Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c5da2c1f-487c-42f6-83f9-0ce30b6a708c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Azt, hogy a szaúdiak szorosabbra kívánják fűzni a kapcsolatukat Szíriával, szépen bizonyítja, hogy az ország új vezetőjének első hivatalos külföldi útja is Rijádba vezetett.","shortLead":"Azt, hogy a szaúdiak szorosabbra kívánják fűzni a kapcsolatukat Szíriával, szépen bizonyítja, hogy az ország új...","id":"20250427_sziria-adossag-vilagbank-katar-szaud-arabia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5da2c1f-487c-42f6-83f9-0ce30b6a708c.jpg","index":0,"item":"7b935cfd-7a93-4e00-bf57-0e23848c259c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250427_sziria-adossag-vilagbank-katar-szaud-arabia","timestamp":"2025. április. 27. 22:19","title":"Szaúd-Arábia és Katar rendezik Szíria tartozását a Világbankkal szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01749c88-e160-440c-baad-9f9bcb7fb3c9","c_author":"Dulai Péter","category":"360","description":"Jobban végzi a dolgát a rendőrség, több eset lát napvilágot? Vagy valóban egyre több a fiatalok, azon belül is a lányok által elkövetett erőszakos bűncselekmény a Covid óta? Molnár István Jenő bűnmegelőzési szakértő szerint a statisztikák csak elsőre tűnnek egyértelműnek és objektívnek, a stigmatizáló jelzőkkel pedig óvatosan bánna, hiszen a Z generáció különösen sok címkét kap. Szerinte nemcsak a szülők edukációja fontos, hanem hogy az iskolában nagyobb figyelmet fordítsanak a mentális egészség megőrzésére. ","shortLead":"Jobban végzi a dolgát a rendőrség, több eset lát napvilágot? Vagy valóban egyre több a fiatalok, azon belül is a lányok...","id":"20250428_fiatalkoru-elkovetok-szama-nott-lanyok-z-generacio-bunozes-covid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01749c88-e160-440c-baad-9f9bcb7fb3c9.jpg","index":0,"item":"b0c472fd-c27e-4bad-a1a5-7e22671c69de","keywords":null,"link":"/360/20250428_fiatalkoru-elkovetok-szama-nott-lanyok-z-generacio-bunozes-covid","timestamp":"2025. április. 28. 06:30","title":"„2018 volt a fordulópont” – kilőtt a fiatalkorú elkövetők száma Magyarországon, brutálisabbak lettek a lányok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4388b62-6040-4a79-9e34-3408fc228499","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök legutóbb még ennek az ellenkezőjét állította.","shortLead":"Az ukrán elnök legutóbb még ennek az ellenkezőjét állította.","id":"20250428_donald-trump-volodimir-zelenszkij-orosz-ukran-haboru-krim-felsziget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4388b62-6040-4a79-9e34-3408fc228499.jpg","index":0,"item":"519d948d-f020-4998-b315-17f6d90eeb39","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_donald-trump-volodimir-zelenszkij-orosz-ukran-haboru-krim-felsziget","timestamp":"2025. április. 28. 09:39","title":"Trump szerint Zelenszkij hajlandó feladni a Krímet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed594c30-580c-479f-a1f2-fae716d81d45","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Két önkormányzati időközi választást is tartottak Fóton.","shortLead":"Két önkormányzati időközi választást is tartottak Fóton.","id":"20250427_fot-idokozi-onkormanyzati-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed594c30-580c-479f-a1f2-fae716d81d45.jpg","index":0,"item":"5a982585-20e6-466d-a2ac-c257a417d763","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_fot-idokozi-onkormanyzati-valasztas","timestamp":"2025. április. 27. 22:16","title":"Csak 11 százalékot kapott a tavaly még fideszesként indult jelölt a fóti időközin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"573ae6fb-8b1f-48cb-92fb-7773f318275f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia észleli, és segít a gyerekeknek elkerülni a meztelen képek megnyitását az androidos készülékeken. Szülőként érdemes lehet megismerni, hogyan felügyelheti a gyermeke készülékét.","shortLead":"A mesterséges intelligencia észleli, és segít a gyerekeknek elkerülni a meztelen képek megnyitását az androidos...","id":"20250428_google-uzenetek-android-biztonsag-meztelenseg-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/573ae6fb-8b1f-48cb-92fb-7773f318275f.jpg","index":0,"item":"216b4f3c-0410-43d6-915d-095d57b42cc1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_google-uzenetek-android-biztonsag-meztelenseg-uj-funkcio","timestamp":"2025. április. 28. 