Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2c6a23c2-c1e8-4ae0-9d55-89fb30289ac9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Áttörést érhettek el ausztrál kutatók a HIV-vírussal kapcsolatban – méghozzá akkorát, hogy ők is többször visszamentek a laborba megnézni, tényleg működik-e. ","shortLead":"Áttörést érhettek el ausztrál kutatók a HIV-vírussal kapcsolatban – méghozzá akkorát, hogy ők is többször visszamentek...","id":"20250605_hiv-mrns-technologia-virus-elocsalogatasa-betegseg-gyogyitasa-attores","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c6a23c2-c1e8-4ae0-9d55-89fb30289ac9.jpg","index":0,"item":"1ace41a5-ae0c-4a79-8230-1d428c1f0164","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_hiv-mrns-technologia-virus-elocsalogatasa-betegseg-gyogyitasa-attores","timestamp":"2025. június. 05. 20:03","title":"Egy mRNS-módszer csalogathatja elő a szervezetben rejtőző HIV-vírust, hogy aztán végleg elpusztítható legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1e08162-1458-417c-9ec0-c4d9fc9c3246","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök szerint azért lett dühös Musk, mert nem támogatják az elektromos autók vásárlását.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint azért lett dühös Musk, mert nem támogatják az elektromos autók vásárlását.","id":"20250605_donald-trump-csalodott-elon-muskban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1e08162-1458-417c-9ec0-c4d9fc9c3246.jpg","index":0,"item":"d44fc6bc-282a-469a-b935-39c48479ec59","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_donald-trump-csalodott-elon-muskban","timestamp":"2025. június. 05. 19:53","title":"Trump: Nagyot csalódtam Elonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának európai és hazai jelentőségéről. Kockán forog-e Magyarország európai Uniós tagsága és mennyire maradna jogilag élhető Magyarország az orosz propagandát idéző szabályozások után? A NEUrologus Podcast kövezkező adása.","shortLead":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának...","id":"20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12.jpg","index":0,"item":"16e2d924-950d-4d1a-888f-318682a08dbb","keywords":null,"link":"/eurologus/20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","timestamp":"2025. június. 07. 11:31","title":"Ilyen a szuverenitásvédelmi törvény EU-s szemmel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szélsőjobboldali politikus, aki mellett Orbán Viktor kiállt, Magyarországra nézve éles szavakkal éltette a trianoni békediktátumot.","shortLead":"A szélsőjobboldali politikus, aki mellett Orbán Viktor kiállt, Magyarországra nézve éles szavakkal éltette a trianoni...","id":"20250605_george-simion-trianon-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40.jpg","index":0,"item":"9d956f09-8c31-4ea8-86cf-3c5bfdaf46d8","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_george-simion-trianon-magyarorszag","timestamp":"2025. június. 05. 19:08","title":"George Simion Trianonról: Magyarország csak azt veszítette el, amit erőszakkal elfoglalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af8b2ae7-1693-4bab-ba54-475ee087e94b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók számítása szerint legalább 6500 olyan kráter van a Holdon, amelyben van annyi nemesfém, hogy érdemes lenne elkezdeni kibányászni.","shortLead":"Amerikai kutatók számítása szerint legalább 6500 olyan kráter van a Holdon, amelyben van annyi nemesfém, hogy érdemes...","id":"20250607_hold-nemesfem-banyaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af8b2ae7-1693-4bab-ba54-475ee087e94b.jpg","index":0,"item":"d953e21b-17af-4927-965a-5c2d193e0009","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_hold-nemesfem-banyaszat","timestamp":"2025. június. 07. 