Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"059278ba-7035-41ea-b055-4885b935cf84","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összehangoltan működő hálózatot fülelt le a Google, melyek összesen több mint 1000 weboldalt üzemeltettek. A cég lecsapott, és blokkolta őket.","shortLead":"Összehangoltan működő hálózatot fülelt le a Google, melyek összesen több mint 1000 weboldalt üzemeltettek. A cég...","id":"20241127_google-kereses-kinat-tamogato-alhiroldalak-propaganda-blokkolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/059278ba-7035-41ea-b055-4885b935cf84.jpg","index":0,"item":"cc42db9d-95a0-4e83-88c1-beb46a33debf","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_google-kereses-kinat-tamogato-alhiroldalak-propaganda-blokkolas","timestamp":"2024. november. 27. 14:03","title":"Kína-párti álhíroldalak garmadáját söpörte ki a Google","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3f85018-5329-43d4-8683-77e0ef8981dd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"2017 óta csak plexifallal elválasztva beszélhettek egymással a fogvatartottak és szeretteik.","shortLead":"2017 óta csak plexifallal elválasztva beszélhettek egymással a fogvatartottak és szeretteik.","id":"20241127_Ujra-megpuszilhatjak-es-megolelhetik-egymast-a-rabok-es-hozzatartozoik-a-bortonokben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3f85018-5329-43d4-8683-77e0ef8981dd.jpg","index":0,"item":"62f46727-7e96-49c6-82e4-20baf6290ac0","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_Ujra-megpuszilhatjak-es-megolelhetik-egymast-a-rabok-es-hozzatartozoik-a-bortonokben","timestamp":"2024. november. 27. 10:33","title":"Nincs többé plexifal: újra megpuszilhatják és megölelhetik egymást a rabok és hozzátartozóik a magyar börtönökben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51985762-f3ab-4890-8e49-5157bcbcae53","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A költések a közszolgáltatások színvonalában nem érzékelhetők, a hosszú távú növekedést pedig bizonytalanná teszi a magas eladósodás és az abból eredő kamatterhek.","shortLead":"A költések a közszolgáltatások színvonalában nem érzékelhetők, a hosszú távú növekedést pedig bizonytalanná teszi...","id":"20241127_GKI-Egyre-durvabbak-az-allamhaztartasi-kiadasok-azokat-az-EU-atlagot-tuluto-koltsegvetesi-hianybol-finanszirozza-a-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51985762-f3ab-4890-8e49-5157bcbcae53.jpg","index":0,"item":"d0e56910-4fac-4ecf-8c0f-fe3ada34d4fe","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_GKI-Egyre-durvabbak-az-allamhaztartasi-kiadasok-azokat-az-EU-atlagot-tuluto-koltsegvetesi-hianybol-finanszirozza-a-kormany","timestamp":"2024. november. 28. 06:15","title":"GKI: Egyre durvábbak az államháztartási kiadások, azokat az EU-átlagot túlütő költségvetési hiányból finanszírozza a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf3e2ea1-263a-4ea3-9a44-0610ebb17b0e","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Több százezer emberéletet követelt, hogy az egészségügy a rendszerváltás óta nem szerepel a kormányzati prioritások között. Az ország egyre jobban lemarad már nemcsak az EU-ban, hanem a visegrádi országokhoz képest is.","shortLead":"Több százezer emberéletet követelt, hogy az egészségügy a rendszerváltás óta nem szerepel a kormányzati prioritások...","id":"20241127_hvg-halalozas-egeszseg-egeszsegugy-orosz-eva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf3e2ea1-263a-4ea3-9a44-0610ebb17b0e.jpg","index":0,"item":"26b4a4f2-a90a-4f3e-b4d7-5b8bab76ac5f","keywords":null,"link":"/360/20241127_hvg-halalozas-egeszseg-egeszsegugy-orosz-eva","timestamp":"2024. november. 27. 