Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3711a6aa-7c58-4061-b2bb-448bec57899b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke útban Nagyváradra tartott Magyar Infót, ahol az “átláthatósági” törvényre is reagált.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke útban Nagyváradra tartott Magyar Infót, ahol az “átláthatósági” törvényre is reagált.","id":"20250519_magyar-peter-tisza-part-magyar-info","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3711a6aa-7c58-4061-b2bb-448bec57899b.jpg","index":0,"item":"21a0f03a-bd91-4b2e-a481-88677cc00e77","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_magyar-peter-tisza-part-magyar-info","timestamp":"2025. május. 19. 20:11","title":"Magyar Péter: Biztosítom a sajtót, a civileket és minden magyar embert, hogy a Tisza mellettük áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b8dd245-8c81-4cd8-b6f2-1d7210394284","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kanadai kutatók egy matematikai modell segítségével feltárták, hogyan szabályozza a szervezetünk a nátriumot, a káliumot és a folyadékokat, és azt is kiderítették, hogy a sóbevitel mérséklésénél nagyobb hatással van a vérnyomásra egy másik ásványi anyag bevitelének növelése.","shortLead":"Kanadai kutatók egy matematikai modell segítségével feltárták, hogyan szabályozza a szervezetünk a nátriumot...","id":"20250519_hvg-magas-vernyomas-sofogyasztas-csokkentese-kaliumbevitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b8dd245-8c81-4cd8-b6f2-1d7210394284.jpg","index":0,"item":"58f5aa1a-7d9c-4bd3-9e29-491baf790e4a","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-magas-vernyomas-sofogyasztas-csokkentese-kaliumbevitel","timestamp":"2025. május. 19. 16:00","title":"A sófogyasztás visszafogása helyett: a magas vérnyomás máshogy is csökkenthető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7efb893-63ae-40d0-a23d-91feab3f68f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Néhány napon belül kétszer is nagy figyelmet kaptak a Grok chatbot válaszai az X-en, noha később „programozási hibára” hivatkozott az xAI eszköze.","shortLead":"Néhány napon belül kétszer is nagy figyelmet kaptak a Grok chatbot válaszai az X-en, noha később „programozási hibára”...","id":"20250519_elon-musk-xai-grok-mesterseges-intelligencia-x-holokauszt-elhunytak-szama","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7efb893-63ae-40d0-a23d-91feab3f68f9.jpg","index":0,"item":"d1ff1758-5b09-4993-8f3c-6f4fe6deff95","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_elon-musk-xai-grok-mesterseges-intelligencia-x-holokauszt-elhunytak-szama","timestamp":"2025. május. 19. 10:03","title":"Elon Musk chatbotja „szkeptikus” a holokausztban elhunytak számát illetően","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85462ae8-5369-4929-9e76-a8015c3ada75","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Íme a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő Jaguar E-Type XXI. századi kései leszármazottja.","shortLead":"Íme a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő Jaguar E-Type XXI. századi kései leszármazottja.","id":"20250519_gyonyoru-uj-roadster-allit-emleket-a-60-as-evekbeli-legendas-jaguar-e-type","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85462ae8-5369-4929-9e76-a8015c3ada75.jpg","index":0,"item":"8ec1aa68-a852-4aa3-ad44-2db59dfd0e57","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_gyonyoru-uj-roadster-allit-emleket-a-60-as-evekbeli-legendas-jaguar-e-type","timestamp":"2025. május. 19. 08:41","title":"Gyönyörű új roadster állít emléket a 60-as évekbeli legendás Jaguarnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az óriásberuházás legalább 350 millió euróba kerül.","shortLead":"Az óriásberuházás legalább 350 millió euróba kerül.","id":"20250519_OTP-Csanyi-Sandor-Ljubljana-Szlovenia-uj-varoskozpont-Emonika-projekt-alapkoletetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf.jpg","index":0,"item":"d0e1c7e4-479b-4bf2-98b6-2888df4ef6e4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_OTP-Csanyi-Sandor-Ljubljana-Szlovenia-uj-varoskozpont-Emonika-projekt-alapkoletetel","timestamp":"2025. május. 19. 13:30","title":"Több mint 20 év csúszás után elindult a gigaprojekt, új városközpontot épít az OTP Ljubljanában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba8513f5-a45f-4198-ad6d-bf5bd332391d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Románia frissen megválasztott elnöke reméli, lesz erre lehetősége. ","shortLead":"Románia frissen megválasztott elnöke reméli, lesz erre lehetősége. ","id":"20250520_nicusor-dan-elnoki-rezidencia-sajat-lakas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba8513f5-a45f-4198-ad6d-bf5bd332391d.jpg","index":0,"item":"35c7a6e7-faf4-4b32-a13d-40d6dd2f3338","keywords":null,"link":"/vilag/20250520_nicusor-dan-elnoki-rezidencia-sajat-lakas","timestamp":"2025. május. 20. 16:13","title":"Nicusor Dan inkább jelenlegi otthonában maradna, nem akar az elnöki rezidenciára költözni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 20. 15:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61d507ef-2a4f-4492-98f5-ddb7c56f1efc","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Távozása előtt egy új, rejtélyes alapítvány indításán tüsténkedett Matolcsy György, miközben a temérdek közpénzből ugyancsak általa létrehozott Pallas Athéné Alapítvány a túlélésért küzd.","shortLead":"Távozása előtt egy új, rejtélyes alapítvány indításán tüsténkedett Matolcsy György, miközben a temérdek közpénzből...","id":"20250519_hvg-mnb-alapitvany-matolcsy-uri-mulatsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61d507ef-2a4f-4492-98f5-ddb7c56f1efc.jpg","index":0,"item":"c4aeadc6-17a8-438b-bf4e-87c82ce3b7ca","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-mnb-alapitvany-matolcsy-uri-mulatsag","timestamp":"2025. május. 19. 06:30","title":"Matolcsy új alapítványa egyelőre rejtély, de az ügy hullámai elérhetik Mészáros MBH-ját is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha kisautót veszünk, mert csak arra van pénzünk, választhatunk kombi kisautót - több legyet ütünk egy csapásra. Ha a piacon kínált legdrágább kis puttonyost választjuk, nem bánjuk meg. Főleg, ha cégautónak vesszük.
