Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5646bcdb-dcd3-4b37-b02d-e0ece244b741","c_author":"SSI Schäfer","category":"brandchannel","description":"A hűtött raktári logisztika élénkebb, mint valaha. Az élelmiszergyártók, szupermarketek, éttermek és gyógyszeripari cégek számára a gyors és megbízható szállítás kulcsfontosságú, ehhez azonban a korábbinál nagyobb tárolási kapacitásra van szükség. Mutatjuk, milyen modern megoldások segítik napjainkban az intralogisztikát.","shortLead":"A hűtött raktári logisztika élénkebb, mint valaha. Az élelmiszergyártók, szupermarketek, éttermek és gyógyszeripari...","id":"20250306_ssi_raktarozas_hutott_logisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5646bcdb-dcd3-4b37-b02d-e0ece244b741.jpg","index":0,"item":"733c9406-1a4a-4c05-aad0-4925ac68e405","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250306_ssi_raktarozas_hutott_logisztika","timestamp":"2025. március. 10. 19:30","title":"Raktárak, ahol dermesztő a hatékonyság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SSI Schäfer Systems International Kft.","c_partnerlogo":"587ab37a-5d07-4b1b-898a-62d35ece6a1d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"2a58dd68-321f-4c27-b614-3d450954c43e","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"A gyógyszerminőségű gyógynövénykészítmények és gyógynövényes étrend-kiegészítők közötti különbség egyre inkább a figyelem középpontjába kerül mind a fogyasztók, mind a hatóságok részéről. A gyógynövények hatásosságáról és biztonságáról szóló tudományos viták kapcsán a legújabb kutatások rávilágítanak arra, hogy míg a gyógyszerként forgalmazott készítmények szigorú minőségellenőrzésen esnek át, addig az étrend-kiegészítők területén erre vonatkozó előírások nincsenek.","shortLead":"A gyógyszerminőségű gyógynövénykészítmények és gyógynövényes étrend-kiegészítők közötti különbség egyre inkább...","id":"20250129_Ovatosan-a-gyogynovenyekkel-is-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a58dd68-321f-4c27-b614-3d450954c43e.jpg","index":0,"item":"43d1147e-27c6-442a-bba4-f37bb76c815a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Ovatosan-a-gyogynovenyekkel-is-remifemin","timestamp":"2025. március. 09. 09:30","title":"Óvatosan a gyógynövényekkel is – nem mindegy, milyen készítményt választunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"085e90da-8947-453c-852c-fe7ed17aea5d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az újítástól azt várják, hogy gyorsabb és higiénikusabb lesz a fedélzeti kiszolgálás.","shortLead":"Az újítástól azt várják, hogy gyorsabb és higiénikusabb lesz a fedélzeti kiszolgálás.","id":"20250310_wizz-air-keszpenzmentes-fizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/085e90da-8947-453c-852c-fe7ed17aea5d.jpg","index":0,"item":"5ea424ca-aa6b-4697-981c-09b868128977","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_wizz-air-keszpenzmentes-fizetes","timestamp":"2025. március. 10. 17:12","title":"Áprilistól nem lehet készpénzzel fizetni a Wizz Air járatain","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46fffde7-e672-4b02-98c3-2d40293a2d92","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Viking felfedezők, egykori betelepülők, norvég meteorológusok és egy hazaáruló után most Donald Trump gondolja úgy, hogy kell neki Grönland. De hogyan kerültek oda a dánok, akiké a sziget több mint 600 éve?","shortLead":"Viking felfedezők, egykori betelepülők, norvég meteorológusok és egy hazaáruló után most Donald Trump gondolja úgy...","id":"20250309_voros-erik-gronland-norvegia-dania-usa-quisling-hitler-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46fffde7-e672-4b02-98c3-2d40293a2d92.jpg","index":0,"item":"30842e8e-9e37-45f7-bc32-0046987d30eb","keywords":null,"link":"/360/20250309_voros-erik-gronland-norvegia-dania-usa-quisling-hitler-trump","timestamp":"2025. március. 09. 13:30","title":"Vörös Eriktől a norvég meteorológusokig, avagy mit keresnek Grönlandon a dánok, akiket Trump kipenderítene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","shortLead":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","id":"20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"779c3d4b-39ba-4963-8fa8-b7e84bffab10","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","timestamp":"2025. március. 10. 