Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Még az húzza lefelé az árakat, hogy a szolgáltató szektorban az év eleji áremeléseket újabbak nem nagyon követték, az majd igazán áprilisban látszódhat, hogy a kormány beavatkozása az árrésbe és más árazásokba mire elegendők – állítják a szakértők.","shortLead":"Még az húzza lefelé az árakat, hogy a szolgáltató szektorban az év eleji áremeléseket újabbak nem nagyon követték...","id":"20250408_Elemzok-inflacio-arak-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"91a049dd-c741-45f4-8a9e-2459921eab1f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_Elemzok-inflacio-arak-dragulas","timestamp":"2025. április. 08. 10:54","title":"Elemzők az inflációról: végre egy jó hír, de most kell nagyon óvatosnak lenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0622f15d-ce36-41bf-9d29-c76063bdccad","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Sajnos még manapság is sokszor előfordul, hogy ha valamilyen testi panaszt vagy tünetet veszünk észre magunkon, hajlamosak vagyunk azt bagatellizálni egészen addig, amíg az már jelentősen rontja az életminőségünket. Különösen igaz ez a férfiakra, akiknél a prosztataproblémák eleinte kellemetlen, később pedig kezelés híján nagyon súlyos tüneteket és jelentős fájdalmat okozhatnak. Az alábbiakban két házaspár történetét meséljük el, akik ugyanazt a problémát eltérő módon kezelték és oldották meg.","shortLead":"Sajnos még manapság is sokszor előfordul, hogy ha valamilyen testi panaszt vagy tünetet veszünk észre magunkon...","id":"20250327_figyeljunk-a-testunk-jelzeseire-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0622f15d-ce36-41bf-9d29-c76063bdccad.jpg","index":0,"item":"12bf91b9-1275-4841-9949-5bd77c6073f9","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_figyeljunk-a-testunk-jelzeseire-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 09. 07:30","title":"Egy probléma, két történet: ezért fontos, hogy figyeljünk a testünk jelzéseire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c904b112-727c-4dba-8442-c71a172fca98","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Néhány hete elismerte a BKV, hogy az oroszok nem felújították, hanem újragyártották a 3-as metró szerelvényeit, illetve az is kiderült, hogy mikor lehet klíma a kocsikban. A Duma Aktuál csapata ennek örömére felidézte Tarlós István legjobb aranyköpéseit a korábban felmerült problémákról. Mond valakinek valamit a nagy fakockaszabotázs? Az összeesküvés-elméletekből pedig nincs hiány, Litkai Gergelyék elsősorban a hörcsögtulajdonosoknak és a vonatozóknak ajánlják, hogy figyeljenek. ","shortLead":"Néhány hete elismerte a BKV, hogy az oroszok nem felújították, hanem újragyártották a 3-as metró szerelvényeit, illetve...","id":"20250409_duma-aktual-bkk-metrokocsik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c904b112-727c-4dba-8442-c71a172fca98.jpg","index":0,"item":"8a6a5609-493a-4f3a-b10c-aaf5b3c13684","keywords":null,"link":"/360/20250409_duma-aktual-bkk-metrokocsik","timestamp":"2025. április. 09. 18:30","title":"Klímaválság és fakocka: az orosz metrókocsik története soha nem érhet véget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c28a1e9-0146-49b1-887c-a126d1adf55d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Úgy néz ki, véget ért a múlt kedd, azaz a Donald Trump vámbejelentései óta tartó zuhanás.","shortLead":"Úgy néz ki, véget ért a múlt kedd, azaz a Donald Trump vámbejelentései óta tartó zuhanás.","id":"20250408_europa-tozsde-nyitas-dax-ftse-cac-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c28a1e9-0146-49b1-887c-a126d1adf55d.jpg","index":0,"item":"e31e1142-a82a-40e9-97c9-3ae59a78d304","keywords":null,"link":"/kkv/20250408_europa-tozsde-nyitas-dax-ftse-cac-ebx","timestamp":"2025. április. 08. 