Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami a lábára tekeredik. Csoda, hogy megúszta.","shortLead":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami...","id":"20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3.jpg","index":0,"item":"e561d274-f366-4962-9655-382eeef9bf8a","keywords":null,"link":"/elet/20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","timestamp":"2024. december. 01. 16:30","title":"Rémálom az autópályán: vezetés közben érzett valamit a lábán, egy halálos tigriskígyó volt az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8acf5446-6186-4bbf-bcd2-ef74b32008d1","c_author":"Méltányosság Politikaelemző Központ","category":"360","description":"A magyar politika négy kihívásának értelmezése címmel ad közre vitairatot és szervez <a rel=\"noreferrer noopener\" href=\"https://meltanyossag.hu/a-magyar-politika-negy-kihivasa-konferencia/\" target=\"_blank\">konferenciát</a> a Méltányosság Politikaelemző Központ. Az első rész a <a href=\"https://hvg.hu/360/20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Nyugathoz</a>, a második rész a liberális demokráciához fűződő viszonyt elemzi. ","shortLead":"A magyar politika négy kihívásának értelmezése címmel ad közre vitairatot és szervez <a rel=\"noreferrer noopener\"...","id":"20241202_meltanyossag-politikaelemzo-kozpont-liberalis-demokracia-liberalizmus-illiberalizmus-miert-kuzd-a-liberalizmus-a-demokracia-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8acf5446-6186-4bbf-bcd2-ef74b32008d1.jpg","index":0,"item":"16cc1dbf-dc9e-4c71-abcb-0c0eb721b4e8","keywords":null,"link":"/360/20241202_meltanyossag-politikaelemzo-kozpont-liberalis-demokracia-liberalizmus-illiberalizmus-miert-kuzd-a-liberalizmus-a-demokracia-ellen","timestamp":"2024. december. 02. 18:00","title":"Miért küzd a liberalizmus a demokrácia ellen?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította a munkavállalók javaslatát. A szakszervezet fenyegetése szerint a VW valamennyi németországi üzemében tiltakozni fognak a radikális megszorítási tervek ellen, ami rég nem látott helyzetet eredményezhet az országban.","shortLead":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította...","id":"20241201_volkswagen-sztarjk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef.jpg","index":0,"item":"46945cb3-68f4-4ee3-b48d-763fb897ce46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241201_volkswagen-sztarjk","timestamp":"2024. december. 01. 14:53","title":"Rég látott olyat Németország, ami a Volkswagen gyáraiban történhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kiadások nőnek majd, a 2025. évi büdzsé mégis kevesebb forrást biztosít a vasúti személyszállításra, állítja az egyesület. ","shortLead":"A kiadások nőnek majd, a 2025. évi büdzsé mégis kevesebb forrást biztosít a vasúti személyszállításra, állítja...","id":"20241201_Leepitesek-jaratritkitasok-es-vonalbezarasok-varhatok-a-vasuti-szemelyszallitasban-a-Kozlekedo-Tomeg-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d.jpg","index":0,"item":"17c9453d-8cf5-4978-8abd-fe6543c6006b","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Leepitesek-jaratritkitasok-es-vonalbezarasok-varhatok-a-vasuti-szemelyszallitasban-a-Kozlekedo-Tomeg-szerint","timestamp":"2024. december. 01. 12:35","title":"Leépítések, járatritkítások és vonalbezárások várhatók a vasúti személyszállításban a Közlekedő Tömeg szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5273532b-0bcd-45aa-9711-07ddf8ae1a17","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszter a bizonyítékkal való szembesítés után megfenyegette a 444 újságíróját, hogy fel fogja jelenteni.","shortLead":"A miniszter a bizonyítékkal való szembesítés után megfenyegette a 444 újságíróját, hogy fel fogja jelenteni.","id":"20241202_rogan-antal-vitezy-david-444-foto-fopolgarmester-jelolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5273532b-0bcd-45aa-9711-07ddf8ae1a17.jpg","index":0,"item":"7bf0e275-f9a4-4c4f-a12b-4fa8827ff9ac","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_rogan-antal-vitezy-david-444-foto-fopolgarmester-jelolt","timestamp":"2024. december. 