Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5f7f6dc4-b834-4ace-b5cb-b455c9c72b7f","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Negyed évszázaddal ezelőtt mondott le az Egyesült Államok a Panama-csatorna ellenőrzéséről, Donald Trump kijelentései nyomán azonban napirendre került, hogy újra az USA felügyelje a világkereskedelem egyik legfontosabb csomópontján áthaladó hajókat.","shortLead":"Negyed évszázaddal ezelőtt mondott le az Egyesült Államok a Panama-csatorna ellenőrzéséről, Donald Trump kijelentései...","id":"20250103_donald-trump-usa-panama-csatorna-kina-lng-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f7f6dc4-b834-4ace-b5cb-b455c9c72b7f.jpg","index":0,"item":"e0e59dd5-e144-4bc6-bf9b-846f7238b367","keywords":null,"link":"/360/20250103_donald-trump-usa-panama-csatorna-kina-lng-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 12:10","title":"Hajmeresztő blöff vagy valós fenyegetés, amit Trump a Panama-csatorna visszaszerzéséről mondott?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7a14814-3db3-4ae1-9dd9-bdfcd8b70d93","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Romanowski-ügy miatt az amúgy is fagyos lengyel–magyar kapcsolat még tovább hűlt. ","shortLead":"A Romanowski-ügy miatt az amúgy is fagyos lengyel–magyar kapcsolat még tovább hűlt. ","id":"20250103_lengyel-magyar-orban-nagykovet-varso-romanowski-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7a14814-3db3-4ae1-9dd9-bdfcd8b70d93.jpg","index":0,"item":"8702c47d-9f65-49c6-a148-40347e0784ae","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_lengyel-magyar-orban-nagykovet-varso-romanowski-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 11:52","title":"„Nem szívesen látott vendég”, így nem hívták meg a varsói magyar nagykövetet a lengyel uniós elnökség nyitóünnepségére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Már nem Koltai Lajos kurzusfilmje az elmúlt 5 év legnézettebb magyar mozija, hanem Herendi Gábor független vígjátéka. ","shortLead":"Már nem Koltai Lajos kurzusfilmje az elmúlt 5 év legnézettebb magyar mozija, hanem Herendi Gábor független vígjátéka. ","id":"20250103_A-Futni-mentem-lenyomta-a-Semmelweist","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9.jpg","index":0,"item":"99847cc9-cdd1-427e-b444-212dc23291c8","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_A-Futni-mentem-lenyomta-a-Semmelweist","timestamp":"2025. január. 03. 09:41","title":"A független finanszírozású Futni mentem lenyomta az állami milliárdokból készült Semmelweist is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","shortLead":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","id":"20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631.jpg","index":0,"item":"3843f5ef-6791-4596-93de-96318f50bc35","keywords":null,"link":"/elet/20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","timestamp":"2025. január. 03. 15:53","title":"A hétvégén még kell a jégkaparó, majd vasárnap jön egy melegfront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f202576-afd0-4df0-b613-36e16d0ba93d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Veres püspök január elsején együttérzését fejezte ki az egyházi tisztségviselők áldozatai felé, majd arról írt, hogy összehangolt támadás zajlik a katolikus egyház ellen.","shortLead":"Veres püspök január elsején együttérzését fejezte ki az egyházi tisztségviselők áldozatai felé, majd arról írt...","id":"20250103_gyurcsany-ferenc-veres-andras-jezus-templom-egyhazi-bantalmazas-zaklatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f202576-afd0-4df0-b613-36e16d0ba93d.jpg","index":0,"item":"4e566ec2-7e2c-4aa2-bc43-57d8c207691a","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_gyurcsany-ferenc-veres-andras-jezus-templom-egyhazi-bantalmazas-zaklatas","timestamp":"2025. január. 03. 10:41","title":"Gyurcsány szerint Veres András püspököt Jézus kikergetné a templomból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d459c23c-9fd9-41fb-83b7-edac9a0c950a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A fennakadás a schengeni övezeten kívülről érkező utasok számára okozott kellemetlenséget. ","shortLead":"A fennakadás a schengeni övezeten kívülről érkező utasok számára okozott kellemetlenséget. ","id":"20250103_Orszagos-informatikai-uzemzavar-sujtja-a-nemet-repulotereket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d459c23c-9fd9-41fb-83b7-edac9a0c950a.jpg","index":0,"item":"62cf24f3-31de-4014-8ddf-f4be7f9a63e6","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Orszagos-informatikai-uzemzavar-sujtja-a-nemet-repulotereket","timestamp":"2025. január. 03. 19:59","title":"Országos informatikai üzemzavar miatt kígyózó sorok alakultak ki a német reptereken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76ca2d34-2c64-49e2-a2d2-4876bad09f22","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Állítólag ez is egy TikTok-kihívás.","shortLead":"Állítólag ez is egy TikTok-kihívás.","id":"20250104_Auto-utan-kotott-koporsoval-drifteltek-egy-korfogalomban-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76ca2d34-2c64-49e2-a2d2-4876bad09f22.jpg","index":0,"item":"bd9c0851-6324-402a-ae20-eea183130884","keywords":null,"link":"/cegauto/20250104_Auto-utan-kotott-koporsoval-drifteltek-egy-korfogalomban-video","timestamp":"2025. január. 04. 16:35","title":"Autó után kötött koporsóval drifteltek egy körfogalomban – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2708150-50f8-4572-a15d-a64fb31006a9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Maseratinál például közel 80 százalékos volt a visszaesés. ","shortLead":"A Maseratinál például közel 80 százalékos volt a visszaesés. ","id":"20250103_Az-otvenes-evek-szintjere-zuhantak-vissza-a-Fiat-csoport-szamai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2708150-50f8-4572-a15d-a64fb31006a9.jpg","index":0,"item":"cf50444a-2da7-429d-98b1-fbabd0674483","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Az-otvenes-evek-szintjere-zuhantak-vissza-a-Fiat-csoport-szamai","timestamp":"2025. január. 03. 14:32","title":"Az ötvenes évek szintjére zuhantak vissza a Fiat-csoport olasz számai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A dél koreai Kia autógyárat – Hyundai testvérvállalatával együtt – mostanában a világ leggyorsabban fejlődő cégei között szokták emlegetni. Modelljeivel rendre előzgeti élvonalbeli versenytársait is, és ennek egyik legújabb példáját a Sorento nemrég megjelent harmadik nemzedéke szolgáltatja.
