Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86603094-8d42-4738-8d1f-41c4b94bf550","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók 21 ezer ember viselkedését elemezték, hogy kiderüljön, ki és milyen gyakran használja a reggeli ébresztőkor a szundi gombot.","shortLead":"Brit kutatók 21 ezer ember viselkedését elemezték, hogy kiderüljön, ki és milyen gyakran használja a reggeli...","id":"20250521_alvas-pihenes-ebredes-ebreszto-szundi-gomb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86603094-8d42-4738-8d1f-41c4b94bf550.jpg","index":0,"item":"a9177b3d-ad49-4bf3-b396-d2ba33ac0578","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_alvas-pihenes-ebredes-ebreszto-szundi-gomb","timestamp":"2025. május. 21. 17:03","title":"Ezért nyomja meg ön is reggelente a szundi gombot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e31cc18-6c46-4a08-9336-c4087f8b14cb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy Toyota Prius katalizátora a feketepiacon akár 1000 dollárt – kb. 350 ezer forintot – is érhet.","shortLead":"Egy Toyota Prius katalizátora a feketepiacon akár 1000 dollárt – kb. 350 ezer forintot – is érhet.","id":"20250521_Applikacion-keresztul-arulta-a-lopott-katalizatorokat-egy-amerikai-csalad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e31cc18-6c46-4a08-9336-c4087f8b14cb.jpg","index":0,"item":"87a3ee41-e97c-4c05-a35d-54f195b4665d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Applikacion-keresztul-arulta-a-lopott-katalizatorokat-egy-amerikai-csalad","timestamp":"2025. május. 21. 13:53","title":"Applikáción árulták a lopott katalizátorokat – 13 milliárd forintot kaszált egy amerikai család","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ff7117a-d3da-4f60-b2dd-05fed1704148","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Két ijesztő videó készült zebránál szabálytalankodó autósokról.","shortLead":"Két ijesztő videó készült zebránál szabálytalankodó autósokról.","id":"20250523_mit-muvelt-egy-amokfuto-Dunaharasztiban-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ff7117a-d3da-4f60-b2dd-05fed1704148.jpg","index":0,"item":"dee2a001-3bb5-475d-b6e0-fbf6ce8eb5f3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_mit-muvelt-egy-amokfuto-Dunaharasztiban-video","timestamp":"2025. május. 23. 12:47","title":"Még a mercis terepjárós is lefagyott attól, mit művel egy ámokfutó Dunaharasztiban – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67cd1557-9b2f-465b-8e47-1974610e54fb","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Óriási meglepetés volt, amikor Andy Murray néhány hónappal a visszavonulása után Novak Djokovics edzője lett. Az már kevésbé, hogy fél év után elváltak az útjaik.","shortLead":"Óriási meglepetés volt, amikor Andy Murray néhány hónappal a visszavonulása után Novak Djokovics edzője lett. Az már...","id":"20250521_novak-djokovic-andy-murray-edzo-szakitas-tenisz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67cd1557-9b2f-465b-8e47-1974610e54fb.jpg","index":0,"item":"9c6be397-ea0f-485b-a8b9-cdffecd2fd96","keywords":null,"link":"/sport/20250521_novak-djokovic-andy-murray-edzo-szakitas-tenisz","timestamp":"2025. május. 21. 15:35","title":"„Nem volt benne több” – Djokovics elárulta, miért szakított Murray-vel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért nem helytállóak a villanyhajtású járművekkel kapcsolatos fenntartások – már ebben a szegmensben sem. ","shortLead":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata...","id":"20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed.jpg","index":0,"item":"8762f0c3-3db7-483b-8c51-1573a3dff78b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","timestamp":"2025. május. 21. 19:30","title":"Elektrifikáció a flottában? Mutatjuk a számokat és az érveket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b2a7810b-86c0-469b-b01c-bb9311378675","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Sóval hintené be a dicstelen múltú állami „kukaholding”, az NHKV Zrt. helyét a kormány, így a Mohu akkor sem tudná teljesíteni a törvényben foglalt felvásárlási kötelezettségét, ha akarná.","shortLead":"Sóval hintené be a dicstelen múltú állami „kukaholding”, az NHKV Zrt. helyét a kormány, így a Mohu akkor sem tudná...","id":"20250522_hvg-kukaholding-hulladekgazdalkodas-mohu-koordinalatlanul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2a7810b-86c0-469b-b01c-bb9311378675.jpg","index":0,"item":"5ebe0171-1854-48b5-9082-d1541aa98de1","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-kukaholding-hulladekgazdalkodas-mohu-koordinalatlanul","timestamp":"2025. május. 22. 14:09","title":"Két éve nem teljesíti egyik fontos vállalását a Mohu, így a kormány inkább beszántja a kukaholdingot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ca3d63b-4429-4a74-a9f3-51d5ea3357e4","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Mára senki sem tudja, hogy ki, mikor ültette az udvart szegélyező vékony földsávba a vadszőlőt, de az biztos, hogy legalább hatvanéves a növény, ami mára szinte teljes egészében befutotta az egész házat – a VI. kerület kellős közepén.","shortLead":"Mára senki sem tudja, hogy ki, mikor ültette az udvart szegélyező vékony földsávba a vadszőlőt, de az biztos...","id":"20250521_Budapest-100-zold-haz-rozsa-utca-87-varosi-zold-felulet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ca3d63b-4429-4a74-a9f3-51d5ea3357e4.jpg","index":0,"item":"97732478-4cdb-47f8-8427-87c74715d4c1","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Budapest-100-zold-haz-rozsa-utca-87-varosi-zold-felulet-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 15:32","title":"Egyetlen szőlőtőke is elég, hogy csodát tegyünk egy belvárosi társasházzal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szomorú statisztika készült arról, mire használjuk az egyre öregebb autónkat
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az átlag magyar háztartás 10 évesnél öregebb, eleve használtan vásárolt autóval közlekedik. Az autók többsége 5 és 15 ezer kilométer közötti távot fut évente, a háztartások zöme pedig elsősorban bevásárlásra, belföldi utazásra és munkába járásra használja az autóját – derült ki a Bárdi Autó és a Trend International Kft. közös felméréséből.
