Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98ed5ae9-cc21-4a14-9a97-5a7d5fdac9dc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A focista nemrég arra buzdított, hogy mindenki szavazzon a Voks 2025-ön, mire sok kommentelő nekiesett. Nem várt helyről jött a segítség(?).","shortLead":"A focista nemrég arra buzdított, hogy mindenki szavazzon a Voks 2025-ön, mire sok kommentelő nekiesett. Nem várt...","id":"20250607_Orban-Viktor-es-Menczer-Tamas-is-bevedte-Bode-Danielt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98ed5ae9-cc21-4a14-9a97-5a7d5fdac9dc.jpg","index":0,"item":"5ef74264-24e0-4523-9592-612a44ed1216","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Orban-Viktor-es-Menczer-Tamas-is-bevedte-Bode-Danielt-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 16:31","title":"Orbán Viktor és Menczer Tamás is fontosnak érezte, hogy bevédje Böde Dánielt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József, Aschenbach és Kröger – kis- és nagyregényei alakjainak elhíresült mondatai mélyen beépültek a világ szellemi életébe. Súlyos konfliktusok kísérték végig az életét. Magyarországon volt olyan is, hogy átkozták, de kiadták, és olyan is, hogy magasztalták, de nem adták ki.","shortLead":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József...","id":"20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e.jpg","index":0,"item":"15b947c2-b909-4023-a60a-9aa510612b2b","keywords":null,"link":"/360/20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","timestamp":"2025. június. 06. 18:07","title":"Egy gyilkosság állította örökre a demokrácia mellé – 150 éve született Thomas Mann, aki utolsó németországi fellépésével is vihart kavart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5bfde59-6e65-4629-ab5e-0f74b5500124","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Pécsi Ármint a Puskás Akadémiától veheti meg az angol bajnok. ","shortLead":"Pécsi Ármint a Puskás Akadémiától veheti meg az angol bajnok. ","id":"20250606_pecsi-armin-kapus-puskas-akademia-liverpool-igazolas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5bfde59-6e65-4629-ab5e-0f74b5500124.jpg","index":0,"item":"1e864938-b1da-40e3-9cb4-e92bd36811e7","keywords":null,"link":"/sport/20250606_pecsi-armin-kapus-puskas-akademia-liverpool-igazolas-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 14:26","title":"Magyar kapust igazol a Liverpool","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Budapest Pride lesz, méghozzá június 28-án, ennyi biztos. De hogy pontosan hol, az néhány héttel a valaha várt legnagyobb felvonulás előtt még mindig kérdéses. A kormány a gyülekezési törvény módosításával ugyanis olyan helyzetbe kényszerítette a szervezőket, melyre szinte lehetetlen tökéletes megoldást találni.","shortLead":"Budapest Pride lesz, méghozzá június 28-án, ennyi biztos. De hogy pontosan hol, az néhány héttel a valaha várt...","id":"20250607_Budapest-Pride-helyszine-magyarazat-tiltas-Kincsem-Park-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c.jpg","index":0,"item":"d55ccc6d-109b-4149-a215-c3dba52d1ac1","keywords":null,"link":"/360/20250607_Budapest-Pride-helyszine-magyarazat-tiltas-Kincsem-Park-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 07:00","title":"Nem érti, mi ez a zűrzavar a Budapest Pride engedélyezése körül? Elmagyarázzuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75409b35-1442-4e85-a6c6-10d651eec342","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A nem érintettektől pedig bocsánatot kért. ","shortLead":"A nem érintettektől pedig bocsánatot kért. ","id":"20250607_Hajdu-B-Istvan-elmagyarazta-miert-anyazott-egy-elo-meccs-kozben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75409b35-1442-4e85-a6c6-10d651eec342.jpg","index":0,"item":"5a97bd99-7d59-4e00-9ac9-138588357156","keywords":null,"link":"/sport/20250607_Hajdu-B-Istvan-elmagyarazta-miert-anyazott-egy-elo-meccs-kozben","timestamp":"2025. június. 