12:03","title":"Oda fognak menni érte: 1 000 000 000 000 dollárnyi nemesfém rejtőzhet a Holdon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2007e234-6b79-4678-bafe-33a69f9178ac","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az egykori elhárítótiszt információtechnológiai céget alapított, miután részben ukrán tulajdonban lévő vállalatokban ügyvezető lett.","shortLead":"Az egykori elhárítótiszt információtechnológiai céget alapított, miután részben ukrán tulajdonban lévő vállalatokban...","id":"20250606_hvg-balajti-laszlo-alkotmanyvedelmi-hivatal-information-technology-cluster","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2007e234-6b79-4678-bafe-33a69f9178ac.jpg","index":0,"item":"294abbaf-0796-4cd5-946a-92645ee66257","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-balajti-laszlo-alkotmanyvedelmi-hivatal-information-technology-cluster","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Saját vállalkozást indított az Alkotmányvédelmi Hivatal volt főigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5ebc7e2-eb84-42ce-8752-ce1fcd801b98","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Jackson először benéz Stallonéhoz Tulsába, aztán saját sorozatot kap.","shortLead":"Jackson először benéz Stallonéhoz Tulsába, aztán saját sorozatot kap.","id":"20250606_Stallone-univerzuma-tagul-Samuel-L-Jacksonra-is-szamitanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5ebc7e2-eb84-42ce-8752-ce1fcd801b98.jpg","index":0,"item":"12c65e34-939c-4b37-9ffc-0f054a5fa8d4","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Stallone-univerzuma-tagul-Samuel-L-Jacksonra-is-szamitanak","timestamp":"2025. június. 06. 10:08","title":"Stallone univerzuma tágul: Samuel L. Jackson is királykodni fog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc8842fc-3df5-4bfb-9754-4623e8f4c054","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyre jobban terjednek a fogyást segítő gyógyszerek, és derülnek ki a potenciális mellékhatások: a legújabb, hogy ilyet szedve nem árt óvszert is használni, ha valaki a fogamzás ellen szeretne védekezni.","shortLead":"Egyre jobban terjednek a fogyást segítő gyógyszerek, és derülnek ki a potenciális mellékhatások: a legújabb, hogy ilyet...","id":"20250605_fogamzasgatlo-hatekonysag-terhessek-sulycsokkento-gyogyszerek-ozempic-wegovy-mounjaro-figyelmeztetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc8842fc-3df5-4bfb-9754-4623e8f4c054.jpg","index":0,"item":"ebb5f3b5-e1b8-47a7-8532-645f8633ca6e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_fogamzasgatlo-hatekonysag-terhessek-sulycsokkento-gyogyszerek-ozempic-wegovy-mounjaro-figyelmeztetes","timestamp":"2025. június. 05. 19:03","title":"Fogamzásgátlót szed? Ha ilyen gyógyszert is szed mellé, teherbe eshet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust...
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust hogyan nyeli le a VW-csoport. A Tiguannal azonos padlólemezre épített, ám annál sokkal kifinomultabb, technikai és kényelmi berendezéseit tekintve gazdagabb és drágább modell a motorokon kívül nem sokban osztozik a wolfsburgi hobbiterepjáróval – a gyártó elképzelései szerint egy kaszttal feljebb keresi vásárlóit a Q3. A célcsoportok bemutatásakor feltűnt, hogy az Audi nem számít 30 év alatti vásárlókra, ha megnézzük az árlistát, talán megértjük, miért: a legolcsóbb Q3 Magyarországon 9,17 millió forintba kerül (elsőkerékhajtással, 140 lovas dízelmotorral) (ennek ellenére már el is adtak kettőt a hazai kereskedők). Ha ez soknak tűnik, nézzük meg a konkurens BMW X1 árlistáját – egyik 19, másik egy híján húsz. A Mercedes lemaradta a versenyben, a BLK-nak vagy GLC-nek tervezett kompakt SUV még nincs a piacon. Az X1-es BMW-nek van még pár jó hónapja, a spanyol Martorellben júniustól készülő Q3 ősszel érkezik a kereskedésekbe, hozzánk csak novemberben.
bcs
Biztonságos, és csendes autózást kínáló karosszériája nagyszilárdságú acélfajtákat tartalmaz. A kompakt autó tömege (elsőkerékhajtással) 1445 kilogramm, ebből a karosszéria csupán 301 kiló. A motorfedél és a csomagtér-ajtó alumíniumból készül, 8,8, illetve 10,8 kilogrammosak, azaz feleannyit nyomnak, mint az acélból készült hagyományos alkatrészek.
bcs
Az újdonság légellenállási együtthatója (cw) 0,32-es értékével különösen alacsonynak számít. Zárt, burkolt padlólemez, spoilerek, új kidolgozású hűtőmaszk csökkentik a légellenállást. Az Audi új kompakt SUV-modelljének hosszúsága 4,39, szélessége 1,83, míg magassága 1,59 méter.
