Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"35aef578-27d8-43ab-8933-4d281e916c63","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Izraelnek át kell kódolnia magát a megszállással kapcsolatban, a palesztinoknak pedig politikai kiutat kell felmutatni – véli Daniel Seidemann, Ehud Barak volt kormányfő egykori tanácsadója, aki a Candid berlini alapítvány szervezésében Budapesten tartott tanácskozáson adott interjút a HVG-nek. ","shortLead":"Izraelnek át kell kódolnia magát a megszállással kapcsolatban, a palesztinoknak pedig politikai kiutat kell felmutatni...","id":"20250605_hvg-daniel-seidemann-elemzo-izrael-gaza-haboru-hamasz-netanjahu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35aef578-27d8-43ab-8933-4d281e916c63.jpg","index":0,"item":"9210f0d1-7884-4477-b8b9-72a2a2220385","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-daniel-seidemann-elemzo-izrael-gaza-haboru-hamasz-netanjahu","timestamp":"2025. június. 05. 16:13","title":"„Talán csak Trump tudná megállítani Netanjahut, hogy véget érjenek a harcok Gázában” ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efcd4046-dbc1-4af6-be99-a063247e4e75","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Játék pénzzel csaltak ki egy húszezrest az áldozatból, késes fenyegetés lett a történet vége.","shortLead":"Játék pénzzel csaltak ki egy húszezrest az áldozatból, késes fenyegetés lett a történet vége.","id":"20250604_Babakocsi-lopas-penz-Budapest-fovaros-rablas-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efcd4046-dbc1-4af6-be99-a063247e4e75.jpg","index":0,"item":"c06d9fc8-3846-4dc6-b54a-ca2f15c75a4f","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Babakocsi-lopas-penz-Budapest-fovaros-rablas-kerulet","timestamp":"2025. június. 04. 09:23","title":"Babakocsis üldözésbe torkollott egy rablás a Népligetnél – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa35f05a-2616-4195-adcd-e1bc56900cbe","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung eddigi legvékonyabb okostelefonja, a Galaxy S25 Edge sem úszta meg az ejtéstesztet, az eredmény pedig némiképp meglepetést okozott.","shortLead":"A Samsung eddigi legvékonyabb okostelefonja, a Galaxy S25 Edge sem úszta meg az ejtéstesztet, az eredmény pedig...","id":"20250605_samsung-galaxy-s25-edge-ejtesteszt-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa35f05a-2616-4195-adcd-e1bc56900cbe.jpg","index":0,"item":"8c31b9de-9165-4485-bc54-a5abbf4541ee","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_samsung-galaxy-s25-edge-ejtesteszt-video","timestamp":"2025. június. 05. 09:03","title":"Ez történik, ha kiesik a kezéből a Samsung Galaxy S25 Edge, és pont a betonon landol – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9fc93ac-406e-440a-af22-a19a4233f087","c_author":"Domány András","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az Alkotmánybíróság 9:3 arányban hozott határozatával megsemmisítette a klímavédelmi törvény legfontosabb pontját. Emellett mulasztásban megnyilvánuló alaptörvény-ellenességet is megállapított.","shortLead":"Az Alkotmánybíróság 9:3 arányban hozott határozatával megsemmisítette a klímavédelmi törvény legfontosabb pontját...","id":"20250604_alaptorveny-ellenes-klimavedelmi-torveny-alkotmanybirosag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9fc93ac-406e-440a-af22-a19a4233f087.jpg","index":0,"item":"25d38dc8-c558-4eee-bb27-6b816c596c8a","keywords":null,"link":"/zhvg/20250604_alaptorveny-ellenes-klimavedelmi-torveny-alkotmanybirosag-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 19:00","title":"Alaptörvény-ellenes a Fidesz által 2020-ban áterőltetett klímavédelmi törvény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"095d9123-1986-4e82-a052-170eb2ff51b0","c_author":"Wáberer Medical Center","category":"brandcontent","description":"Nem igaz, hogy a magyarok ne törődnének az egészségükkel, de a napi hajtásban vagy a korábbi negatív kórházi élmények miatt nem mindig jutnak el időben az orvoshoz. Erről beszélt dr. Köves Béla, a Wáberer Medical Center urológiai központjának vezetője.","shortLead":"Nem igaz, hogy a magyarok ne törődnének az egészségükkel, de a napi hajtásban vagy a korábbi negatív kórházi élmények...","id":"20250603_Robottechnologia-pacienskozpontusag-moder-urologiai-kozpont-waberer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/095d9123-1986-4e82-a052-170eb2ff51b0.jpg","index":0,"item":"4a413804-3969-4722-a8c2-fe5f5214e122","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250603_Robottechnologia-pacienskozpontusag-moder-urologiai-kozpont-waberer","timestamp":"2025. június. 