10:28","title":"Azonnali emelkedésbe kezdtek az európai és ázsiai tőzsdék, a japán Nikkei már +6%-nál jár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fcf8f057-a951-4581-ad94-1107492a9cb3","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Nyugodt környezet, pezsgő városi élet és összességében derűsebb mindennapok várják azokat, akik Spanyolországot választják új otthonuknak, de mindennek ára van. A munkaerőpiac telített, az ingatlankeresés valódi küzdelem, spanyol nyelvtudás nélkül pedig nagyon nehéz boldogulni. Mégis egyre többen költöznek a tapas hazájába, köztük magyarok is, akiket arról kérdeztünk, hogy miért költöztek ki, és mennyire elégedettek új életükkel.","shortLead":"Nyugodt környezet, pezsgő városi élet és összességében derűsebb mindennapok várják azokat, akik Spanyolországot...","id":"20250408_Spanyolorszagban-elo-magyaok-Madrid-Barcelona--kivandorlas-kulfoldre-koltozes-turistak-megelhetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcf8f057-a951-4581-ad94-1107492a9cb3.jpg","index":0,"item":"792b821e-cc66-4bfc-825b-a8dd445b27bf","keywords":null,"link":"/360/20250408_Spanyolorszagban-elo-magyaok-Madrid-Barcelona--kivandorlas-kulfoldre-koltozes-turistak-megelhetes","timestamp":"2025. április. 08. 13:44","title":"„Nem úgy fekszel le, mint Magyarországon, hogy gyomorgörcsben vagy akkor is, ha jól élsz” – így érzik magukat a Spanyolországba települt magyarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edc431b8-4226-4ff0-b356-60c44cfb2ce1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Bridgestone megvillantotta a tervét, hogy milyen abroncsokkal szerelné fel a jövőben a Holdra tartó autót. A szerkezetnek több ezer kilométert kell hiba nélkül megtennie az égitesten.","shortLead":"A Bridgestone megvillantotta a tervét, hogy milyen abroncsokkal szerelné fel a jövőben a Holdra tartó autót...","id":"20250408_holdjaro-kerek-abroncs-bridgestone-terv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edc431b8-4226-4ff0-b356-60c44cfb2ce1.jpg","index":0,"item":"3d111631-fe71-4615-ad2d-d867d2b16f66","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_holdjaro-kerek-abroncs-bridgestone-terv","timestamp":"2025. április. 08. 14:03","title":"Speciális abroncsokat kaphat az új holdjáró, nem gumiból készülnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1401252c-5380-4e21-9d0a-eed5b70130c9","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia hosszú távon csökkentheti azt az időt, amíg a beteg ellátáshoz jut, és segíthet megelőzni az állapot rosszabbodását.","shortLead":"A mesterséges intelligencia hosszú távon csökkentheti azt az időt, amíg a beteg ellátáshoz jut, és segíthet megelőzni...","id":"20250408_ChatGPT-borproblema-felismeres-szoftver-Semmelweis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1401252c-5380-4e21-9d0a-eed5b70130c9.jpg","index":0,"item":"362a7c6e-d649-470a-80ee-31492e1db713","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_ChatGPT-borproblema-felismeres-szoftver-Semmelweis","timestamp":"2025. április. 08. 10:37","title":"A ChatGPT szinte hibátlanul felismeri a leggyakoribb bőrproblémákat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"220207b1-381e-4675-a079-c9b404414dff","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"De az Amerikában gyártott BMW X6, X7 vagy Mercedes GLS is brutálisan megdrágul Kínában.","shortLead":"De az Amerikában gyártott BMW X6, X7 vagy Mercedes GLS is brutálisan megdrágul Kínában.","id":"20250408_Kinyirjak-a-Mustang-es-Corvette-eladasokat-a-kinai-rekordvamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/220207b1-381e-4675-a079-c9b404414dff.jpg","index":0,"item":"d898a5ca-ec53-43a8-ac64-677a5a77d946","keywords":null,"link":"/cegauto/20250408_Kinyirjak-a-Mustang-es-Corvette-eladasokat-a-kinai-rekordvamok","timestamp":"2025. április. 08. 08:44","title":"Kinyírják a kínai Mustang- és Corvette-eladásokat a rekordvámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megnőtt és megkomolyodott a Volkswagen egykor "legkisebb gyereknek "szánt városi autója. Az új Polo nemcsak a riválisokra, hanem kicsit már a Golfra is kezd veszélyt jelenteni.
1975-öt írtunk, amikor a Volkswagen piacra dobta az egy évvel korábban kijött Audi 50 lényegében egyszerűen átemblémázott változatát, vagyis amikor elkészítették az első generációs Polót. Az 1974-ben debütált első Golf kistestvérének szánt újdonság mai ésszel gondolkozva szinte felfoghatatlanul kicsi volt: a kocsi teljes hossza alig volt több mint 3,51 méter.