05:13","title":"Baleset miatt nem járt a 2-es metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c474a38-b1e4-42e5-b968-71b06dbf53b5","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Donald Trump szerint Amerika hamarosan újra megoszthatja Ukrajnával a háborúhoz kapcsolódó hírszerzési információkat.","shortLead":"Donald Trump szerint Amerika hamarosan újra megoszthatja Ukrajnával a háborúhoz kapcsolódó hírszerzési információkat.","id":"20250310_egyesult-allamok-donald-trump-volodimir-zelenszkij-orosz-ukran-haboru-tuzszuneti-targyalasok-szaud-arabia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c474a38-b1e4-42e5-b968-71b06dbf53b5.jpg","index":0,"item":"f3eb2dc9-0df1-4315-9374-621cdce38717","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_egyesult-allamok-donald-trump-volodimir-zelenszkij-orosz-ukran-haboru-tuzszuneti-targyalasok-szaud-arabia","timestamp":"2025. március. 10. 08:44","title":"Az USA szerint Ukrajna készen áll az előrelépésre a tűzszünet ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Manus nevű mesterséges intelligencia képes önálló döntéseket hozni, és már nemcsak segíti az ember munkáját, hanem el is végzi azt. Kínai fejlesztés, ami az Egyesült Államok vezető szerepét is megkérdőjelezi.","shortLead":"A Manus nevű mesterséges intelligencia képes önálló döntéseket hozni, és már nemcsak segíti az ember munkáját, hanem el...","id":"20250310_kinai-mesterseges-intelligencia-manus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975.jpg","index":0,"item":"e974bcd8-c4cc-4e93-9870-7455820f0621","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_kinai-mesterseges-intelligencia-manus","timestamp":"2025. március. 10. 18:03","title":"Kína megcsinálta a mesterséges intelligenciát, ami már tényleg elveheti az ember munkáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1b78921-ffc4-497f-8da6-dadc26906ba6","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az amerikai és az orosz elnök vállvetve rühellik a nyílt társadalmakat, és aggasztó, ha Lengyelország is bekéredzkedik a nukleáris klubba. A republikánus pártban repedések látszanak Trump ámokfutása láttán, a globális piaci szereplők viszont már komolyan kezdenek számolni az orosz-ukrán békével. Erről írnak a külföldi lapok.","shortLead":"Az amerikai és az orosz elnök vállvetve rühellik a nyílt társadalmakat, és aggasztó, ha Lengyelország is bekéredzkedik...","id":"20250310_trump-putyin-atom-fegyverkezes-europa-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1b78921-ffc4-497f-8da6-dadc26906ba6.jpg","index":0,"item":"6c458afb-48cc-4eb3-8426-85e0c068ff5c","keywords":null,"link":"/360/20250310_trump-putyin-atom-fegyverkezes-europa-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 10. 12:15","title":"The Times: Ha Putyin lerohanná Lettországot, a Fehér Ház nyugodtan mondhatná, hogy Riga az agresszor, az ásványkincseket meg felosztják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust...
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust hogyan nyeli le a VW-csoport. A Tiguannal azonos padlólemezre épített, ám annál sokkal kifinomultabb, technikai és kényelmi berendezéseit tekintve gazdagabb és drágább modell a motorokon kívül nem sokban osztozik a wolfsburgi hobbiterepjáróval – a gyártó elképzelései szerint egy kaszttal feljebb keresi vásárlóit a Q3. A célcsoportok bemutatásakor feltűnt, hogy az Audi nem számít 30 év alatti vásárlókra, ha megnézzük az árlistát, talán megértjük, miért: a legolcsóbb Q3 Magyarországon 9,17 millió forintba kerül (elsőkerékhajtással, 140 lovas dízelmotorral) (ennek ellenére már el is adtak kettőt a hazai kereskedők). Ha ez soknak tűnik, nézzük meg a konkurens BMW X1 árlistáját – egyik 19, másik egy híján húsz. A Mercedes lemaradta a versenyben, a BLK-nak vagy GLC-nek tervezett kompakt SUV még nincs a piacon. Az X1-es BMW-nek van még pár jó hónapja, a spanyol Martorellben júniustól készülő Q3 ősszel érkezik a kereskedésekbe, hozzánk csak novemberben.
bcs
Biztonságos, és csendes autózást kínáló karosszériája nagyszilárdságú acélfajtákat tartalmaz. A kompakt autó tömege (elsőkerékhajtással) 1445 kilogramm, ebből a karosszéria csupán 301 kiló. A motorfedél és a csomagtér-ajtó alumíniumból készül, 8,8, illetve 10,8 kilogrammosak, azaz feleannyit nyomnak, mint az acélból készült hagyományos alkatrészek.
bcs
Az újdonság légellenállási együtthatója (cw) 0,32-es értékével különösen alacsonynak számít. Zárt, burkolt padlólemez, spoilerek, új kidolgozású hűtőmaszk csökkentik a légellenállást. Az Audi új kompakt SUV-modelljének hosszúsága 4,39, szélessége 1,83, míg magassága 1,59 méter.
