Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f043770c-f42d-44fa-9037-907a9c5cabad","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai Csu-zsung marsjáró adatait elemezve arra jutottak a szakemberek, hogy valószínűleg az egykori óceán partján járt a szonda, amikor a vonatkozó adatait rögzítette.","shortLead":"A kínai Csu-zsung marsjáró adatait elemezve arra jutottak a szakemberek, hogy valószínűleg az egykori óceán partján...","id":"20250226_mars-tenger-ocean-viz-elet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f043770c-f42d-44fa-9037-907a9c5cabad.jpg","index":0,"item":"75ba1bf3-c914-4bb0-9149-8db7f9bdcbc4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250226_mars-tenger-ocean-viz-elet","timestamp":"2025. február. 26. 10:03","title":"Tengerpartot találhattak a Marson, akár élet is keletkezhetett ott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c79c59c-8236-474e-899e-879e17482b26","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Trump mandátuma az, hogy tegye újra naggyá Amerikát, és hogy Amerika érdekei az elsők. Ezzel máris megbukott. Vélemény.","shortLead":"Trump mandátuma az, hogy tegye újra naggyá Amerikát, és hogy Amerika érdekei az elsők. Ezzel máris megbukott. Vélemény.","id":"20250227_hvg-Tota-W-Arpad-Nincs-uj-vilagrend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c79c59c-8236-474e-899e-879e17482b26.jpg","index":0,"item":"b135c801-db7c-400f-9f5f-90b291c7a09e","keywords":null,"link":"/360/20250227_hvg-Tota-W-Arpad-Nincs-uj-vilagrend","timestamp":"2025. február. 27. 08:30","title":"Tóta W. Árpád: Nincs új világrend","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A rendőrök egy 49 éves férfit fogtak el.","shortLead":"A rendőrök egy 49 éves férfit fogtak el.","id":"20250226_Egy-10-eves-kislany-ellen-kovethetett-el-szexualis-buncselekmenyt-egy-ferfi-Sarisapon-bantalmazas-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529.jpg","index":0,"item":"ce5f1cd2-3f8c-4316-9532-a36e183dbe0e","keywords":null,"link":"/itthon/20250226_Egy-10-eves-kislany-ellen-kovethetett-el-szexualis-buncselekmenyt-egy-ferfi-Sarisapon-bantalmazas-rendorseg","timestamp":"2025. február. 26. 21:19","title":"Egy 10 éves kislány ellen követhetett el szexuális bűncselekményt egy férfi Sárisápon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8333e3c8-4a42-4433-a144-820baa319849","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az extravagáns német tuningcég a sci-fi villanyautó esetben sem fogta vissza magát.","shortLead":"Az extravagáns német tuningcég a sci-fi villanyautó esetben sem fogta vissza magát.","id":"20250227_Mansory-Tesla-Cybertruck","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8333e3c8-4a42-4433-a144-820baa319849.jpg","index":0,"item":"5f9b0922-7e7e-489f-b242-82c7483819d7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_Mansory-Tesla-Cybertruck","timestamp":"2025. február. 27. 20:20","title":"Eljött a pillanat, hogy a Mansory a Tesla Cybertruckot sem kímélte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"029f6b54-8724-4b74-98b9-20379cda6958","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A helyszínként megjelölt mexikói szigeten senki nem tud arról, hogy néhány hónap múlva fényűző luxusbulit szerveznének.","shortLead":"A helyszínként megjelölt mexikói szigeten senki nem tud arról, hogy néhány hónap múlva fényűző luxusbulit szerveznének.","id":"20250227_fyre-festival-2-nem-letezik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/029f6b54-8724-4b74-98b9-20379cda6958.jpg","index":0,"item":"f8f06b64-e4ea-4c92-9662-ba641462e82f","keywords":null,"link":"/elet/20250227_fyre-festival-2-nem-letezik","timestamp":"2025. február. 27. 