Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a2c3de9c-29db-4e4c-9860-3071589ae0d5","c_author":"Tornyos Kata","category":"elet","description":"Nagy felfordulást okozott, amikor a Lipton nemrégiben azzal viccelődött, hogy megszüntetik a barackos teájukat. A cég saját álhírét Magyarországon azért is sokan elhihették, mert nálunk eleve csak a citromos és zöld opciók közül lehet választani a nagyobb mozikban és a legnépszerűbb gyorsétteremlánc üzleteiben. De vajon miért?","shortLead":"Nagy felfordulást okozott, amikor a Lipton nemrégiben azzal viccelődött, hogy megszüntetik a barackos teájukat. A cég...","id":"20250514_barackos-citromos-tea-mozi-mcdonalds-mozi-cinema-city","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2c3de9c-29db-4e4c-9860-3071589ae0d5.jpg","index":0,"item":"f98bd766-a958-498d-9747-17a24dfc4282","keywords":null,"link":"/elet/20250514_barackos-citromos-tea-mozi-mcdonalds-mozi-cinema-city","timestamp":"2025. május. 14. 07:01","title":"Miért tűnt el a Mekiből a barackos tea, és miért nem árulják a mozikban sem?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"045c3a4c-5bcb-4b36-a0bf-192c57acdab1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 750 főt felölelő vizsgálatban nézték meg, melyik fogyasztógyógyszer hatékonyabb – a Mounjaro vagy a Wegovy. Az eredmény egyértelműnek tűnik, de a szakemberek árnyalják a képet.","shortLead":"Egy 750 főt felölelő vizsgálatban nézték meg, melyik fogyasztógyógyszer hatékonyabb – a Mounjaro vagy a Wegovy...","id":"20250512_fogyast-segito-gyogyszerek-mounjaro-wegovy-hatekonysag-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/045c3a4c-5bcb-4b36-a0bf-192c57acdab1.jpg","index":0,"item":"c28a5646-e88c-4f73-8a35-5922a50e55b5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_fogyast-segito-gyogyszerek-mounjaro-wegovy-hatekonysag-vizsgalat","timestamp":"2025. május. 12. 14:03","title":"Összemértek két mindenkit lefogyasztó csodagyógyszert – íme az eredmények","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"334101db-26a9-4b67-ae2c-0cecbd723232","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csillagászoknak sikerült a korábbinál pontosabb leírást adni a HD 219134 kódjelű csillagról, ami csupán 21 fényévre található a Földtől.","shortLead":"Csillagászoknak sikerült a korábbinál pontosabb leírást adni a HD 219134 kódjelű csillagról, ami csupán 21 fényévre...","id":"20250512_csillag-hangja-meghatarozas-csillagaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/334101db-26a9-4b67-ae2c-0cecbd723232.jpg","index":0,"item":"af2b06ef-9dfe-4c79-8160-4a20d6886862","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_csillag-hangja-meghatarozas-csillagaszat","timestamp":"2025. május. 12. 12:03","title":"Belehallgattak egy csillag hangjába, meglepő dologra derült fény – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a808deca-3924-4405-85df-231631b9baf6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kedden ismét többen gyűltek össze a Ferenciek terén, hogy a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő rendszerek alkalmazása ellen tiltakozzanak. A hivatalos rész után a Bem József térre vonultak, Hadházy Ákos itt is tartott egy rövid beszédet, majd többen átmentek egy újabb helyszínre. ","shortLead":"Kedden ismét többen gyűltek össze a Ferenciek terén, hogy a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő rendszerek...","id":"20250513_hadhazy-akos-tuntetes-gyulekezesi-jog-ferenciek-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a808deca-3924-4405-85df-231631b9baf6.jpg","index":0,"item":"25883d6b-d03b-4145-9ee9-0567abd84eb0","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_hadhazy-akos-tuntetes-gyulekezesi-jog-ferenciek-tere","timestamp":"2025. május. 13. 17:27","title":"Ismét tüntetett a Ferenciek terén Hadházy Ákos, majd a tömeggel a Külügyminisztériumhoz vonult, és volt, akivel még a Honvédelmi Minisztériumhoz is átgyalogolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás egy újabb hatására – arra, hogy a ma még gyakorinak gondolt fajok sincsenek biztonságban, és ők is veszélybe kerülhetnek a jövőben.","shortLead":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás...","id":"20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05.jpg","index":0,"item":"2de903a7-b31b-4630-b718-96f6326e96c3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","timestamp":"2025. május. 13. 