Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aec2311f-6554-4ddb-ba11-e356ed1f3c17","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"kkv","description":"Maratoni az MNB Pallas Athéné Domus Meriti Alapítványa varsói ingatlanvállalata, a GTC megújult felügyelőbizottságának (fb) első ülése – tudta meg a HVG. Közben kiderült az is, hogy egy 6-7 milliárd forintos kötelezettséget is vállaltak a korábbi vezetők egy másik, MNB-botrányban érintett ingatlancégben, amit az állam kénytelen lesz kifizetni.","shortLead":"Maratoni az MNB Pallas Athéné Domus Meriti Alapítványa varsói ingatlanvállalata, a GTC megújult felügyelőbizottságának...","id":"20250428_Ujabb-kozpenzmilliardokat-vihet-el-az-MNB-botrany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aec2311f-6554-4ddb-ba11-e356ed1f3c17.jpg","index":0,"item":"3ca70ed6-247d-4540-b4af-e4997643cb20","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_Ujabb-kozpenzmilliardokat-vihet-el-az-MNB-botrany-ebx","timestamp":"2025. április. 28. 18:44","title":"Újabb közpénzmilliárdokat vihet el az MNB-botrány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"faf65f22-f5bf-4182-9366-9c4889e23cb6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi többször is bejelentést tett a segélyhívó vonalakon, hogy kezdjenek valamit a hajléktalan nővel, azonban nem volt elégedett a hatósági fellépéssel, így végül azért öntötte le a nőt, hogy távozásra bírja.","shortLead":"A férfi többször is bejelentést tett a segélyhívó vonalakon, hogy kezdjenek valamit a hajléktalan nővel, azonban nem...","id":"20250428_Negy-evet-kapott-a-ferfi-aki-vizzel-ontott-le-egy-hajlektalant-aki-ezutan-eletet-vesztette","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/faf65f22-f5bf-4182-9366-9c4889e23cb6.jpg","index":0,"item":"9998ace0-8497-4c43-b1e1-b367013d8c16","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_Negy-evet-kapott-a-ferfi-aki-vizzel-ontott-le-egy-hajlektalant-aki-ezutan-eletet-vesztette","timestamp":"2025. április. 28. 10:30","title":"Négy évet kapott a férfi, aki télen vízzel öntött le egy hajléktalant, aki ezután életét vesztette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95474dd8-2902-44e8-90a7-8e8290a8a2be","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újra felül a retróvonatra a Sony, és visszahozz egy olyan funkciót, amit imádtak a felhasználók, amikor csak egy rövid időre tették elérhetővé.","shortLead":"Újra felül a retróvonatra a Sony, és visszahozz egy olyan funkciót, amit imádtak a felhasználók, amikor csak egy rövid...","id":"20250428_sony-plasytation-retro-felulet-rendszerfrissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95474dd8-2902-44e8-90a7-8e8290a8a2be.jpg","index":0,"item":"ba7ac952-97c1-46c5-878d-5630b4c73595","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_sony-plasytation-retro-felulet-rendszerfrissites","timestamp":"2025. április. 28. 15:03","title":"Akkora siker volt a PlayStation konzolok retrósítása, hogy visszahozza a Sony","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1adb1342-1eea-4b4e-8376-7c937935e6aa","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A boltlánc 100 új munkahelyet teremt a nyári szezonra a tó menti egységeiben.","shortLead":"A boltlánc 100 új munkahelyet teremt a nyári szezonra a tó menti egységeiben.","id":"20250428_Aldi-Balaton-nyari-szezonalis-munka-brutto-kozel-600-ezres-fizetes-hosszabb-nyitvatartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1adb1342-1eea-4b4e-8376-7c937935e6aa.jpg","index":0,"item":"6f45ff7d-a7b2-4865-bf4e-70e4a36fe2d8","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_Aldi-Balaton-nyari-szezonalis-munka-brutto-kozel-600-ezres-fizetes-hosszabb-nyitvatartas","timestamp":"2025. április. 28. 