A magyar piacon kapásból négy kombi kisautó kínálja magát. Ha a tesztelt 1,6-os dízelhez hasonlítjuk a választékot meglepő, de a Seat a legdrágább. Az Ibiza ST 90 lovas dízelmotorral 4,947 millió forintért kelleti magát, de ha felöltöztetjük, teszünk bele metálfényt, könnyűfém kerekeket, ülésfűtést, mp3-as, USB-s rádiót, elektromos tükröket, kanyarodófényt, akkor már 5,4 millió forintot is kifizethetünk. Ugyanez a konstrukció a Peugeot-nál (207 SW 1,6 HDi) 4,4 milliós alapárról 4,78-ra hízik, a Renault Clio Grandtour 1,5 dCi (90 LE) listaára 4,37 milliótól indul és extrákkal 4,6 millióra nő. A konszerntárs Fabia Combi ugyanezzel a motorral 4,5 millió forinttól vihető el, hasonló felszereltséggel 5,1 millió forintba kerül.
Nem értjük, miért drágább a Seat, egyetlen magyarázatként csak a frissességét tudjuk elfogadni, pár hónapja mutatták be, pár hete kapható a magyar piacon. A tesztautónk is szűz volt még, alig 600 kilométerrel vettük át. Óvatosan is bántunk vele, alig nyomtuk a gázt – ezt meg is hálálta: a négyszáz kilométeres, többnyire elővárosi tesztelés során 4,8 literes átlagfogyasztással beérte. Ez szép teljesítmény egy bejáratós autótól.
Az 1,6 CR TDI motor kiváló konstrukció, csendes a járása, a nyomatéka elégséges, a takarékossága pedig meggyőző. Nem erőművész, az autópálya belső sávjában csak akkor találkozunk vele, ha éppen kamiont előz, de aki nem siet, az tovább ér és tovább él. Egy tank üzemanyaggal nem nehéz az 1000 kilométeres hatótávot elérni, nálunk 1030 kilométer volt a legnagyobb érték, amit a fedélzeti számítógép jelzett.
bcs
A tesztautóban nem volt tempomat, de ötösben 52-53 kilométer/órás sebességgel gázadás nélkül elcsorog az autó alig 900-as percenkénti fordulaton 2-3 literes átlagfogyasztással. A forgalom sajnos nem bírja ezt a tempót, folyton ledudálták a fejem, de ettől még inkább szabályosan közlekedtem. Majd megtanulja mindenki, olcsóbb lassan autózni. 90 kilométer/órás sebességnél 1500-at fordul percenként a főtengely, 100-nál 1800-at, 110-nél 2000-et, 130-nál 2200-at.
Korábban még nem vezettem kombi Ibizát, igaz a nagyobb csomagtartó kivételével nincs változás az ötajtóshoz képest. Hátul ülni nem kényelmes, de elférünk, rövid az ülőlap és kicsi a fejtér – a lábaknak, a térdnek és a vállnak van hely bőven. Az ülések majdnem síkba dönthetők, a habból készült ülőlapokat fel kell hajtani előtte. A kalaptartó alá egy ügyes tároló rendszert rejtettek, apróbb tárgyaknak, gyerekjátékoknak kiváló. A csomagtartó szája nagy, a kocsi jól pakolható. Sportos kialakítása ellenére a csomagtér 430 literes, és 1164 literesre bővíthető. Akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.
Nem szép a belseje, de sallangmentes cégautónak nem kell jobb, a kapcsolók kézre esnek, a rádióválasztó és hangosító gombokat a kormány alatt keressük. Futóműve kemény, rossz úton büntet, a kormányzás pontos, a váltó feszes és németesen precíz.
Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát. Bónuszként kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Good stuff, azaz jó cucc a neve a Seat Leon új felszereltségének. A Reference szintnél hetvenezer forinttal drágább, de hasznos és praktikus dolgokat tartalmaz, igazi cégautós csomag.
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.