A Q3 választható LED-es nappali fényéről két LED-lámpa és egy U alakú fényvezető cső gondoskodnak, az egység teljesítménye csupán 10 watt. A hátsó LED-csík két lámpácskája 2 wattos. A kanyarodás jelzését 21 LED-del, a féklámpa fényét 18-cal oldották meg. Az autót rendelhetjük kanyarodó xenonlámpákkal és automatikus távfénnyel is (ez a forgalomtól és az úton lévő fényviszonyoktól függően automatikusan fel- és lekapcsolja a távolsági fényszórót). De sosem elég a fénydiódákból, bent is izzik a technika, az ajtókat, a kapcsolókat, a lábteret, a belső tükröt, a Bose hangszórókat LED-fények teszik láthatóvá és a belteret komfortosabbá.
bcs
Az Audi Q3 elöl olyan tágas, mint egy Q5, hátul olyan mértéktartó, mint az A3 – öt ember befér, négy kényelmesen. Csomagtartója alaphelyzetében 460 literes, az osztott hátsó üléstámlái lehajtásával 1365 literig bővíthető. Míg a tetősín a szériafelszereltséget gazdagítja, a kocsi sokoldalúsága és mindennapos használhatósága különböző extraként kapható csomagrendező elemekkel fokozható.
bcs
Az Audi Q3 szériafelszereltsége bőséges: a chorus rádió éppúgy benne van, mint a légkondicionáló berendezés, illetve számos biztonsági rendszer, például a frissített ESP. Extralistája hosszú, az elektromos állítású, fűthető bőrülésektől az elektromosan nyíló panorámaablakig több millió forintot elkölthetünk bevásárláskor. A parkoló-asszisztens igény szerint önműködően manőverezi az autót a parkolóhelyre, miközben a vezetőnek csupán a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia. A rendszer oldalirányban is érzékeli a feltűnő akadályokat és idejében figyelmezteti a vezetőt. Az Audi side assist radarérzékelői segítségével könnyíti a sávváltási manővereket, míg az Audi active lane assist – akár enyhe kormánykorrekciókkal is – az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartását segíti. A sebességhatár-kijelzés a fontos közlekedési jelzéseket ismeri fel és mutatja a vezetőnek. Ez újdonság a Q-modelleknél. A 60 gigás merevlemezes meghajtóval működő MMI navigation plus rendszer kihajtható 7 hüvelyk képátlójú, színes monitora nagyfelbontású háromdimenziós hatású grafikákat jelenít meg. A Google Earth képe állandó 3G-kapcsolat révén szinte élő útvonaltervezést biztosít, bár kissé későn jelzi a kanyarodást. Olyan tökéletes a felbontása, hogy félő, elbambulunk. A Bose hangrendszere összesen 465 watt teljesítménnyel és 14 hangszóróval működik, de van olcsóbb 8, 10 hangszórós hifi is.
A későbbiekben Audi connect néven jelenik meg a választékban a WLAN-hotspot technikával felvértezett online csomag, amellyel a Q3 modellek az internetre csatlakozhatnak és a kocsiban akár 8 kütyü is szörfölhet a neten, illetve a rendszer segítségével aktuális és pontos információkat kapunk a választott útvonal pillanatnyi forgalomterheléséről.
[[ Oldaltörés (Négy motor és egy ötödik) ]]
Az Audi Q3 két TDI-és két TFSI-motorral érkezik a piacra. A négy négyhengeres erőforrás egyaránt a közvetlen befecskendezés és a turbófeltöltés technikáinak fejlett kombinációját valósítja meg, amelyet a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás (start-stop) rendszerei egészítenek ki. Teljesítménytartományuk 125 kW (170 LE) és 155 kW (211 LE) között húzódik. A 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrás és az elsőkerékhajtás változata a későbbiekben várható, annak a Q3-nak papíron 5,2 literes lehet a fogyasztása. A teszten kipróbált kocsik ennek a többszörösét is bezabálták, de ezt a svájci lassító forgalomnak köszönhetjük, ahol a lamborghinis, ferraris és aston martinos fiatalok egyetlen szórakozása a lámpától-lámpáig gyorsulás (miközben soha nem lépik át a megengedett 50, 60 kilométeres korlátot). Az erősebb dízel 177 lóerős.
bcs
A 211 lovas benzinmotor hozza az elvárhatót, de nem úgy mozgatja a kocsit, mint ahogy egy Golf GTI-t. Az összkerékhajtás és a terepjárós forma, valamint a jármű tömege miatt nem érezzük túl sportosnak az autót. A 177 lovas dízel 380 Nm-es nyomatéka révén jobb választásnak tűnt, a 140 lovas változat erőssége, hogy kapható elsőkerékhajtással is, így jelentősen olcsóbb.