A kizárólag ötajtós kivitelben készülő új Polo 4,05 méter hosszúra nőtt, ami a közvetlen elődhöz képest 7 centiméternyi pluszt jelent, de ami ennél érdekesebb, hogy a hatodik generációs Polo már hosszabb, mint a harmadik generációs Golf. Míg utóbbiban hátul elég szűkös a helykínálat, addig a friss kisautóban remekül el lehet férni, de ez nem az autó teljes hossznövekedésének köszönhető.
Hanem annak, hogy az új Polo tengelytávja már 2,54 méter, és így az új modell kerekei között 3 centiméterrel több hely van, mint a négyes Golf esetében. Segítünk, utóbbi "népautót" 1997 és 2003 között gyártották, tehát az akkori Golf-szintet 2018-ban már megugorja a "kis" Polo.
László Ferenc
Nemcsak hosszában, hanem széltében is bőven van hely, itt a Polo 2 centimétert ver a négyes Golfra. Mindez az új MQB-A0 platformnak köszönhető, ami a kicsit korábban érkezett, és általunk is alaposan letesztelt Seat Ibizából már ismerős lehet.
A konszerntársak közül jelenleg a 2014-ben kijött, éppen most ráncfelvarrt Skoda Fabia van lemaradásban, ugyanis ez a cseh versenyző még a 9 centiméterrel rövidebb előző generációs platformra épül. És hogy a Polót ne csak házon belüli riválisaival mérjük össze, a wolfsburgiak új modellje tengelytáv fronton mintegy 4-7 centimétert ver a konkurens gyártók bestseller típusaira is.
Nemcsak az utasoknak, a csomagjaiknak is jut hely, egész konkrétan 350 liter, vagyis a Polo e tekintetben is hozza a négyes Golf szintjét. Az előző Polo ehhez képest mindössze csak 280 liternyi pakkot volt képes magába fogadni, tehát a növekmény 25 százalékos.
László Ferenc
László Ferenc
Wellnessfaktor rendben van?
A tesztautó belterének konfigurációját egy vélhetően igencsak konzervatív gondolkodású személy, vagy egy temetkezési vállalkozó végezte. Hogy miért? Nos, csupán a titánfekete ülés, a fekete szövetes ajtó, a titánfekete/fekete műszerfal, illetve a fekete szőnyeg miatt. Nem is értjük, hogy a tetőkárpit hogyan sikerült világosra – valószínűleg véletlenül.
Ezzel viszont éles kontrasztot mutat a külső, ugyanis a 7-es Golf jól ismert vonalaival ékesített karosszéria üdítően vidám narancssárga metálszínben pompázik. És itt jegyzendő meg, hogy hasonlóan rikító színeket a beltérbe is lehet ám rendelni, ráadásul a színes betétek egészen nagy felületűek, vagyis ténylegesen feldobják az összképet.
És ez így is van rendjén, hiszen a Polónak sok olyan fiatal vásárlót is meg kell tudnia szólítani, aki egyszerűen nem szeretne beülni egy manapság divatos mini SUV-ba, például egy VW T-Rocba.
László Ferenc
Ahogy a külső design, úgy a beltér is elég steril, ahogy azt a gyártótól az elmúlt időkben már alaposan megszokhattuk. Viszont sokaknak pont emiatt nyeri el a tetszését az új Polo, melynek kidolgozási minőségébe nagyon nehéz belekötni. A felhasznált anyagok minősége is átlagon felüli, mind a kormányt, mind a váltókart jól esik megtapintani és használni. Az ülések kényelmesek, de túl sok oldaltartást nem szabad várni tőlük.
Alapáron 6,5 colos középső kijelzőt kapunk, a 8 colos panel már feláras. Csakúgy, mint a kormány mögötti digitális műszeregység, ez egyértelműen megéri az érte elkért mintegy 115 ezer forintos összeget. A konszern nagyobb és drágább autóiból ismerős kijelző kiválóan személyre szabható és rengeteg információ, illetve akár a navigációs térkép is megjeleníthető rajta. Kár, hogy a tesztautóból ez az ebben a kategóriában unikumnak számító extra pont kimaradt, mi mindenképpen megrendelnénk a saját Polónkba.
László Ferenc
Indulás!
A kulcs nélküli indítás 107 ezer forintos extra, ennek hiányában a hagyományos slusszkulcs elfordításával keltettük életre a tesztautót. A motorháztető alatt rejtőző háromhengeres motor rögtön elárulja magáról, hogy a megszokottnál eggyel kevesebb hengere van, azért viszont jár a piros pont, hogy egyes riválisoktól eltérően a motor rezonanciáinak nagy részét sikerült elszigetelni a karosszériától.
