Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9bc5e404-7467-4fbd-b5a7-ce1a77e9ccc1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Otthon, a tévé előtt drukkoltak, és hatalmas üdvrivalgásban törtek ki, amikor kimondták a színésznő nevét. ","shortLead":"Otthon, a tévé előtt drukkoltak, és hatalmas üdvrivalgásban törtek ki, amikor kimondták a színésznő nevét. ","id":"20250106_Igy-unnepelt-Demi-Moore-csaladja-Golden-Globe-dij-Instagram-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bc5e404-7467-4fbd-b5a7-ce1a77e9ccc1.jpg","index":0,"item":"a35156c3-6c09-460d-b327-79fa88adc2e7","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Igy-unnepelt-Demi-Moore-csaladja-Golden-Globe-dij-Instagram-video","timestamp":"2025. január. 06. 09:16","title":"Így tombolt Demi Moore családja, amikor a színésznő megkapta a Golden Globe-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0172f39-88b6-4d25-b795-6205c999419c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Reagált Bayer Zsolt Fábry Sándor szavaira azután, hogy utóbbi szerint a Fidesz-kormánytól már semmit nem vár, pláne nem Kossuth-díjat.","shortLead":"Reagált Bayer Zsolt Fábry Sándor szavaira azután, hogy utóbbi szerint a Fidesz-kormánytól már semmit nem vár, pláne nem...","id":"20250105_fabry-sandor-kossuth-dij-bayer-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0172f39-88b6-4d25-b795-6205c999419c.jpg","index":0,"item":"c19cde99-cfa0-4c64-a427-a90279c0bb95","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_fabry-sandor-kossuth-dij-bayer-zsolt","timestamp":"2025. január. 05. 21:57","title":"Bayer Zsolt szerint Fábry Sándor \"szarember\", ne is reméljen Kossuth-díjat, legfeljebb \"azoktól\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz, hanem valamikor később. Íme az eredmény.","shortLead":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz...","id":"20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d.jpg","index":0,"item":"56029189-6759-4747-b816-85aab3daaf8c","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 17:13","title":"Itt a szavazás eredménye: a HVG olvasói szerint ekkor lesznek a választások Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá szükség, ha a szervezete megfelelően teszi a dolgát.","shortLead":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá...","id":"20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc.jpg","index":0,"item":"30b99f73-7fe6-4686-8733-856adee23b6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","timestamp":"2025. január. 06. 08:03","title":"De miért folyik az orrunk a hidegben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7a9413d-afdb-4332-a71e-817d60518db4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"X. Frigyes döntése még a történészeket is meglepte. ","shortLead":"X. Frigyes döntése még a történészeket is meglepte. ","id":"20250106_Dan-kiraly-cimer-Trump-Gronland-USA","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7a9413d-afdb-4332-a71e-817d60518db4.jpg","index":0,"item":"5858b7dd-483a-4548-956c-0b1dc1f9776f","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Dan-kiraly-cimer-Trump-Gronland-USA","timestamp":"2025. január. 06. 17:59","title":"A dán király címert változtatott, miután Trump belengette, hogy Amerikának kell Grönland","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f61a4c8-4363-4029-86c8-697ef91d1799","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A NER időközben megbukott sztárpapjával készült beszélgetés egy korábbi adás ismétléseként került a képernyőre.","shortLead":"A NER időközben megbukott sztárpapjával készült beszélgetés egy korábbi adás ismétléseként került a képernyőre.","id":"20250105_Ujra-leadtak-a-kozteveben-Bese-atya-beszelgeteset-Eperjes-Karollyal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f61a4c8-4363-4029-86c8-697ef91d1799.jpg","index":0,"item":"4e9c41e5-38f7-48e3-8c54-1f9fc58c54fe","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Ujra-leadtak-a-kozteveben-Bese-atya-beszelgeteset-Eperjes-Karollyal","timestamp":"2025. január. 