05. 07:30","title":"Robottechnológiával ötvözött páciensközpontúság – ezt tudja hazánk legmodernebb urológiai központja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6aeeadf-eb19-4998-a4f3-3552aa3588c0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Szeptemberben kerül a mozikba a magyar fesztiválkultúráról szóló dokumentumfilm.","shortLead":"Szeptemberben kerül a mozikba a magyar fesztiválkultúráról szóló dokumentumfilm.","id":"20250605_Hogy-lett-Magyarorszagbol-fesztivalorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6aeeadf-eb19-4998-a4f3-3552aa3588c0.jpg","index":0,"item":"37729757-5efb-43f7-acec-cb0132e8ea52","keywords":null,"link":"/kultura/20250605_Hogy-lett-Magyarorszagbol-fesztivalorszag","timestamp":"2025. június. 05. 12:02","title":"Hogyan lett Magyarországból fesztiválország?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c494e1ee-586a-43e6-a66f-91369cd19e28","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bajor gyártó talált még néhány eddig szunnyadó kilométert villanyos szedánjai hajtásláncában.","shortLead":"A bajor gyártó talált még néhány eddig szunnyadó kilométert villanyos szedánjai hajtásláncában.","id":"20250605_tovabb-gurul-egy-toltessel-a-legujabb-elektromos-bmw-i4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c494e1ee-586a-43e6-a66f-91369cd19e28.jpg","index":0,"item":"ecbce81b-8f7a-4961-ad79-63b1bd58b006","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_tovabb-gurul-egy-toltessel-a-legujabb-elektromos-bmw-i4","timestamp":"2025. június. 05. 07:21","title":"Tovább gurulnak egy töltéssel a legújabb elektromos BMW-k","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee52fc4b-36b0-44c9-9bb8-cc9c2a97b328","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Az utalvány nem lesz örökölhető, csak hideg élelmiszerre lehet költeni, és nem minősül jövedelemnek.","shortLead":"Az utalvány nem lesz örökölhető, csak hideg élelmiszerre lehet költeni, és nem minősül jövedelemnek.","id":"20250605_nyugdijas-elelmiszerutalvany-koltsegvetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee52fc4b-36b0-44c9-9bb8-cc9c2a97b328.jpg","index":0,"item":"990783f9-9506-4f60-8227-0f044c0a9e76","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_nyugdijas-elelmiszerutalvany-koltsegvetes","timestamp":"2025. június. 05. 15:09","title":"Pénzre nem váltható át a nyugdíjasoknak szánt élelmiszer-utalvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi A6 hybrid 100 kilométer/órás tempóig akár tisztán elektromos hajtással is haladhat, hatótávolsága állandó 60...
Az Audi A6 hybrid 100 kilométer/órás tempóig akár tisztán elektromos hajtással is haladhat, hatótávolsága állandó 60 kilométer/óra sebesség mellett mintegy három kilométer. Ennek az állításnak mindkét fele igaz, tanúsíthatom. Kipipáltam a 100 kilométer/órát – ez a leggyorsabb sebességem hibriddel elektromos üzemben. A három kilométer kevés volt nekem, egyenesen 4,1 kilométeren át élveztük három személlyel és egy kistáskával megpakolva a tiszta üzem üde ízét. Egy rókafiú majdnem otthagyta a fogát, nem hallotta, hogy jövünk. Hogy is neszelhette volna, az EV-üzem meghosszabbításával voltunk elfoglalva – csendben, hogy senki meg ne hallja.
bcs
Az első elektromos kilométerek után lázasan kerestem a menüben a fogyasztási adatokat. Sehogy sem találtam, aztán rájöttem, szemem előtt van, csak nem hittem el. A 6. kilométert tettem meg, amikor 1,9 literes átlagot mutatott a műszer. Amikor aztán a gázra léptem és előztem, ahogy egy 245 lovas Audival illik, felugrott az adat 5 literre, majd hatra, végül az ötven kilométeres tesztelés után 7,2 literes átlaggal adtuk vissza a hibridet. Kísérleti üzem, legyintettem. Aztán Wiesbadenből ezzel az autóval mentem ki a frankfurti reptérre, az ötven kilométeres út végén meglepetésemre 7 literes átlagot számolt ki a fedélzeti számítógép. Pedig ezúttal nem úgy vezettem a kocsit, mint ahogy egy hibridet illik – folyamatosan figyelve az energiahasználó rendszer monitorát, szabadon futva és visszatöltve -, hanem úgy, ahogy egy A6-ossal jár az ember. Belső sávban, bő padlógázzal. 230-240 kilométer/órás sebességgel teljesített szakaszokkal teletűzdelve hajtottam az elektromos-benzinest, mégsem tudtam beletömni túl sok naftát – van értelme tehát az Audi hibridnek. Az, hogy hazai ára elfogadható lesz-e, még nem tudni, állítólag Németországban 53 ezer euróba kerül majd a kocsi.
