Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e5941526-4469-448c-88b8-c0299cd7af6f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Magyar Nemzetet 24-szer marasztalták el, míg az Origót és a Ripostot 13-szor.","shortLead":"A Magyar Nemzetet 24-szer marasztalták el, míg az Origót és a Ripostot 13-szor.","id":"20250314_sajtoper-magyar-nemzet-origo-mediaworks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5941526-4469-448c-88b8-c0299cd7af6f.jpg","index":0,"item":"31b20b1c-0286-4559-8b3a-172a2fd64455","keywords":null,"link":"/kkv/20250314_sajtoper-magyar-nemzet-origo-mediaworks","timestamp":"2025. március. 14. 10:42","title":"A Magyar Nemzet és az Origo bukta el a legtöbb sajtópert tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1a6b207-b1f2-442d-82c2-7a43c6b4ade4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A januárban bejegyzett Nemzeti Regionális Repülőtér Üzemeltető Holding Kft. korábban a nemzeti vagyonkezelőhöz tartozott.","shortLead":"A januárban bejegyzett Nemzeti Regionális Repülőtér Üzemeltető Holding Kft. korábban a nemzeti vagyonkezelőhöz...","id":"20250314_ngm-regionalis-repuloter-uzemelteto-bm-loszervizsgalo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1a6b207-b1f2-442d-82c2-7a43c6b4ade4.jpg","index":0,"item":"1447924e-aa28-4c4a-8315-1f8a00802dcf","keywords":null,"link":"/kkv/20250314_ngm-regionalis-repuloter-uzemelteto-bm-loszervizsgalo","timestamp":"2025. március. 14. 12:27","title":"Az NGM alá került a frissen alapított állami légügyi tanácsadó cég, de Pintér is kapott egy finom falatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05b6c55d-8d81-48ae-b746-bba0beb6b205","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ahol a labda lesz címmel indít saját rovatot holnaptól „a két nagyágyú”.","shortLead":"Ahol a labda lesz címmel indít saját rovatot holnaptól „a két nagyágyú”.","id":"20250314_A-Magyar-Nemzet-vendegszerzoikent-debutal-Szajer-Jozsef-es-G-Fodor-Gabor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05b6c55d-8d81-48ae-b746-bba0beb6b205.jpg","index":0,"item":"3f8e51ec-03fa-4b80-841d-3ec448dab94c","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_A-Magyar-Nemzet-vendegszerzoikent-debutal-Szajer-Jozsef-es-G-Fodor-Gabor","timestamp":"2025. március. 14. 14:02","title":"A Magyar Nemzet vendégszerzőjeként debütál Szájer József és G. Fodor Gábor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5fa3f7d-22e3-4416-a7d3-372e2c4b8427","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Elképesztően hatékony hajtáslánccal, masszív mesterséges intelligenciás támogatású szupermodern technikával és változatlanul izgalmas négyajtós kupé formatervvel támad az elektromos új Mercedes CLA, ami hamarosan hibrid és sportkombi változatban is érkezik.","shortLead":"Elképesztően hatékony hajtáslánccal, masszív mesterséges intelligenciás támogatású szupermodern technikával és...","id":"20250313_uj-mercedes-cla-800-km-hatotav-csillagos-villanyos-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5fa3f7d-22e3-4416-a7d3-372e2c4b8427.jpg","index":0,"item":"b3963f0d-525a-49b8-bd5a-0ab81c814c55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_uj-mercedes-cla-800-km-hatotav-csillagos-villanyos-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 13. 19:00","title":"Itt az új Mercedes CLA: beültünk a közel 800 km hatótávú csillagos villanyosba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7414a778-c995-4dbe-83f3-e2d5549550e8","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Mark Rutte nem tűnt nyitottnak az ötletre.","shortLead":"Mark Rutte nem tűnt nyitottnak az ötletre.","id":"20250313_trump-rutte-nato-gronland","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7414a778-c995-4dbe-83f3-e2d5549550e8.jpg","index":0,"item":"d66308c2-5d1e-4d22-a460-b86305e8139b","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_trump-rutte-nato-gronland","timestamp":"2025. március. 13. 20:37","title":"Trump a NATO-főtitkár jelenlétében adta elő elképzeléseit Grönland megszállásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d9d2603-4722-4f27-8b13-b51f7d509dc4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pályára állt, és rövidesen a tudományos munkát is megkezdi a NASA legújabb űrteleszkópja, mely fontos adatokkal segítheti az űrkutatást.","shortLead":"Pályára állt, és rövidesen a tudományos munkát is megkezdi a NASA legújabb űrteleszkópja, mely fontos adatokkal...","id":"20250312_nasa-spherex-urtavcso-univerzum-kutatas-3d-terkep-punch-nap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d9d2603-4722-4f27-8b13-b51f7d509dc4.jpg","index":0,"item":"4b83c638-22cf-4a31-8164-7257b90bf94c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_nasa-spherex-urtavcso-univerzum-kutatas-3d-terkep-punch-nap","timestamp":"2025. március. 12. 20:03","title":"Akcióban a SPHEREx: elindult a NASA űrtávcsöve, ami az univerzum keletkezését kutatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Nézőpont Intézet szerint a Fidesz támogatottsága akkora, mint az EP-választások idején volt, a Tisza Párt népszerűsége pedig csökkent.","shortLead":"A Nézőpont Intézet szerint a Fidesz támogatottsága akkora, mint az EP-választások idején volt, a Tisza Párt...","id":"20250314_nezopont-kozvelemeny-kutatas-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd.jpg","index":0,"item":"dc3a3633-6876-46ff-8187-bf0de86ebfca","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_nezopont-kozvelemeny-kutatas-fidesz","timestamp":"2025. március. 14. 12:43","title":"Nyugtat a kormányközeli Nézőpont: felmérésük szerint toronymagasan vezet a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Volodimir Zelenszkij szerint Moszkva csak azért támaszt előfeltételeket a tűzszünet kapcsán, hogy aztán ne történjen semmi.","shortLead":"Volodimir Zelenszkij szerint Moszkva csak azért támaszt előfeltételeket a tűzszünet kapcsán, hogy aztán ne történjen...","id":"20250314_zelenszkij-putyin-trump-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b942c31-ecda-424f-8141-5d707881ffed.jpg","index":0,"item":"978f21a6-25bf-4cb9-aab3-d5d777e1da8e","keywords":null,"link":"/vilag/20250314_zelenszkij-putyin-trump-tuzszunet","timestamp":"2025. március. 14. 07:54","title":"Zelenszkij: Putyin fél megmondani Trumpnak, hogy folytatni akarja a háborút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha racionálisan kellene választani olyan autót, amely szinte minden hétköznapi feladatra megfelel, ráadásul olcsó, takarékos, szép, izgalmas, technikás, tartós és praktikus, akkor a Hyundai i30 mellett döntenék. Az univerzális kocsi hosszú teszten bizonyított a leggyengébb dízelmotorral.
