Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Vajon melyik identitása az őszintébb az Aszad-rezsim ellen lázadók vezérének, Ahmed al-Saraanak, az egykori dzsihádista hite vagy országmentő elszántsága?","shortLead":"Vajon melyik identitása az őszintébb az Aszad-rezsim ellen lázadók vezérének, Ahmed al-Saraanak, az egykori dzsihádista...","id":"20250105_hvg-ahmed-alsaraa-sziria-hts-kontur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0.jpg","index":0,"item":"57b48ec9-8270-4bad-b80b-cd236dc3e557","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-ahmed-alsaraa-sziria-hts-kontur","timestamp":"2025. január. 05. 13:30","title":"A dzsihádból jön, de még nem tudni, hova tart Szíria új vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2974a1d5-db64-4796-acfd-f6e4fa00f052","c_author":"HVG","category":"elet","description":"2023-ban csak 279-et. A legtöbb cica kútba, csatornába vagy aknába esett, de jelentős a fán rekedt állatok száma is.","shortLead":"2023-ban csak 279-et. A legtöbb cica kútba, csatornába vagy aknába esett, de jelentős a fán rekedt állatok száma is.","id":"20250104_315-macskat-mentett-2024-ben-a-katasztrofavedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2974a1d5-db64-4796-acfd-f6e4fa00f052.jpg","index":0,"item":"973e3d7d-16e8-4d45-a759-80cd8b31dcfc","keywords":null,"link":"/elet/20250104_315-macskat-mentett-2024-ben-a-katasztrofavedelem","timestamp":"2025. január. 04. 13:06","title":"315 macskát mentett meg 2024-ben a katasztrófavédelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f61a4c8-4363-4029-86c8-697ef91d1799","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A NER időközben megbukott sztárpapjával készült beszélgetés egy korábbi adás ismétléseként került a képernyőre.","shortLead":"A NER időközben megbukott sztárpapjával készült beszélgetés egy korábbi adás ismétléseként került a képernyőre.","id":"20250105_Ujra-leadtak-a-kozteveben-Bese-atya-beszelgeteset-Eperjes-Karollyal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f61a4c8-4363-4029-86c8-697ef91d1799.jpg","index":0,"item":"4e9c41e5-38f7-48e3-8c54-1f9fc58c54fe","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Ujra-leadtak-a-kozteveben-Bese-atya-beszelgeteset-Eperjes-Karollyal","timestamp":"2025. január. 05. 15:00","title":"Bese atyát tűzte műsorára a közmédia, az elcsábulásról beszélgetett Eperjes Károllyal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590.jpg","index":0,"item":"5137d34f-f232-4803-8b0d-b0ee18bdb97d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","timestamp":"2025. január. 05. 12:00","title":"Ez történt: Megváltoztak a dolgok, ez vár a Vodafone és a Digi ügyfeleire One név alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e14c180d-4744-4213-bc81-e44d8d06c861","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hadházy Ákos azonosította a férfit, akit az indiai Keralában magánlátogatáson lévő Orbán Viktor kíséretében fotóztak. Krishna Kumar Magyarországon működtet ájurvédikus gyógyító központot, és ebben Gattyán György az üzlettársa.","shortLead":"Hadházy Ákos azonosította a férfit, akit az indiai Keralában magánlátogatáson lévő Orbán Viktor kíséretében fotóztak...","id":"20250105_Gattyan-uzlettars-ajurvedikus-gyogyito-kiserte-el-Orbant-Indiaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e14c180d-4744-4213-bc81-e44d8d06c861.jpg","index":0,"item":"0d64abc9-8df1-4a24-acfc-9fe4f28a69f6","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Gattyan-uzlettars-ajurvedikus-gyogyito-kiserte-el-Orbant-Indiaba","timestamp":"2025. január. 05. 10:32","title":"Gattyán-üzlettárs ájurvédikus gyógyító kísérte el Orbán Viktort Indiába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bae2cc2c-01cc-4ccb-8b17-bc21b9977a9e","c_author":"Feledi Márton","category":"360","description":"A Revolut, a Wise vagy a Taxify mindegyike a balti országokhoz köthető startupként indult és vált milliárdokat termelő nagyvállalkozássá. Mitől ilyen jók ebben a baltiak?","shortLead":"A Revolut, a Wise vagy a Taxify mindegyike a balti országokhoz köthető startupként indult és vált milliárdokat termelő...","id":"20250104_hvg-baltikum-sikeres-startupok-technologia-okosan-unikorniskeltetok-unikornis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bae2cc2c-01cc-4ccb-8b17-bc21b9977a9e.jpg","index":0,"item":"7d1c8962-93c3-4cbe-8d85-60f9f7824228","keywords":null,"link":"/360/20250104_hvg-baltikum-sikeres-startupok-technologia-okosan-unikorniskeltetok-unikornis","timestamp":"2025. január. 04. 13:30","title":"Ha a baltiaknak sikerül, nekünk miért nem? Sikeres startupok nyomában Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit nem tud az út részleteiről, de megpróbáltuk kiszámolni, mennyibe kerülhet egy ilyen téli vakáció.","shortLead":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit...","id":"20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113.jpg","index":0,"item":"69cf1429-3f57-412a-a162-a2767f8208b1","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 18:47","title":"Mennyit költhet el Orbán Viktor az indiai családi útra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce30f51c-0682-4dc7-b71d-a98433841d82","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Itoka Tomito 1908 májusában született.","shortLead":"Itoka Tomito 1908 májusában született.","id":"20250104_itoka-tomiko-vilag-legidosebb-embere-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce30f51c-0682-4dc7-b71d-a98433841d82.jpg","index":0,"item":"97d4ca6b-1c10-413f-96a2-58f9250c4a2e","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_itoka-tomiko-vilag-legidosebb-embere-meghalt","timestamp":"2025. január. 04. 13:31","title":"Meghalt a világ legidősebb embere, 116 éves volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kár, hogy a gyerekek számát nem veszik figyelembe autóvásárláskor.
