Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is bevettek egy olyan beszélgetésbe, amelyben az amerikai kormány tagjai a jemeni húszik elleni támadás tervét beszélték meg. Pedig akkor még nem is lehetett tudni, hogy folytatásos történetről van szó, ugyanis napokban kiderült az is, hogy Pete Hegseth védelmi miniszter egy másik csetben a műveletekről többek között feleségével, bátyjával és ügyvédjével is értekezett. Elek Péter ennek kapcsán összeszedett jó pár történelmi baklövést, mert azokból bizony nem volt hiány, egynek majdnem áldozata lett Franklin D. Roosevelt amerikai elnök. ","shortLead":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is...","id":"20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"33114150-548f-47cd-869c-972529951452","keywords":null,"link":"/360/20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","timestamp":"2025. április. 23. 19:00","title":"Történelmi baklövések a nándorfehérvári csata tüzes afterjától egy végzetes vécélehúzásig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c14e93ab-3cd0-4bf9-b870-321fc9588445","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ezzel a külön almárkával erősítené pozícióit Kínában a német cég. ","shortLead":"Ezzel a külön almárkával erősítené pozícióit Kínában a német cég. ","id":"20250423_Bemutatkozott-a-csupa-nagybetus-AUDI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c14e93ab-3cd0-4bf9-b870-321fc9588445.jpg","index":0,"item":"76b9afea-a653-4f05-8678-6e5f662c4954","keywords":null,"link":"/cegauto/20250423_Bemutatkozott-a-csupa-nagybetus-AUDI","timestamp":"2025. április. 23. 07:56","title":"Bemutatkozott a csupa nagybetűs AUDI","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"875fffec-97d0-4f73-9103-d401cd9ccd33","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Európai Bizottság közlése szerint a két amerikai technológiai óriás, az Apple és a Meta is komoly pénzbüntetést kapott az Európai Unióban.","shortLead":"Az Európai Bizottság közlése szerint a két amerikai technológiai óriás, az Apple és a Meta is komoly pénzbüntetést...","id":"20250423_europai-unio-penzbuntetes-meta-apple-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/875fffec-97d0-4f73-9103-d401cd9ccd33.jpg","index":0,"item":"f7d33fe3-3c0b-435b-8037-c6673bcc0951","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_europai-unio-penzbuntetes-meta-apple-ebx","timestamp":"2025. április. 23. 12:06","title":"286 milliárd forintos büntetést kapott Európától az Apple és a Meta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96293880-aa10-4c69-9b9d-e2c4c223a5f6","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"A csúcsra járó naperőművek mellett alig volt termelési igény húsvéthétfőn. A másik oldalról nézve az alaptermelés (mint Paks) mellett szinte az összes szolártermelés fölösleges volt, ugyanannyi ment ugyanis exportra.","shortLead":"A csúcsra járó naperőművek mellett alig volt termelési igény húsvéthétfőn. A másik oldalról nézve az alaptermelés (mint...","id":"20250423_husvetkor-az-osszes-napelem-exportra-termelt-energiamix-tultermeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96293880-aa10-4c69-9b9d-e2c4c223a5f6.jpg","index":0,"item":"3b241791-bdab-4a28-8e2b-6fb7ae567a4c","keywords":null,"link":"/kkv/20250423_husvetkor-az-osszes-napelem-exportra-termelt-energiamix-tultermeles","timestamp":"2025. április. 23. 11:40","title":"„Patrióta zöldpolitika” magyar módra: húsvétkor szinte az összes napelem exportra termelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A múlt héten elfogadott új törvény jelentősen visszavágta a dolgozók sztrájkjogát.","shortLead":"A múlt héten elfogadott új törvény jelentősen visszavágta a dolgozók sztrájkjogát.","id":"20250423_A-vasutasok-szerint-mar-csak-ugy-lehetne-sztrajk-a-MAV-nal-ha-Lazar-Janos-megrendelne","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"030e98f3-21e2-40e1-9019-ea49695a6b4c","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_A-vasutasok-szerint-mar-csak-ugy-lehetne-sztrajk-a-MAV-nal-ha-Lazar-Janos-megrendelne","timestamp":"2025. április. 23. 