07. 15:38","title":"Hajdú B. István elmagyarázta, miért anyázott egy élő meccs közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15e4242e-dd1c-46f2-ae74-5b0b9acea381","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Egy szerb és egy egyiptomi labdarúgó érintett.","shortLead":"Egy szerb és egy egyiptomi labdarúgó érintett.","id":"20250606_Eltiltottak-ket-focistat-Franciaorszagban-mert-letakartak-a-homofobia-ellenes-jelvenyt-a-mezukon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15e4242e-dd1c-46f2-ae74-5b0b9acea381.jpg","index":0,"item":"a1b01b5a-0cf6-40ca-abe7-67a554c0a042","keywords":null,"link":"/sport/20250606_Eltiltottak-ket-focistat-Franciaorszagban-mert-letakartak-a-homofobia-ellenes-jelvenyt-a-mezukon","timestamp":"2025. június. 06. 19:23","title":"Eltiltottak két focistát Franciaországban, mert letakarták a homofóbia-ellenes jelvényt a mezükön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","shortLead":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","id":"20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202.jpg","index":0,"item":"271730b3-4a46-421a-a469-520ac7ddc171","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","timestamp":"2025. június. 07. 14:00","title":"Mindenki megy Balatonra, már a pünkösdi hétvége első napján összeomlott a vasúti közlekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc12d36a-5240-4ca3-a7d5-f6973447c7fa","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az eset a dél-németországi Passauban, és több embernek sérülést okozott – közölte a rendőrség.","shortLead":"Az eset a dél-németországi Passauban, és több embernek sérülést okozott – közölte a rendőrség.","id":"20250607_Tomegbe-hajtott-egy-autos-Nemetorszagban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc12d36a-5240-4ca3-a7d5-f6973447c7fa.jpg","index":0,"item":"4fafbb3e-1445-41f5-8169-ba90f15992bf","keywords":null,"link":"/vilag/20250607_Tomegbe-hajtott-egy-autos-Nemetorszagban-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 19:26","title":"Tömegbe hajtott egy autós Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Peugeot 308-as nem füllentett, amikor fedélzeti számítógépén 4,8 literes átlagfogyasztással kérkedett. A takarékos vezetés nem jelentett hátrányt a forgalomban, a 112 lóerős dízel halad, ahogy kell, a kocsi ráadásul bitangul szép. És megy, és megy…ki a világból.
A tesztelt 308-as a középső, Active felszereltségi szintet kapta, amely főként cégautós erényeit csillogtatja meg: 6,1 millió forintos alapára tartalmaz tempomatot, ködlámpákat, isofix bekötést, kétzónás automatikus klímát, állítható első könyöktámaszt beépített rakodó rekesszel, hátsó könyöktámaszt síalagúttal, állítható magasságú vezetőülést, Bluetooth-os kihangosítót, USB-csatlakozást, négy elektromos ablakemelőt, sötétben automatikusan felgyulladó lámpákat, esőérzékelős ablaktörlőt, fényre sötétedő belső tükröt, üdvözlő és hazakísérő fényt, LED-hangulatvilágítást és LED-es nappali menetfényt. Tesztautónkba elektromos árnyékolású panorámatetőt építettek (130 ezer forintért), a szép, 17 hüvelykes felnik 80 ezer forintba kerültek (mai autókon ritkán dobnak ekkorát a felnik, ezzel a szettel nagyon dögös a 308), a navigációs berendezést 220 ezerért tették bele, az első-hátsó parkoló radarért és az elektromosan behajtható külső tükrökért további 135 ezer forintot kell fizetni.
Hosszú a hatodik sebesség, rugalmas az erőkiosztás. 90 kilométer/órás sebességnél hatodik fokozatban 1500-at forog a főtengely percenként, 100-nál 1700-at, 110-nél 1800-at, 120-nál 2000-et, 130-nál 2250-et. Rögzített nyolcvanas tempónál sík úton 3-3,5 liter a pillanatnyi fogyasztás.
