szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csak sajnos a nehéz gazdasági helyzet közbeszólt.

Az egész ötlet az indiai Tatáé volt, amely adott már a világnak egyszer legolcsóbb autót a Nano révén. Most is ebben az irányban tapogatóztak, egy olyan autóval, amilyennel anno a Mazda rukkolt ki az MX-5-tel, csak jelen esetben még egy nagyságrenddel olcsóbban.

Tata

A Tamo almárka néven kínálták volna a Racemo nevű autójukat, amelynek terveit még itt Európában is bemutatták a Genfi Autószalonon. A kocsi igazán ígéretes 190 lóerős teljesítményű lett volna és vélhetően nagyon könnyű, mert az ígéretek szerint 6 másodperc alatt elérte volna a százas tempót nulláról, ami 1,3 másodperccel jobb az MX-5-nél.

A projektet most úgy tűnik hátrébb sorolta a gazdasági helyzet, miszerint 30 millió fontba került volna egy ilyen autó piaci bevezetése és, hogy nem kapott akkora érdeklődést előzetesen, amelynek alapján megérné ténylegesen gyártásba küldeni. A Tata Motors egyébként bejelentette azt is, hogy kihagyja a következő genfi szalont, amely az első alkalom lesz 1998, amikor már tettek hasonlót.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!