szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Van egy olyan érzésünk, hogy nem sokáig lesz a sportkompaktok trónján a Seat Leon Cupra. Már a Nürburgringen nyüstölik a Golf GTI Club Sportot.

Talán érdekes döntésnek tűnhet a Volkswagen részéről, hogy a Golf GTI alapverzióban 50 lóerővel gyengébb a testvérmodelljének számító Seat Leon Cupránál, ami 260 vagy 280 lóerőt állít csatasorba, és egyben a leggyorsabb fronthajtású szériaautó, a Nürburgringen futott körideje alapján. A házon belüli rivalizálás persze tudatos a VW részéről, hiszen így egyszerre növekedhet a (Golfnál kedvezőbb árú) spanyol sportkompakt rajongótábora, míg a hot-hatch kategória örök etalonjaként emlegetett Golf GTI továbbra is töretlen népszerűségnek örvend.

Vaskalapos hot-hatch rajongók persze felróhatják a Golf GTI-nek, hogy nem eléggé virgonc, de egyrészt hétköznapi használat során bőven elég a 220 lóerő egy tisztességes huligánkodásra, másrészt pedig a legfrissebb kémfotók és -videók alapján készülőben van az „über-GTI”, ami letaszíthatja a trónról a Leon Cuprát. Hivatalos technikai adatok egyelőre nincsenek róla, viszont könnyen lehet, hogy a teljesítménye belekarcol majd a 300 lóerőbe. Az alábbi nürburgringi videón pedig az is látszik, hogy módosított aerodinamikai kiegészítőkkel és vérpezsdítő hanggal rendelkezik. Lehet, hogy ez egyben hadüzenet a szintén elsőségre törekvő Honda Civic Type R-nek is?

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!