02. 20:15","title":"Rogán elismerte, hogy Vitézy küldött neki üzeneteket, de azt tagadta, hogy kampánytémában egyeztettek volna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"867bef3b-4d30-4f02-8291-4bbbd2b7dbc6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kkv","description":"Ha a bértárgyalások nem vezetnek eredményre, akkor korlátlan munkabeszüntetés is jöhet a német üzemekben.","shortLead":"Ha a bértárgyalások nem vezetnek eredményre, akkor korlátlan munkabeszüntetés is jöhet a német üzemekben.","id":"20241202_sztrajk-volkswagen-dolgozok-nemetorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/867bef3b-4d30-4f02-8291-4bbbd2b7dbc6.jpg","index":0,"item":"7b2609c9-a329-4e03-9e25-e16d30d267a3","keywords":null,"link":"/kkv/20241202_sztrajk-volkswagen-dolgozok-nemetorszag","timestamp":"2024. december. 02. 12:32","title":"Sztrájkba léptek a Volkswagen dolgozói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi történeteiről, a fájdalom hajtóerejéről és a mű hatásáról beszélgettünk.","shortLead":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi...","id":"20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973.jpg","index":0,"item":"4628229f-be12-4bd9-b830-f89b59b51881","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"A legtöbb szereplőm egyszer csak rájön, hogy a világ más, mint hitte – interjú Chuck Palahniukkal, a Harcosok klubja írójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b963d5a7-1a91-46a7-872b-e303f915e0e5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem megfelelő a vizesblokk-rész, a helyzetet négy mobil vécével próbálták átmenetileg kezelni, de végleges megoldás csak későbbre várható. ","shortLead":"Nem megfelelő a vizesblokk-rész, a helyzetet négy mobil vécével próbálták átmenetileg kezelni, de végleges megoldás...","id":"20241202_Meltatlan-korulmenyekre-panaszkodnak-a-dolgozok-az-Orszagos-Mentoszolgalatnal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b963d5a7-1a91-46a7-872b-e303f915e0e5.jpg","index":0,"item":"1288b054-3a6f-4446-811f-a53ed83b5ae2","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Meltatlan-korulmenyekre-panaszkodnak-a-dolgozok-az-Orszagos-Mentoszolgalatnal","timestamp":"2024. december. 02. 07:23","title":"Méltatlan körülményekre panaszkodnak a dolgozók az Országos Mentőszolgálatnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A ráncfelvarrás általában jól sikerül az autóiparban, ritka az a kocsi, amelynek elszabják az ábrázatát. A Nissan Qashqai esetében rövid ideig tartott a műtét, a sebésznek pedig biztos keze és jó ízlése volt. Az eredmény pofás, az autó elölről és hátulról is izgalmasabb, mint az elődje. A belső változások is az ínyemre voltak, de ami szerencsére nem változott: a tartalom. A Qashqai pont olyan jó, mint amilyen volt.
Őszintén megértem azokat az embereket, akik ráugranak a Qashqaira, annyira tetszik nekik. Volt olyan nőismerősöm, aki meglátva az utcán feltépte az ajtót és kiáltva számon kérte, hogy miért nem ülhet ő a volánnál.
Tesztautónkat mindennel felszerelték, ami kényezteti a testet, a lelket és ami garantálja a biztonságot, valamint a dinamikus vezetést. Csupán az automatikus váltó maradt le az extralistáról, de arra csak a fájós bal bokám vágyott, a kézi kapcsolású egység kiválóan tette a dolgát. Az autó nálunk futotta meg a húszezredik kilométerét, aminek alig látni nyomát az autóban. Senki nem mondaná rá, hogy használt és nem új autó. Jó, miután bemásztam vele a dzsindzsásba koszos lett, és vele együtt minden ruhám is, de ezen és a nyikorgó vezetőülésen kívül panasz semmire nem volt.
