szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már csak néhány száz darab készül a 4 literes motorral szerelt divatterepjáróból.

A Volkswagen Touareg aktuális harmadik generációja tavaly egy új dízel csúcsmodellt kapott, mely 4.0 V8 TDI típusjelzésű kivitel hazánkban ősszel 25,2 millió forintos alapáron debütált. Most viszont már nem is kapható, ugyanis a csúcsdízel rövid pályatfutást követően máris kikopik a gyártó kínálatából.

A 422 lóerős teljesítményű, illetve kereken 900 Nm nyomatékú 4 literes V8-as dízelmotor a Touareg V8 TDI Last Edition nevet kapott limitált szériás kivitelben búcsúzik. A mindössze 400 példányban készülő, augusztus 17-től rendelhető búcsúzó széria német alapára 104 361 euró, vagyis átszámítva mintegy 36 millió forint. Összehasonlításképp, az R-Line kivitelű V8 TDI alapmodell eddig 92 201 euróba (31,8 millió forint) került.

VW

A nyolcfokozatú automataváltós Volkswagen Touareg V8 TDI Last Edition 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége 250 km/h.

A 4 literes dízelmotor az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt tűnik el a kínálatból, illetve amiatt, mert a vásárlók nagy többsége a kisebb 3 literes dízelmotorral rendelte meg a Touareget. Utóbbi motor 231 lóerős változatával a típus hazai alapára jelenleg 17,7 millió forint, a 285 lóerős kivitel pedig minimum 20,2 millió forintba kerül.

VW

Itt jegyzendő meg, hogy a VW-nek korábban volt ennél nagyobb dízelmotorja is. Az első generációs Touragben használt V10-es TDI egység 5 literes volt és 313-351 lóerőt adott le, 750-850 Nm-es nyomaték mellett. A második Touaregben már "csak" V8-as TDI volt, ez a 4,2 literes erőforrás 340 lóerős, illetve 800 Nm-es.

A jövőben a plugin hibrid Touareg R lesz a típus csúcsmodellje. Ez a hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható divatterepjáró egy 340 lóerős 3 literes V6-os benzinmotorra és egy 136 lóerős villanymotorra épül. A 462 lóerős és 700 Nm nyomatékú Touareg R végsebessége 250 km/h, tisztán elektromosan pedig maximum 140-nel képes haladni.

Volkswagen

Nemrégiben a BMW is bejelentette, hogy leáll dízel csúcsmotorjának a gyártásával. Az 50d típusokba szerelt 3 literes dízelmotor érdekessége a négy darab turbófeltöltő, mely 400 lóerős teljesítményt, illetve 760 Nm-es nyomatékot tesz lehetővé.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!