Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b039740e-9e28-440d-8939-abea9da3ca2c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 90 éves színész a testvéreiről is beszélt, a 76 éves Erzsiről és a 94 éves Zsuzsáról.","shortLead":"A 90 éves színész a testvéreiről is beszélt, a 76 éves Erzsiről és a 94 éves Zsuzsáról.","id":"20241202_Bodrogi-Gyula-Vass-Angela-gyerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b039740e-9e28-440d-8939-abea9da3ca2c.jpg","index":0,"item":"38f75c5b-02f4-43ea-b983-9f87d3f2b329","keywords":null,"link":"/elet/20241202_Bodrogi-Gyula-Vass-Angela-gyerek","timestamp":"2024. december. 02. 12:12","title":"Bodrogi Gyula és Vass Angéla között szóba sem került a közös gyerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","shortLead":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","id":"20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a.jpg","index":0,"item":"4f6ec654-b836-4f2e-b893-c44788c8f06d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","timestamp":"2024. december. 02. 07:21","title":"Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c27c9ab9-fcef-402a-96bf-f960a1606da8","c_author":"HVG","category":"360","description":"Sok olyan betegség, amelyet eddig a magánynak tulajdonítottak, valójában más okokra vezethető vissza – állítják kínai kutatók.","shortLead":"Sok olyan betegség, amelyet eddig a magánynak tulajdonítottak, valójában más okokra vezethető vissza – állítják kínai...","id":"20241202_hvg-magany-betegsegek-oka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c27c9ab9-fcef-402a-96bf-f960a1606da8.jpg","index":0,"item":"0e315dac-df31-4118-9803-d5bef82e2b61","keywords":null,"link":"/360/20241202_hvg-magany-betegsegek-oka","timestamp":"2024. december. 02. 16:00","title":"Úgy tűnik, mégsem a magány áll több betegség hátterében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e031718-4da6-4fae-8b85-3bd2ae083f29","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kétfaktoros azonosítási rendszert vezetett be online rendszerében a Szerencsejáték Zrt. Röviden arról van szó, hogy nehezebb lesz illetékteleneknek ellopni a nyereményeket.","shortLead":"Kétfaktoros azonosítási rendszert vezetett be online rendszerében a Szerencsejáték Zrt. Röviden arról van szó...","id":"20241202_szerencsejatek-zrt-ketfaktoros-azonositas-adatmodositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e031718-4da6-4fae-8b85-3bd2ae083f29.jpg","index":0,"item":"ad92e52e-3d6c-4556-843e-d0548ca8967c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_szerencsejatek-zrt-ketfaktoros-azonositas-adatmodositas","timestamp":"2024. december. 02. 08:03","title":"Bekapcsolt valamit a Szerencsejáték Zrt., és ennek most sokan örülhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a4b5447-f03e-4e4b-af6c-d72a9ec062a9","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Szürreálisan végződött az RTL-en futó Hell Boxing Kings vasárnapi gálája, ahol Berki Mazsi román ellenfele néhány másodperc és egyetlen kapott ütés után feladta a küzdelmet.","shortLead":"Szürreálisan végződött az RTL-en futó Hell Boxing Kings vasárnapi gálája, ahol Berki Mazsi román ellenfele néhány...","id":"20241202_berki-mazsi-egyetlen-utessel-verte-meg-roman-ellenfelet-Hell-boxing-kings-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a4b5447-f03e-4e4b-af6c-d72a9ec062a9.jpg","index":0,"item":"3eb5a560-b17f-45a4-9332-e8fdf1f414a6","keywords":null,"link":"/sport/20241202_berki-mazsi-egyetlen-utessel-verte-meg-roman-ellenfelet-Hell-boxing-kings-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 00:47","title":"Zavarba ejtő győzelem: Berki Mazsi egyetlen ütéssel verte meg román ellenfelét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7f91b5f-82fc-4a32-97ae-13b8cc035b92","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"David Fincher 1999-ben a könyv írójánál, Chuck Palahniuknál is jobban ráérzett a korszellemre és a férfilélek szorongásaira.","shortLead":"David Fincher 1999-ben a könyv írójánál, Chuck Palahniuknál is jobban ráérzett a korszellemre és a férfilélek...","id":"20241201_Harcosok-klubja-chuck-palahniuk-david-fincher-konyv-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7f91b5f-82fc-4a32-97ae-13b8cc035b92.jpg","index":0,"item":"f824e5ed-f1c8-4499-beac-d0391d19fb76","keywords":null,"link":"/360/20241201_Harcosok-klubja-chuck-palahniuk-david-fincher-konyv-film","timestamp":"2024. december. 