Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1f6aab9e-12f7-418b-a7c6-6e098f15d7e6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Marine Le Pen elítélését követően támadásba lendül. De a francia szélsőjobboldal vezetője rossz stratégiát választ, ha magát a rendszer áldozatának nyilvánítja és Martin Luther Kinghez hasonlítja – politológusokkal elemezte a francia helyzetet a Die Welt.","shortLead":"Marine Le Pen elítélését követően támadásba lendül. De a francia szélsőjobboldal vezetője rossz stratégiát választ, ha...","id":"20250407_Die-Welt-Science-Po-Le-Pen-Franciaorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f6aab9e-12f7-418b-a7c6-6e098f15d7e6.jpg","index":0,"item":"cdfa7827-f9dc-4c9f-ad13-952d795fe701","keywords":null,"link":"/360/20250407_Die-Welt-Science-Po-Le-Pen-Franciaorszag","timestamp":"2025. április. 07. 15:26","title":"\"Ha vannak légi felvételek, végünk van\" – Le Pen támogatója kevesellte a létszámot a tüntetésükön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b77bed7b-0e9f-4b82-a584-045c7fb0c779","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"12 pontban kért helyreigazítást, de a bíróság ezt elutasította.","shortLead":"12 pontban kért helyreigazítást, de a bíróság ezt elutasította.","id":"20250408_Jogerosen-pert-nyert-az-Eduline-a-Jaszberenyi-Tankeruleti-Kozpont-korabbi-szakmai-igazgatohelyettesevel-szemben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b77bed7b-0e9f-4b82-a584-045c7fb0c779.jpg","index":0,"item":"22499649-952a-4358-8260-b1ba11f36516","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_Jogerosen-pert-nyert-az-Eduline-a-Jaszberenyi-Tankeruleti-Kozpont-korabbi-szakmai-igazgatohelyettesevel-szemben","timestamp":"2025. április. 08. 14:07","title":"Jogerősen pert nyert az Eduline a Jászberényi Tankerületi Központ korábbi szakmai igazgatóhelyettesével szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fbf4302-dabf-4a1f-be12-e197e7971617","c_author":"HVG","category":"360","description":"Szakítottak a hagyományos klinikai diagnosztizálási módszerekkel amerikai és spanyol kutatók: okosórákról gyűjtött adatok segítségével próbáltak azonosítani pszichiátriai betegségeket. Az eredmények alapján úgy néz ki, sikerrel.","shortLead":"Szakítottak a hagyományos klinikai diagnosztizálási módszerekkel amerikai és spanyol kutatók: okosórákról gyűjtött...","id":"20250407_hvg-adhd-szorongas-diagnozis-okosora-adatai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fbf4302-dabf-4a1f-be12-e197e7971617.jpg","index":0,"item":"04490758-6413-4f0d-b66d-60f1e8b8d3ae","keywords":null,"link":"/360/20250407_hvg-adhd-szorongas-diagnozis-okosora-adatai","timestamp":"2025. április. 07. 16:00","title":"Egy egyszerű okosóra adataiból kiolvasható az ADHD és a szorongás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ac2a064-d811-483b-bb29-ff441b164c12","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Nem segít az iPhone-okat gyártó cégen, hogy nagyrészt Kínában zajlik az eszközök gyártása és összeszerelése.","shortLead":"Nem segít az iPhone-okat gyártó cégen, hogy nagyrészt Kínában zajlik az eszközök gyártása és összeszerelése.","id":"20250407_Zuhant-a-tozsde-Apple-Starbucks-Caterpillar-trump-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ac2a064-d811-483b-bb29-ff441b164c12.jpg","index":0,"item":"4f54396c-6fe7-4c6a-8ff9-ceeb8d879d0a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_Zuhant-a-tozsde-Apple-Starbucks-Caterpillar-trump-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 07. 