21:57","title":"„Ez a rendezvény nem létezik” – óriási kamunak ígérkezik a második Fyre Festival is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f67966cd-d7d7-43bd-8957-eebeb1f9376a","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Pulcsi, kábel, növény, bútor. Mindegy, hogy melyik, ha a macska megrágja, az rendkívül bosszantó, és még veszélyes is lehet. De miért vetemedik erre, és mit lehet tenni azért, hogy ne csinálja?","shortLead":"Pulcsi, kábel, növény, bútor. Mindegy, hogy melyik, ha a macska megrágja, az rendkívül bosszantó, és még veszélyes is...","id":"20250227_a-macska-ragja-a-kabelt-novenyt-ruhat-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f67966cd-d7d7-43bd-8957-eebeb1f9376a.jpg","index":0,"item":"1ef7b7de-8a30-4181-bb2c-a3029c36498b","keywords":null,"link":"/elet/20250227_a-macska-ragja-a-kabelt-novenyt-ruhat-megoldas","timestamp":"2025. február. 27. 04:31","title":"A macskám mindent megrág – mit tehetek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87d48aaf-38cc-4956-b652-21b92bd23058","c_author":"Hamvay Péter","category":"kultura","description":"Az új Nemzeti Galéria építésének pályázatára öt építőipari cég adott be pályázatot, a projekt megkezdéséről tavasszal dönthet a kormány – mondta Baán László, aki a múzeum idei kiállítási tervét is ismertette.","shortLead":"Az új Nemzeti Galéria építésének pályázatára öt építőipari cég adott be pályázatot, a projekt megkezdéséről tavasszal...","id":"20250226_szepmuveszeti-muzeum-idei-kiallitasok-fotografiai-muzeum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87d48aaf-38cc-4956-b652-21b92bd23058.jpg","index":0,"item":"db81f699-41df-474f-90b3-6d7a102d3ba6","keywords":null,"link":"/kultura/20250226_szepmuveszeti-muzeum-idei-kiallitasok-fotografiai-muzeum","timestamp":"2025. február. 26. 10:43","title":"Itt vannak a Szépművészeti Múzeum idei kiállításai, jövő tavasszal megnyílik a Fotográfiai Múzeum","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d27bbf5f-2814-469a-a7a9-0151c5009227","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kritikusai szerint ezt a furcsaságot úgy nevezik: Frauenproblem, azaz nőprobléma.","shortLead":"A kritikusai szerint ezt a furcsaságot úgy nevezik: Frauenproblem, azaz nőprobléma.","id":"20250227_friedrich-merz-furcsa-gyozelmi-foto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d27bbf5f-2814-469a-a7a9-0151c5009227.jpg","index":0,"item":"b8f2e0c2-910a-4041-9415-e5c13ac2714c","keywords":null,"link":"/elet/20250227_friedrich-merz-furcsa-gyozelmi-foto","timestamp":"2025. február. 27. 08:25","title":"Van valami furcsa a győztes Friedrich Merz csapatfotóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nissan Navara teszt: az igazi férfiak ezzel járnak
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Szabad szemmel láthatatlan a Navara ráncfelvarrása, pedig az autó elején és hátulján is változtattak.
Szabad szemmel láthatatlan a Navara ráncfelvarrása, pedig az autó elején és hátulján is változtattak. Elöl új a motorháztető, módosítottak a hűtőrácson, lekerekítették a lökhárítót. A Navara 8 centivel hosszabb elődjénél. A beltérben új a 4x4-es hajtás kapcsolója, az ajtó- és üléskárpit, ami a tesztautónkban bőr volt. Több krómdíszt is használtak. Változtattak a műszerfal mérőóráinak számlapján, a csúcsváltozatban elérhető a Nissan Connect Premium információs és szórakoztató rendszer. A 40 GB merevlemez alapú egység nagyfelbontású, érintésre működő képernyőjén a zenék és rádióműsorok lejátszása mellett Bluetooth-os telefonunkat is kezelhetjük, háromdimenziós madárlátta nézettel rendelkező navigáció segítségével tájékozódhatunk, de a tolatókamera képe is itt jelenik meg - 620 ezer forintért.
