Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"21e2a63f-5741-4de8-96da-cc3b672d66a1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Belehalt sérüléseibe egy idős nő, akit elgázolt egy teherautó szombaton reggel Budapesten a IV. kerületben.","shortLead":"Belehalt sérüléseibe egy idős nő, akit elgázolt egy teherautó szombaton reggel Budapesten a IV. kerületben.","id":"20250607_Teherauto-gazolt-halalra-egy-idos-not-Ujpesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21e2a63f-5741-4de8-96da-cc3b672d66a1.jpg","index":0,"item":"6ab2dfea-4f4b-45bb-a54f-b712c0309401","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_Teherauto-gazolt-halalra-egy-idos-not-Ujpesten","timestamp":"2025. június. 07. 10:37","title":"Teherautó gázolt halálra egy idős nőt Újpesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dc10a2-4b1f-4091-afd2-233c155cffd1","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Friedrich Merz megőrizte higgadtságát, és tovább méltatta az Egyesült Államokat. ","shortLead":"Friedrich Merz megőrizte higgadtságát, és tovább méltatta az Egyesült Államokat. ","id":"20250606_donald-trump-friedrich-merz-d-nap-feher-haz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dc10a2-4b1f-4091-afd2-233c155cffd1.jpg","index":0,"item":"0d995c87-b41e-4b09-9372-a7b73541eaca","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_donald-trump-friedrich-merz-d-nap-feher-haz","timestamp":"2025. június. 06. 13:46","title":"„Ez önöknek nem lehetett túl kellemes nap” – Donald Trump ismét magát hozta, amikor vendégül látta a német kancellárt a D-nap évfordulóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Sok smink fog fogyni. ","shortLead":"Sok smink fog fogyni. ","id":"20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e.jpg","index":0,"item":"f0821763-faa9-45ad-8319-a3a0e16934a6","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Nick Jonas főszerepet kapott a KISS-ről szóló játékfilmben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"221dea4c-057c-41a6-a651-47732ac06f9e","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Fideszes körökben sem lehet valami vonzó a propaganda: a kormánybarát nagy hírportálok nézettsége a közpénzből fizetett Facebook-hirdetések és a mind gyakoribb vezetőcserék, tulajdonosváltások ellenére is esik. Ez is szerepet játszhatott abban, hogy a Fidesz átstrukturálja sajtóját, és az online térben erősítene harcosaival.","shortLead":"Fideszes körökben sem lehet valami vonzó a propaganda: a kormánybarát nagy hírportálok nézettsége a közpénzből fizetett...","id":"20250606_hvg-lekattannak-fideszes-media-atszervezes-fogyatkozo-olvasok-kattintas-szamok-facebook-hirdetesek-origo-mandiner-index-olvasottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/221dea4c-057c-41a6-a651-47732ac06f9e.jpg","index":0,"item":"39ed1508-9982-49c9-b11a-1eb2de0ddcdc","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-lekattannak-fideszes-media-atszervezes-fogyatkozo-olvasok-kattintas-szamok-facebook-hirdetesek-origo-mandiner-index-olvasottsag","timestamp":"2025. június. 06. 06:30","title":"Zuhan a Fidesz-média – visszaütött Orbán mondása, hogy „a szív végül legyőzi a pénzt”?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e0ed0a4-bf1d-401a-9c3c-a123774d80ee","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250606_Marabu-Feknyuz-Zero-tolerancia-javitointezet-prostitucio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e0ed0a4-bf1d-401a-9c3c-a123774d80ee.jpg","index":0,"item":"372f9819-ba50-407c-a4be-8a8279316391","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Marabu-Feknyuz-Zero-tolerancia-javitointezet-prostitucio","timestamp":"2025. június. 06. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Zéró tolerancia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi naplós app, valamint míg a fiatal lányok pályaválasztását segítő megoldás – ez volt a három legjobb ötlet a Samsung és EdisonKids ötödik éve megtartott innovációs pályázatán. Ami a legjobb, hogy a Megoldások a holnapért című verseny ötletei a középiskolás generációtól jönnek.","shortLead":"Autizmus spektrumzavarral élő gyerekek felkészítése az orvosi vizsgálatokra, a mentális egészséget támogató érzelmi...","id":"20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37fb3064-a148-45f8-807a-7d469ddcb45f.jpg","index":0,"item":"a4cf661b-acd3-4dee-b3e3-5c0d48479523","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_megoldasok-a-holnapert-donto-samsung-edisonkids-dijazottak","timestamp":"2025. június. 07. 18:03","title":"Mit találnak ki manapság a 14-18 évesek azért, hogy jobban éljenek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József, Aschenbach és Kröger – kis- és nagyregényei alakjainak elhíresült mondatai mélyen beépültek a világ szellemi életébe. Súlyos konfliktusok kísérték végig az életét. Magyarországon volt olyan is, hogy átkozták, de kiadták, és olyan is, hogy magasztalták, de nem adták ki.","shortLead":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József...","id":"20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e.jpg","index":0,"item":"15b947c2-b909-4023-a60a-9aa510612b2b","keywords":null,"link":"/360/20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","timestamp":"2025. június. 