A titkos favoritra még várni kell, nem tisztázott mikor érkezik a piacra (várhatóan jövő ősszel) a győriek büszkeségével, a tavalyi év motorjának választott 2,5 literes, öthengeres turbós erőforrással szerelt csúcsmodell (ezt a motort teszteltük korábban az Audi TT RS-ben és az Audi RS3-ban is). Mindenesetre mi már jól kipróbáltuk az izomállatot, amely még prototípusként állt a tesztparkban, jóformán azt sem tudhattuk meg, hány lóerős. Szó volt arról, hogy a szériaváltozat 300 lovas lesz, a kocsi adatlapján 310 lóerőt írtak fel a németek, a hivatalos forgalmijában pedig 250 kW szerepelt, ami 340 lóerőt jelent. Mindegy, az adatokon nem érdemes fennakadni, a kocsi bitang jó ezzel a motorral, a svájci kisvárosok nyugalmát minduntalan megzavartuk 0-50 kilométer/órás sprintekkel. Józan ember nem megy gyorsabba, az éves fizetését is kockáztatja, ha megfogják a subarus zsaruk.
bcs
Tanult kolléga megpróbálkozott egy házi gyártmányú launch controllal (még a nagymamájától tanulta), ami annyira jól sikerült, hogy miközben a nem túl egyértelmű német forgalmit olvasgattam az anyósülésen egy kisebb eszméletvesztésen is átestem, amikor beindult az öt henger kikapcsolt ESP-vel, padlógázzal, fékről leugrással. Részben a gyönyör, részben a rosszullét felelt az ájulás közeli élményért, ugyanezt a 211 lovas benzinessel nem lehetett eljátszani, a dízellel nem is próbálkoztunk.
Az Audi négy induló motorváltozatát egyaránt hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő quattro állandó összkerékhajtással kombinálja. Az erősebb TDI- és TFSI-változatok már szériakivitelben a hétfokozatú S tronic sebességváltóhoz csatlakoznak. Az opciós Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer automatikus, dinamikus és komfort fokozata mellé újat, egy efficiency üzemmódot (hatékonyság: szabadon futás, fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer) kapott (akárcsak az A6-osban), amelyben a gázelvételt követően az Audi Q3 a tengelykapcsoló kiemelésével szabadon gördülhet. Kívánságra az Audi e váltóművéhez kormánykerék-kapcsolóbillentyűket is kínál. A benzines változat start-stopja hamarabb és szebben indít újra, mint a dízelé.
Kézi váltóval nem vezettük a kocsit, meg voltunk elégedve a duplakuplungos egységgel, bár néha érdemes volt kézzel is váltani a kormány mögötti kapcsolókkal. Az összkerékhajtás aszfalton kijátszhatatlan, füves úton szépen lehet csúsztatni az autót, és ha sikerül valamelyik kerekét a levegőbe emelni (mint ahogy az egyik képünkön), akkor láthatjuk, hogyan működik az ESP programjaként az elektronikus differenciálzár (az elsőkerekes változatnál csak az első, a quattrónál mindkét tengelyen dolgozik).
bcs
A Q3 futóműve elöl MacPherson, hátsó felfüggesztései négykaros konstrukciók, szervokormánya elektromechanikus. Az elektromechanikus rögzítőfék és az emelkedő-asszisztens egyaránt az alapfelszereltség része, amelyekhez a későbbiekben a lejtőn ereszkedést segítő asszisztensrendszer is társul. Az Audi drive select szabályzórendszer segítségével a vezető a jármű számos főegységének működését – köztük az extrafelszerelésként rendelhető adaptív csillapítás-szabályzással – négy üzemmód szerint szabhatja egyéni igényeire.
Az Audi Q3 hasmagassága nem túl megengedő, csupán 17 centi, nagyon ne merészkedjünk vele terepre. Ráadásul az S-line csomagban kapható sportos futómű még 2 centivel lejjebb engedi a kocsi testét, így a terepezés ki van zárva.