08:03","title":"Szülők, figyelem: fontos funkció élesedik a 18 év alattiak telefonjain","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79b46fde-fa35-4123-97e6-9e9039398eec","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Túl zsúfolt a Mount Everest, emiatt sok a haláleset. A nepáli kormány szigorítaná az engedélyek kiadását.","shortLead":"Túl zsúfolt a Mount Everest, emiatt sok a haláleset. A nepáli kormány szigorítaná az engedélyek kiadását.","id":"20250428_everest-hegymaszas-nepal-szigoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b46fde-fa35-4123-97e6-9e9039398eec.jpg","index":0,"item":"ec575a25-bd8b-43e3-8bbc-8947c229bc79","keywords":null,"link":"/elet/20250428_everest-hegymaszas-nepal-szigoritas","timestamp":"2025. április. 28. 15:28","title":"Csak azt engednék fel az Everestre, aki korábban már megmászott egy hétezres nepáli csúcsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4eb0e54-d838-4e5f-afd1-f8f0d7795097","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Pozsonyban találkozott a magyar és a szlovák miniszterelnök.","shortLead":"Pozsonyban találkozott a magyar és a szlovák miniszterelnök.","id":"20250428_orban-viktor-robert-fico-szlovakia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4eb0e54-d838-4e5f-afd1-f8f0d7795097.jpg","index":0,"item":"2761b649-fd41-488a-8994-269c2f73e339","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_orban-viktor-robert-fico-szlovakia","timestamp":"2025. április. 28. 20:48","title":"Orbán és Fico megállapodtak a gáztranzit növeléséről, majd egyetértettek az ukrajnai béke fontosságában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"263379f3-7c89-4ef5-9300-18a50af2e604","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Ferenc, Huxit, váltógazdaság, mémtábornok, zsírmáj. ","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250427_Az-en-hetem-Peterfy-Gergely-papa-husvet-zsirmaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/263379f3-7c89-4ef5-9300-18a50af2e604.jpg","index":0,"item":"5e8581cd-298e-4569-8b07-c815d0c79d79","keywords":null,"link":"/360/20250427_Az-en-hetem-Peterfy-Gergely-papa-husvet-zsirmaj","timestamp":"2025. április. 27. 17:30","title":"Péterfy Gergely: A húsvéti locsolkodás körülbelül annyira szexi, mint a zsírmáj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Az Ibiza a Seat kelendő típusa, eddig már több mint 500 ezren választották. Az Ibiza vásárlói többnyire fiatalok. Az Ibiza sosem nézett ki rosszul, de soha nem is tűnt ki a kisautók mezőnyéből. Megújult, de alapvonásait megtartotta, a ráncfelvarrás morcosabb arcot és modernebb külsőt adott, de nem vitték túlzásba. Kár. A Seatra és az Ibizára is ráférne egy kiadós formabontás. Jó fiúnak ott a csoporton belül a Skoda, a Seat igazán lehetne durva, feltűnő, az érzelmekre sokkal intenzívebben rájátszó termék. Sosem hittem volna, de visszasírom az auto emocion szlogent.
Az Ibiza technológiája modern: a legújabb generációs, korszerű TDI és TSI erőforrásokat DSG sebességváltókkal és start/stop rendszerrel kombinálták. A modellkínálat továbbra is széles – a kompakt háromajtós Ibiza SC-től a sokoldalú ötajtós Ibizán, illetve a praktikus Ibiza ST kombin át takarékos, kilométerenként 89 gramm szén-dioxid-kibocsátást kínáló Ibiza E-Ecomotive-ig és a sportos, 110 kW (150 LE) teljesítményű Ibiza FR-ig. Az Ibiza hozzánk áprilisban érkezik, a menetpróbán a 105 lóerős, háromajtós 1,6-os dízelt, és a 105 lóerős turbós benzines ötajtós változatát vezettük.
Seat
A DSG-váltóval szerelt 1,2 TSI immár a belépő felszereltségi szinten is kapható (alapára DSG nélkül 3,538 millió forint), a rövid teszten kiválóan bizonyított, hibát nem találtunk benne, ha kellett pörgött, és 7,4 literrel beérte 100 kilométerenként. A 105 lóerő csodákra nem képes, padlógáznál érezni a tétovázást, a rugalmasságán a váltón kapcsolható sportmód javít.
Autópályán jobban tetszett a dízel, amelynek 250 Nm-es nyomatéka intenzívebb kigyorsításokat tesz lehetővé, mint a benzines, ötsebességes váltóval a háromajtós kivitel beérte 5,4 liter gázolajjal száz kilométerenként. Kanyarban mindkét autó jól viselkedetett, a biztos útfogásban az elektronikus differenciál sokat segített.
Újdonság az érintőképernyős hordozható navigációs berendezés, amely az audiorendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon-kihangosító funkcióit is ellátja egyben. Miközben a rendszer az Ibiza fedélzeti elektronikájának integrált részét képezi, el is távolítható, így az autón kívül is használható. A navigáció TomTom, a Barcelona körüli utakon nagy hasznát nem vettük, sokkal inkább eltévedtünk vele, mint nélküle.