13:03","title":"A klímaváltozás újabb aggasztó hatása: akár a gyakori madárfajok is veszélybe kerülhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"090dc933-6f60-413c-9455-0eaa3f14fcb5","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Az elhibázott EV-stratégia és a gyenge kínai eladások miatt is szenved a japán gyártó.","shortLead":"Az elhibázott EV-stratégia és a gyenge kínai eladások miatt is szenved a japán gyártó.","id":"20250513_Leepites-gyarbezaras-visszavont-beruhazas-Nissan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/090dc933-6f60-413c-9455-0eaa3f14fcb5.jpg","index":0,"item":"0338ea3c-2232-4380-bbcc-fcc7a446a651","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Leepites-gyarbezaras-visszavont-beruhazas-Nissan","timestamp":"2025. május. 13. 07:55","title":"Leépítés, gyárbezárás, visszavont beruházás – válságüzemmódban működik a Nissan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dfc3f85d-0d71-412a-baef-824367043a70","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"5 évtizede látott napvilágot a W116-os széria zászlóshajó kategóriás kivitele.","shortLead":"5 évtizede látott napvilágot a W116-os széria zászlóshajó kategóriás kivitele.","id":"20250514_50-eves-a-legenda-az-elso-mercedes-s-osztaly-69-literes-csucsmodellje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dfc3f85d-0d71-412a-baef-824367043a70.jpg","index":0,"item":"0992ec16-0925-4121-b99e-f7d58e9d3633","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_50-eves-a-legenda-az-elso-mercedes-s-osztaly-69-literes-csucsmodellje","timestamp":"2025. május. 14. 07:59","title":"50 éves a legenda, az első Mercedes S-osztály 6,9 literes csúcsmodellje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdc761ea-a90b-4102-9377-f0bbf5190643","c_author":"Tornyos Kata","category":"elet","description":"Az arány némiképp javult a Ringier Hungary szócikkszerkesztő maratonjának köszönhetően, ahol elszánt önkéntesek sora gépelt azért, hogy több nőről olvashassunk az internetes lexikonban. ","shortLead":"Az arány némiképp javult a Ringier Hungary szócikkszerkesztő maratonjának köszönhetően, ahol elszánt önkéntesek sora...","id":"20250512_Wikipedia-nok-egyenjogusag-ferfiak-szocikk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdc761ea-a90b-4102-9377-f0bbf5190643.jpg","index":0,"item":"d61f2115-42b6-4b59-83c6-bd75b0247004","keywords":null,"link":"/elet/20250512_Wikipedia-nok-egyenjogusag-ferfiak-szocikk","timestamp":"2025. május. 12. 15:37","title":"Az online térben is hátrány éri a nőket – a magyar nyelvű Wikipédia-szócikkek mindössze 15,6 százaléka szól róluk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi A6 hybrid 100 kilométer/órás tempóig akár tisztán elektromos hajtással is haladhat, hatótávolsága állandó 60...
Az Audi A6 hybrid 100 kilométer/órás tempóig akár tisztán elektromos hajtással is haladhat, hatótávolsága állandó 60 kilométer/óra sebesség mellett mintegy három kilométer. Ennek az állításnak mindkét fele igaz, tanúsíthatom. Kipipáltam a 100 kilométer/órát – ez a leggyorsabb sebességem hibriddel elektromos üzemben. A három kilométer kevés volt nekem, egyenesen 4,1 kilométeren át élveztük három személlyel és egy kistáskával megpakolva a tiszta üzem üde ízét. Egy rókafiú majdnem otthagyta a fogát, nem hallotta, hogy jövünk. Hogy is neszelhette volna, az EV-üzem meghosszabbításával voltunk elfoglalva – csendben, hogy senki meg ne hallja.
bcs
Az első elektromos kilométerek után lázasan kerestem a menüben a fogyasztási adatokat. Sehogy sem találtam, aztán rájöttem, szemem előtt van, csak nem hittem el. A 6. kilométert tettem meg, amikor 1,9 literes átlagot mutatott a műszer. Amikor aztán a gázra léptem és előztem, ahogy egy 245 lovas Audival illik, felugrott az adat 5 literre, majd hatra, végül az ötven kilométeres tesztelés után 7,2 literes átlaggal adtuk vissza a hibridet. Kísérleti üzem, legyintettem. Aztán Wiesbadenből ezzel az autóval mentem ki a frankfurti reptérre, az ötven kilométeres út végén meglepetésemre 7 literes átlagot számolt ki a fedélzeti számítógép. Pedig ezúttal nem úgy vezettem a kocsit, mint ahogy egy hibridet illik – folyamatosan figyelve az energiahasználó rendszer monitorát, szabadon futva és visszatöltve -, hanem úgy, ahogy egy A6-ossal jár az ember. Belső sávban, bő padlógázzal. 230-240 kilométer/órás sebességgel teljesített szakaszokkal teletűzdelve hajtottam az elektromos-benzinest, mégsem tudtam beletömni túl sok naftát – van értelme tehát az Audi hibridnek. Az, hogy hazai ára elfogadható lesz-e, még nem tudni, állítólag Németországban 53 ezer euróba kerül majd a kocsi.
