Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","shortLead":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","id":"20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900.jpg","index":0,"item":"5fedbdc0-6295-4204-ab60-a52ce12db1bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","timestamp":"2025. május. 27. 07:59","title":"Vége a dalnak: stílusosan int búcsút a Toyota Supra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy friss felmérés szerint még mindig az infláció miatt aggódnak a legtöbben. ","shortLead":"Egy friss felmérés szerint még mindig az infláció miatt aggódnak a legtöbben. ","id":"20250526_anyagi-bizonytalansag-magyarorszag-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"1e40dd9d-ed0e-49be-b7f5-7ad6e80f5e94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250526_anyagi-bizonytalansag-magyarorszag-felmeres","timestamp":"2025. május. 26. 11:25","title":"Tíz magyar felnőttből kilenc anyagi bizonytalanságot érez, és a többség még rosszabb helyzetre számít a közeljövőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ad145c0-4f08-4cec-ae48-7d77506deda5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bőven 300 lóerő feletti Skoda Elroq RS hazai indulóára meghaladja a 23 millió forintot.","shortLead":"A bőven 300 lóerő feletti Skoda Elroq RS hazai indulóára meghaladja a 23 millió forintot.","id":"20250526_magyarorszagon-a-valaha-keszult-legdurvabb-gyorsulasu-skoda-elroq-rs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ad145c0-4f08-4cec-ae48-7d77506deda5.jpg","index":0,"item":"446324e1-af2f-43ca-82cd-f63a5e42e711","keywords":null,"link":"/cegauto/20250526_magyarorszagon-a-valaha-keszult-legdurvabb-gyorsulasu-skoda-elroq-rs","timestamp":"2025. május. 26. 06:41","title":"Magyarországon a valaha készült legdurvább gyorsulású Skoda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a668a1e-a119-468f-b9f1-b676db88caa8","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy gyerek is van a súlyos sérültek között. ","shortLead":"Egy gyerek is van a súlyos sérültek között. ","id":"20250527_Rendorseg-szerint-nem-terrorcselekmeny-tortent-Liverpoolban-27-serultet-vittek-korhazba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a668a1e-a119-468f-b9f1-b676db88caa8.jpg","index":0,"item":"fb78d98f-040a-442b-9997-52a3d98c5beb","keywords":null,"link":"/vilag/20250527_Rendorseg-szerint-nem-terrorcselekmeny-tortent-Liverpoolban-27-serultet-vittek-korhazba","timestamp":"2025. május. 27. 05:14","title":"A rendőrség szerint nem terrorcselekmény történt Liverpoolban, 27 sérültet vittek kórházba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c8e9db9-aeff-4c34-8f7a-53e2d9b037bb","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kormány ezzel akarja bebizonyítani, hogy a reaktor mellől elszállított föld biztonságos.","shortLead":"A kormány ezzel akarja bebizonyítani, hogy a reaktor mellől elszállított föld biztonságos.","id":"20250527_fukusima-atomreaktor-fold-japan-miniszterelnoki-hivatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c8e9db9-aeff-4c34-8f7a-53e2d9b037bb.jpg","index":0,"item":"a697eaf9-0df0-4971-af12-2cdebf0416fc","keywords":null,"link":"/vilag/20250527_fukusima-atomreaktor-fold-japan-miniszterelnoki-hivatal","timestamp":"2025. május. 27. 15:21","title":"A fukusimai atomreaktor mellől visznek földet a japán miniszterelnöki hivatalba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e79f8273-c30c-4b3a-b565-711dc73e2c39","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A német márka kompakt szabadidő-autójához mostantól praktikus tetősátor is rendelhető.","shortLead":"A német márka kompakt szabadidő-autójához mostantól praktikus tetősátor is rendelhető.","id":"20250527_akar-aludhatunk-is-az-uj-opel-frontera-tetejen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e79f8273-c30c-4b3a-b565-711dc73e2c39.jpg","index":0,"item":"699fbdb9-bc7a-4095-bf08-ac39590227c8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_akar-aludhatunk-is-az-uj-opel-frontera-tetejen","timestamp":"2025. május. 27. 08:41","title":"Akár aludhatunk is az új Opel Frontera tetején","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f131de9-4449-41bd-a0aa-8b3a38f73eac","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Lemondott a tárgyaláshoz való jogáról a harmadrendű vádlott, két év börtönt kapott, de négy évre felfüggesztve.","shortLead":"Lemondott a tárgyaláshoz való jogáról a harmadrendű vádlott, két év börtönt kapott, de négy évre felfüggesztve.","id":"20250526_chilis-aranyervizsgalat-tiszaloki-borton-vadlott-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f131de9-4449-41bd-a0aa-8b3a38f73eac.jpg","index":0,"item":"cec8d28e-90b1-4dfc-bfa8-f7f29ed95e55","keywords":null,"link":"/itthon/20250526_chilis-aranyervizsgalat-tiszaloki-borton-vadlott-itelet","timestamp":"2025. május. 26. 16:57","title":"Csilipaprikás aranyérvizsgálat a tiszalöki börtönben: az egyik vádlott két évet kapott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f937a17c-6ce2-40fc-ad65-335f9d1283a1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha a texasi képviselők megszavazzák a HB 186-os törvényjavaslatot, akkor a közösségi oldalakon tilos lesz a 18 évnél fiatalabb felhasználóknak regisztrálniuk. Szülői kérésre pedig már a meglévő fiókokat is törölni kell majd.","shortLead":"Ha a texasi képviselők megszavazzák a HB 186-os törvényjavaslatot, akkor a közösségi oldalakon tilos lesz a 18 évnél...","id":"20250526_texas-kozossegi-oldalak-tiktok-facebook-instagram-x-torveny-tiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f937a17c-6ce2-40fc-ad65-335f9d1283a1.jpg","index":0,"item":"de73e324-7f7a-4903-b452-c0b7739eae53","keywords":null,"link":"/tudomany/20250526_texas-kozossegi-oldalak-tiktok-facebook-instagram-x-torveny-tiltas","timestamp":"2025. május. 26. 09:03","title":"Megtilthatják Texasban, hogy a 18 éven aluliak TikTokot, Instagramot használjanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A tesztautó prototípus volt, de nagyszériás. Nem lehet másképp nevezni, hisz legalább 200 van belőlük, és hamarosan újabbak állnak forgalomba. Amerikában bárki lízingelheti, Európában egy-két éven belül újabb cégek vásárolnak flottájukba tüzelőanyag-cellás Mercedest. Csak ott érdemes a 800-1000 ezer dolláros havidíjat kiperkálni, ahol hidrogénkút is van, Los Angelesben 5, Berlinben 3, Hamburgban, Stuttgartban, Münchenben, Frankfurtban egy-egy helyen lehet tankolni. De van kút Hollandiában, Görögországban, Olaszországban, Svájcban, Izlandon, Ausztriában és Spanyolországban is.