06:30","title":"Több százezer magyar hal meg túl korán, mert a kormánynak nem fontos az egészségügy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91ec20a1-398c-459c-8bd0-8cc1accb0036","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A magyar kutatók eredményei ismeretében jobban fel lehet készülni a jelentős gazdasági károkat okozó szupercellákra.","shortLead":"A magyar kutatók eredményei ismeretében jobban fel lehet készülni a jelentős gazdasági károkat okozó szupercellákra.","id":"20241128_zivatar-villamtevekenyseg-el-nino-hun-ren","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91ec20a1-398c-459c-8bd0-8cc1accb0036.jpg","index":0,"item":"73f6a88a-50b5-4e26-914b-6456f53dbe51","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_zivatar-villamtevekenyseg-el-nino-hun-ren","timestamp":"2024. november. 28. 12:43","title":"Több zivatar lehet Magyarországon, és az is kiderült, hogy miért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8eb2d6ba-5cdb-4f44-8ded-f6f864f8da1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Truong My Lan akkor kérheti a bírót az ítélet felülvizsgálatára, ha az elsikkasztott 16,4 milliárd dollár kétharmadát visszafizeti, ebből eddig 400 milliót sikerült összegyűjtenie.","shortLead":"Truong My Lan akkor kérheti a bírót az ítélet felülvizsgálatára, ha az elsikkasztott 16,4 milliárd dollár kétharmadát...","id":"20241127_vietnam-csalas-halalos-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8eb2d6ba-5cdb-4f44-8ded-f6f864f8da1b.jpg","index":0,"item":"eee748b3-93c4-4063-9eac-7cb36d6bb80c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_vietnam-csalas-halalos-itelet","timestamp":"2024. november. 27. 21:19","title":"11 milliárd dollárt kell visszafizetnie a vietnami csalónak, hogy megússza a halálos ítéletet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20e203a2-022b-4be7-b1b5-22c77c0af130","c_author":"Balla István","category":"kultura","description":"Fiktív szállal felturbózott zenés portréfilm lenne a Mi vagyunk Azahriah, amely egyben bemutatja a legendás tripla-Puskáshoz vezető utat is, de végül csak követhetetlen katyvasz lett.","shortLead":"Fiktív szállal felturbózott zenés portréfilm lenne a Mi vagyunk Azahriah, amely egyben bemutatja a legendás...","id":"20241128_mi-vagyunk-azahriah-film-kritika-levai-balazs-bauko-attila-puskas-koncert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20e203a2-022b-4be7-b1b5-22c77c0af130.jpg","index":0,"item":"88568ab1-3b1b-42b6-8186-9e0fcf1adcdb","keywords":null,"link":"/kultura/20241128_mi-vagyunk-azahriah-film-kritika-levai-balazs-bauko-attila-puskas-koncert","timestamp":"2024. november. 28. 19:35","title":"Azahriah többet érdemelt volna ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","id":"20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2.jpg","index":0,"item":"7df8d2f0-6fc3-4294-842d-05c98da4d3ed","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","timestamp":"2024. november. 27. 07:21","title":"Sportkombi a javából: M5-öst reggelizik a 855 lóerős új BMW M3 Touring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Furcsa, bizsergető érzésként indul el, valahol a gerinc mentén, felkúszik a tarkóig, majd fokozatosan uralmába veszi a...
Furcsa, bizsergető érzésként indul el, valahol a gerinc mentén, felkúszik a tarkóig, majd fokozatosan uralmába veszi a gerincagyat, végül az agy minden tekervényét. Nem tudjuk, pontosan mi történik, de le mernénk fogadni, hogy ha most tükörbe pillantanánk, akkor szőrösödő fizimiskát, megnyúló állcsúcsot és sárguló szemeket látnánk, a Hold sápadt fényénél lassan kezdi átvenni felettünk az uralmat az állat. Ahogyan a motorból, úgy a mi torkunkból is lassú bugyborékolás, majd állati morgás tör fel. Ámbár meglehet, csak szeretnénk farkasemberré változni, a valóságban talán inkább a hajunk hullik ki, vállunk terebélyesedik, miközben ingünk izompólóvá szakad, agytérfogatunk pedig a tizedére csökken: hazai béemvés utcai harcossá alakultunk. Sajnáljuk, de ez van, ezt az autót nem lehet öltönyös-nyakkendős zsúrfiúként vezetni.