Audi
A belsőégésű motor önmagában sem rossz, fontos feladata, hogy töltsön. A fékezési fázisok alatt energiát táplál vissza elektromos rendszerbe, míg az intenzív gyorsításokhoz a sofőr mindkét motort igénybe veheti, összesen 245 lóerővel gazdálkodhat. Az egyes üzemállapotokról kombinált műszeregységének speciális kijelzői, illetve az MMI kezelési rendszer monitorja tájékoztatja a vezetőt.
Az Audi A6 hybrid belsőégésű erőforrásául egy 155 kW (211 LE) teljesítményű 2.0 TFSI motor szolgál, amely egy 40 kilowattot (54 LE), illetve 210 newtonméter forgatónyomatékot előállító elektromos motorral működik együtt. A két erőforrás közösen rövid ideig akár 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt és 480 Nm maximális forgatónyomatékot is képes csatasorba állítani. A komplex erőátviteli rendszer az első kerekeket hajtja. Sem quattróval, sem kombival kombinálva nem rendelhető majd az autó, amely 2012-ben érkezhet hozzánk.
Audi
A kétliteres turbómotort átdolgozták az A6 hybrid számára. Elmarad a generátor, mint segédberendezés, a főtengely csapágyazását és a turbófeltöltő finomhangolását a tervezők a hibridüzem speciális követelményei szerint alakították át. A hengerfejben szekunder levegőrendszer teszi lehetővé a kipufogógáz-tisztítás gyors aktiválását. A motorszabályzó egységbe hibridmenedzsert építettek be. Az erőátviteli rendszer egyik fő eleme egy jelentősen átdolgozott, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó, amely az A6 hybridben hidraulikus nyomatékváltó-egység nélkül került a hajtásláncba. Helyére a tárcsa alakú elektromotort illesztették be, amelyet olajfürdőben futó lamellás tengelykapcsoló köt össze, illetve választ le a TFSI motorról. Amikor a benzinmotor nem dolgozik, a sebességváltó hidraulikus berendezésében elektromos szivattyú gondoskodik a szükséges rendszernyomásról, illetve a start-stop funkció működéséről. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor önindítóként is szolgál, lassításkor generátorüzemre váltva táplálja vissza az energiát.
Enyhe fékezéskor egyedül a generátorként működő elektromos egység gondoskodik a lassulásról, az erőteljesebb fékezéskor a hidraulikus üzemi fék is aktiválódik. A fékrásegítőt kiegészítő elektromos vákuumszivattyú is táplálja. Kormányszervója elektromechanikus.
bcs
A könnyű (36,7 kilogramm) és kompakt (26 liter térfogatú) lítiumion-akkumulátor a csomagtér ütközésbiztonságilag különösen védett részén kapott helyet. 72 cellából áll, 266 volt névleges feszültségen energiája 1,3 kWh, teljesítménye 40 kW. Igény szerint két irányból is hatékony léghűtés temperálja, egyrészt az utastér ventilátora, másrészt a légkondicionáló berendezéshez csatlakozó saját hűtőköre formájában. Ez változó körülmények között is ideális hőmérsékleti zónában tartja az akkumulátort, amely így viszonylag magas arányban biztosíthat tisztán elektromos hajtást az Audi A6 hybrid számára.
Az akkumulátorral és a villanymotorral – magasfeszültségű kábellel – összekötött teljesítmény-szabályzó elektronika az egyenáramot szolgáltató akkumulátor és a váltakozó áramú motor között egyfajta áramváltó feladatát tölti be.
Az Audi A6 hybrid a V6-os motorok erejét a négyhengeresek fogyasztásával kombinálja – az A6 kínálatában ez ma a lehető legjobb választás. Álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége 238 kilométer/óra, a sajtóanyag szerinti benzinfogyasztása 100 kilométerenként ideális esetben 6,4 literre adódik, kilométerenként 146 gramm széndioxid-kibocsátása mellett. Üzemanyagtartálya 73 liter. Üres tömege 1770 kilogramm, azaz könnyebb, mint a háromliteres kompresszoros, összkerekes A6 kombi. Gyengéje a kis csomagtartó, amely 375 literes csupán.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Audi A6 hybrid
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1934
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
211/4300-6600-as fordulaton elektromotor: 54 LE összesen 245 LE
Max. nyomaték: Nm
350/1500-4200-as fordulaton elektromos motor: 210 Nm összesen 480 Nm