A Q3 választható LED-es nappali fényéről két LED-lámpa és egy U alakú fényvezető cső gondoskodnak, az egység teljesítménye csupán 10 watt. A hátsó LED-csík két lámpácskája 2 wattos. A kanyarodás jelzését 21 LED-del, a féklámpa fényét 18-cal oldották meg. Az autót rendelhetjük kanyarodó xenonlámpákkal és automatikus távfénnyel is (ez a forgalomtól és az úton lévő fényviszonyoktól függően automatikusan fel- és lekapcsolja a távolsági fényszórót). De sosem elég a fénydiódákból, bent is izzik a technika, az ajtókat, a kapcsolókat, a lábteret, a belső tükröt, a Bose hangszórókat LED-fények teszik láthatóvá és a belteret komfortosabbá.
bcs
Az Audi Q3 elöl olyan tágas, mint egy Q5, hátul olyan mértéktartó, mint az A3 – öt ember befér, négy kényelmesen. Csomagtartója alaphelyzetében 460 literes, az osztott hátsó üléstámlái lehajtásával 1365 literig bővíthető. Míg a tetősín a szériafelszereltséget gazdagítja, a kocsi sokoldalúsága és mindennapos használhatósága különböző extraként kapható csomagrendező elemekkel fokozható.
bcs
Az Audi Q3 szériafelszereltsége bőséges: a chorus rádió éppúgy benne van, mint a légkondicionáló berendezés, illetve számos biztonsági rendszer, például a frissített ESP. Extralistája hosszú, az elektromos állítású, fűthető bőrülésektől az elektromosan nyíló panorámaablakig több millió forintot elkölthetünk bevásárláskor. A parkoló-asszisztens igény szerint önműködően manőverezi az autót a parkolóhelyre, miközben a vezetőnek csupán a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia. A rendszer oldalirányban is érzékeli a feltűnő akadályokat és idejében figyelmezteti a vezetőt. Az Audi side assist radarérzékelői segítségével könnyíti a sávváltási manővereket, míg az Audi active lane assist – akár enyhe kormánykorrekciókkal is – az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartását segíti. A sebességhatár-kijelzés a fontos közlekedési jelzéseket ismeri fel és mutatja a vezetőnek. Ez újdonság a Q-modelleknél. A 60 gigás merevlemezes meghajtóval működő MMI navigation plus rendszer kihajtható 7 hüvelyk képátlójú, színes monitora nagyfelbontású háromdimenziós hatású grafikákat jelenít meg. A Google Earth képe állandó 3G-kapcsolat révén szinte élő útvonaltervezést biztosít, bár kissé későn jelzi a kanyarodást. Olyan tökéletes a felbontása, hogy félő, elbambulunk. A Bose hangrendszere összesen 465 watt teljesítménnyel és 14 hangszóróval működik, de van olcsóbb 8, 10 hangszórós hifi is.
A későbbiekben Audi connect néven jelenik meg a választékban a WLAN-hotspot technikával felvértezett online csomag, amellyel a Q3 modellek az internetre csatlakozhatnak és a kocsiban akár 8 kütyü is szörfölhet a neten, illetve a rendszer segítségével aktuális és pontos információkat kapunk a választott útvonal pillanatnyi forgalomterheléséről.
[[ Oldaltörés (Négy motor és egy ötödik) ]]
Az Audi Q3 két TDI-és két TFSI-motorral érkezik a piacra. A négy négyhengeres erőforrás egyaránt a közvetlen befecskendezés és a turbófeltöltés technikáinak fejlett kombinációját valósítja meg, amelyet a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás (start-stop) rendszerei egészítenek ki. Teljesítménytartományuk 125 kW (170 LE) és 155 kW (211 LE) között húzódik. A 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrás és az elsőkerékhajtás változata a későbbiekben várható, annak a Q3-nak papíron 5,2 literes lehet a fogyasztása. A teszten kipróbált kocsik ennek a többszörösét is bezabálták, de ezt a svájci lassító forgalomnak köszönhetjük, ahol a lamborghinis, ferraris és aston martinos fiatalok egyetlen szórakozása a lámpától-lámpáig gyorsulás (miközben soha nem lépik át a megengedett 50, 60 kilométeres korlátot). Az erősebb dízel 177 lóerős.
bcs
A 211 lovas benzinmotor hozza az elvárhatót, de nem úgy mozgatja a kocsit, mint ahogy egy Golf GTI-t. Az összkerékhajtás és a terepjárós forma, valamint a jármű tömege miatt nem érezzük túl sportosnak az autót. A 177 lovas dízel 380 Nm-es nyomatéka révén jobb választásnak tűnt, a 140 lovas változat erőssége, hogy kapható elsőkerékhajtással is, így jelentősen olcsóbb.
