Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korábban megoldhatatlan hibaként tartották számon a Voyager– 1 fő hajtóművének meghibásodását, a NASA mérnökei azonban megoldották a lehetetlennek tűnő feladatot.","shortLead":"Korábban megoldhatatlan hibaként tartották számon a Voyager– 1 fő hajtóművének meghibásodását, a NASA mérnökei azonban...","id":"20250516_voyager-1-urszonda-hajtomu-nasa-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf.jpg","index":0,"item":"61f07114-e7c2-4f58-9664-e1e16f2ead3c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_voyager-1-urszonda-hajtomu-nasa-javitas","timestamp":"2025. május. 16. 13:03","title":"25 milliárd kilométerről sikerült megszerelni a Voyager–1 űrszonda hajtóművét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cdd8cbfb-dee3-4fc8-8ff4-5ee5e09fd1ef","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Isztambulban állapodtak meg a felek.","shortLead":"Isztambulban állapodtak meg a felek.","id":"20250516_oroszorszag-ukrajna-haboru-fogolycsere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cdd8cbfb-dee3-4fc8-8ff4-5ee5e09fd1ef.jpg","index":0,"item":"be9ecd85-2b51-4f7a-9f20-069ac89267bb","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_oroszorszag-ukrajna-haboru-fogolycsere","timestamp":"2025. május. 16. 17:50","title":"Ezer-ezer fős fogolycserében állapodtak meg az oroszok és az ukránok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03dac93c-1ca8-489b-849b-af7f5d916fee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már tesztelik az első olyan oltóanyagot, amit nem szükséges alacsony hőmérsékleten tárolni. A gyártója állítja: több mint 60 különböző vakcinát tud a jövőben átalakítani szobahőmérséklet-tűrővé.","shortLead":"Már tesztelik az első olyan oltóanyagot, amit nem szükséges alacsony hőmérsékleten tárolni. A gyártója állítja: több...","id":"20250517_hutesigeny-nelkuli-oltas-vakcina-stablepharma-spvx02","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03dac93c-1ca8-489b-849b-af7f5d916fee.jpg","index":0,"item":"32bc6bbe-959e-42e8-8ae2-4a5dd358b0a5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250517_hutesigeny-nelkuli-oltas-vakcina-stablepharma-spvx02","timestamp":"2025. május. 17. 12:03","title":"+40 fokos változás néz ki a vakcináknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc775090-3748-4943-8e3d-c5db11c46b77","c_author":"Földes András","category":"360","description":"Zavarba ejtő hangulat uralkodik a Balkánon és az orosz határ körül. EU-pártiságban licitálnak egymásra a pártok. A magyar kormánynak van igaza, vagy valamit a tagjelöltek tudnak jól? Vélemény.","shortLead":"Zavarba ejtő hangulat uralkodik a Balkánon és az orosz határ körül. EU-pártiságban licitálnak egymásra a pártok...","id":"20250516_Foldes-Andras-albania-europai-unio-balkan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc775090-3748-4943-8e3d-c5db11c46b77.jpg","index":0,"item":"ff50d005-2257-43c5-abbe-69b753d94e75","keywords":null,"link":"/360/20250516_Foldes-Andras-albania-europai-unio-balkan","timestamp":"2025. május. 16. 11:54","title":"Földes András: Megőrültek az albánok, miért kell nekik ennyire az EU?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"426fc40b-6efe-4e49-97d9-fe894d779304","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Szaporodnak a fenntartható turisztikai célpontok, a felmérések szerint az útrakelők közül egyre többen keresik a környezetet óvó és a helyi közösségek érdekeit is figyelembe vevő utazási formákat. Cikkünkben bemutatjuk, mit tesznek a nagy szennyezők és mit tehetünk mi turistaként a fenntarthatóságért.","shortLead":"Szaporodnak a fenntartható turisztikai célpontok, a felmérések szerint az útrakelők közül egyre többen keresik...","id":"20250516_hvg-uj-szelek-felelos-turizmus-fenntarthato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/426fc40b-6efe-4e49-97d9-fe894d779304.jpg","index":0,"item":"ef30479f-3090-4ef9-bfef-d6c31164c7b6","keywords":null,"link":"/360/20250516_hvg-uj-szelek-felelos-turizmus-fenntarthato","timestamp":"2025. május. 16. 18:00","title":"Új szelek fújnak a turizmusban, de mennyire érdekli ez a magyarokat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője az Index pénteki cikkére hivatkozik.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője az Index pénteki cikkére hivatkozik.","id":"20250516_ukrajna-kembotrany-nemzetbiztonsagi-bizottsag-kocsis-mate-tisza-part-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50.jpg","index":0,"item":"3d391ff2-a8dd-45e1-a3e8-a5b1007f3f1b","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_ukrajna-kembotrany-nemzetbiztonsagi-bizottsag-kocsis-mate-tisza-part-magyar-peter","timestamp":"2025. május. 16. 17:30","title":"Kocsis Máté kezdeményezte a nemzetbiztonsági bizottság újbóli összehívását a kémbotrány miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cf99e92-7dcf-4c85-b1a2-2e1ca608dcb3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Első angol nyelvű filmjében Lily-Rose Depp és Jacob Elordi fog szerepelni. ","shortLead":"Első angol nyelvű filmjében Lily-Rose Depp és Jacob Elordi fog szerepelni. ","id":"20250517_nemes-jeles-laszlo-lily-rose-depp-odakint-a-sotetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cf99e92-7dcf-4c85-b1a2-2e1ca608dcb3.jpg","index":0,"item":"963b313d-ab93-4f1c-8e6b-4d8b07c7fdfb","keywords":null,"link":"/kultura/20250517_nemes-jeles-laszlo-lily-rose-depp-odakint-a-sotetseg","timestamp":"2025. május. 17. 09:24","title":"Nemes Jeles László Hollywood két feltörekvő sztárjával forgat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9394879f-c9aa-40ea-8269-b50c7e76bf37","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Különös történések az Apple háza táján: egy bírósági végzést követően sem engedik vissza a Fortnite-ot az App Store-ba, és ami még érthetetlenebbé teszi az egészet, hogy közben az EU-s jogszabályok által lehetővé tett alternatív áruházakból is eltűnt a játék.","shortLead":"Különös történések az Apple háza táján: egy bírósági végzést követően sem engedik vissza a Fortnite-ot az App Store-ba...","id":"20250516_apple-epic-games-csatarozas-fortnite-app-store-kerveny-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9394879f-c9aa-40ea-8269-b50c7e76bf37.jpg","index":0,"item":"0b05b871-480c-48b3-8ad5-74e7a81117cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_apple-epic-games-csatarozas-fortnite-app-store-kerveny-birosag","timestamp":"2025. május. 16. 16:03","title":"Kiújult az Apple és az Epic harca, ismét letölthetetlen a Fortnite az iPhone-okra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagennek jelen pillanatban nincs más kabriója, mint egy vászontetős SUV. Nehéz eldönteni, hogy briliáns vagy bolond ötlet-e ez, de működik.