Érdemes némi magyarázattal szolgálni, ha már kezdésként agyondicsérem a koreai alsó-középkategóriást. A VW Golf legjobban sikerült vetélytársa már nem tartozik az olcsójánosok közé, tisztességes 5,099 millió forintról indul az alku, ha egy csupasz 90 lovas dízelre voksolunk. Hasonló Golfot (Perfekt, 1,6 CR TDI) 11 ezer forinttal drágábban vehetünk, és ha hozzátesszük azt a felszereltséget, amit a tesztautónkban kaptunk, 5,956 milliót kell érte fizetnünk (Bluetooth, tempomat, elöl és hátul parkoló radar, ülésfűtés, mp3-as rádió, ESP, 6-7 légzsák, nappali fény, USB-csatlakozó, elektromos ablakok és tükrök, esőérzékelő). Furcsa, de a tesztelt i30 Business felszereltséggel, metálfénnyel, és 15 hüvelykes könnyűfém felnikkel dekára ennyibe kerül: 5,964 millió forintot dobott ki a konfigurátor. Árverseny tehát nincs, azt kell venni, amelyik szimpatikus.
A kilencven lovas dízeltől ne várjunk csodát, sík úton tökéletes társ, megpakolva, három személlyel vígan tartja a 140-es tempót autópályán. Amint azonban változik a táj és netán Toszkánába tévedünk, megáll a tudomány, a hatsebességes váltót bőszen kapcsolgatjuk, gyakran egészen kettesig vissza, hogy le ne fulladjon a kocsi. Klímával pláne! Emelkedőkre nem való az 1,4-es dízel, oda inkább az erősebb 1,6 literest ajánljuk. Ugyanakkor takarékos: amíg itthon használtam, városban öt liter alatti átlaggal örvendeztetett meg (a legjobb pillanatnyi eredmény 3,9 liter volt 100 kilométerenként). Autópályán, megpakolva, klímával, majd a toszkán dombságban meghajtva 5,69 literre ugrott fel a fogyasztás – ez a 3300 kilométeres tesztelés eredménye. Hatótávja 7-800 kilométer egy tank üzemanyaggal.
bcs
Autópályán, hatodik fokozatban 140 kilométer/órás sebességnél háromezret forog percenként a főtengely, 120-nál 2500-at, 110-nél 2300-at, 100-nál 2100-at, 90-nél 1900-at.
Formája tetszetős, nappali fénye látványos, igaz, ha felkapcsoljuk a lámpát, a LED-sor kialszik – végül is ezért nappali fény. Elsőre nem is gondolnánk, de a mély üléspozíció és a kiváló futómű révén az i30 vezetése izgalmas, a kormány feszessége állítható, sport módban kanyarvadászként vadulhatunk – szerpentinen lefelé (szigorúan). Az ESP az alapfelszereltség része - kikapcsoló gombját nem találtam – beavatkoznia egyszer sem kellett.
Beltere egyszerű, világos színű, modern, a bajuszkapcsolók ódivatúak, nem mindenre terjedt ki az európai tervezés. Sok a tároló, egyliteres palack az ajtózsebekben elfér, a kesztyűtartó méretes, pohártartó is van bőven. Ülései kényelmesek, hátul is van hely két személynek. A kormány multifunkciós, a klíma hangos, a váltó pontos, a fékek erősek. A 378 literes csomagtartó átlagos méretű, jól pakolható, a hátsó ülések síkba döntésével a raktér 1316 literesre növelhető. Garanciája ötéves.
Nem csak egy Ferrari Enzo lehet egyedi, nem csak egy Audi R8 Spyderben érezhetjük magunkat kiemelt személynek. Elég, ha egy olyan Hyundai i30-ast vezetünk, amely nincs is rajta a hivatalos árlistán. Csak különleges megrendelésre kapható, kétliteres turbódízel, 136 lóerős motorral.
A 2007-ben bevezetett i30 nem volt képes tartani a lépést a körülötte rendre megújuló kompakt versenytársakkal, így törvényszerű volt, hogy idén megújul. Be kell vallanom, a ráncfelvarrásnál jóval komolyabb változás történt, az új i30 egy teljesen új modell, bár továbbra is Európában készül, európai vásárlóknak célozva. Rüsselsheimban tervezték, a cseh Nosovicében gyártják.