancsoló méretes jármű.
Magas, kényelmes, tetszetős, értéktartó és brutálisan drága – sokunk álma egy ilyen autó. A világra egész másképp nézünk a kakasülőről, az ideges forgalom lenyugszik, kitisztul előttünk. Egyszerre nem sietünk sehová, csak élvezzük az autó kényelmét, luxusát. Közben azon gondolkodunk, miért is adnánk ki ezért a tesztautóért 20 millió forintot. Egyáltalán, hogyan lehetséges, hogy a Touareg alapára 200 ezer magyar forinttal drágább, mint az Audi Q7?
Start-stop A V6-os hatalmas, 550 Nm-es nyomatéka játszi könnyedséggel mozdítja meg a Touareg 2,2 tonnás testét, kanyarokban is stabil, gyorsan is élvezetes hajtani. A dinamikus haladáshoz sportfokozatba kell tennünk a nyolcsebességes váltót – ilyenkor izgalmassá válik, az egyébként nyugodt és kiegyensúlyozott Touareg karaktere.
A BlueMotion technológiával felszerelt új Touareg 176 kW (240 LE) teljesítménye mellett a sajtóanyag szerint 7,4 litert fogyaszt és 195 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométerenként. A start-stop rendszernek, a fékenergia-visszanyerésnek, a hosszabb tengelyáttételnek és az optimalizált hatásfokú háromfázisú generátoroknak köszönhető mindez, de a súlycsökkentés, az aerodinamikai változtatások és a nyolcsebességes automataváltó is hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez. A több mint 300 kilométeres teszt során vegyes üzemben (autópályán, terepen és dugóban is használva) 9,8 liter gázolajat fogyasztott a VW Touareg. 100 literes tankja hosszútávfutóvá teszi, az 1200 kilométeres hatótáv kis odafigyeléssel tartható. A nitrogénoxidok semlegesítését AdBlue folyadékkal oldják meg, tesztautónkban üres volt ez a tartály – a számítógép szerint. Fizikai létét nem találtam, igaz nem is kerestem igazán, ez Amerikában lehet fontos.
am
Mindezt úgy, hogy start-stop-mentesítettem az autót. Minden beindításnál első dolgom volt a start-stop gomb kikapcsolása. Nem a bálnák ellen voltam, csak nem szeretem, ha lámpánál ledudálják a fejem. A kocsi fejlett műholdas kapcsolattal bíró riasztórendszere összeférhetetlen a Touareg újonnan épített elektronikai rendszerével. Ennek áldozata a start-stop. A járművet megállásnál leállítja, ahogy kell a fedélzeti elektronika, újra azonban valami miatt nem indítja. Így ott állok csúnyán befürödve a zöldben, mögöttem tülkölő budapestiekkel. Álló motorral és kapkodva nyomkodom a fékpedált, indítanék, semmi. P-be teszem, nyomkodom ismét, végre beröffen a motor. Sárga, majd piros a lámpa és egy percig ég a tarkómon a haj. Utál mindenki. Miután kétszer eljátszottuk ezt a jelenetet, úgy döntöttem, inkább többet fizetek a benzinkúton. Néha elfeledkeztem róla, ilyenkor hibamentes működéssel próbált a kedvemben járni az autó, de én hajthatatlan voltam, start-stop stop.
A nyolcsebességes automatika az alapfelszereltség része, akárcsak a 4Motion összekerékhajtás. A hetedik és nyolcadik sebességet takarékos gyorsító áttételnek tervezték, ilyenkor még halkabb a motor és alacsony a fogyasztás. A nyolcadik sebesség a hatodik sebességhez képest 34 százalékkel csökkenti a fordulatszámot. A dinamikus váltóprogram a kapcsolási pontokat a sofőr vezetési stílusához igazítja.
A Touareg tapad az úton, az összkerékhajtás kanyarban verhetetlen. A V6 TDI BlueMotion technológiás modell esetén extraként rendelhető az elektronikusan vezérelt, állandó 4XMotion rendszer is. A tesztautónkban nem volt légrugó, viszont volt 4XMotion: differenciálzár a hátsó tengelyen, elektronikusan szabályozott lamellás záras és terepáttételes központi differenciál, megemelt karosszéria (elöl kb. 10 milliméter, hátul kb. 15 milliméter) és 100 liter űrtartalmú üzemanyagtartály.
