szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legújabb stuttgarti hibriddel egy feltöltéssel közel 45 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.

Mercedes a Frankfurti Autószalonon mutatta be a 320 lóerős dízelhibrid hajtáslánccal rendelkező GLE 350de-t, amely mellett az eggyel alacsonyabb kategóriában szereplő, benzines hibrid GLC 300e-t is leleplezte.

Íme egymás mellett a két újdonság: balra a GLE-, jobbra pedig a GLC Magyarországon zöld rendszámos változata.

Mercedes
Mercedes

A GLC-ből eddig is létezett plugin hibrid modell, a 320 lóerős GLC 350e, amit most a ráncfelvarrás keretein belül vált az újabb GLC 300e. A típusjelzésben szereplő szám ugyan kisebb lett, de a 211 lóerős és 350 Nm-es 2 literes benzinmotorra épülő hibrid hajtás nemhogy gyengébb, hanem erősebb lett.

Mercedes

A 320 lóerős teljesítmény változatlan maradt, de a nyomaték 560-ról kereken 700 Nm-re növekedett. A hétfokozatú automata váltó átadta a helyét egy kilencfokozatú vadonatúj egységnek, az akkumulátor kapacitása pedig 8,7-ről 13,5 kWh-ra nőtt.

Utóbbinak köszönhetően a WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel ideális esetben már 43 kilométert lehet megtenni a benzinmotor beindulása nélkül.

Mercedes

A 0-100-as sprintet alig 5,7 másodperc alatt le lehet tudni (előd: 5,9 másodperc), a végsebesség elektromos, illetve hibrid módban 130, illetve 230 km/h.

A 4Matic összkerékhajtású Mercedes GLC 300e csomagtartója 395-1445 literes, szemben a hibrid rendszer nélküli alapmodell 550-1600 literes értékével.

Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!