21:56","title":"Zuhant a tőzsdén az Apple, a Starbucks és a Caterpillar is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94b72e26-32d1-4240-80ee-e8a2802f499a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tiszta Hollywood lesz Budapest.","shortLead":"Tiszta Hollywood lesz Budapest.","id":"20250408_Nemcsak-Will-Smith-Jennifer-Lopez-is-jon-hozzank-koncertezni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94b72e26-32d1-4240-80ee-e8a2802f499a.jpg","index":0,"item":"5d5dfa24-41ae-45f7-9d02-3023929a3832","keywords":null,"link":"/elet/20250408_Nemcsak-Will-Smith-Jennifer-Lopez-is-jon-hozzank-koncertezni","timestamp":"2025. április. 08. 08:27","title":"Nemcsak Will Smith, Jennifer Lopez is eljön hozzánk koncertezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"721cf257-0edc-4154-8b7a-7a50012b484e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Szabadság hídon azért állítottak elő egy férfit, mert törött üveggel sétált a gyűlés résztvevői között.","shortLead":"A Szabadság hídon azért állítottak elő egy férfit, mert törött üveggel sétált a gyűlés résztvevői között.","id":"20250409_Tobb-hidfoglaloval-szemben-is-eljarast-inditott-a-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/721cf257-0edc-4154-8b7a-7a50012b484e.jpg","index":0,"item":"cb37def6-cf67-456b-98c9-a9a863febd50","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_Tobb-hidfoglaloval-szemben-is-eljarast-inditott-a-rendorseg","timestamp":"2025. április. 09. 08:18","title":"Több hídfoglalóval szemben is eljárást indított a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d2fb829-57e9-449e-a29b-8818f8354507","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Ezt azzal indokolják, hogy túl drága és a misszió már nem játszik semmilyen szerepet Koszovó politikai irányításában.","shortLead":"Ezt azzal indokolják, hogy túl drága és a misszió már nem játszik semmilyen szerepet Koszovó politikai irányításában.","id":"20250409_koszovo-ensz-misszio-befejezes-usa-inditvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d2fb829-57e9-449e-a29b-8818f8354507.jpg","index":0,"item":"5c8bb0b0-b904-4bd9-8020-245637cd10a1","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_koszovo-ensz-misszio-befejezes-usa-inditvany","timestamp":"2025. április. 09. 06:26","title":"A koszovói ENSZ-misszió befejezését kezdeményezte az Egyesült Államok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14d586e3-ca8f-4a8c-8823-2d222be785b3","c_author":"Crystal Group","category":"brandchannel","description":"A két újkeletű vagyontervezési eszköz célja és előnye hasonló, de felépítésük eltérő. Mindkettő segítségével el lehet érni a vagyonvédelmi-, elkülönítési és tervezési célokat, sőt mi több, adózási szempontból is ugyanazok az előnyök illetik meg mindkét instrumentum használóit. Mégis vannak különbségek – ezeket járjuk körül szakértő segítségével.","shortLead":"A két újkeletű vagyontervezési eszköz célja és előnye hasonló, de felépítésük eltérő. Mindkettő segítségével el lehet...","id":"20250408_Bizalmi-vagyonkezeles-vagyonkezelo-alapitvany-Crystal-Worldwide","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14d586e3-ca8f-4a8c-8823-2d222be785b3.jpg","index":0,"item":"516a9258-ff8d-4893-87f9-ad86b23e4952","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250408_Bizalmi-vagyonkezeles-vagyonkezelo-alapitvany-Crystal-Worldwide","timestamp":"2025. április. 08. 07:30","title":"Nem úri muri: ezt kell tudni a bizalmi vagyonkezelésről és a vagyonkezelő alapítványról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Crystal Worldwide Group","c_partnerlogo":"69277d6e-5ab7-4502-a807-c6177aed924b","c_partnertag":""}]
Kár, hogy a gyerekek számát nem veszik figyelembe autóvásárláskor.