További képek a galériában
bcs
És ez már kívülről is látszik. A 640i brutális megjelenés. Közel ötméteres hosszával, cápaorrával, diszkrétnek tűnő, ámde sokkal inkább leplezetten hivalkodó kilincsfényével és a vörösesen izzó küszöbvilágításával magára vonzza a tekinteteket. Láthatóan mindenki zavarba jön a környezetében, és mindenki ál blazírt arccal próbálja titkolni érdeklődését, s csak a legbátrabbak mernek meredten bámulni. Sógorom szomszédja, miközben átlátszó közönnyel vonja fel a vállát (és? új autó? akkor mi van?), amikor elfordulunk, gyorsan letöröl néhány nyálcseppet a szája sarkából. Igen, az új bajor topkabrió megosztó autó. Persze, csak akkor, ha nem mi vezetjük.
bcs
Ha viszont mi vezetjük, nagy ívben nem érdekel mások véleménye. Jóllehet az ilyen kocsik tulajdonosai nem ritkán villogni is akarnak becses tulajdonukkal, de BMW-t vezetni nem csupán a kivagyiságról szól – arra ott van egyebek mellett a Mercedes. BMW-t a vezetés élményéért akar magának az ember, s hiába a közel kéttonnás kasztni, a menetzaj, az elektromos kütyük garmadája, a 640i-t bizony borzasztó jó vezetni. Erről egyrészt a háromliteres twin scroll (kettős leömlésű) turbós, 320 lóerős benzinmotor gondoskodik, másrészt a veszedelmes hátsókerék-hajtás.
bcs
A motort kellőképpen úrvezetőssé szelídíti az automatikus váltó – már ha a puha váltóhoz hasonlóan puha a lábunk. Eleinte nem is értjük, minek ebbe a kocsiba ilyen motor, finom, óvatos gyerekcsiklandozáshoz szokott lábunk mozdulataira már 1500-ös fordulatnál felvált a nyolcsebességes váltó. Aztán kicsit növeljük a tétet, mint Korda Gyuri hajnali kettő felé, mire kezdetét veszi az első bekezdésben említett átváltozás: az automatika akár négysebességet is levált, hatezres fordulaton dühöng a BMW, mi meg elcsodálkozunk azon, hogy mi történt a korábbi decens vezetési stílusunkkal. Nem értjük, minek bárkinek 645-ös meg 650-es változat, de nincs idő ezen morfondírozni, mert hirtelen kedvünk támad előzgetni, és újra meg újra kipróbálni az 5,7 másodperces százas sprintet. Nem lehet megunni. Pláne, hogy John Holmes fénykorában nem volt olyan merev, mint ez a karosszéria-csavarodás árnyékát is messze kerülő kabrió.
bcs
Hölgypartnerünket talán elszomorítja a sofőr- és az anyósülés között húzódó vaskos kardánalagút, ám ennek megvan az értelme. Az így hátrajuttatott erő miatt ugyanis virgonc, alig kezelhető vadlóvá válik az autó, az élvezetes vezetés biztosított – talán túlságosan is. Talán ezért történhetett, hogy meglepően szűkre szabták a méretes örömautó hátsó üléseit. Nem sok embernek lehet nagy kedve beszuszakolni magát a két ülés valamelyikére, így a sofőr legfeljebb két ember életét kockáztatja egy-egy gyorsan bevett kanyarral. Most azért kicsit igazságtalanok voltunk, mert ha nem nézzük a hátsó lábteret, a hatos iszonyatosan kényelmes. Az első fotelek úgy nyújtanak sportos oldaltartást, hogy közben tökéletesen ellazítanak, a belső fények és vonalak nem bonyolultak, de szemet nyugtatóan esztétikusak, és a BMW minden porcikájához öröm hozzáérni. Talán csak a ki- és beszállás macerás kicsit, cserében viszont jó alacsonyan ülünk, és nem mellesleg ajtónyitásra a kormány automatikusan felemelkedik, így könnyítve meg a testesebb sebességrajongók elhelyezkedését.