01. 19:35","title":"Hogyan készül a kultfilm? David Fincher a Harcosok klubjának adaptációjával telibe talált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi történeteiről, a fájdalom hajtóerejéről és a mű hatásáról beszélgettünk.","shortLead":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi...","id":"20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973.jpg","index":0,"item":"4628229f-be12-4bd9-b830-f89b59b51881","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"A legtöbb szereplőm egyszer csak rájön, hogy a világ más, mint hitte – interjú Chuck Palahniukkal, a Harcosok klubja írójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1185c750-f71b-4575-bc88-29438f8de995","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy norvégiai, egy olaszországi, egy dél-koreai és egy ausztriai szavazóhelyiség is érintett lehet.","shortLead":"Egy norvégiai, egy olaszországi, egy dél-koreai és egy ausztriai szavazóhelyiség is érintett lehet.","id":"20241201_Tobb-szaz-kulfoldi-szavazatot-rossz-pecsettel-adtak-le-a-romaniai-valasztason","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1185c750-f71b-4575-bc88-29438f8de995.jpg","index":0,"item":"87ed9816-f80a-429b-aa23-388b2096a1c6","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_Tobb-szaz-kulfoldi-szavazatot-rossz-pecsettel-adtak-le-a-romaniai-valasztason","timestamp":"2024. december. 01. 20:03","title":"Több száz külföldi szavazatot rossz pecséttel adtak le a romániai választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ötvenezer forint híján már 8 millió forintért is gazdagabbak lehetünk a legkisebb Lexus hibriddel, de aki igazán jót...
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
Ötvenezer forint híján már 8 millió forintért is gazdagabbak lehetünk a legkisebb Lexus hibriddel, de aki igazán jót akar magának, csúcsfelszereltséggel választja a CT 200h-t. Ha nekem Dániában lenne disznófarmom, Mark Levinson hifivel, élő forgalmi ismeretekkel bíró navigációval, ütközésmegelőző rendszerrel, távolságtartó tempomattal, LED-fényszórókkal, és ebben a pompás fehér színben vinném a kocsit. Annak, aki az orrom alá dörgöli, hogy ugyan, ez csak egy Toyota Auris, annak azt mondom, üljön be, hangosítsa fel a Bartókot, majd simogassa végig a bőrözött műszerfalat, vájja be fenekét a finom ülésekbe és élvezze a hangtalan haladást.
Megbabonázott a kocsi. Egyszerű a dolga, a büdös életben nem lesz többé pénzem új autóra, de bárhonnan nézzem is, tetszik. Gyönyörű, szexis - ilyent még japán autóra nem mondtam. Dizájn terén nagyot alkottak a toyotások, akarom mondani lexusosok. A külső finesze a belsőben is folytatódik, igaz, ott sokkal visszafogottabban érvényesül.
Tetszik, hogy a kompakt kategóriába is becsempészték a luxust. Hasonlóval már az Audi és a BMW is próbálkozott, de ennyi pénzért a Lexus adja a legtöbbet. A kocsi hibrid hajtását nem tudja felülmúlni a leghalkabb, legtakarékosabb és legmodernebb dízelmotor sem. Lehet, hogy kevesebbet fogyasztanak, de a múltat éltetik, míg a Lexus a jövőt építi. Az idő azonban nekünk dolgozik, pár év és lesz hibrid (villany) kompakt Audi és hibrid (villany) kompakt BMW. A japánok mindig egy lépéssel előbb járni, mégiscsak övék a felkelő nap országa.
bcs
A Lexus CT 200h futóműve közepesen kemény, jól csillapít, rossz úton zavaró, hogy ha nem is érezzük, de halljuk a vas puffanását. Kormányzása pontos, kanyarokban szépen tapad, az elektronikus menetstabilizátor működését nem kellett megtapasztalnom. A hátsó felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, a lengéscsillapítókat sportosra hangolták. Itthon nem hajtottam túl a kocsit, korábban Portugáliában kipróbáltuk extrémebb körülmények között. Sport módban kigyorsításkor az 5500 fölötti vörös zónában akad meg 150-nél a mutató. Nagy sebességnél is jól viselkedik az úton, a motor végsebességnél csúnyán sivít, és akkor még bántott, hogy nagy füsttel hagytak le A3-as Audik és BMW 120d-k.