11:26","title":"Bruttó 595 200 forintot is lehet majd keresni nyáron az Aldi balatoni üzleteiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a64fa5dd-3555-4318-873d-e41f53b3440f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy szabadalmi kérelem részletei alapján renderelték azt a képet, ami megmutatja, milyen lehet a Samsung következő nagy dobása, a feltekerhető kijelzős telefon.","shortLead":"Egy szabadalmi kérelem részletei alapján renderelték azt a képet, ami megmutatja, milyen lehet a Samsung következő nagy...","id":"20250427_renderelt-kep-samsung-feltekerheto-kijelzos-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a64fa5dd-3555-4318-873d-e41f53b3440f.jpg","index":0,"item":"21e6168c-e41d-441c-b886-347598b85f22","keywords":null,"link":"/tudomany/20250427_renderelt-kep-samsung-feltekerheto-kijelzos-telefon","timestamp":"2025. április. 27. 16:03","title":"Ilyen lehet a Samsung tekerhető kijelzős telefonja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a0711ec-5941-4736-982e-5847327fe379","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Kristi Noem szerint a tolvaj egy külföldi bűnöző volt, aki évek óta illegálisan tartózkodik az Egyesült Államokban.","shortLead":"Kristi Noem szerint a tolvaj egy külföldi bűnöző volt, aki évek óta illegálisan tartózkodik az Egyesült Államokban.","id":"20250428_tolvaj-amerikai-belbiztonsagi-miniszter-taska-kristi-noem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a0711ec-5941-4736-982e-5847327fe379.jpg","index":0,"item":"f11750fd-1574-43c9-b88a-94f75d6abf1e","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_tolvaj-amerikai-belbiztonsagi-miniszter-taska-kristi-noem","timestamp":"2025. április. 28. 10:40","title":"Elkapták a tolvajt, aki ellopta az amerikai belbiztonsági miniszter táskáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac58d7dc-0568-4496-9f7e-835c67058b7d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ma Ven-csün, aki korábban kormánytagok mellett is feltűnt, tavaly februárban egy konferencián keltett feltűnést, amikor a száműzetésbe kényszerült tibeti kormány képviselőit próbálta meg fotózni.","shortLead":"Ma Ven-csün, aki korábban kormánytagok mellett is feltűnt, tavaly februárban egy konferencián keltett feltűnést, amikor...","id":"20250428_Budapesten-elo-ferfi-is-reszt-vehet-a-Kina-kulfoldi-megfelemlito-akcioiban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac58d7dc-0568-4496-9f7e-835c67058b7d.jpg","index":0,"item":"6a6c4780-d6c2-4072-af29-ec90243525d3","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_Budapesten-elo-ferfi-is-reszt-vehet-a-Kina-kulfoldi-megfelemlito-akcioiban","timestamp":"2025. április. 28. 11:22","title":"Egy Budapesten élő, magyar kormány tagjai mellett többször is felbukkanó férfi is részt vehet Kína külföldi megfélemlítő akcióiban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b0178a3-d839-4340-99d0-5da0e4539408","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Európa és az új német vezetés azonban nem engedheti meg magának, hogy továbbra is tétlen maradjon, mert Orbán Viktor biztonsági kockázat lett. A Frankfurter Allgemeine Zeitung vendégszerzői szerint megvannak az eszközök a magyar kormányfő megállítására.","shortLead":"Európa és az új német vezetés azonban nem engedheti meg magának, hogy továbbra is tétlen maradjon, mert Orbán Viktor...","id":"20250428_nemetorszag-eu-magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa-faz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b0178a3-d839-4340-99d0-5da0e4539408.jpg","index":0,"item":"fa735912-72cd-4774-b12a-1fb4a5f2dda6","keywords":null,"link":"/360/20250428_nemetorszag-eu-magyarorszag-szavazati-jog-megvonasa-faz","timestamp":"2025. április. 28. 06:41","title":"Meg kell vonni Magyarország szavazati jogát az EU-ban – üzenik az új német kormánynak német jogászok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sok erős és gyors autót lehet kapni a kereskedésekben, de ezek közül egyik sem áll olyan közel egy igazi versenyautóhoz, mint jelen tesztalanyunk. A francia mérnökök tulajdonképpen egy kibiztosított éles lőfegyvert adtak a kezünkbe.