05. 15:00","title":"Bese atyát tűzte műsorára a közmédia, az elcsábulásról beszélgetett Eperjes Károllyal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit nem tud az út részleteiről, de megpróbáltuk kiszámolni, mennyibe kerülhet egy ilyen téli vakáció.","shortLead":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit...","id":"20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113.jpg","index":0,"item":"69cf1429-3f57-412a-a162-a2767f8208b1","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 18:47","title":"Mennyit költhet el Orbán Viktor az indiai családi útra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33d6ad9f-ad84-4434-b1ab-51f89748a216","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint fél kilométeren keresztül húzták a kutyát a földúton, az állatorvos szakvéleménye szerint csak a szerencsén múlott, hogy túlélte a kínzást. ","shortLead":"Több mint fél kilométeren keresztül húzták a kutyát a földúton, az állatorvos szakvéleménye szerint csak a szerencsén...","id":"20250106_Allatkinzas-rendorseg-nemetjuhasz-Janoshalma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33d6ad9f-ad84-4434-b1ab-51f89748a216.jpg","index":0,"item":"bddf5444-628b-4199-9102-1546c4c9b47b","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Allatkinzas-rendorseg-nemetjuhasz-Janoshalma","timestamp":"2025. január. 06. 10:35","title":"Autóval vonszoltak, majd a fához kötöttek egy kutyát Jánoshalmán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust...
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust hogyan nyeli le a VW-csoport. A Tiguannal azonos padlólemezre épített, ám annál sokkal kifinomultabb, technikai és kényelmi berendezéseit tekintve gazdagabb és drágább modell a motorokon kívül nem sokban osztozik a wolfsburgi hobbiterepjáróval – a gyártó elképzelései szerint egy kaszttal feljebb keresi vásárlóit a Q3. A célcsoportok bemutatásakor feltűnt, hogy az Audi nem számít 30 év alatti vásárlókra, ha megnézzük az árlistát, talán megértjük, miért: a legolcsóbb Q3 Magyarországon 9,17 millió forintba kerül (elsőkerékhajtással, 140 lovas dízelmotorral) (ennek ellenére már el is adtak kettőt a hazai kereskedők). Ha ez soknak tűnik, nézzük meg a konkurens BMW X1 árlistáját – egyik 19, másik egy híján húsz. A Mercedes lemaradta a versenyben, a BLK-nak vagy GLC-nek tervezett kompakt SUV még nincs a piacon. Az X1-es BMW-nek van még pár jó hónapja, a spanyol Martorellben júniustól készülő Q3 ősszel érkezik a kereskedésekbe, hozzánk csak novemberben.
bcs
Biztonságos, és csendes autózást kínáló karosszériája nagyszilárdságú acélfajtákat tartalmaz. A kompakt autó tömege (elsőkerékhajtással) 1445 kilogramm, ebből a karosszéria csupán 301 kiló. A motorfedél és a csomagtér-ajtó alumíniumból készül, 8,8, illetve 10,8 kilogrammosak, azaz feleannyit nyomnak, mint az acélból készült hagyományos alkatrészek.
bcs
Az újdonság légellenállási együtthatója (cw) 0,32-es értékével különösen alacsonynak számít. Zárt, burkolt padlólemez, spoilerek, új kidolgozású hűtőmaszk csökkentik a légellenállást. Az Audi új kompakt SUV-modelljének hosszúsága 4,39, szélessége 1,83, míg magassága 1,59 méter.
A Q3 választható LED-es nappali fényéről két LED-lámpa és egy U alakú fényvezető cső gondoskodnak, az egység teljesítménye csupán 10 watt. A hátsó LED-csík két lámpácskája 2 wattos. A kanyarodás jelzését 21 LED-del, a féklámpa fényét 18-cal oldották meg. Az autót rendelhetjük kanyarodó xenonlámpákkal és automatikus távfénnyel is (ez a forgalomtól és az úton lévő fényviszonyoktól függően automatikusan fel- és lekapcsolja a távolsági fényszórót). De sosem elég a fénydiódákból, bent is izzik a technika, az ajtókat, a kapcsolókat, a lábteret, a belső tükröt, a Bose hangszórókat LED-fények teszik láthatóvá és a belteret komfortosabbá.