A legörvendetesebb változás azonban a sok ketyere mellett az, hogy immár 190 lóerőre nőtt a 2,5 literes turbódízel motor teljesítménye. A korábbi 174-gyel sem volt gyenge a szexis nagyvas, de ez plusz 16 lóerő igazi izomállattá teszi. Ha ez ilyen durva, milyen lehet a V6-os, 231 lovas változat 550 Nm nyomatékkal?
További képek a galériában
am
Lenyűgöző a vehemencia, amivel megindul, felsüvít a turbó, felbőg, rotyog, nyüszít a 2,5 literes motor, olyan az ember érzése, mintha egy gleccservölgyben csúszkáló reaktorban ülne. Könnyed az elindulás, a rövid egyes és kettes fokozat után kényelmesen kigyorsítunk hármasban, majd a váltásban meg sem állunk a hatosig, amely annyira hosszú, hogy kényelmesen elautózgatunk benne. 1000-es fordulaton 50-es tempóval lehet pöfögni vele a legmagasabb fokozatban, de ugyanebben a 160-as tempó is kényelmesen tartható autópályán.
A kormány multifunkciós, alig tudtam követni, mi mire való. A hideg reggeleken ülésfűtés és motor-előmelegítés lendít át – ettől eszembe jutott az az időszak, amikor a szomszédunkban akkor lakó ifás gyerek reggel ötkor beizzította a gépet, majd hatkor lelépett. A Navara melegítése pár perc, utána már az utastérben is kellemes a hőmérséklet, csak a gázolaj égésének bűzét kell kiszellőztetnünk, erre pont jó az elektromos mozgatású tető. Olyan extrák vannak az autóban, hogy nem győztem ámuldozni. Még USB-csatolót is találtam, a navi naprakész, a merevlemez issza a zenéket.
am
Személyautósra tervezték az utasteret, elöl könyökben szűk a kocsi, hátul mindenütt. Melósok szállítására, rövidtávon elmegy, de hosszabb úton kényelmetlen a meredek háttámla és a rövid ülőlap, a beltér szűkössége is nyomasztó lehet három felnőttnek. A ki- és a beszállás körülményes és nehézkes, szerencsére van fellépő – ami persze az első nap után sáros lett, így sokat nem segített rajtam. A hátsó ülés felhajtható, alatta találjuk elrejtve az egészségügyi ládát és az izzókészletet. Az emelőt ne ott keressük, azt a háttámla mögé préselték be.
Annyira masszív az autó, hogy kéttonnás üres tömegének dacára bármilyen dzsindzsásba bemerészkedhetünk vele, a 233 milliméteres hasmagasságának, 30, 26 és 22 fokos terepszögeinek, 39 fokos kapaszkodóképességeinek alig van akadálya, pontosabban csak az itt felsorolt fizikai paraméterek a határai. Ezen belül megfelelő tudással (lásd Palik László) mindenre képes az autó. Terepen olyan könnyedén halad, mintha párnázott lenne. A terepezés újabb dimenzióját ismertem meg általa, a gyors terepjárás képessége révén. Ahol más járművel 15-20 kilométer/órával felezőben félve cammogunk, ezzel 50-60-as tempóval száguldunk, csak győzzük kibírni az ugratásokat – a kocsi bírja, az utasaink és belső szerveink kevésbé. Akkorákat ugrattam, mint Palik, ha kamerát lát.