A Volkswagennek 70 éve lényegében mindig volt valamilyen nyitott tetejű modellje. A Bogárból, a Golfból egyértelműen kultuszautók voltak ezek, a kupékabrió Volkswagen Eos azonban már határeset. Mindenesetre a német gyártó úgy döntött, egy teljesen új receptet próbál ki: tőlük szokatlan szertelenséggel egy kabrió SUV megalkotásában láttak fantáziát és lecsapták a kompakt méretű T-Roc szabadidő-autójuk tetejét. Igaz, volt a piacon hasonló autó (a Range Rover Evoque Convertible ), de annak sikerességét jól mutatja, hogy szép csendben, alig három évnyi jelenlét után idénre el is tűnt a színről.
D.P.
D.P.
D.P.
Itt van viszont most a T-Roc Cabriolet, a vászontetős szabadidőautó. Az igazat megvallva, az ötlet és a kivitelezés sem fog tetszeni mindenkinek, de a munkát, ha már bevállalták, tisztességesen elvégezték a németek. Kétajtós lett a karosszéria, nyújtottak a tengelytávon és elég alaposan merevítettek a járműstruktúrán.
Összességében nem lett feltűnő, nyitott tetős behemótnak sem mondható, pedig ettől látatlanban tartottunk. De tulajdonképpen azt is nehéz megszokni, hogy míg egy kabrióra sportos kocsiként gondolunk, ez bizony nem az. Nagyon nem az.
D.P.
D.P.
D.P.
A kabrió változat 40 milliméterrel nagyobb tengelytávú, mint a normál Volkswagen T-Roc , viszont így is szigorúan négyüléses. A hátsó sor a két utasnak kényelmes, és könnyen be is lehet szállni hátra - függetlenül attól, hogy a tető épp fent vagy lent van. A poggyászok már többet veszítenek a kialakításon, a csomagtartó alaptérfogata nyitott tetőnél 284 liter, ami lényegesen kevesebb, mint a kiinduló T-Roc 392 literje.
A teljesen elektromos tető akár 30 km/h-s sebességig, kilenc másodperc alatt behajtogatja magát a csomagtartóba. A kabriós élmény 90 km/h-ig zavartalan, utána már megjelennek a szélrohamok az utastérben. Csukott tetővel azonnal feltűnő, hogy itt-ott hallani a tetőelemek mocorgását.
D.P.
D.P.
Ami nagyon furcsa, az a kemény műanyagokból felépített beltér a szürke szövettel. Lehetne rá magyarázat akár, hogy jobban viselik a természet szeszélyeit (például az esőt) a sprőd anyagok, de valójában csak eléggé elütnek az egyébként magasabbra pozícionált koncepciótól. Talán ezek a részletek a leginkább kifogásolhatóak, vagy a tesztautó sofőr előtti monokróm kijelzője, ami egy fapados Fabiában még elmegy, de itt eléggé lelohaszthatja a célközönséget. A középkonzol már rendben van - érintőképernyő 10 colos méretben, Apple CarPlay/Android Autoval.
Kabrióban mára végképp nincs dízelmotor, itt is a VW konszern aduászával, a 1.5 literes TSI, 150 lóerős egységgel érkezett az autó. A motornak kicsit több munkája van persze a némileg nehezebb kabrióval, de valójában nagyon jól megy, és hét liter körül fogyaszt százon - sportmódba húzott váltó ide vagy oda. A T-Roc futóműve és a vázszerkezete egészen merev, kellemes meglepetést okozott, tempósat is lehet vele autózni mindenféle autó- és önkínzó érzet nélkül.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
A keménytetős, normál T-Roc valamivel 8 millió forint felett indul, a kabrió ára alapból 10,5 millió a nálunk járt Style felszereltség esetében. A T-Roc Cabriolet hasonló árú, mint egy Mini kabrió, de olcsóbb, mint például egy BMW 218i Cabrio. Persze egyik modell sem a praktikumról szól, így azután bárki meg fogja tudni magyarázni magának a választását. Ugyanis kabriózni ezzel is ugyan olyan remek dolog.