A vezetés szerelmesei mostanában nincsenek kiszolgálva. Az autógyártók a kilátásba helyezett pénzbírságtól remegő gyomorral éjt nappallá téve a CO2-kibocsátás csökkentésén dolgoznak, és nehéz akkumulátorokkal, villanymotorokkal pakolják tele a divatterepjáró-őrület miatt egyre magasabb autókat. Az alacsony tömeg, az áramvonalas karosszéria és a remek vezethetőség olyan tényezők, amelyekkel szinte senki sem foglalkozik.
Üdítő kivétel a Renault. A francia gyártó még 2020-ban is gyárt egy olyan modellt, amelyik nem szól semmi másról, mint magáról az autózásról, a kanyarsebességről, a színtiszta vezetési élményről. Teszten a Megane R.S. Trophy-R, amelynek már a létezése is csodaszámba megy.
László Ferenc
Honnan jön?
A laikusok számára a gyors autónak nem feltétlenül a Renault a szinonímája. A benzingőz által kicsit is megcsapottak viszont jól tudják, hogy a franciák bizony nagyon tudnak, ha akarnak. Remek bizonyíték erre a sportosra hangolt Megane R.S.-ek három korábbi generációja.
Az aktuális Megane-ból is létezik ilyen R.S. változat. A keresztségben R.S. TCe 280 nevet viselő modell 11,4 millió forint ellenében egy olyan sportkompakt, mely nemcsak a hétvégi kanyarvadászaton szerepel kiválóan, hanem arra is alkalmas, hogy hétköznap reggel óvodába vigyük vele a gyereket. Aki ennél picivel több erőre és keményebb hangolásra vágyik, annak ott a 12,4 millió forintos R.S. Trophy, melynek 300 lóerős produkciójával tavaly ősszel ismerkedtünk meg behatóbban.
R.S. TCe 280 vs. R.S. Trophy-R
László Ferenc
És van még egy lépcsőfok felfelé, jelen tesztalanyunk, az R.S. Trophy-R, melynek legsportosabb változata közel 30 millió forintot kóstál. Igen, nem elírás, tényleg drágább, mint egy Mercedes-AMG C63.
Ez olyan komoly összeg, hogy 4,6-szor kijönne belőle egy 115 lóerős alap Megane, de még a kiváló R.S. TCe 280-ból is 2,6 darabot vehetnénk belőle. Utóbbi típus látható az alábbi kép jobb oldalán, bal oldalt pedig a Trophy-R, melyért adott esetben 18,2 millió forinttal többet kérnek el, mint a mellette álló társáért.
László Ferenc
Többet ésszel!
A generációváltás során 2-ről 1,8 literre zsugorított 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye és nyomatéka nem emelkedett az R.S. Trophy-hoz képest. Vagyis változatlanul 300 lóerőt és 400 Nm-t kapunk, és kár is azért morogni, hogy a tetemes felárért nem kapunk 20-40 extra lóerőt.
Egyrészt azért, mert 1,8 literből már 300 lóerőt is tisztességes munka kihozni, másrészt pedig azért, mert a többi Megane-hoz hasonlóan ennek a csúcsragadozónak is csak az első kerekei hajtottak. És már a jelenlegi erőmennyiséget sem egyszerű átvinni az aszfaltra.
László Ferenc
A Renault ehelyett a vezetési élmény és a stopperóra legádázabb ellenségét, a tömeget vette célkeresztbe. Kis túlzással élve 18,2 millió forintért 130 kilogramm mínuszt kapunk, és így végül csak 1306 kilogrammot kell mozgatni a relatíve kicsi benzinmotornak. Akkor, amikor nem egy divatterepjáró már bőven 2 500 kilogrammnál jár.