Kár, hogy a gyerekek számát nem veszik figyelembe autóvásárláskor. A magát gyerek- és családbarátnak hangoztató magyar kormány sem hozott még olyan intézkedést, amely olcsóbbá tenné a hétszemélyes autókat a rászorulóknak (persze, miért is tenné?). Így ne csodálkozzunk, ha az új Sharan árának hallatán padlót fognak az érdeklődők. Még a 8,1 millió forintos alapár fele is sok lenne nekem, igaz én nem is vállalkoztam egynél több gyermek nemzésére – „az asszony is csak húzódozik”. Mit szóljon, aki hármat, négyet nevel? Igaz, ő több családi pótlékra és adókedvezményre jogosult, na de nem ennyivel. És ez csak egy fapados Sharan. Nézzük a tesztautót Trendline felszereltséggel.
További képek a galériában
bcs
A második sorban három egyes ülést kínál, amelyeket külön-külön is mozgathatunk, hajtogathatunk. A Move szövet kárpit strapabíró, a második sor ülései az easyfold funkció segítségével csupán egyetlen mozdulattal összefüggő, sík rakfelületté alakíthatók. Első- és oldallégzsákok, illetve az elöl és hátul ülőket egyaránt védő fejlégzsákok fokozzák a biztonságot, az védelmet a vezető térdlégzsákja teszi teljessé. Az aktív biztonsági rendszerek közül kiemelkedő az ellenkormányzás-támogatási funkcióval működő elektronikus menetstabilizáló (ESP), amely a vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) mellett a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus differenciálzár- funkció (EDS), a motorfék-nyomaték-szabályozás (MSR), valamint a vontatmánystabilizáló funkciót is magában foglalja. Része az alapfelszereltségnek a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer is. Az automatikus, kétzónás légkondicionáló a Sharan minden üléshelyén kellemes hőmérsékletről és bőséges friss levegőről, míg a CD-lejátszót is tartalmazó RCD 210 rádió az utasok szórakoztatásáról gondoskodik.
bcs
Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere is széria. Dugóban, vagy közlekedési lámpa előtt várakozva elegendő üresbe váltani és felengedni a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer máris önműködően leállítja az erőforrást, és csupán a tengelykapcsoló pedál ismételt lenyomására indítja újra. Hatékonyan csökkenti a fogyasztást a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere.
bcs
8,1 millióért azonban csak ötszemélyes kivitelt kapunk, ha még két ügyesen kihajtható ülésre vágyunk, 217 ezer forintos felárat kell kifizetnünk. 136 ezer forintba kerül a metálfény, 12 500 forint az elektronikus rögzítőfék, amely elinduláskor automatikusan oldódik, 70 ezer forint az esőérzékelős ablaktörlő, 132 ezer forint a parkolóradar (elöl és hátul is jelez), 56 ezer forint a sebességtartó, 80 ezer forint a hővédő üvegezés (akár 65 százalékkal is mérsékli az utastérbe jutó napsugárzást), 61 ezer forintba kerül az ülésfűtés, és 68 ezerbe a tetőléc. A tesztautó a fenti extrákkal 8,8 millió forintot kóstált, ami családi autónak sok. Cégautónak pedig nehéz bemagyarázni a Sharant, vezetőnek kell lenni, hogy a car policy benyelje. A most megjelent HVG Cégautó 2011 különszám adatai szerint 2010-ben 44-szer jegyzett a nevére Sharant valamilyen cég, a magányszemélyek között kelendőbb volt a kocsi, 124-et helyeztek forgalomba tavaly. Igaz, ezek zöme használt volt, újat csak 21-et helyeztek forgalomba, amiből 18-at cég. Az idei évre jobbak a Sharan kilátásai itthon, a különszám adatai szerint az első negyedévben 24-et (ebből 16 cégest) helyeztek forgalomba.
[[ Oldaltörés (Hatalmas a csomagtere) ]]
Fájó szívvel kell tehát sokunknak lemondani a Sharan nyújtotta kényelemről és praktikumról. Csomagtere 2 üléssel akár 2430 literes is lehet, de az utastér hét személy számára is kényelmes autózást kínál. A Sharan minden erénye közül variálhatósága a legnagyobb. Az ülések lehajtása néhány mozdulatos, pár másodperces művelet.