Áttervezték a hűtőmaszkot és az elsőm valamint a hátsó lökhárítókat, ami különösen hangsúlyos szerepet kapott a sportos Ibiza FR modelleknél. A fényszórók szögletes stílusa a Seat új formanyelvét fémjelzi. A fényszórók két halogén változatban, illetve opcióként bixenon világítással és LED-es nappali menetvilágítással is rendelhetők. Ez utóbbi követi a fényszórók formáját, egyedi világító ismertetőjegyként szolgálva, akárcsak az opciós LED-es hátsó lámpák. Az FR alapfelszereltségének része, a többi modellhez pedig opcióként rendelhető az integrált kanyarvilágítással rendelkező nagyméretű ködfényszóró. Az FR felszereltség pazar, feldobja az egyébként szegényes belterű kocsit, a az alul vágott tömzsi kormány és a bőr ülések a maximum pontot kapják tőlem. A kesztyűtartó érezhetően nagyobb lett (10,7 literre nőtt), egy Nikon nagy objektívvel kényelmesen elfér benne.
Az utastér a végletekig minimalista és letisztult. Csomagtere 284, vagy 292 literes, a hátsó üléspad mozgatható. Az Ibiza ST kombi 430 liternyi helyet kínál puttonyában, az ülések lehajtásával akár 1164 literesre bővíthető. A sajtóanyag szerint akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.
Az Ibiza motorkínálata gazdag. A benzines erőforrások skálája Magyarországon az ősrégi 1,2 literes, 44 kW teljesítményű (70 LE) motortól indul (más piacokon ez a típus 60 LE változatban jelenik meg), és egészen az igencsak fürge, kompresszorral és turbófeltöltővel ellátott 1.4 TSI erőforrásig terjed. A 110 kW (150 LE) és az alapfelszereltséghez tartozó DSG sebességváltó párosa mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsítja az Ibizát 100 km/h-s sebességre, és még tovább, egészen a 212 km/h-s végsebesség eléréséig. Az új Ibiza esetében ez az erőforrás immár a kombi ST változathoz is rendelhető. Hatékony az Ibiza 1.2 TSI Ecomotive, amelynek korszerű, 77 kW (105 LE) teljesítményű motorja már 1550 percenkénti fordulatszámtól jelentkező 175 newtonméteres legnagyobb nyomatéka mellett a sajtóanyag szerint 5,1 liternyi üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként – részben az alapfelszereltséghez tartozó start/stop rendszernek köszönhetően.
A gazdaságosság csúcsa az automatikus motorleállítás- és indítás rendszerével is ellátott Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive. Átlagos üzemanyag-fogyasztását 3,4 literre ígéri a Seat, ami kiemelkedő, 89 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg, karosszériaváltozattól függetlenül. A kocsi 55 kW-os (75 LE) teljesítményt és tiszteletre méltó, 180 newtonméteres legnagyobb nyomatékot kínál. Az Ibiza dízel kínálatának sportos ékköve a 2.0 TDI 105 kW-os (143 LE) teljesítménnyel. Ennek végsebessége 210 km/h, amely 4,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztással párosul. Az Ecomotive modellek hozzánk később érkeznek.
A futóművet frissítették, az ESP (menetstabilizáló) és az XDS (elektronikus differenciálzár) (100 lóerőtől) nehéz helyzetekben is gondoskodnak a biztonságról. Az Ibiza 14-17 hüvelykes, sportos, új dizájnt kapott kerekeken gördül.
Az Ibiza felszereltségi szintjeit is átdolgozták, a karosszéria formájától függetlenül. A Reference alapmodell a legfontosabb kényelmi és biztonsági jellemzők tárházát kínálja. A hazai választékban az alapfelszereltség tartalmazza: ABS, elektrohidraulikus szervokormány, elektromos ablakemelők, négy légzsák, manuális klíma, állatható magasságú vezetőülés és kormány, multifunkciós kormány, központi zár, ESP, visszagurulásgátló és guminyomás-érzékelő. E fölött áll a Style változat. Az Ibiza FR sportos hangulatot biztosít első és hátsó hangsúlyos dizájnelemeivel, könnyűfém keréktárcsáival és bőrbevonatú kormánykerekével. A Cupra csúcsmodellre az év közepéig még várnunk kell.
A legolcsóbb Ibiza az 1,4 literes motorral szerelt háromajtós SC, amelyért 2,958 millió forintot kérnek, az ötajtós ugyanezzel a motorral 3,299 millió forint, az 1,2 TSI-vel szerelt változat 3,538 millió forint, a legolcsóbb kombi (1,4-es) 3,5 millió forint.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.