A titkos favoritra még várni kell, nem tisztázott mikor érkezik a piacra (várhatóan jövő ősszel) a győriek büszkeségével, a tavalyi év motorjának választott 2,5 literes, öthengeres turbós erőforrással szerelt csúcsmodell (ezt a motort teszteltük korábban az Audi TT RS-ben és az Audi RS3-ban is). Mindenesetre mi már jól kipróbáltuk az izomállatot, amely még prototípusként állt a tesztparkban, jóformán azt sem tudhattuk meg, hány lóerős. Szó volt arról, hogy a szériaváltozat 300 lovas lesz, a kocsi adatlapján 310 lóerőt írtak fel a németek, a hivatalos forgalmijában pedig 250 kW szerepelt, ami 340 lóerőt jelent. Mindegy, az adatokon nem érdemes fennakadni, a kocsi bitang jó ezzel a motorral, a svájci kisvárosok nyugalmát minduntalan megzavartuk 0-50 kilométer/órás sprintekkel. Józan ember nem megy gyorsabba, az éves fizetését is kockáztatja, ha megfogják a subarus zsaruk.
bcs
Tanult kolléga megpróbálkozott egy házi gyártmányú launch controllal (még a nagymamájától tanulta), ami annyira jól sikerült, hogy miközben a nem túl egyértelmű német forgalmit olvasgattam az anyósülésen egy kisebb eszméletvesztésen is átestem, amikor beindult az öt henger kikapcsolt ESP-vel, padlógázzal, fékről leugrással. Részben a gyönyör, részben a rosszullét felelt az ájulás közeli élményért, ugyanezt a 211 lovas benzinessel nem lehetett eljátszani, a dízellel nem is próbálkoztunk.
Az Audi négy induló motorváltozatát egyaránt hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő quattro állandó összkerékhajtással kombinálja. Az erősebb TDI- és TFSI-változatok már szériakivitelben a hétfokozatú S tronic sebességváltóhoz csatlakoznak. Az opciós Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer automatikus, dinamikus és komfort fokozata mellé újat, egy efficiency üzemmódot (hatékonyság: szabadon futás, fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer) kapott (akárcsak az A6-osban), amelyben a gázelvételt követően az Audi Q3 a tengelykapcsoló kiemelésével szabadon gördülhet. Kívánságra az Audi e váltóművéhez kormánykerék-kapcsolóbillentyűket is kínál. A benzines változat start-stopja hamarabb és szebben indít újra, mint a dízelé.
Kézi váltóval nem vezettük a kocsit, meg voltunk elégedve a duplakuplungos egységgel, bár néha érdemes volt kézzel is váltani a kormány mögötti kapcsolókkal. Az összkerékhajtás aszfalton kijátszhatatlan, füves úton szépen lehet csúsztatni az autót, és ha sikerül valamelyik kerekét a levegőbe emelni (mint ahogy az egyik képünkön), akkor láthatjuk, hogyan működik az ESP programjaként az elektronikus differenciálzár (az elsőkerekes változatnál csak az első, a quattrónál mindkét tengelyen dolgozik).
bcs
A Q3 futóműve elöl MacPherson, hátsó felfüggesztései négykaros konstrukciók, szervokormánya elektromechanikus. Az elektromechanikus rögzítőfék és az emelkedő-asszisztens egyaránt az alapfelszereltség része, amelyekhez a későbbiekben a lejtőn ereszkedést segítő asszisztensrendszer is társul. Az Audi drive select szabályzórendszer segítségével a vezető a jármű számos főegységének működését – köztük az extrafelszerelésként rendelhető adaptív csillapítás-szabályzással – négy üzemmód szerint szabhatja egyéni igényeire.
Az Audi Q3 hasmagassága nem túl megengedő, csupán 17 centi, nagyon ne merészkedjünk vele terepre. Ráadásul az S-line csomagban kapható sportos futómű még 2 centivel lejjebb engedi a kocsi testét, így a terepezés ki van zárva.