[[ Oldaltörés (Nem eszik sokat) ]]
Ha már valaki 35 milliót köhög ki egy luxuskabrióért, nyilván keveset akar fizetni az üzemanyagért – okoskodhattak a német mérnökök, amikor megépítették a világ egyik legtakarékosabb soros hathengeres benzinmotorját. Számításuk bejönni látszik: e sorok szerzője nem akart hinni a szemének, amikor a böhöm bömössel úgy ment le Székesfehérvárra, hogy az átlagfogyasztás 8 liter alatt maradt. Jó, városban hamar felkúszott 11 liter fölé, farkasemberként pedig könnyedén lehet vele 15 literes fogyasztást is produkálni, ám ez már csak rajtunk múlik. A start-stop rendszer, az efficient dynamics kisebb-nagyobb takarékoskodásai kifizetődni látszanak, ma már nem lehet egyszerű parasztvakításként leírni az efféle rendszereket.
bcs
Az imént talán túl hamar elintéztük a kütyüket. Igaz, ha akarnánk, se nagyon tudnánk felsorolni a vezető kényelmét szolgáló ezernyi szolgáltatást. Manapság már szinte említésre sem méltó apróság az igen hasznos head-up display, ami a navigációval összeköttetésben az alattomos kanyarokat, zavaros elágazásokat is ügyesen mutatja. Klassz dolog a hátsókerék-kormányzás is, el is vétjük eleinte a parkolásokat, mert nem gondoljuk ennyire fordulékonynak az autót. Ez persze csak azért fordulhatott elő velünk, mert kikapcsoltuk a parkolássegítő rendszert. Ez is hasznos, ahogyan a holttér-figyelő rendszer, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető automatika is – e kettő apró kormányremegéssel figyelmeztet a veszélyre. A hátsó üveg szélterelőként is működtethető, ezt egy gombbal tudjuk fel-le húzogatni. Az ajtókat nem kell bevágni, azokat a 640i automatikusan képes behúzni, és talán már csak a vicc kedvéért is érdemes 122 ezer 600 forintot áldozni arra, hogy legyen tolatókameránk. Ez esetben ugyanis rükvercben felpattan a csomagtartón levő BMW embléma, és alóla kandikál ki a kamera. Ez jól belátja a hátsó teret, és az óriási képernyőn kanyarodási vonalak felrajzolásával segít a pontos parkolásban. Autótervezők ősi dilemmája, hogy az ablaktörlő lapátokat a kormány mellett jobb oldalon elhelyezkedő kar le- avagy felkapcsolásával üzemeltessük. Nos, ezt a gordiuszi csomót a bajorok úgy vágták ketté, hogy egy gombot applikáltak említett kar végére. Ezt lenyomva jön működésbe az ablaktörlő – biztos, ami biztos alapon a kart lefelé, de felfelé billentve is töröl a lapát.
bcs
Egy igen fontos dologról nem szóltunk eddig – a tetőről. Átváltozott farkasemberként talán a vámpírok átkoztak meg, netán rossz hold kelt fel, mindenesetre hiába ropognak a csontok, ráncosodik a bőr és a ponyva, a csúcskabrió csak nem akar átváltozni. Eltelik 20 másodperc, 40, majd 60, és csigalassússággal és hangos nyöszörgéssel ugyan, de megindul a vászon. Épp időben, mert hirtelen kék-piros lámpák tolakodnak mögénk. El is csodálkozunk, mert a 640i már az a kategória, amit nem szoktak közúti ellenőrizni. A rend derék őrei guvadt szemekkel, leplezetlenül bámulják a kocsit, és még azt is megbocsátják, hogy úti okmányok nélkül tettünk néhány kört otthonunk környező utcáiban. Na ja. Mint ha nem tudtuk volna eddig is, hogy a nagy BMW – tetővel vagy tető nélkül – öltöztet. (A BMW Magyarország tájékoztatása szerint a tetőt működtető olajszivattyúban csökkenő olajszint, valamint a normálist jelentősen meghaladó számú nyitás-zárás okozta a hibát, de az is közrejátszott, hogy a tesztelők nem szóltak időben, amikor egyszerű olajszint-ellenőrzéssel és pótlással elháríthatta volna a szerviz a problémát.)
I.N.
Műszaki adatok
BMW 640i
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2979
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
320 lóerő 5800-6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
450 Nm 1300-4500-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2855
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4894/1894(tükrök nélkül)/1365
Csomagtér
300-350 liter
Saját tömeg (kg)
1915
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
5,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,9
Országúti
6,2
Vegyes
7,9
Tesztfogyasztás
11,5
CO2 kibocsátás (g/km)
185
ÁRA
Az autó alapára 25,998 millió Ft. A tesztelt autó ára kb. 35 millió Ft.
Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.