
A kétliteres turbós benzinmotor ebben a különleges GTI-ben 290 lóerős teljesítményt ad le, a csúcsnyomaték pedig eléri a 370 Nm-t. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de a gyártó kérésre feloldja a korlátozást, és ezt követően akár már 264 km/h-s tempó is elérhető a német autópályákon.

Az alapáron 18 colos, felár ellenében pedig 19 colos kerekeken gördülő GTI TCR 2 centiméteres ültetést kapott, ezenkívül pedig a minden korábbinál sportosabb hangú Akrapovič titánkipufogó, illetve a nagyméretű diffúzor mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A Golf R-nél csak 20 lóerővel, illetve 30 Nm-rel szerényebb Golf GTI TCR sorozatgyártású változatából várhatóan néhány száz darab fog készülni, az első példányokat pedig előreláthatólag valamikor az év végén vehetik majd át a szerencsés vásárlók.
Nagyon úgy tűnik, hogy ez lesz az aktuális Golf búcsúdala, hiszen néhány hónappal a GTI TCR piaci debütálása után máris érkezni fog a teljesen új nyolcas Golf.



Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.