[[ Oldaltörés (Terepgyakorlat) ]]
am
Nincs meredek emelkedő. Nincs mély kátyú. (A Touareg 30 fokos emelkedőkkel vagy lejtőkkel is megbirkózik - anélkül, hogy a karosszériaelemek a talajt érintenék, vagy emelkedőn az autó frontrésze a hegyoldalnak ütközne. Lejtőn még ferde helyzetben is, akár 35 fokos keresztdőlésnél is ideális a tapadása. Még 27 fokos terepszög esetén sem érinti a talajt a Touareg alváza - olvasható a Touareg weboldalán). Az a könnyű terep, amire a húszmilliós tesztautót ki mertem vinni, meg sem kottyant neki, így a saras, homokos, murvás, füves akadályokat a diffizárak be- és kikapcsolásával is bevettem. Nem volt igazi kihívás. A kocsi viszont tetőig saras lett. Hasznos, hogy kijelzőn látjuk, merre állnak a kerekek.
A padkák nem ellenségei, átlép mindenen, sokszor észre sem vesszük az akadályokat, vagy azt, hogy elhagytuk a szilárd burkolatot. A fekvőrendőrök a kedvenceim, átsuhanunk fölöttük, csak zajként veszünk tudomást róluk. Carlos Sainzként futunk rekordidőt Soroksár legkátyúsabb útjain.
Nagyon tágas a Touareg, szinte elvész benne az ember. Hátul is nagy a kényelem, elcsúsztatható és állítható támladőlésű a hátsó ülése. A korábbi Phaetonnal mérhető össze luxusa, az ülések kényelmesek, de beszállásnál akadályt képez a merev oldaltartás – nem is gondolná az ember, mennyire nehézkes. Felejtsük el a hirtelen bepattanást, fenekünk és térdünk bánja. Az ergonómia példás, minden műszer, kapcsoló könnyen elérhető. Az elegáns belső hangulatát rontják a giccses fabetétek. A műanyagok puhák, az érintőképernyős navigáció kijelzője nyolchüvelykes. Menüje érthető, a klíma, a merevlemezes audiorendszer, a tolatóradar, a telefon, és a terepműszerek irányítható innen. A dupla könyöktámasz tologatható, méretes rekeszt rejt, a középkonzol tetején egy a Skodákból ismerős zárható rekesz egészíti ki a szűk kesztyűtartót – ahová a hatlemezes audiorendszer CD-váltóját préselték be.
Csomagterének űrtartalma 580 liter - az ülések lehajtásával ez akár 1642 literre is bővíthető. Maximális rakodási súlya 761 kilogramm, utánfutó-terhelése pedig 3,5 tonna. A hátsó ülések támlája távkioldással aszimmetrikusan 40:60 arányban lehajtható. Vissza már kézzel kell hajtani az üléseket, nincs minden aranyból.
Alapból is csúcs a felszereltsége a Touaregnek, de az ára is: 16,2855 millió forint. Extrával bőven ellátták a tesztautót, de korántsem vértezték fel mindennel, sőt, a nagyon felszerelt változatok ellátmánya ott kezdődik, ahol itt abbamarad a felsorolás: bixenon fényszórók, elektromos mozgatású csomagtérajtó, 18 hüvelykes kerék négyévszakos abroncsokkal, terepcsomag, iPod-csatlakozó, ülésmemória, navigáció, oldallégzsák hátul is, telefonelőkészítés, parkolóradar elöl és hátul, bőr üléshuzat, elektromosan kioldható vonóhorog. Így felszerelve 20 millió forintba kerül, amiért már Porsche Cayenne-t is kapunk.
Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.
Rövid, néhány napos teszten faggattuk a legnagyobb négyajtós Volkswagent. A drezdai születésű limuzin hosszított változatban sem aratott nagy sikert Németországon kívül. Vajon miért?
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
Ráncfelvarrásnak indult, mégis pofás új autó lett belőle. A 2003 óta 1,13 millió gazdára találó, akár hétszemélyes, felettébb praktikus wolfsburgi egyterű új korszakot kezd. A külső változtatások mellett új, takarékosabb, modernebb motorokat kapott, az extralistája luxus cikkeket is tartalmaz, és javult a variálhatósága is. A szeptemberi bevezetéskor meglepetésárakat ígér az importőr.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Az új négyhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős motor érett kamaszt faragott a lányos kisfiúból. Nem mondom, hogy izompacsirta lett a VW Polo, ezt a jelzőt meghagyjuk a GTI-nek, de a 105 lóerő bőven elég ahhoz, hogy élvezetes kisautóban töltsük a dolgos mindennapokat.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.