szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mutatunk egy AMG járgányt, mely nem éppen határtalan teljesítményéről ismerszik meg.

Az AMG betűhármas hallatán a benzingőzzel fertőzöttek azonnal sok száz lóerős sportkocsikra és hatalmas végsebességű szedánokra asszociálnak. Ez nem is meglepő, hiszen az 1967-es alapítású és 1999-ben a Daimler által felvásárolt affalterbachi manufaktúra leginkább szupererős és elképesztően gyors Mercedesekkel vált világhírűvé.

Azt viszont kevesen tudják, hogy az AMG néhány évtizeddel ezelőtt igen visszafogott teljesítményű autókat is készített. Konkrétan az AMG MB 100 D-re gondolunk, mely a valaha napvilágot látott leggyengébb AMG típus. Az 1989 és 1991 között készült első szériában egy 2,4 literes dízelmotor teljesített szolgálatot, mely mindössze 72 lóerős teljesítményt adott le 4400-as percenkénti fordulatszám mellett.

Myvan.com

1991-ben aztán 75 lóerőre emelkedett a teljesítmény és egy ötsebességes új váltot is kapott a Vito elődjének tekinthető típus AMG kivitele. Az 1988 és 1995 között készült MB 100 D az AMG üzemében speciális kétszínű fényezést, módosított lökhárítókat és fényszórókat, illetve 15 colos könnyűfémfelniket kapott.

A nemesítésnek alaposan megkérték az árát, ugyanis míg egy mezei MB 100 D akkoriban 37 620 német márkába került, addig az AMG által kezelésbe vett típus árcéduláján 95 000 márkás összeg volt olvasható. A belül minden földi jóval, így például többek közt telefonnal és tévével is felvértezett különleges AMG kisbuszt egyes DTM-csapatok is használták személyszállításra.

Myvan.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!