Kevés új autót használnak a magyar családok. A háztartásokban használt autók csupán 7 százaléka nevezhető újnak, azaz legfeljebb 5 évesnek, de 21 százalékuk már 6-10 éves, ami újnak már semmiképpen sem mondható. Még ennél is rosszabb a helyzet a kifejezetten öreg autók megoszlását tekintve: a családok által használt autók 35 százaléka 11 és 15 év közötti, míg 37 százalékuk már eléri a matuzsálemi, 15 évesnél is idősebb kort. A háztartásokban futó gépkocsik átlagéletkora így 13,7 évre tehető.
Az autók életkora azonban önmagában még nem mérvadó, hiszen a rendszeresen elvégzett éves karbantartás (például olaj- és szűrőcserék), valamint a kopó alkatrészek megfelelő – a megtett kilométerekkel arányos – időben történő cseréjével a jármű igen sokáig tartható olyan állapotban, amelyre a hirdetésekben „újszerű” vagy „megkímélt” jelzőkkel hivatkoznak.
Eleve használtan vásároljuk
A hazai háztartások az autók 68 százalékát már elve használtan vásárolták, vagyis csak az autók egyharmada van az eredeti tulajdonos birtokában. A használtan vásárolt autók felét 5-10 évesen vették meg, a vásárlás időpontjában 18 százalékuk volt ötévesnél fiatalabb, 11 százalékuk viszont már akkor is öregebb volt 15 évesnél. Átlagosan 9 évesen kerültek a használt autók az új tulajdonosukhoz.
Bárdi Autó
Használt autó vásárlása után célszerű feltétlenül elvégezni a fent említett karbantartási munkákat. Lehetőség szerint tanácsos egy autószervizben egy általános diagnosztikát is elvégeztetni és ellenőriztetni a kopó alkatrészeket, ezzel ugyanis sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat a későbbiekben. Vásárláskor a legjobb esetben is csak a szervizkönyvben feljegyzett javításokra hagyatkozhatunk, azonban a fékrendszer vagy a lengéscsillapítók állapota nagyban függ a korábbi tulajdonos vezetési stílusától és az útviszonyoktól is. Egy pár ezer forintos alkatrész kopása is vezethet százezres károkhoz, jobb megelőzni a bajt, amikor még megtehetjük.
Leggyakrabban bevásárlásra használjuk az autókat
A Bárdi Autó által végzett kutatás szerint az autók többsége 5-10, vagy 10-15 ezer kilométert tesz meg évente. 12 százalékuk ennél kevesebbet, ötezer kilométer alatt fut, 8 százalékuk viszont még húszezer kilométernél is hosszabb távot tesz meg egy év alatt.
A háztartások elsősorban bevásárlásra, belföldi utazásra és munkába járásra használják az autójukat. A kocsik elsődlegesen a bevásárlásnál kerülnek elő, a magyar családok 82 százaléka ebből a célból ül autóba. Emellett 72 százalékuk belföldi utazásra veszi igénybe autóját, 70 százalékuk pedig a munkába járásra használja. A családok lényegesen kisebb arányban említették a gyermekek szállítását, valamint a munkavégzést, külföldre pedig csak 16 százalékuk utazik az autójával.
Bárdi Autó
A rövid távokon történő gyakori használat számos alkatrész cseréjét teheti szükségessé, kimondottan árt például az akkumulátornak. Még a modernebb, start-stop technológiával felszerelt autóknak sem tesz jót a gyakori elindulás-fékezés-megállás, ami bizony a zsúfolt városi utakon gyakorta megesik. Mielőtt az autónkat lecseréljük egy másik használt autóra, érdemes annak a pillanatnyi műszaki állapotán túl azt is felmérni, hogy a választott autótípusnak melyek a gyakoribb meghibásodásai, milyen alkatrész mennyibe kerül. Ehhez célszerű szakértőhöz, például egy megbízható autóalkatrész-kereskedéshez fordulni.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.
A Fidesz káderképzőjeként is emlegetett, bevallottan a nyugati közvélemény befolyásolását végző agytröszt brüsszeli részlege nehezen talál megfelelő helyszínt rendezvényeinek.