Az összkerékkormányzás kidobásával kapásból 38 kilogrammot spóroltak meg a fejlesztők, a karbon-üvegszálas kompozit géptető pedig az eddigi 16 helyett mindössze 8 kilogrammot nyom a mérlegen. Hasonló anyagból készült a hátsó diffúzor, szuperkönnyű a petrolhead-fülek számára libabőröztető muzsikát játszó Akrapovic titánkipufogó, és hiába ötajtós a Megane, a hátsó üléseket nemes egyszerűséggel kiszerelték belőle.
László Ferenc
A Trophy-R szigorúan kétszemélyes, hátul csak a pályanapokra vitt slickgumiknak jut hely, illetve adott esetben a csomagtartóban a hétvégi bevásárlásnak. A fogyókúra jegyében a hátsó ablaktörlő is kikerült a kocsiból, és azzal is spóroltak néhány grammot, hogy a műszerfalba a kisebb kijelzős fejegység lett beszerelve. Kalaptartó és hátsó ablakemelő sincs, az viszont furcsa, hogy a hátsó ajtók kárpitja és a felettük lévő majrévasak túlélték a különleges megszorító intézkedéseket.
A karbon felnikkel és fékekkel kerekenként további 2 kilogramm spórolható, az ilyen szettes és szó szerint fullos Trophy-R-ek viszont elképesztően ritkák. Eleve csak 500 példány készül a típusból és ebből eredetileg csak 30-at akart a Renault a teljes karbonszettel legyártani. A vevők viszont addig dörömböltek a gyárkapun, mire végül 40 ilyen autó készült. És a mezei Trophy-R-ekre utólag nem szerelhető fel ilyen szett, mert ahhoz át kellene programozni az ABS és az ESP működését.
László Ferenc
László Ferenc
Kőkemény
A komfort egyenlő a nullával. A Trophy sem volt egy kényelmes autó, de a Trophy-R-ből még a maradék lágyságot is kiölték, hogy a szent stopperóra oltárán áldozzanak. Ha patika minőségű aszfalthoz, ne adj Isten versenypályához van szerencsénk, akkor a módosított geometriájú futómű maga a mennyország. Minden más esetben viszont egyesével érezzük a legkisebb úthibát is a gerincünkön és a fogainkon.
Az Öhlins lengéscsillapító elöl 20-, hátul 30 fokozatban állítható, a gyári alapérték 8, illetve 9. A futómű magasságában 1,6 centiméternyi mozgásterünk van, a haladók pedig ezenkívül a guminyomás állítgatásával is eljátszadozhatnak. Érdemes egyszerre csak egy tényezőn módosítani, különben villámgyorsan úgy elállíthatjuk az autót, hogy esetleg vezetni sem támad kedvünk. Már amennyiben egyáltalán eszünkbe jut állítani a remek gyári beállításon. Mi nem tettük, már csak azért sem, mert ehhez le kellett volna szerelni a kerekeket.
László Ferenc
A kormányzásról csak szuperlatívuszokban tudunk nyilatkozni, ennyire közvetlen, pontos és remek visszajelzéssel szolgáló kormányművel az elmúlt években nem találkoztunk. A kagylóülések úgy fognak, hogy bennük helyet foglalva az autó szerves részének érezzük magunkat. Előre-hátra könnyen tologatható az ülés, az egyéb állításokhoz viszont szerszámra van szükség. Ez nem egy sportkocsi. Ez egy közúti versenyautó, amire a Bridgestone kifejezetten R.S. specifikus semi-slick gumikat fejlesztett.
Pályázás előtt nem árt 50 százalék fölé tölteni az üzemanyagtartályt, elkerülendő a tempós kanyarokban történő nyomásvesztést. A fogyasztás ez esetben "kit érdekel" kategóriás, mindenesetre a gyakorlatban valahol 8 és 20 liter között alakul.