A Peugeot 308 e-HDi legnagyobb kiírt hatótávja 1340 kilométer volt, így ezzel a kocsival ki lehetne szaladni a világból - ehhez persze óvatosan kell használni a gázpedált. A váltásokra figyelmeztet, lámpánál ügyesen leáll, és olyan észrevétlenül indul újra, amit más gyártó nem tud, csak elektromos, vagy hibrid autóval. Már lassulás közben, a teljes megállás előtt leállítja a motort, az újraindulás annyira gyors, hogy nem kell félnünk attól, hogy beragadunk, a többi autós észre sem veszi, hogy újraindítjuk a gépet, csak este, mert akkor egy kissé vibrál a fényszóró. A 450 kilométeres vegyes üzemű (város, országút, autópálya) használat során 4,88 liter gázolajat fogyasztott a Peugeot népszerű kompaktja.
bcs
A Peugeot az 508-asban vezette be az e-HDi technológiát: a stop-start rendszer automatikusan leállítja a motort, amikor az autó megáll, például egy stoptáblánál vagy a piros lámpánál. Az újraindítás olyan gyors és vibrációmentes, hogy szinte észrevehetetlen. Az e-HDi motor így csökkenti a fogyasztást és a szén-dioxid-emissziót. Az e-HDi rendszerhez 6 sebességes robotizált vagy manuális váltó rendelhető. A nemzetközi bemutatón a robotizált váltóban ismét csalódtunk, ám most a teszten a kézi váltó a peugeot-os gyengéi (darabos, nehezen találja meg az útját) ellenére kiválóan teljesített (a bólogatós robothoz hasonlítva). Alapja az 1,6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (volt control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban, 5 g/km emissziócsökkenés városi ciklusban, 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós stop-starthoz képest, motorleállítás 20 kilométer/óra alatt, jobban vezethető (csendes, rezgésmentes).A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2,2 kW, élettartama 600 000 újraindítás (én ebből 600-at elcsíptem). A vezető, kikapcsolhatja, a volántól balra lent található a gombja.
A mikro-hibrid technika mellett a kibocsátást csökkenti, hogy optimalizálták a generátor- és az olajszivattyú vezérlést, átlagosan 25 kilóval könnyebbek az új 308-asok a régebbieknél, ha nem nagyzolunk, akkor a 16 hüvelykes kerekeken csekély gördülési ellenállású gumik futnak; a kocsi alaktényezője 0,28 cw.
A 308-as útfogása elsőrangú. Jellemzői: merev karosszéria-struktúra, MacPherson első futómű, csatolt lengőkaros hátsó futómű, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány, nagy tárcsafékek (elöl hűtöttek; 302 x 26 mm), ABS, elektronikus fékerő-elosztás, vészfék-asszisztens és automatikusan bekapcsolódó vészvillogó, alapfelszerelésként Bosch 8.1 ESP.
Az ülések kényelmesek, magam mögött ülve sem éreztem szűknek a kocsit, könnyű be- és kiszállni, van elegendő fej-, váll- és lábtér, a világos belső nyugtatóan hat, belseje ugyanolyan elegáns, mint kívülről az autó. A csomagtartó átlag alatti, bejárata magas, nagyot kell emelni, ha nagy csomagot akarunk szállítani. Pótkereke teljes értékű.
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
Három és fél évvel bemutatása után férfiasabb külsőt kapott a legnépszerűbb Peugeot. A sochaux-i, mulhouse-i és kalugai gyártósorokról immár több mint 930 ezer példány gördült le. Az új Peugeot 308 friss külsővel és a Peugeot 508-asban már kipróbált e-HDi mikrohibrid technikával érkezik a magyar piacra a nyár elején.
Két autó helyett kell bizonyítania az 508-as kombinak. Hoznia kell a Peugeot 407 SW málhás természetét, valamint a 607-es kényelmét várják el tőle. Az 508 SW tökéletesen megoldja a kettős feladatát: kellemes üzleti kombi.
Ha szeretnénk összefoglalni, mit jelent egy francia autó a szó legszorosabb értelmében, milyen a franciás luxus és elegancia, akkor ma az 508-as Peugeot a legjobb példa rá. Igézően szép, kimondottan csendes, kényelmes, biztonságos, takarékos és megfizethető. Igazi prémium cégautó.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.