am
Az ülések bőrkárpitja alatt fűtőszálak futnak, kényelmesek hátul is, a vezető magasan ül, jól rálát a forgalomra, a kapcsolók, műszerek kézre esnek, még a Nissan Connect is hamar megtanulható. A Tekna szinten alapáras eszköz (Acenta felszereltséggel 220 ezer forint) integrált navigációs rendszert, 5 hüvelykes színes LCD érintőképernyőt, TMC vevőt, Bluetooth-t, USB-, mp3- és iPod-csatlakozót, valamint tolatókamerát tartalmaz. A panoráma üvegtető elektromos árnyékolóval szintén a legmagasabb felszereltségbe tartozik. A navigáció még inaktív állapotában is figyel a vezetőre, a Duna partjához közelítve hangosan szólt a rendszer, hogy vigyázz, komp. Ugyanakkor, hagyja, hogy saját országunkban elvesszünk, az M0 új szakaszát még mindig nem ismeri a Nissan.
Különleges ajándék az autóban a Bose hangrendszer, tökéletesen betölti a teret, finom rajta keresztül minden muzsika. A könyöktámasz akkora rekeszt rejt, hogy Rókusfalvy kolléga 2009-es etyeki Pinot Noir-ja állítva is befér.
Motorja halk, az autó alapzaja kellemes brummogás, a dízel mivoltát csak akkor árulja el az autó, ha rátaposunk a gázpedálra, ennek sem a felismerhető dízel kerregés, hanem a meglepően vehemens nyomaték az oka.
A futómű hangosan és keményen csillapít, egy SUV-tól lágyabb viselkedést várnánk, de a Qashqai fürgeségét pontosan ez a sportos beállítás szolgálja ki. Az autót szívesen vezettem, hosszabb utakon is fenntartható a vezetés élvezete, köszönhetően a 150 lovas kétliteres dízelmotor dinamikájának.
Terepen gyors, fürgeségének csak a mostoha útviszonyok jelentenek akadályt. Hiába volt a kocsin friss téli gumi, nagy sárban irányíthatatlan. Elakadni viszont nem lehet vele, függetlenül az összkerékhajtástól, vagy a zárt differenciáltól a kerék felét elnyelő barna masszából kievickél.
A Qashqai fogyasztására nem lehet panasz, 7,1 litert evett 100 kilométerenként, köszönhetően a nyárias ősznek. Négykerékhajtást csak a pár órás terepezés során, illetve egy-egy tempósabb kanyarvétel előtt kapcsoltam.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.
Ha nyereséges vállalkozásunk plusz millióit könyvelőnk tanácsára gyorsan és látványosan kell eltüntetni, meg se álljunk egy Navara kereskedőig. Platinum felszereltsége luxusautók csecsebecséit kínálja, 190 lóereje és 11 milliós bruttó ára is kiemeli a szorgos mindennapok munkásautói közül. Áfája még mindig visszaigényelhető, mostoha terepen is elboldogul.
Negyedik generációjába lépett a harmincéves múlttal büszkélkedő Nissan Micra. A kisautó feladta korábbi merész formáját, de megőrizte értékeit: olcsó fenntartás, gazdag felszereltség, takarékos és megbízható motor, kényelmes vezetés, praktikus kivitel. Egyféle motorral, két váltóval és három felszereltségben választható, a magyar piacra szabott áron.
A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.
A Nissan sokoldalú terepjárója ormótlan lett, de megőrizte elődje minden vonzerejét. A kipróbált dízelmotor automatikus váltóval rossz választás: hangos, rugalmatlan és sokat fogyaszt. Sárban dagonyázni, családot nagy távolságokra elfurikázni viszont kiváló.
Nem mondom, hogy az allergiát meggyógyítja a 370Z, de azt állítom, hogy minden más betegség ellen jót tesz. Főleg a lelki eredetűekre orvosság, életkedvre derül tőle a depressziós is. Pánikra hajlamosak jobb, ha vigyáznak, a Nissan fenevadja kissé kiszámíthatatlan.
Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.