06. 18:07","title":"Egy gyilkosság állította örökre a demokrácia mellé – 150 éve született Thomas Mann, aki utolsó németországi fellépésével is vihart kavart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"878f351b-0832-471e-8078-20330daa9867","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A DW riportja egy olyan házaspárt mutat be, akik városi életüket a vidék csendjére, állattartásra és népviseletre cserélték. ","shortLead":"A DW riportja egy olyan házaspárt mutat be, akik városi életüket a vidék csendjére, állattartásra és népviseletre...","id":"20250607_Lecserelte-varosi-ruhait-nepviseletre-a-home-office-bol-dolgozik-a-BKK-nak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/878f351b-0832-471e-8078-20330daa9867.jpg","index":0,"item":"6619bc94-2fd6-4436-99ca-5b075f197580","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Lecserelte-varosi-ruhait-nepviseletre-a-home-office-bol-dolgozik-a-BKK-nak","timestamp":"2025. június. 07. 12:25","title":"Lecserélte városi ruháit népviseletre, home office-ból dolgozik a BKK-nak a Budapestről Nógrád megyébe költözött házaspár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kár, hogy a gyerekek számát nem veszik figyelembe autóvásárláskor.
Kár, hogy a gyerekek számát nem veszik figyelembe autóvásárláskor. A magát gyerek- és családbarátnak hangoztató magyar kormány sem hozott még olyan intézkedést, amely olcsóbbá tenné a hétszemélyes autókat a rászorulóknak (persze, miért is tenné?). Így ne csodálkozzunk, ha az új Sharan árának hallatán padlót fognak az érdeklődők. Még a 8,1 millió forintos alapár fele is sok lenne nekem, igaz én nem is vállalkoztam egynél több gyermek nemzésére – „az asszony is csak húzódozik”. Mit szóljon, aki hármat, négyet nevel? Igaz, ő több családi pótlékra és adókedvezményre jogosult, na de nem ennyivel. És ez csak egy fapados Sharan. Nézzük a tesztautót Trendline felszereltséggel.
További képek a galériában
bcs
A második sorban három egyes ülést kínál, amelyeket külön-külön is mozgathatunk, hajtogathatunk. A Move szövet kárpit strapabíró, a második sor ülései az easyfold funkció segítségével csupán egyetlen mozdulattal összefüggő, sík rakfelületté alakíthatók. Első- és oldallégzsákok, illetve az elöl és hátul ülőket egyaránt védő fejlégzsákok fokozzák a biztonságot, az védelmet a vezető térdlégzsákja teszi teljessé. Az aktív biztonsági rendszerek közül kiemelkedő az ellenkormányzás-támogatási funkcióval működő elektronikus menetstabilizáló (ESP), amely a vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) mellett a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus differenciálzár- funkció (EDS), a motorfék-nyomaték-szabályozás (MSR), valamint a vontatmánystabilizáló funkciót is magában foglalja. Része az alapfelszereltségnek a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer is. Az automatikus, kétzónás légkondicionáló a Sharan minden üléshelyén kellemes hőmérsékletről és bőséges friss levegőről, míg a CD-lejátszót is tartalmazó RCD 210 rádió az utasok szórakoztatásáról gondoskodik.
bcs
Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere is széria. Dugóban, vagy közlekedési lámpa előtt várakozva elegendő üresbe váltani és felengedni a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer máris önműködően leállítja az erőforrást, és csupán a tengelykapcsoló pedál ismételt lenyomására indítja újra. Hatékonyan csökkenti a fogyasztást a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere.
bcs
8,1 millióért azonban csak ötszemélyes kivitelt kapunk, ha még két ügyesen kihajtható ülésre vágyunk, 217 ezer forintos felárat kell kifizetnünk. 136 ezer forintba kerül a metálfény, 12 500 forint az elektronikus rögzítőfék, amely elinduláskor automatikusan oldódik, 70 ezer forint az esőérzékelős ablaktörlő, 132 ezer forint a parkolóradar (elöl és hátul is jelez), 56 ezer forint a sebességtartó, 80 ezer forint a hővédő üvegezés (akár 65 százalékkal is mérsékli az utastérbe jutó napsugárzást), 61 ezer forintba kerül az ülésfűtés, és 68 ezerbe a tetőléc. A tesztautó a fenti extrákkal 8,8 millió forintot kóstált, ami családi autónak sok. Cégautónak pedig nehéz bemagyarázni a Sharant, vezetőnek kell lenni, hogy a car policy benyelje. A most megjelent HVG Cégautó 2011 különszám adatai szerint 2010-ben 44-szer jegyzett a nevére Sharant valamilyen cég, a magányszemélyek között kelendőbb volt a kocsi, 124-et helyeztek forgalomba tavaly. Igaz, ezek zöme használt volt, újat csak 21-et helyeztek forgalomba, amiből 18-at cég. Az idei évre jobbak a Sharan kilátásai itthon, a különszám adatai szerint az első negyedévben 24-et (ebből 16 cégest) helyeztek forgalomba.
