szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A „normál” Chironok többségét már leszállították az ügyfeleknek, valamint néhány Sport verzió is megérkezett már a tulajdonosokhoz. Vajon miért tesztel mégis a Bugatti?

A Bugatti Chinron a 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozott be először, hogy 2018-ban megjelenjen belőle a Chiron Sport is. Ugyanebben az évben megérkezett az igazán extrém Bugatti Divo is, amelynek alapja szintén a Chiron, majd végezetül legutóbb, 2019 márciusában a La Voiture Noire jelent meg, szintén a Chiron alapjain, amely a mai napig egy befejezetlen projekt. De vajon miért küldenek pályára két darab, hároméves autót?

A videóban látható két példány ráadásul gyári változatnak tűnik, semmiféle extrát nem lehet felfedezni rajtuk. Leszámítva a kocsikban a bukókeretet, de igazából ez sem feltétlen jelent semmit, a teljesítményekre, vagy más mechanikai átalakításokra nézve.

Nem ez az első alakalom persze, hogy a Bugatti Chiron feltűnik a német pályán, két éve még a Sport változat véglegesítése előtt kivitték a Nürburgringre azt a modellt is.

Az 1500 lóerős autókról sokkal többet nem lehet most sem tudni, ahogy azt sem, hogy mi lehet a valódi célja a teszteknek, mindenesetre igazán ritkaság, hogy két ilyen négyturbós, W16-os motorú autó üvöltsön az Eifel-dombság pályáján.

A videó másik érdekessége egyébként, hogy feltűnik egy Lexus LFA is, amely szintén valamiféle tesztelésen vehet részt, ami végképp szokatlan, hiszen a japánok méregdrága szupersportautóját 2011-től gyártották. A magyarázat a Jalopnik oldal szerint akár az is lehet, hogy valójában így rejtenek el egy olyan hajtásláncú autót, amely még csak fejlesztési fázisban van, például egy V10-es új szupersportkocsit. Vagy csak elővettek egy régi tesztpéldányt a mérnökök péntek délutánra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!