Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"14849b5b-6e41-4244-9872-4068a81fe2d4","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint új időszámítás kezdődött a magyar politikában, hiszen Brüsszel és a Tisza Párt nyíltan bevallotta, hogy a magyarok életszínvonalának lerontása a céljuk.","shortLead":"A miniszterelnök szerint új időszámítás kezdődött a magyar politikában, hiszen Brüsszel és a Tisza Párt nyíltan...","id":"20250415_orban-viktor-m44-gyorsforgalmi-ut-atadas-tisza-part-ukrajna-unios-csatlakozas-brusszel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14849b5b-6e41-4244-9872-4068a81fe2d4.jpg","index":0,"item":"97433a8d-2435-4f95-a3fb-6a1d0a071b39","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_orban-viktor-m44-gyorsforgalmi-ut-atadas-tisza-part-ukrajna-unios-csatlakozas-brusszel","timestamp":"2025. április. 15. 14:13","title":"Orbán a 44-es gyorsforgalmi átadóján értekezett arról, hogy Ukrajna EU-tagsága lesz a magyar politika legfontosabb kérdése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás áll. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen hatással van egy idősödő, de még ereje teljében lévő férfi mindennapjaira ez a kellemetlen, de megfelelő odafigyeléssel könnyen karban tartható probléma.","shortLead":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú...","id":"20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53.jpg","index":0,"item":"276a83e0-fe65-4180-a257-77252347e64a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","timestamp":"2025. április. 16. 07:30","title":"Időskori prosztataprobléma: muszáj ezzel együtt élni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ennek mértéke mindössze egymillió forint, azonban Sára Botond videójából nem derül ki, hogy ezt milyen sűrűn szabhatják ki az érintettekre.","shortLead":"Ennek mértéke mindössze egymillió forint, azonban Sára Botond videójából nem derül ki, hogy ezt milyen sűrűn szabhatják...","id":"20250415_Birsagot-kereskedok-arresstop-beszerzesi-ar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6.jpg","index":0,"item":"5c8a9d68-7b9e-4613-820c-350484e6e691","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_Birsagot-kereskedok-arresstop-beszerzesi-ar","timestamp":"2025. április. 15. 12:17","title":"Bírságot kapnak a kereskedők, akik nem bizonyítják a beszerzési áraikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt az elmúlt négy évben auditált beszámolója, mérlege.","shortLead":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt...","id":"20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"1cc3ae82-7f45-4363-955c-16dd4ce11271","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","timestamp":"2025. április. 15. 15:27","title":"„Valamiért az MNB alapítvány ügyeinek szakértőjeként nyilatkozik” – visszaszólt Matolcsy Ádámnak az Állami Számvevőszék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b70fbea-ca2d-4e60-8bd8-561453bf7bbb","c_author":"HVG","category":"360","description":"A sokadik hasonló társaság vesz részt az 1200 kilométernyi autópálya fenntartásában. ","shortLead":"A sokadik hasonló társaság vesz részt az 1200 kilométernyi autópálya fenntartásában. ","id":"20250417_hvg-sztradafenntarto-ceg-Meszaros-Szijj-autopalyakoncesszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b70fbea-ca2d-4e60-8bd8-561453bf7bbb.jpg","index":0,"item":"68beabb5-8833-425c-8b99-a150eb8ce6eb","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-sztradafenntarto-ceg-Meszaros-Szijj-autopalyakoncesszio","timestamp":"2025. április. 17. 06:00","title":"Újabb sztrádafenntartó cég segíti Mészárosék 15 ezermilliárdos üzletét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85","c_author":"Marabu","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85.jpg","index":0,"item":"4175c8d2-8552-4854-b310-645e08c55ca4","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","timestamp":"2025. április. 17. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: NER-kullancs kategória","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a53e0b1f-f217-4624-8fae-b304e9c56ee7","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyarország ismét a világsajtó fókuszában, miután a Fidesz-kétharmad korlátozta a gyülekezési jogot és a nemi kisebbségek jogait a gyerekek védelmére hivatkozva.","shortLead":"Magyarország ismét a világsajtó fókuszában, miután a Fidesz-kétharmad korlátozta a gyülekezési jogot és a nemi...","id":"20250415_Lapszemle-alaptorveny-modositas-lmbtq-gyulekezesi-jog-korlatozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a53e0b1f-f217-4624-8fae-b304e9c56ee7.jpg","index":0,"item":"0fff3a32-baae-4d33-8654-dd2771df66a4","keywords":null,"link":"/360/20250415_Lapszemle-alaptorveny-modositas-lmbtq-gyulekezesi-jog-korlatozasa","timestamp":"2025. április. 15. 08:02","title":"Magyar Pétertől félve korlátozta a gyülekezési jogot a Fidesz – ez a nemzetközi sajtó megfejtése az Alaptörvény 15. módosításáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c56f5f5-3aa6-4142-b877-a47594b24150","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Magyarországon több szabadkőműves rend is működik, közülük az egyik, a Magyarországi Nagyoriens csupán néhány éve avat páholyaiba nőket. Az MNO-ba bekerülő első női szabadkőművesekkel és férfi tagokkal is beszélgettünk a titokzatos társaság belső életről.","shortLead":"Magyarországon több szabadkőműves rend is működik, közülük az egyik, a Magyarországi Nagyoriens csupán néhány éve avat...","id":"20250416_magyar-szabadkomuvesek-nok-magyarorszagi-nagyoriens-vegyes-paholyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c56f5f5-3aa6-4142-b877-a47594b24150.jpg","index":0,"item":"7eba57b7-aa34-4ecc-bcf3-2e4f2ff65b7b","keywords":null,"link":"/360/20250416_magyar-szabadkomuvesek-nok-magyarorszagi-nagyoriens-vegyes-paholyok","timestamp":"2025. április. 16. 06:30","title":"„Kivont karddal fogadtak” – így kerültek be a magyar női szabadkőművesek a titkos férfitársaságokba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagennek jelen pillanatban nincs más kabriója, mint egy vászontetős SUV. Nehéz eldönteni, hogy briliáns vagy bolond ötlet-e ez, de működik.