12:25","title":"A vasutasok szerint már csak úgy tudnának sztrájkolni a MÁV-nál, ha Lázár János megrendelné","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0ffbaec-c8f5-4bf3-9953-eda107c294cf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tűzszünetre készülve több év háborús veszélyhelyzeti rendelete közül 137 oldalnyit emelne törvényi szintre a kormány, 258 új paragrafust alkotva. Ez érinti a menekültügyi eljárásokat, az árfigyelő rendszert, a taxitarifákat és a jegyzőkönyvek titkosságát is.","shortLead":"A tűzszünetre készülve több év háborús veszélyhelyzeti rendelete közül 137 oldalnyit emelne törvényi szintre a kormány...","id":"20250423_Egy-fel-Akos-novellaskotetnyi-veszelyhelyzeti-rendeletet-minositene-at-torvennye-a-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0ffbaec-c8f5-4bf3-9953-eda107c294cf.jpg","index":0,"item":"766521e4-af12-4969-a410-440ec1e14a18","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Egy-fel-Akos-novellaskotetnyi-veszelyhelyzeti-rendeletet-minositene-at-torvennye-a-kormany","timestamp":"2025. április. 23. 17:02","title":"137 oldalnyi veszélyhelyzeti rendeletet minősítene át törvénnyé a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c174389b-2d74-42d7-91b7-55a5600eaeae","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Sanghajban zajlik a világ legfontosabb autókiállítása.","shortLead":"Sanghajban zajlik a világ legfontosabb autókiállítása.","id":"20250424_Mercedes-vezerigazgatoja-szerint-oriasi-atalakulasban-az-autoipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c174389b-2d74-42d7-91b7-55a5600eaeae.jpg","index":0,"item":"f241a470-0367-4148-87da-a4c083e0d3bd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Mercedes-vezerigazgatoja-szerint-oriasi-atalakulasban-az-autoipar","timestamp":"2025. április. 24. 08:38","title":"A Mercedes vezére szerint évszázadonként van akkora változás az autóiparban, mint most","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5403a6c5-6357-42bd-82d6-cfca57c050a0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az áttelepült ukrán állampolgároknak valóban nyugdíjat kell fizetni egy államközi megállapodás szerint, viszont ez éppen azzal szűnne meg, ha Ukrajna csatlakozna az Európai Unióhoz.","shortLead":"Az áttelepült ukrán állampolgároknak valóban nyugdíjat kell fizetni egy államközi megállapodás szerint, viszont...","id":"20250423_Kubatov-Gabor-szerint-veszelybe-kerulhet-a-13-havi-nyugdij-Ukrajna-EU-csatlakozasa-miatt-de-a-szakerto-szerint-ez-nem-igaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5403a6c5-6357-42bd-82d6-cfca57c050a0.jpg","index":0,"item":"e4322b27-88da-4a2d-ac31-2406d45b9041","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Kubatov-Gabor-szerint-veszelybe-kerulhet-a-13-havi-nyugdij-Ukrajna-EU-csatlakozasa-miatt-de-a-szakerto-szerint-ez-nem-igaz","timestamp":"2025. április. 23. 09:03","title":"Kubatov Gábor szerint veszélybe kerülhet a 13. havi nyugdíj Ukrajna EU-csatlakozása miatt, de a szakértő szerint ez nem igaz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Okos frissítésen van túl a Mercedes GLA, a stuttgarti márka divatorientált kompakt szabadidő-autója. Nem szabtak rajta sokat, de, amit változtattak az jól észrevehető.
Manapság lassan természetes, hogy egy három és fél éves modellen már újítanak. Még, akkor is, ha a termék az életciklusának a közepén sem tart és egyáltalán nem tűnik megfáradtnak. A Mercedes első, emelt hasmagasságú kompakt szabadidő-autója nem megy rosszul nálunk sem, idén is eladtak belőle kerek száz darabot az első nyolc hónapban. A közvetlen versenytársak, mint az Audi Q2/Q3 78 és 86 darabnál jártak, míg a komolyabb múlttal rendelkező BMW X1-ből 182 darab fogyott ugyanennyi idő alatt.
Frissnek, fiatalnak, formásnak kell lenni
A frissített GLA egyértelműbb lett formailag: erőteljesebbek az ütközői, új a hűtőrácsa látványos perforációval és még néhány apró részlet révén sikerült karakteresebbé tenni. Az, hogy hat centivel feljebb ülünk benne, mint egy Mercedes A-osztályban, nem újdonság. MIként az sem, hogy mindez lényegében annyira elvész, hogy igazán nincs is meg benne klasszikus SUV-s, „felülről nézzük a világot” érzés.
Képgaléria.
D.P.
A GLA ereje - a divatos formája mellett - leginkább abban van, hogy a tetővonala orvosolja azt a problémát, amely a kompakt Merciket sújtja – a Kecskeméten készülő CLA-t, CLA Shooting Brake-et leginkább –, miszerint nagyon nincs bennük hátul fejtér. Ez a magasított forma sem tesz csodát, de valamennyivel jobban oldották meg a hátsó helyek kényelmét. A csomagtér alapból 421 liter, ami nem világszám, de már alkalmas négy ember táskáinak szállítására. A csomagtérajtó motorosan nyílik-záródik, ez ma már a minimum, még a hivatalosan nem prémium kategóriába sorolt márkák körében is.