bcs
Az Audi Q3 elöl olyan tágas, mint egy Q5, hátul olyan mértéktartó, mint az A3 – öt ember befér, négy kényelmesen. Csomagtartója alaphelyzetében 460 literes, az osztott hátsó üléstámlái lehajtásával 1365 literig bővíthető. Míg a tetősín a szériafelszereltséget gazdagítja, a kocsi sokoldalúsága és mindennapos használhatósága különböző extraként kapható csomagrendező elemekkel fokozható.
bcs
Az Audi Q3 szériafelszereltsége bőséges: a chorus rádió éppúgy benne van, mint a légkondicionáló berendezés, illetve számos biztonsági rendszer, például a frissített ESP. Extralistája hosszú, az elektromos állítású, fűthető bőrülésektől az elektromosan nyíló panorámaablakig több millió forintot elkölthetünk bevásárláskor. A parkoló-asszisztens igény szerint önműködően manőverezi az autót a parkolóhelyre, miközben a vezetőnek csupán a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia. A rendszer oldalirányban is érzékeli a feltűnő akadályokat és idejében figyelmezteti a vezetőt. Az Audi side assist radarérzékelői segítségével könnyíti a sávváltási manővereket, míg az Audi active lane assist – akár enyhe kormánykorrekciókkal is – az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartását segíti. A sebességhatár-kijelzés a fontos közlekedési jelzéseket ismeri fel és mutatja a vezetőnek. Ez újdonság a Q-modelleknél. A 60 gigás merevlemezes meghajtóval működő MMI navigation plus rendszer kihajtható 7 hüvelyk képátlójú, színes monitora nagyfelbontású háromdimenziós hatású grafikákat jelenít meg. A Google Earth képe állandó 3G-kapcsolat révén szinte élő útvonaltervezést biztosít, bár kissé későn jelzi a kanyarodást. Olyan tökéletes a felbontása, hogy félő, elbambulunk. A Bose hangrendszere összesen 465 watt teljesítménnyel és 14 hangszóróval működik, de van olcsóbb 8, 10 hangszórós hifi is.
A későbbiekben Audi connect néven jelenik meg a választékban a WLAN-hotspot technikával felvértezett online csomag, amellyel a Q3 modellek az internetre csatlakozhatnak és a kocsiban akár 8 kütyü is szörfölhet a neten, illetve a rendszer segítségével aktuális és pontos információkat kapunk a választott útvonal pillanatnyi forgalomterheléséről.
[[ Oldaltörés (Négy motor és egy ötödik) ]]
Az Audi Q3 két TDI-és két TFSI-motorral érkezik a piacra. A négy négyhengeres erőforrás egyaránt a közvetlen befecskendezés és a turbófeltöltés technikáinak fejlett kombinációját valósítja meg, amelyet a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás (start-stop) rendszerei egészítenek ki. Teljesítménytartományuk 125 kW (170 LE) és 155 kW (211 LE) között húzódik. A 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrás és az elsőkerékhajtás változata a későbbiekben várható, annak a Q3-nak papíron 5,2 literes lehet a fogyasztása. A teszten kipróbált kocsik ennek a többszörösét is bezabálták, de ezt a svájci lassító forgalomnak köszönhetjük, ahol a lamborghinis, ferraris és aston martinos fiatalok egyetlen szórakozása a lámpától-lámpáig gyorsulás (miközben soha nem lépik át a megengedett 50, 60 kilométeres korlátot). Az erősebb dízel 177 lóerős.
bcs
A 211 lovas benzinmotor hozza az elvárhatót, de nem úgy mozgatja a kocsit, mint ahogy egy Golf GTI-t. Az összkerékhajtás és a terepjárós forma, valamint a jármű tömege miatt nem érezzük túl sportosnak az autót. A 177 lovas dízel 380 Nm-es nyomatéka révén jobb választásnak tűnt, a 140 lovas változat erőssége, hogy kapható elsőkerékhajtással is, így jelentősen olcsóbb.