Kár, hogy a gyerekek számát nem veszik figyelembe autóvásárláskor. A magát gyerek- és családbarátnak hangoztató magyar kormány sem hozott még olyan intézkedést, amely olcsóbbá tenné a hétszemélyes autókat a rászorulóknak (persze, miért is tenné?). Így ne csodálkozzunk, ha az új Sharan árának hallatán padlót fognak az érdeklődők. Még a 8,1 millió forintos alapár fele is sok lenne nekem, igaz én nem is vállalkoztam egynél több gyermek nemzésére – „az asszony is csak húzódozik”. Mit szóljon, aki hármat, négyet nevel? Igaz, ő több családi pótlékra és adókedvezményre jogosult, na de nem ennyivel. És ez csak egy fapados Sharan. Nézzük a tesztautót Trendline felszereltséggel.
További képek a galériában
bcs
A második sorban három egyes ülést kínál, amelyeket külön-külön is mozgathatunk, hajtogathatunk. A Move szövet kárpit strapabíró, a második sor ülései az easyfold funkció segítségével csupán egyetlen mozdulattal összefüggő, sík rakfelületté alakíthatók. Első- és oldallégzsákok, illetve az elöl és hátul ülőket egyaránt védő fejlégzsákok fokozzák a biztonságot, az védelmet a vezető térdlégzsákja teszi teljessé. Az aktív biztonsági rendszerek közül kiemelkedő az ellenkormányzás-támogatási funkcióval működő elektronikus menetstabilizáló (ESP), amely a vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) mellett a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus differenciálzár- funkció (EDS), a motorfék-nyomaték-szabályozás (MSR), valamint a vontatmánystabilizáló funkciót is magában foglalja. Része az alapfelszereltségnek a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer is. Az automatikus, kétzónás légkondicionáló a Sharan minden üléshelyén kellemes hőmérsékletről és bőséges friss levegőről, míg a CD-lejátszót is tartalmazó RCD 210 rádió az utasok szórakoztatásáról gondoskodik.
bcs
Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere is széria. Dugóban, vagy közlekedési lámpa előtt várakozva elegendő üresbe váltani és felengedni a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer máris önműködően leállítja az erőforrást, és csupán a tengelykapcsoló pedál ismételt lenyomására indítja újra. Hatékonyan csökkenti a fogyasztást a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere.
bcs
8,1 millióért azonban csak ötszemélyes kivitelt kapunk, ha még két ügyesen kihajtható ülésre vágyunk, 217 ezer forintos felárat kell kifizetnünk. 136 ezer forintba kerül a metálfény, 12 500 forint az elektronikus rögzítőfék, amely elinduláskor automatikusan oldódik, 70 ezer forint az esőérzékelős ablaktörlő, 132 ezer forint a parkolóradar (elöl és hátul is jelez), 56 ezer forint a sebességtartó, 80 ezer forint a hővédő üvegezés (akár 65 százalékkal is mérsékli az utastérbe jutó napsugárzást), 61 ezer forintba kerül az ülésfűtés, és 68 ezerbe a tetőléc. A tesztautó a fenti extrákkal 8,8 millió forintot kóstált, ami családi autónak sok. Cégautónak pedig nehéz bemagyarázni a Sharant, vezetőnek kell lenni, hogy a car policy benyelje. A most megjelent HVG Cégautó 2011 különszám adatai szerint 2010-ben 44-szer jegyzett a nevére Sharant valamilyen cég, a magányszemélyek között kelendőbb volt a kocsi, 124-et helyeztek forgalomba tavaly. Igaz, ezek zöme használt volt, újat csak 21-et helyeztek forgalomba, amiből 18-at cég. Az idei évre jobbak a Sharan kilátásai itthon, a különszám adatai szerint az első negyedévben 24-et (ebből 16 cégest) helyeztek forgalomba.