Az 1 literes lökettérfogatból természetesen turbóval sikerül előcsalogatni 115 lóerőt, illetve 200 Nm-nyi nyomatékot. A legalsó fordulatszámtartományban érződik a turbólyuk, de ezen túllendülve igen dinamikusan lehet haladni az autóval. Olyannyira, hogy a 0-100-as sprint 9,5 másodperc alatt letudható, és autópályán sem igazán fogunk szégyent vallani a 200 km/h-s végsebességgel.
László Ferenc
Ugyanez a motor elérhető 95 lovas kivitelben is, amivel már csak 10,8 másodperc alatt oldható meg a 0-100-as gyorsulás, de mi nem emiatt választanánk az erősebb motort. Hanem a mellé járó, 5 helyett 6 fokozatú kéziváltó miatt. A váltókar kiválóan megvezetett, a kapcsolásérzet szinte tökéletes, és ehhez hasonlóan a felfüggesztésen is nehéz fogást találni.
A futómű egész jól megbirkózik a hazai utak kritikán aluli minőségével, de mégsem túl puha, és ha egy kicsit magunkba nézünk, akkor talán még néminemű vezetési élményt is fel tudunk idézni a Polóval kapcsolatban. Aki kicsit tovább sportosítana a gyári futóművön, az 120 ezer forint ellenében 1,5 centiméteres ültetést kérhet. A 115 lovas kivitel előnye továbbá, hogy hátul már tárcsafékes kivitelű, a 95 lóerős motor mellé itt ugyanis még csak szerényebb képességű és csúnyácska dobfék jár.
Vegyes használatban 6,5-7 literes fogyasztásra lehet számítani 100 kilométeren, ami annak ismeretében nem rossz, hogy a tesztautó közel 1,2 tonnás, miközben 1975-ös felmenője még csak 685 kilogrammot nyomott a mérlegen. Változnak az idők.
László Ferenc
Motorok, extrák
A legfapadosabb Polo 65 lóerős szívó benzinmotorral készül, hazánkban viszont a 75 lóerős 1.0 MPI jelenti az alapot. Akinek kevés az 1 literes turbómotor 95-115 lóereje, az reménykedhet abban, hogy már nem kell sokat várni a 150 lóerős 1.5 TSI motor megérkezésére, a GTI-be szerelendő 200 lovas 2.0 TSI egységről nem is beszélve.
A négyféle, Trendline, Comfortline, Higline és Beats felszereltségi szinttel kapható Polo alapáron 15 colos kerekeken gördül, a 17-es szett felára 400 ezer forint. Az ódivatú halogén fényszóró 308 ezer forint ellenében cserélhető full LED-es példányra, ezenkívül pedig említést érdemel még a 78 ezer forintos tolatókamera, a 174 ezer forintos parkolássegítő, a 88 ezer forintos holttér- és keresztforgalom-figyelő, illetve a 130 ezer forintos kétzónás klíma. A legdrágább extra a DSG automataváltó, melyért mintegy 440 ezer forintot kér el a gyártó.
–: kis fordulaton erőtlen háromhengeres motor, csak ötajtós változat létezik, az extrákkal elszállhat az ár.
A Volkswagen merész lépésre szánta el magát azzal, hogy az új Polót ilyen nagyra és komolyra faragta. De persze lehet, hogy a legnagyobb nyugalommal tette mindezt, hiszen elképzelhető, hogy a hamarosan érkező új Golf is sokkal felnőttesebb lesz az elődjénél. És akkor nem lesz itt semmi családi belviszály.
Ha minket kérdeznek, mi biztosan a tesztautóéhoz hasonló 115 lovas motorral és a hozzá járó hatsebességes váltóval rendelnénk meg az új Polót, csak valamivel vidámabb beltérrel és mindenképpen digitális műszeregységgel. A Comfortline felszereltségű 115 lóerős Polo alapára 4,66 millió forint, a közepesen felextrázott tesztautó árcéduláján pedig 5,65 millió forintos összeg olvasható.
Legolcsóbban 3,97 millió forintos áron kaphatunk új Polót, ami egy 75 lóerős Trendline modell. Összehasonlításképp, a Skoda Fabia (75 LE) 3,03, a Nissan Micra (71 LE) 3,19, a Seat Ibiza (75 LE) 3,48, a Ford Fiesta (85 LE) pedig 4,03 millió forintos fapados minimáláron kapható.