szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elsőre kicsit kesernyés hírnek tűnik, de vélhetően nem lesz azért rossz az új konstrukció.

Az Autocar szellőztette meg megint ezt az információt egy komoly BMW-s forrásra hivatkozva, és azt is tudni vélik, hogy nemcsak összkerékhajtású, de 600 lóerős és az eddigi M-es paletta legjobb menetdinamikai adataival rendelkező gép lesz a soron következő szuperszedán. Az Autocar 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulást emleget.

A magyar virtual dizájner X-Tomi már persze régen megtervezte.
X-Tomi

Korábbi, V10-es motorokban gondolkodni már felesleges, a V8-as 4.4 literes lesz a motortérben, persze duplaturbóval és nyolcfokozatú automata váltóval. (Tulajdonképpen a mostani kínálat legerősebb Ötöse, az M550i XDrive lényegében ugyanez a vas, csak kicsit szoftosabb, 460 lóerős változatban.) Persze a két autó ettől még lehet teljesen más karakter a részletek miatt, mint például a hátsókerekes hard core rajongók számára az M5 tudni fogja a drift módot, amelynél a rendszer 100 százalékban csak a hátsó hajtást használja majd. Az új padlólemezen nyugvó konstrukció még mindig nem lesz pillekönnyű az 1870 kilogrammos tömegével, de jelentékenyen könnyebb, mint a 2011 óta piacon lévő széria 1945 kilós tagja.

A szeptemberi Frankfuri Autószalonon lehet majd először látni. A lépés, hogy az M5-ös is összkerékhajtású rendszert kap, annyiban nem váratlan, hogy a trend egyértelműen ez. A Mercedes-AMG E63 S is ilyen lett és a 2018-ra várt Audi RS6 is szintén ilyen lesz, mondjuk tőlük ez kevésbé meglepő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!