Ezúttal a laza, nyugodt és megfontolt autózásban találtam partnerre a Lexusban. Nem siettem sehova, figyeltem a környezetre, a rádióra, a gondolataimra és érzéseimre. Valaki mesélte, hogy a svédek lenézik azt, aki gyorsan hajt. Azt mondják rá, hogy szegény ember, hisz egy normális, jól szituált ember minek sietne. Nem hajtja a tatár. Nem vagyok gazdag és nem Svédországban élek, de ebben a kocsiban mégis úgy éreztem magam, mint egy jómódú svéd nyugdíjas. A világgal megbékélt, sok év munkájának gazdag gyümölcsét majszolgató életérzés ölelt át, a luxus és technika érzéki vegyülete.
Mennyit fogyaszt? Meglepetésemre a Lexus CT 200h nálam kevesebbet fogyasztott, mint a két éve télen kipróbált Prius és csak egy decivel maradt el a tavaly ősszel meghajtott Auris HSD-től. Az ötszáz kilométeres próba végén tankoláskor 4,8 literes átlagfogyasztást mértem, vegyes használatban (városban, országúton és autópályán). A Lexus hibrid rendszere 1,8 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotorból, és egy kompakt akkumulátorral társított, nagy teljesítményű villanymotorból áll. A két erőforrás zökkenőmentes együttműködésének eredménye 100 kW teljesítmény. Induláskor a villanymotor 45 kilométer/óráig képes önállóan hajtani a CT 200h-t. Nesztelenül, benzin felhasználása nélkül, nulla emisszióval üzemel. 45 kilométer/óra felett a benzinmotor csaknem észrevétlenül bekapcsolódik a hajtásba, de munkáját szükség esetén a villanymotor is támogatja. Intenzív gyorsításkor a 60 kW-os villanymotor késlekedés nélkül besegít az 1,8 literes benzinmotornak. Az így nyert forgatónyomaték-többlet lineárisan gyorsítja a kocsit. Lassítás vagy teljes megállás esetén a benzinmotor lekapcsol, ilyenkor a károsanyag-kibocsátás nulla. Ha a vezető fékez, vagy csak leveszi a lábát a gázról, a regeneratív fékrendszer hasznosítja a mozgási energiát: a hibrid akkumulátorban tárolható elektromos energiává alakítja át.
bcs
Élveztem, ahogy a meredek Montevideó utcán akksiról hangtalanul felkaptat. Amúgy az ev (elektromos üzem) kapcsolót fölösleges piszkálgatni, a rendszer az elektromos és a benzines motor harmóniáját okosabban és takarékosabban alkotja meg. Már a Prius műszaki könyvében is leírták, hogy az ev gomb gyakori és indokolatlan használata a fogyasztás növekedésével járhat. Én eco módban vezettem a kocsit (20 százalékkal tompább a gázpedál), a sport módot csak akkor kapcsoltam (20 százalékkal élénkebb a normálhoz képest a gázpedál), amikor előztem, kilőttem, kikanyarodtam, vagy a lámpánál nyomultam.
bcs
Ev-, eco- és normál üzemmódban a műszerfal és az utastér világítása kék színű, sport módban vörösben izzik, és a hibrid töltésvisszajelzője helyett sportos fordulatszámmérő jelenik meg. Ilyenkor az akkumulátor 500 helyett 650 voltot ad le, az élénkebb vezethetőség érdekében az elektromos szervokormány, a járműstabilitás-vezérlő (VSC a Toyotánál) és a kipörgésgátló hangolását is módosítja a rendszer. Bármennyire is nyugdíjasnak írtam le az autót, ha százas tempóról előzni kellett, padlógázra amellett, hogy felvisított a motor, meg is indult rendesen, éreztem, ahogy ugrik a nyomatékgörbe. Ha valaki packázni akart velem, könnyedén leráztam.
Fejedelmi kényeztetés A vezetőülés három pozíciót képes megjegyezni, fűthető, ám szellőzést és masszírozást nem kínál a Lexus ebben a kategóriában. Átlagos magasságú sofőrökre szabták a vezetőfülkét, a nekem tetsző beállításban a fejem és a fogantyú között 5-6 milliméter a táv, a tetőtől is alig egy centire van a kobakom. Lehet lejjebb tenni az ülést, de nem egészséges a műszerfal alól vezetni. A hátsó fertályon is a fejtérrel van a legtöbb gond, a lábtér bőséges. A hibridségért komoly áldozatot kell hoznunk, a csomagtartó messze elmarad a kategóriájától, kisautós méretével nagyobb családok nem tudnak mit kezdeni. Enyhítheti a reménytelenséget, hogy a padlólap alá két fotóstáska méretű csomag befér, egy nagybevásárlást bátran bevállalhatunk.
