szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gumibitumenes aszfaltot raknak a rakpartra.

A Mol szabadalma alapján fejlesztett és gyártott, gumibitumen technológiával készülő útburkolatot kap a pesti alsó rakpart XIII. kerületi szakasza. A számos díjat nyert környezetbarát eljárással a közlekedés csendesebb, biztonságosabb és az út élettartama is hosszabb, mint a hagyományos aszfaltutaké.

A gumibitumen technológiáról korábban azt írtuk, a Mol a Pannon Egyetemmel közösen végzett kutatás-fejlesztés eredményeképpen állt elő a szabadalommal, amely leválthatja az eddig használt útburkoló anyagokat egy költséghatékonyabb és tartósabb megoldással, amelynek egyik alapanyagát a használt gumiabroncsok adják. A burkolatnak elvileg hosszabb az élettartama, nagyobb a teherbírása, nyáron kevésbé hajlamos a nyomvályúsodásra, télen pedig a repedésre és kátyúsodásra.

A gumibitumenes aszfaltszőnyeget először a 3121-es körúton próbálták ki 8,4 kilométeres távon, Jánoshida és Jászboldogháza között, azóta több úton is alkamazták.

MTI / Mohai Balázs
MTI / Mohai Balázs

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Varga Szabolcs Vállalkozás

Itt a megoldás a kátyú ellen, csak az útépítőlobbinak nem tetszik

Forradalmasíthatja az útépítést a Mol és a Pannon Egyetem által kifejlesztett gumibitumen, amelynek élettartama duplája, karbantartási költsége pedig jóval kevesebb, mint a most használt hagyományos bitumennek. Eközben ökotudatos megoldást is kínál a kiszolgált gumiabroncsok újrahasznosítására.