Audi
A belsőégésű motor önmagában sem rossz, fontos feladata, hogy töltsön. A fékezési fázisok alatt energiát táplál vissza elektromos rendszerbe, míg az intenzív gyorsításokhoz a sofőr mindkét motort igénybe veheti, összesen 245 lóerővel gazdálkodhat. Az egyes üzemállapotokról kombinált műszeregységének speciális kijelzői, illetve az MMI kezelési rendszer monitorja tájékoztatja a vezetőt.
Az Audi A6 hybrid belsőégésű erőforrásául egy 155 kW (211 LE) teljesítményű 2.0 TFSI motor szolgál, amely egy 40 kilowattot (54 LE), illetve 210 newtonméter forgatónyomatékot előállító elektromos motorral működik együtt. A két erőforrás közösen rövid ideig akár 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt és 480 Nm maximális forgatónyomatékot is képes csatasorba állítani. A komplex erőátviteli rendszer az első kerekeket hajtja. Sem quattróval, sem kombival kombinálva nem rendelhető majd az autó, amely 2012-ben érkezhet hozzánk.
Audi
A kétliteres turbómotort átdolgozták az A6 hybrid számára. Elmarad a generátor, mint segédberendezés, a főtengely csapágyazását és a turbófeltöltő finomhangolását a tervezők a hibridüzem speciális követelményei szerint alakították át. A hengerfejben szekunder levegőrendszer teszi lehetővé a kipufogógáz-tisztítás gyors aktiválását. A motorszabályzó egységbe hibridmenedzsert építettek be. Az erőátviteli rendszer egyik fő eleme egy jelentősen átdolgozott, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó, amely az A6 hybridben hidraulikus nyomatékváltó-egység nélkül került a hajtásláncba. Helyére a tárcsa alakú elektromotort illesztették be, amelyet olajfürdőben futó lamellás tengelykapcsoló köt össze, illetve választ le a TFSI motorról. Amikor a benzinmotor nem dolgozik, a sebességváltó hidraulikus berendezésében elektromos szivattyú gondoskodik a szükséges rendszernyomásról, illetve a start-stop funkció működéséről. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor önindítóként is szolgál, lassításkor generátorüzemre váltva táplálja vissza az energiát.
Enyhe fékezéskor egyedül a generátorként működő elektromos egység gondoskodik a lassulásról, az erőteljesebb fékezéskor a hidraulikus üzemi fék is aktiválódik. A fékrásegítőt kiegészítő elektromos vákuumszivattyú is táplálja. Kormányszervója elektromechanikus.
bcs
A könnyű (36,7 kilogramm) és kompakt (26 liter térfogatú) lítiumion-akkumulátor a csomagtér ütközésbiztonságilag különösen védett részén kapott helyet. 72 cellából áll, 266 volt névleges feszültségen energiája 1,3 kWh, teljesítménye 40 kW. Igény szerint két irányból is hatékony léghűtés temperálja, egyrészt az utastér ventilátora, másrészt a légkondicionáló berendezéshez csatlakozó saját hűtőköre formájában. Ez változó körülmények között is ideális hőmérsékleti zónában tartja az akkumulátort, amely így viszonylag magas arányban biztosíthat tisztán elektromos hajtást az Audi A6 hybrid számára.
Az akkumulátorral és a villanymotorral – magasfeszültségű kábellel – összekötött teljesítmény-szabályzó elektronika az egyenáramot szolgáltató akkumulátor és a váltakozó áramú motor között egyfajta áramváltó feladatát tölti be.
Az Audi A6 hybrid a V6-os motorok erejét a négyhengeresek fogyasztásával kombinálja – az A6 kínálatában ez ma a lehető legjobb választás. Álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége 238 kilométer/óra, a sajtóanyag szerinti benzinfogyasztása 100 kilométerenként ideális esetben 6,4 literre adódik, kilométerenként 146 gramm széndioxid-kibocsátása mellett. Üzemanyagtartálya 73 liter. Üres tömege 1770 kilogramm, azaz könnyebb, mint a háromliteres kompresszoros, összkerekes A6 kombi. Gyengéje a kis csomagtartó, amely 375 literes csupán.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Audi A6 hybrid
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1934
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
211/4300-6600-as fordulaton elektromotor: 54 LE összesen 245 LE
Max. nyomaték: Nm
350/1500-4200-as fordulaton elektromos motor: 210 Nm összesen 480 Nm