Kívánságra a Sharan a harmadik sor egyes üléseivel 6, vagy 7-üléses kivitelben is kialakítható. A 6-üléses változatban elmarad a második sor középső ülése, így a két szélső kényelmesen beljebb tolható. Mindegyik hátsó ülés isofix gyerekülés-rögzítő pontokkal egészül ki. A biztonsági övek bekapcsolására lámpa és akusztikus jelzés hívja fel a figyelmet, ez a hétszemélyes változatnál szerencsére széria.
bcs
A széles tolóajtók mindenkor egyszerű és kényelmes be- és kiszállást tesznek lehetővé, a nagyméretű csomagtér-ajtó pedig a pakolást könnyíti hatékonyan. Az oldalajtókat a kilincs meghúzásával lehet becsukni. Ez egyértelműnek tűnik, nekem mégsem sikerült elsőre. Az ajtók nehezek és nehezen csukódnak, gyakran indultam el úgy, hogy a figyelmeztető jelzés felgyulladt. A ledöntött ülések nászutas-lakosztállyá varázsolják a Sharant, két felnőtt kényelmesen elfér. Kicsit kemény a padló, de egy szivaccsal javíthatjuk a komfortot. Ha esőben nyitjuk a hátsó ajtót, számítsunk arra, hogy a teleszkópokról lecsorgó víz eláztatja cuccainkat. A Sharan öblös kialakítása miatt akkor is beázunk, ha résnyire leengedjük az első ablakokat, az esővíz ugyanis nem követi a a kocsi pocakját, hanem függőlegesen beesik a karunkra.
A Volkswagen TSI-motorjai a downsizing jegyében kerülnek a nagy autókba. Az összlökettérfogat csökkentésével jelentős saját tömeg takarítható meg, mégpedig a mérsékelt belső súrlódásoknak köszönhetően magasabb hatásfok mellett – kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, így alacsonyabb környezeti terhelést eredményezve. Az 1,4 literes TSI-motor 150 lóereje üresen és kevés utassal tesztelve elegendő a Sharan dinamikus mozgatásához. A németországi bemutatón a többi, erősebb motorral is vezettem az autót, azokkal meggyőzőbb, igaz a legolcsóbb, 140 lovas dízel 9,2 millió forintért kapható. A két kocsi közül az erősebb nyomaték miatt a dízelt választanám, a 240 Nm-t néha kevésnek éreztem. Ha pörgetjük a motort, dolgoztatjuk a kompresszort, majd fütyültetjük a turbót, akkor halad szépen a kocsi, 3-4-esben hagyva a váltót, könnyedén előzhetünk autópályán és emelkedőn is. Azoknak nem ajánlott, akik rühellik gyakran rugdosni a kuplungot és babrálni a váltót.
bcs
Ha szépen, komótosan akarunk haladni, akkor vegyük figyelembe, hogy nem versenyautó a Sharan, időben előzzünk, váltsunk sávot és megfontoltan hajtsunk ki a kereszteződésekből. Ne felejtsük el, hogy a Sharan akkora, mint egy VW Transporter, tengelytávja 2919 milliméter, tömege üresen 1648 kilogramm.
A méretei komoly problémát jelentenek a szűk utcákban, a belvárosi parkolásban a parkolóradarnak nagy hasznát vesszük. Tükrei nem akkorák, mint a Transporternek, a dizájn rovására megy a biztonságos kilátás.
A sajtóanyag szerint mindössze 7,2 l/100 km az átlagfogyasztása. A teszt során a 10 literes átlagra mertem volna megesküdni, a végső tankolásnál azonban meglepett, hogy az 500 kilométeres autókázás során (utópályás, országúti és városi használatban) 8,6 literes átlagot mértem 100 kilométerre vetítve. Ez nem kevés, de figyelembe véve a Sharan méreteit és tömegét, nem is sok. Van haszna tehát a BlueMotion technikának még egy benzines egyterűben is.
Szijjártó Péter egy londoni rendezvényen ugyanakkor bírálta az EU-t, amiért az válaszlépéseket tervez ahelyett, hogy tárgyalásokat kezdene az amerikai elnökkel.