Az átfazonírozott, sufni méretű új Sorento széltében (1,89 méter), hosszában (4,78 m) növekedett, magasságából viszont 5 millit vesztett. Ez utóbbi azonban nem ment a kényelem rovására, sőt bent az utastérben is tágasság, fejedelmi kényelem fogad. A méreteken túl ennek egyik fő eszköze a sokféleképpen variálható ülésrendszer. Így például a legmagasabb felszereltség esetén a vezető oldali üléslap egy gombnyomással meghosszabbítható, a motor leállításakor pedig az ülés – a kiszállást megkönnyítendő – magától hátra csúszik.
KIA Sorento - galéria
D.P.
Kényelemnövelő, hogy egy oldalsó karral a sínen mozgó második üléssor háttámlája ugyancsak sokféle állásban dönthető, s ez megkönnyíti a beszállást a 300 ezer forintba kerülő harmadik üléssorra. Igaz, még így is tornamutatvány bemászni a csomagtartó padlózatából egy heveder egyszerű meghúzásával felnyíló ülésekre (amivel a hatalmas, 605 literes csomagtér 142 literre zsugorodik), de a kocsi hétszemélyessé nő.
Ötüléses állásban viszont parádés a csomagfertály: a sík padlózat alatt még jókora rekeszes üreg található, ami annak is köszönhető, hogy a pótkerék alul, francia mintára, az alváz hátuljában kapott helyet. Mindemellett a Sorento-sofőrök alighanem díjazzák a memóriagombbal motorosan, különböző nyitási magasságokra beállítható csomagtér-ajtót is. Újszerű kényelmi funkció, hogy egy jeladó érzékeli a kocsi hátuljához slusszkulccsal (kezében teli csomagokkal) odaálló vezetőt, s az ajtó három másodperc után magától felnyílik.
KIA Sorento - galéria
D.P.
Amúgy a Sorentót fel lehet turbózni mindenféle vezetést segítő elektronikus kütyüvel, többek között a bonyolultabbnak számító intelligens parkoló vagy a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszerrel. Jó szolgálatot tehet a 360 fokos, panorámás kamera, amely parkolási manőver közben körbepásztáz, a radaros távolságtartó automatika pedig szükség esetén a kocsi teljes leállásáig fékez.
Igaz, ezek a csúcscuccok jó része feláras, de nem olyan vadítóan drága, mint a nálunk favorizált német gyártmányoké, s egyúttal jelzi: a nem oly rég még csak a prémiumok kiváltságának számító vezetéstámogató járműelektronika már a tömegmodellekben is tért hódított. Megjegyzendő, hogy a koreai nagy-suvban mindez ízléses belső dizájnnal van megspékelve. A műszerpult tetejét (mű)bőr borítja, a Kia más modelljeiből ismert folyadékkijelzős-órájának, valamint a középen kialakított szenzoros kijelző szolgáltatásait – mai autós módi szerint – a multifunkcionális kormánykerékről lehet előcsalogatni.
KIA Sorento - galéria
D.P.
Ami a Sorento motorját illeti, nálunk csak a 2,2 literes, 200 lóerős, 441 Newtonméteres nyomatékú, négyhengeres dízelváltozat kapható, ami a próba alapján több mint elegendő az úrvezetői autózáshoz. Az 1,8 tonnás monstrum ugyanakkor nem igazán gyorsulási bajnok: automata váltóval, 100 kilométerre számolva a gyorsulási idő 9,6 másodperc, a végsebesség 203 km/óra. A magas építésű, négy kerékhajtású nagyvas ugyanakkor lágyan ringatódzik, még kanyarvételnél sem dülöngélős. A márka leírása szerint ez a korszerűsített kormány- és futóműnek, valamint a Magna Powertrain céggel közösen kifejlesztett elektronikus összkerékhajtásnak köszönhető. Igazán csak a fogyasztás nem stimmel. A 100 km-re megadott 6,6 literes gyári adat még visszafogott tempó esetén is inkább 9-10 literes szint közelében mozog.
Az új Sorentónak van azonban még egy nem kevésbé elhanyagolható előnye, mégpedig az ára. A full extrás EX Prémium 12,75 millió forint, ami ugyan nem kevés, de több millióval alacsonyabb a vele azonos felszereltségű német prémiummodelleknél. Így hát, aki kedveli a városi terepeseket, lemond a sportos V6-os erőforrásról és nincsenek prémiumos márkapreferenciái, aligha választ rosszul. Döntését erősítheti, hogy a Kia – többi modelljéhez hasonlóan – a Sorentóra is hét év jótállást kínál.