László Ferenc
Hogy megy?
A legalapabb R.S. 5,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 255 km/h a vége. Az R.S. Trophy 5,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és 260-ig gyorsul, az R.S. Trophy-R pedig 5,4 másodperces gyorsulással és 262 km/h-s végsebességgel bír. És ezek azok a számok, amik jelen esetben semmit sem árulnak el a három testvérmodell közötti különbségekből.
A változatlan erő az alacsony tömeggel és a kőkemény futóművel társítva olyan kombinációt ad ki, ami agysebész pontosságú élményautóvá varázsolja az amúgy talán picit túl puhány R.S. alapmodellt. Ezzel együtt messze nem való mindenkinek a non-plus-ultra kategóriás Trophy-R, az átlagos sofőrök minden szempontból jobban járhatnak egy mezei Trophyval. A maradék kevés szerencsés viszont gyorsan hatpontos övet szereltethet az R kivitelbe és már húzhatja is a fejére a bukósisakot.
László Ferenc
László Ferenc
Az elsőkerékhajtású autók között jelenleg nincs ellenfele a francia technikának. Jelenleg ezzel az autóval tartják a körrekordot a Nürburgring Nordschleifén és Spa-Francorchamps-ban, és még a japánok hazai szentélyében, Suzukában is 3 másodpercet ver a Trophy-R a 320 lovas Honda Civic Type-R-re.
Szép, szép, de az árán és a hétköznapokra túl kemény futóművén kívül azért csak akadnia kell még valami negatívumnak. Akad is, ezúttal szó szerint, ugyanis a hatfokozatú kéziváltó enyhén akadósra, kelletlen mozgásúra sikeredett. Nem rossz, de valahogy annyira jó a kocsi többi része, hogy a váltó kilóg a remek összképből. Ha egy MX-5, vagy egy Civic Type-R szintű váltót kapnánk, akkor egy szavunk sem lenne. Illetve itt jegyzendő meg, hogy a többi R.S.-től eltérően a Trophy-R nem kérhető automataváltóval. Még szép.
László Ferenc
Konklúzió
+ : vezetési élmény, kanyartempó, gyorsulás, hanghatás, alacsony tömeg, kiváló sportülések, állítható futómű.
–: a váltó lehetne jobb, hétköznapokra túl kemény a futómű, csak kétszemélyes, csillagászati ár, nem lehet kapni.
A kizárólag egyfajta fényezéssel, gyöngyházfehér-pirosban készülő Megane R.S. Trophy-R egy a régivágású autóbolondokra történő kikacsintás a Renault részéről. Egy üde színfolt a Zoékkal, Capture-ökkel és Kadjarokkal teli, izgalmasnak nem igazán mondható aktuális termékpalettán.
Azt már kitárgyaltuk, hogy közel 30 millió forint, egész konkrétan 29,6 millió forint a minden földi jóval felszerelt legsportosabb R.S. Trophy-R ára. Arról viszont még nem tettünk említést, hogy mind az 500 példány már rég elkelt belőle. Így csak elméleti összegekről lehet beszélni, és ily módon az alap kivitelű R.S. Trophy-R 20 millió forint körüli ára is csak egy képzeletbeli listán szerepel.
És hogy amúgy megérné kifizetni ezt a brutális összeget egy Renault Meganért? A józan ész azt diktálja, hogy nem. Másrészt viszont a cikk elején látható R.S. TCe 280 tulajának elég volt néhány száz métert megtennie ahhoz, hogy feltétel nélkül beleszeressen az R.S. Trophy-R-be. És meg is venné, ha lehetne kapni.
Versenypályán idegsebész pontosságú szuperkemény sportkocsi, amellyel komfort módban akár a hétvégi nagybevásárlás is viszonylag kényelmesen megoldható. Vázoljuk, mire képes a gyakorlatban a hivalkodó külsejű japán japán versenyző.