További képek a galériában
bcs
Meglepő az volt benne, hogy látszólag semmi meglepetéssel nem szolgál. Csak navigációs kijelzőn mutatott energiaáramlás, a fordulatszámmérőt helyettesítő teljesítménymérő, a hangtalan indítás jelzi, hogy különleges autóban ülünk. A környezetbarát jármű teljesen alkalmas a mindennapi használatra, energiaszükséglete átszámítva 2,8 kilogramm benzinnek felel meg. Ha forintban nézzük, már nem olyan rózsás a helyzet. A B-osztály 0,97 kilogramm hidrogént eszik átlagosan 100 kilométerenként. Németországban a hidrogén kilóját 9 euróért mérik, tehát 2444 forintból teszünk meg 100 kilométert. Ugyanennyi pénzért 6-7 liter benzint kapunk. A terv az, hogy 2015-re 5 euró alá szorítsák le a hidrogén árát.
bcs
A szendvicspadlós építésnek köszönhetően, az utasok kényelmét semmi nem csorbítja, a padló alatt elfér az űrtechnika. Az egyik utas, egy kínai újságíró nehezen akarta megérteni, hogy minden B-osztály ilyen magas, azt hitte, csak a tüzelőanyag-cella miatt emelték meg. A tesztelt autóban lévő tüzelőanyag-cella 40 százalékkal kisebb, mint az elődmodell A-osztály F-Cellben használt, 30 százalékkal erősebb, miközben 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt.
Villanymotorjának maximális teljesítménye 100 kW/136 LE, nyomatéka 290 newtonméter. Átlagos teljesítménye 95 lóerő. Hatótávja 385-400 kilométer. A villanymotor az első tengelyt hajtja, a szervokormány és az légkondicionáló kompresszora is elektromos hajtású, ezek működtetéséről a lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Ezt fékezési energiával töltjük, de sokszor, ha a rendszer szükségesnek tartja, a tüzelőanyag-cella is rátölt.
bcs
A technológia nagy hátránya, hogy nehéz, a B-osztály tömege üresen 1809 kiló. Ennek ellenére jól megy az autó, nulláról száz kilométer/órás tempóra 11 másodperc alatt jut el, a nyomaték már nulla fordulattól rendelkezésre áll. Végsebessége 170 kilométer/óra.
A hidrogéntartály és a tüzelőanyag-cellák nem vesznek el helyet az autóból, a lítium-ionos akkumulátorok ellenére továbbra is 416 literes a csomagtartó. Ez utóbbi 35 kW teljesítményű és 1,4 kWh kapacitású. Az autó -25 fokos hidegben is elindul, annál alacsonyabb hőmérsékleten nem működik. Újratöltése 700 baros kútnál 3 percet vesz igénybe, 3,7 kilogramm sűrített hidrogéngáz fér a tartályba.
[[ Oldaltörés (Hogy működik? ) ]]
A tüzelőanyag-cellás technológia elektromos áramot és hőt termel egy elektrokémiai folyamat során, amely a cellákban a tartályból vett hidrogén és a légkörből nyert oxigén között játszódik le. A reakció mellékterméke víz, a kipufogón csak ez távozik, gőz formájában. Az így keletkezett energia hajtja meg az autót a villanymotor segítségével.
bcs
A rendszer részei: 1) tüzelőanyag-cellák (egymás után összekapcsolva, valójában galvánelemek). A rendszer lelke egy protonáteresztő membrán (elektrolit), amely elválasztja a hidrogént (az anódon halad át) és az oxigént (a katódon halad át). A katalizátor szerepét platinaréteg tölti be. Ez utóbbi pozitív töltésű protonokra (hidrogén-ion), illetve negatív töltésű elektronokra bontja szét a hidrogén atomokat. A protonok áthatolnak a tizedmilliméter vastagságú membránon, és az oxigénnel vizet alkotnak. Az elektronok nem jutnak át, ezeket visszatartják. Az elektronok többlete az egyik oldalon és hiánya a másikon eredményezi az elektronok mozgását a pólusok, az anód és a katód között, azaz elektromos áram jön létre.
2) gáztartály: 3 tartályban tárolja az autó a nagy nyomáson (700 bar) összesűrített hidrogéngázt.
3) akkumulátor: a lítium-ion elem tárolja az elektromosságot és segít a kigyorsításban. A tüzelőanyag-cella és a fékezési energia visszavezetése révén töltődik.
4) villanymotor: nagy nyomatékú elektromotor, amelyet a tüzelőanyag-cellákban előállított áram és az akkumulátorban tárolt áram hajt meg.