[[ Oldaltörés (Hatalmas a csomagtere) ]]
Fájó szívvel kell tehát sokunknak lemondani a Sharan nyújtotta kényelemről és praktikumról. Csomagtere 2 üléssel akár 2430 literes is lehet, de az utastér hét személy számára is kényelmes autózást kínál. A Sharan minden erénye közül variálhatósága a legnagyobb. Az ülések lehajtása néhány mozdulatos, pár másodperces művelet.
Kívánságra a Sharan a harmadik sor egyes üléseivel 6, vagy 7-üléses kivitelben is kialakítható. A 6-üléses változatban elmarad a második sor középső ülése, így a két szélső kényelmesen beljebb tolható. Mindegyik hátsó ülés isofix gyerekülés-rögzítő pontokkal egészül ki. A biztonsági övek bekapcsolására lámpa és akusztikus jelzés hívja fel a figyelmet, ez a hétszemélyes változatnál szerencsére széria.
bcs
A széles tolóajtók mindenkor egyszerű és kényelmes be- és kiszállást tesznek lehetővé, a nagyméretű csomagtér-ajtó pedig a pakolást könnyíti hatékonyan. Az oldalajtókat a kilincs meghúzásával lehet becsukni. Ez egyértelműnek tűnik, nekem mégsem sikerült elsőre. Az ajtók nehezek és nehezen csukódnak, gyakran indultam el úgy, hogy a figyelmeztető jelzés felgyulladt. A ledöntött ülések nászutas-lakosztállyá varázsolják a Sharant, két felnőtt kényelmesen elfér. Kicsit kemény a padló, de egy szivaccsal javíthatjuk a komfortot. Ha esőben nyitjuk a hátsó ajtót, számítsunk arra, hogy a teleszkópokról lecsorgó víz eláztatja cuccainkat. A Sharan öblös kialakítása miatt akkor is beázunk, ha résnyire leengedjük az első ablakokat, az esővíz ugyanis nem követi a a kocsi pocakját, hanem függőlegesen beesik a karunkra.
A Volkswagen TSI-motorjai a downsizing jegyében kerülnek a nagy autókba. Az összlökettérfogat csökkentésével jelentős saját tömeg takarítható meg, mégpedig a mérsékelt belső súrlódásoknak köszönhetően magasabb hatásfok mellett – kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, így alacsonyabb környezeti terhelést eredményezve. Az 1,4 literes TSI-motor 150 lóereje üresen és kevés utassal tesztelve elegendő a Sharan dinamikus mozgatásához. A németországi bemutatón a többi, erősebb motorral is vezettem az autót, azokkal meggyőzőbb, igaz a legolcsóbb, 140 lovas dízel 9,2 millió forintért kapható. A két kocsi közül az erősebb nyomaték miatt a dízelt választanám, a 240 Nm-t néha kevésnek éreztem. Ha pörgetjük a motort, dolgoztatjuk a kompresszort, majd fütyültetjük a turbót, akkor halad szépen a kocsi, 3-4-esben hagyva a váltót, könnyedén előzhetünk autópályán és emelkedőn is. Azoknak nem ajánlott, akik rühellik gyakran rugdosni a kuplungot és babrálni a váltót.
bcs
Ha szépen, komótosan akarunk haladni, akkor vegyük figyelembe, hogy nem versenyautó a Sharan, időben előzzünk, váltsunk sávot és megfontoltan hajtsunk ki a kereszteződésekből. Ne felejtsük el, hogy a Sharan akkora, mint egy VW Transporter, tengelytávja 2919 milliméter, tömege üresen 1648 kilogramm.
A méretei komoly problémát jelentenek a szűk utcákban, a belvárosi parkolásban a parkolóradarnak nagy hasznát vesszük. Tükrei nem akkorák, mint a Transporternek, a dizájn rovására megy a biztonságos kilátás.
A sajtóanyag szerint mindössze 7,2 l/100 km az átlagfogyasztása. A teszt során a 10 literes átlagra mertem volna megesküdni, a végső tankolásnál azonban meglepett, hogy az 500 kilométeres autókázás során (utópályás, országúti és városi használatban) 8,6 literes átlagot mértem 100 kilométerre vetítve. Ez nem kevés, de figyelembe véve a Sharan méreteit és tömegét, nem is sok. Van haszna tehát a BlueMotion technikának még egy benzines egyterűben is.
A humorista által közzétett videóban láthatjuk, ahogy egy szovjet–orosz tudósok segítségével létrehozott gép hatására kormánykritikus fellépőből Gulyás Gergely válik belőle.