A 13 hangszórós Mark Levinson hangrendszert a CT 200h utasterének akusztikájához hangolták. A 7.1 csatornás digitális térbeli hangzást biztosító, ultramodern rendszer házimozihoz mérhető élményt kínál, legyen szó zenehallgatásról, vagy filmnézésről. A CT 200h Bluetooth csatlakozást is kínál USB-bemenettel egyetemben, így a legkülönfélébb médialejátszók, például iPod is csatlakoztatható hozzá. A Bluetooth kapcsolaton keresztül a vezető a kormányra szerelt kezelőszervekkel vezérelheti telefonját, a Bluetooth audio révén telefonjáról zenét is lejátszhat. A parkolássegítő monitor bekapcsolásakor a CT 200h mögötti terület megjelenik a kijelzőn. A manőverezést a hátsó kamera képére vetített segédvonalak könnyítik meg. A zajszigetelés annyira jó, hogy motorhangot alig hallunk, csak valami duruzsolás és egy kis mechanikai súrlódás hallatszik járó motornál is. A kocsi prémium jellegét erősíti, hogy lehelet finoman működik az elektromos ablakemelő, csak süppedést hallunk, amikor felhúzzuk.
Kompakt luxusautóhoz a Lexusban rendelhető először fénykibocsátó diódás (LED) tompított fényszóró. A LED-ek kevesebb energiát fogyasztanak, hosszabb élettartamúak, és gyorsabban gyulladnak fel, mint a hagyományos izzók (a CT 200h-ban összesen 89 LED található). A nappali fényt szintén LED-ek adják. A héthüvelykes képernyőt méretes egérrel kehet vezérelni. Ezt szokni kell, ahogyan a rengeteg funkciót, gombot és kapcsolót is idő kiismerni. Váltó nincs, a kis előválasztó karocska (előre, hátra, üres és egy visszatöltő B fokozat) golfütőt mintáz, abból is valami különlegest, egyedit. Tolatáskor idegesítően csipog a kocsi és nem a külvilágot figyelmezteti arra, hogy nesztelenül osonunk, hanem a fejünkben táplálja a migrént.
A CT 200h felszerelhető a Lexus ütközés előtti biztonsági (pcs) rendszerével. Milliméteres hullámhosszon működő radarral észleli az autó előtti tárgyakat, és ezt valós idejű járműdinamikai adatokkal összevetve folyamatosan értékeli az ütközés kockázatát. Ha intenzív veszélyt észlel, figyelmezteti (hang- és fényjelzéssel) erre a vezetőt, majd aktiválja a megnövelt féknyomásról gondoskodó ütközés előtti fékasszisztenst, ha pedig elkerülhetetlennek ítéli az ütközést, az ütközés előtti fékrendszer működtetésével mérsékli a becsapódás erejét. Az ütközést megelőző pillanatban megfeszíti mindkét első biztonsági övet. Alapfelszereltség a nyolc légzsák. Kétfázisúak a vezető- és utasoldali első, valamint az oldallégzsákok. Mindkét első ülésnél térdlégzsák található, míg az első és hátsó üléssoron függönylégzsák óvja az utasok fejét. A védelem színvonalát az ostorcsapás nyaksérülést mérséklő első ülések fokozzák: ezek ráfutásos balesetben csökkentik a nyak elmozdulását. Az első lábtérben ütéselnyelő párnázat mérsékli a bokasérülések kockázatát.
bcs
A távolságtartó sebességszabályzó megbízhatóan működik (a német konkurensekhez képest darabosabban, merevebben), követi az előre beállított időtávban a forgalmat, lassít és gyorsít, ám nem áll meg. Harminc kilométer/óra környékén egyszerre elengedi a kezünket és különösebben nem jelzi, hogy mostantól miénk a pálya. Más hasonló rendszer kevésbé diszkréten figyelmeztet, a Lexusnál úgy vannak vele, a vezető dolga, hogy vezessen. A rögzítőfék ugyanakkor túlbiztosított: a bolygómű P állása mellett lábbal működtethető mechanika garantálja, hogy ne guruljon el a kocsi.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Lexus CT 200h
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1798
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
136 összesen 99 lóerő 5200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
142 Nm 4000-es fordulaton 207 Nm a villanymotor nyomatéka
Sok sebből vérzik Orbán Balázs tudományos fokozatszerzése, igazi 22-es csapdája, írja szerzőnk: olyan helyzet, amit az egymásnak kölcsönösen ellentmondó feltételek miatt nem lehet megoldani.