[[ Oldaltörés (Hatalmas a csomagtere) ]]
Fájó szívvel kell tehát sokunknak lemondani a Sharan nyújtotta kényelemről és praktikumról. Csomagtere 2 üléssel akár 2430 literes is lehet, de az utastér hét személy számára is kényelmes autózást kínál. A Sharan minden erénye közül variálhatósága a legnagyobb. Az ülések lehajtása néhány mozdulatos, pár másodperces művelet.
Kívánságra a Sharan a harmadik sor egyes üléseivel 6, vagy 7-üléses kivitelben is kialakítható. A 6-üléses változatban elmarad a második sor középső ülése, így a két szélső kényelmesen beljebb tolható. Mindegyik hátsó ülés isofix gyerekülés-rögzítő pontokkal egészül ki. A biztonsági övek bekapcsolására lámpa és akusztikus jelzés hívja fel a figyelmet, ez a hétszemélyes változatnál szerencsére széria.
bcs
A széles tolóajtók mindenkor egyszerű és kényelmes be- és kiszállást tesznek lehetővé, a nagyméretű csomagtér-ajtó pedig a pakolást könnyíti hatékonyan. Az oldalajtókat a kilincs meghúzásával lehet becsukni. Ez egyértelműnek tűnik, nekem mégsem sikerült elsőre. Az ajtók nehezek és nehezen csukódnak, gyakran indultam el úgy, hogy a figyelmeztető jelzés felgyulladt. A ledöntött ülések nászutas-lakosztállyá varázsolják a Sharant, két felnőtt kényelmesen elfér. Kicsit kemény a padló, de egy szivaccsal javíthatjuk a komfortot. Ha esőben nyitjuk a hátsó ajtót, számítsunk arra, hogy a teleszkópokról lecsorgó víz eláztatja cuccainkat. A Sharan öblös kialakítása miatt akkor is beázunk, ha résnyire leengedjük az első ablakokat, az esővíz ugyanis nem követi a a kocsi pocakját, hanem függőlegesen beesik a karunkra.
A Volkswagen TSI-motorjai a downsizing jegyében kerülnek a nagy autókba. Az összlökettérfogat csökkentésével jelentős saját tömeg takarítható meg, mégpedig a mérsékelt belső súrlódásoknak köszönhetően magasabb hatásfok mellett – kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, így alacsonyabb környezeti terhelést eredményezve. Az 1,4 literes TSI-motor 150 lóereje üresen és kevés utassal tesztelve elegendő a Sharan dinamikus mozgatásához. A németországi bemutatón a többi, erősebb motorral is vezettem az autót, azokkal meggyőzőbb, igaz a legolcsóbb, 140 lovas dízel 9,2 millió forintért kapható. A két kocsi közül az erősebb nyomaték miatt a dízelt választanám, a 240 Nm-t néha kevésnek éreztem. Ha pörgetjük a motort, dolgoztatjuk a kompresszort, majd fütyültetjük a turbót, akkor halad szépen a kocsi, 3-4-esben hagyva a váltót, könnyedén előzhetünk autópályán és emelkedőn is. Azoknak nem ajánlott, akik rühellik gyakran rugdosni a kuplungot és babrálni a váltót.
bcs
Ha szépen, komótosan akarunk haladni, akkor vegyük figyelembe, hogy nem versenyautó a Sharan, időben előzzünk, váltsunk sávot és megfontoltan hajtsunk ki a kereszteződésekből. Ne felejtsük el, hogy a Sharan akkora, mint egy VW Transporter, tengelytávja 2919 milliméter, tömege üresen 1648 kilogramm.
A méretei komoly problémát jelentenek a szűk utcákban, a belvárosi parkolásban a parkolóradarnak nagy hasznát vesszük. Tükrei nem akkorák, mint a Transporternek, a dizájn rovására megy a biztonságos kilátás.
A sajtóanyag szerint mindössze 7,2 l/100 km az átlagfogyasztása. A teszt során a 10 literes átlagra mertem volna megesküdni, a végső tankolásnál azonban meglepett, hogy az 500 kilométeres autókázás során (utópályás, országúti és városi használatban) 8,6 literes átlagot mértem 100 kilométerre vetítve. Ez nem kevés, de figyelembe véve a Sharan méreteit és tömegét, nem is sok. Van haszna tehát a BlueMotion technikának még egy benzines egyterűben is.