A titkos favoritra még várni kell, nem tisztázott mikor érkezik a piacra (várhatóan jövő ősszel) a győriek büszkeségével, a tavalyi év motorjának választott 2,5 literes, öthengeres turbós erőforrással szerelt csúcsmodell (ezt a motort teszteltük korábban az Audi TT RS-ben és az Audi RS3-ban is). Mindenesetre mi már jól kipróbáltuk az izomállatot, amely még prototípusként állt a tesztparkban, jóformán azt sem tudhattuk meg, hány lóerős. Szó volt arról, hogy a szériaváltozat 300 lovas lesz, a kocsi adatlapján 310 lóerőt írtak fel a németek, a hivatalos forgalmijában pedig 250 kW szerepelt, ami 340 lóerőt jelent. Mindegy, az adatokon nem érdemes fennakadni, a kocsi bitang jó ezzel a motorral, a svájci kisvárosok nyugalmát minduntalan megzavartuk 0-50 kilométer/órás sprintekkel. Józan ember nem megy gyorsabba, az éves fizetését is kockáztatja, ha megfogják a subarus zsaruk.
bcs
Tanult kolléga megpróbálkozott egy házi gyártmányú launch controllal (még a nagymamájától tanulta), ami annyira jól sikerült, hogy miközben a nem túl egyértelmű német forgalmit olvasgattam az anyósülésen egy kisebb eszméletvesztésen is átestem, amikor beindult az öt henger kikapcsolt ESP-vel, padlógázzal, fékről leugrással. Részben a gyönyör, részben a rosszullét felelt az ájulás közeli élményért, ugyanezt a 211 lovas benzinessel nem lehetett eljátszani, a dízellel nem is próbálkoztunk.
Az Audi négy induló motorváltozatát egyaránt hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő quattro állandó összkerékhajtással kombinálja. Az erősebb TDI- és TFSI-változatok már szériakivitelben a hétfokozatú S tronic sebességváltóhoz csatlakoznak. Az opciós Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer automatikus, dinamikus és komfort fokozata mellé újat, egy efficiency üzemmódot (hatékonyság: szabadon futás, fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer) kapott (akárcsak az A6-osban), amelyben a gázelvételt követően az Audi Q3 a tengelykapcsoló kiemelésével szabadon gördülhet. Kívánságra az Audi e váltóművéhez kormánykerék-kapcsolóbillentyűket is kínál. A benzines változat start-stopja hamarabb és szebben indít újra, mint a dízelé.
Kézi váltóval nem vezettük a kocsit, meg voltunk elégedve a duplakuplungos egységgel, bár néha érdemes volt kézzel is váltani a kormány mögötti kapcsolókkal. Az összkerékhajtás aszfalton kijátszhatatlan, füves úton szépen lehet csúsztatni az autót, és ha sikerül valamelyik kerekét a levegőbe emelni (mint ahogy az egyik képünkön), akkor láthatjuk, hogyan működik az ESP programjaként az elektronikus differenciálzár (az elsőkerekes változatnál csak az első, a quattrónál mindkét tengelyen dolgozik).
bcs
A Q3 futóműve elöl MacPherson, hátsó felfüggesztései négykaros konstrukciók, szervokormánya elektromechanikus. Az elektromechanikus rögzítőfék és az emelkedő-asszisztens egyaránt az alapfelszereltség része, amelyekhez a későbbiekben a lejtőn ereszkedést segítő asszisztensrendszer is társul. Az Audi drive select szabályzórendszer segítségével a vezető a jármű számos főegységének működését – köztük az extrafelszerelésként rendelhető adaptív csillapítás-szabályzással – négy üzemmód szerint szabhatja egyéni igényeire.
Az Audi Q3 hasmagassága nem túl megengedő, csupán 17 centi, nagyon ne merészkedjünk vele terepre. Ráadásul az S-line csomagban kapható sportos futómű még 2 centivel lejjebb engedi a kocsi testét, így a terepezés ki van zárva.