A belső térben szintén visszafogottak a változtatások a modellfrissítés előtti állapothoz képest. Lényegileg a korábbi enteriőr köszön vissza, ugyanazok a karbonos betétek, alumíniumkeretes légbeömlők. A középkonzoli képernyő viszont már 8 colos, amelyet három éve idegenkedve fogadtunk, de mára fel sem tűnik, hogy nem integrálták a műszerfalba. A lényeg, hogy tudja a legújabb okostelefonos szolgáltatások átvételét Android Auto és az Apple CarPlay-en keresztül.
D.P.
A GLA továbbra is nyilvánvalóan városi autó, és a teszten nálunk lévő bézs kárpit miatt biztosan nem is fognak vele a gazdái terepre kívánkozni. Ugyanakkor meglepő volt a tesztautó esetében, hogy mintha az elmúlt 11 ezer kilométer, ami benne volt, már érződne rajta. Lehet, kissé sokat kapott tesztautókén, amíg hozzánk jutott? Mindenesetre egy-két részlete megviseltnek tűnt.
Motor, hajtás, fogyasztás
Ebben a modellben még a Daimler korábbi „tucatdízele” a 2.2 literes négyhengeres turbómotor van. Bizony mára érződik, ez egy korábbi generációja a stuttgarti dízeleknek. Nem az a 2.0 literes, selymes motor, amely most kezdi átszőni a Mercedes-Benz teljes palettáját. Arra nagyon büszkék lehetnek, hogy az új motorcsaládra elköltött jó pár milliárd euró tényleg megtérülni látszik. Az E-osztályban próbálva azt, az új erőforrást nagyon finom motornak mutatkozott. Nem úgy, mint ez, amely meglehetősen nyers járásával „tűnik ki” leginkább. Az erejével nincs baj, a teljesítménye most 177 lóerő, a nyomatéka 350 Nm, amely bőségesen elég ehhez a kasznihoz.
D.P.
A GLA 220 d-hez kínált 4MATIC összkerékhajtást még a bemutatóján tettük próbára – képeinken is ez a kocsi szerepel – a Hungaroring melletti off-road centrumban, és az ott tapasztaltakat is érdemes felidézni. Ugyanis még ezek a pszeudo terepjárók is meg tudják lepni az embert, mennyire szépen elboldogulnak olyan akadályokkal, amelyekre magunktól, még valódi terepjárókkal sem merészkednénk, nem hogy ilyen divatcikkekkel.
De ezek a helyszínek, pont azért vannak, hogy mindezt a szinte felesleges tudást megmutathassák a gépek. Az Off-road futómű, amellyel a tesztautó is rendelkezett a karosszériát még 30 milliméterrel magasabban cipeli, ami a megjelenésnek és a terepezésnek is jót tesz. A 4MATIC összkerékhajtás nagyon finoman, folyamatos nyomaték-szabályozással osztja az erőt az első és a hátsó tengely között, hátra is küldve a nyomatékból, szükség esetén akár annak 50 százalékát is. Bekerült a lejtmenet kontroll is a GLA-ba, amellyel komolyabb ereszkedési nehézségek is megoldhatók. A hátul is többlengőkaros felfüggesztés pedig szépen mozogja ki az egyenetlenségeket.
D.P.
Viszont még mindezeket figyelembe véve is, az összkerékhajtás a prémiumérték mellett gyakorlatilag felesleges. Tényleg csak akkor nem jön rosszul, ha ne adj isten egy-egy téli reggelen még nem sózták fel az utakat a kaptatós agglomerációs utcákon. Mivel túlnyomóan az elektronika jóvoltából a GLA-ban is csak az első kerekek a hajtottak, az összkerékhajtás opciója nem is emeli meg a fogyasztást különösebb mértékben. Nálunk 6,4 literes száz kilométerenkénti üzemanyagigénnyel beérte a GLA, ami korrekt egy ilyen 1595 kilogramm tömegű autótól.
Vigyáz magára is
A GLA a Mercedes Intelligent Drive-nak nevezett összetett biztonsági és kényelmi rendszeréből is megkapta a kategóriájának megfelelő vezetési és biztonsági asszisztens-rendszereket: sávtartó, adaptív féklámpák, radaros ütközésveszély-figyelmeztetés, éberségfigyelő Pre-Safe rendszer, mindaz, ami minimalizálni kész egy esetleges baleset bekövetkezésének lehetőségét.
A tesztelt autó ára 16,5 millió forint volt, ami meglehetősen elrugaszkodott összeg. Simán érdemes lehet kihasználni Mercedesnél is azt, amit amit kategóriatárs Audi is megjátszik, hogy egy kisebb 1,4-es benzin, vagy 1,6-os dízellel, összkerékhajtás nélkül egy elérhetőbb változatot lövünk be belőle. Ez a praktikus prémium kategória elbírja ezt. A gyártók is tudják, a valódi prémium és a vastag profit nem itt kezdődik, hanem egy osztállyal feljebb.