[[ Oldaltörés (Terepen hátsókerék-hajtással) ]]
Minden férfi életében eljön az a pillanat, amikor vágyik egy pickupra. Előző életemben kétszer voltam autószalonban vásárlási szándékkal, az egyik pont egy Navara kapcsán adódott. Vállalkozást alapítottam és év végén célszerű lett volna megúszni az áfa-befizetést. Körülnéztem a pickupok mezején, egyértelmű volt, hogy a Navara a favorit. Agresszivitása már-már szépnek tűnt. Felkerekedtünk a családdal és meglátogattuk a Lágymányosi híd lábánál lévő Nissan szalont, ahol végre be is ülhettem a kiszemeltbe. Hogy miért kellett nekem egy pickup? Ez a kérdés fel sem merült bennem. Hatéves fiam őszintén kritizálta az autó belső méreteit, hiányolta a csomagteret, de tisztelte termetét. Rám nem hatottak az észérvek, csak az áfára figyeltem. Amikor kiderült, hogy az általam elképzelt árért csak hosszú platós, hátsókerék-hajtású, valóban fapados teherautót kapnék, rájöttem, hogy az adócsalásnak egy másik módját kell választanom. Azóta sem vettem pickupot, de még mindig kacérkodom a gondolattal. Mivel ma már az áfa nem érdekel, a kérdés még égetőbb: mit kezdenék egy pickuppal? Egy hétig terepeznék, oké, majd két hétig hordoznám haza a bútorokat az Ikeából, oké, elhordanám a gyűjtőhelyre a kertemből a sittet, és a hordókban álló cefrét, oké – és azután? Be kell, hogy lássam, nem nekem való. Pedig tetszik. Ma már nem csak a Navara, hanem mindegyik, na jó, egy kivételével, amelyből formája miatt inkább a régit választanám.
További képek a galériában
am
A hétköznapokban a hátsókerékhajtás bőven elegendő, farolni csak nagy gázzal és csúszós aszfalton lehet, de ott könnyen. Összkerékhajtást, felezőt, hátsó differenciálzárat terepen sem kellett használnom, pedig igyekeztem elakadni a sárban és a homokban. Szép lassan belecuppantam a felnit ellepő vastag, több napos sárba, majd laza gázzal elindultam. A 450 Nm nyomaték elég volt ahhoz, hogy csak a hátsó kerekek hajtásával kimásszak a mocsokból. Újra betolattam és kipörgő kerekekkel visszaerőltettem a keréknyomba. Akárhányszor próbálkoztam, bármit kapcsoltam, erőlködés nélkül kievickéltem belőle.
Bármennyire életszerűtlen, autópályán jól érzi magát a belső sávban, képes tartani a tempót a forgalommal és nem is villogják le. Ez a hatalmas autó meglepően kevés tüzelőanyaggal beéri, a 400 kilométeres teszt során vezettem országúton, autópályán, és terepen, álltam vele dugóban, mégis 8,3 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként átlagban. A kedvező érték elérésében közrejátszott az is, hogy összkerékhajtást nem használtam.
Az autó praktikuma korlátozott, ha nyaralni megy a család, a garázsból nem ezt a verdát veszik elő. A kesztyűtartó dupla rekeszes, van pár deciliter hely a könyöktámaszban is, pohártartót négy utas használhat, de csomagtartónk az nincs, hacsak 8-900 ezer forintért nem födjük be a platót. Akkor óriási lesz a rakterünk. A plató külön kulccsal zárható, rögzítő fülek és sínek segítik a rakodást.
A teherautós gyökereket csak az irtózatosan hangos motorzúgásban és a hátsó tengely dobálásában, ugrálásában és merevségében érhetjük tetten. A kormányzás személyautós, pontos, de a parkolás embert próbáló feladat, főleg városban. Kamera segít abban, hogy ne pusztítsuk ki az élővilágot, radar azonban nem figyelmeztet, így színesben nézhetjük, ahogy eltoljuk a szomszéd házát. Ha nem szűk nagyvárosi lyukakba akarunk beférni, hanem vidéken, netán falun, akkor minden szabad parkoló számunkra, nem találkoztam olyan magas padkával, ahová ne tudtam volna felugratni. A hatsebességes váltó pontos, de hosszú úton jár, a rükverc megtalálása kihívást jelent. Kuplungja kemény, bokasérülésem révén bántam is ezt, de kiegyeztünk az autóval abban, hogy én csak félig nyomom ki, ő meg zökkenőmentesen vált. Így is történt.
Még a családi ebédnél sem beszél gazdasági ügyekről a miniszterelnök, majd Orbán Ráhel kijelentésére emlékeztetően közölte, hogy ő is a saját lábán áll.