A Volkswagennek 70 éve lényegében mindig volt valamilyen nyitott tetejű modellje. A Bogárból, a Golfból egyértelműen kultuszautók voltak ezek, a kupékabrió Volkswagen Eos azonban már határeset. Mindenesetre a német gyártó úgy döntött, egy teljesen új receptet próbál ki: tőlük szokatlan szertelenséggel egy kabrió SUV megalkotásában láttak fantáziát és lecsapták a kompakt méretű T-Roc szabadidő-autójuk tetejét. Igaz, volt a piacon hasonló autó (a Range Rover Evoque Convertible ), de annak sikerességét jól mutatja, hogy szép csendben, alig három évnyi jelenlét után idénre el is tűnt a színről.
D.P.
D.P.
D.P.
Itt van viszont most a T-Roc Cabriolet, a vászontetős szabadidőautó. Az igazat megvallva, az ötlet és a kivitelezés sem fog tetszeni mindenkinek, de a munkát, ha már bevállalták, tisztességesen elvégezték a németek. Kétajtós lett a karosszéria, nyújtottak a tengelytávon és elég alaposan merevítettek a járműstruktúrán.
Összességében nem lett feltűnő, nyitott tetős behemótnak sem mondható, pedig ettől látatlanban tartottunk. De tulajdonképpen azt is nehéz megszokni, hogy míg egy kabrióra sportos kocsiként gondolunk, ez bizony nem az. Nagyon nem az.
D.P.
D.P.
D.P.
A kabrió változat 40 milliméterrel nagyobb tengelytávú, mint a normál Volkswagen T-Roc , viszont így is szigorúan négyüléses. A hátsó sor a két utasnak kényelmes, és könnyen be is lehet szállni hátra - függetlenül attól, hogy a tető épp fent vagy lent van. A poggyászok már többet veszítenek a kialakításon, a csomagtartó alaptérfogata nyitott tetőnél 284 liter, ami lényegesen kevesebb, mint a kiinduló T-Roc 392 literje.
A teljesen elektromos tető akár 30 km/h-s sebességig, kilenc másodperc alatt behajtogatja magát a csomagtartóba. A kabriós élmény 90 km/h-ig zavartalan, utána már megjelennek a szélrohamok az utastérben. Csukott tetővel azonnal feltűnő, hogy itt-ott hallani a tetőelemek mocorgását.
D.P.
D.P.
Ami nagyon furcsa, az a kemény műanyagokból felépített beltér a szürke szövettel. Lehetne rá magyarázat akár, hogy jobban viselik a természet szeszélyeit (például az esőt) a sprőd anyagok, de valójában csak eléggé elütnek az egyébként magasabbra pozícionált koncepciótól. Talán ezek a részletek a leginkább kifogásolhatóak, vagy a tesztautó sofőr előtti monokróm kijelzője, ami egy fapados Fabiában még elmegy, de itt eléggé lelohaszthatja a célközönséget. A középkonzol már rendben van - érintőképernyő 10 colos méretben, Apple CarPlay/Android Autoval.
Kabrióban mára végképp nincs dízelmotor, itt is a VW konszern aduászával, a 1.5 literes TSI, 150 lóerős egységgel érkezett az autó. A motornak kicsit több munkája van persze a némileg nehezebb kabrióval, de valójában nagyon jól megy, és hét liter körül fogyaszt százon - sportmódba húzott váltó ide vagy oda. A T-Roc futóműve és a vázszerkezete egészen merev, kellemes meglepetést okozott, tempósat is lehet vele autózni mindenféle autó- és önkínzó érzet nélkül.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
A keménytetős, normál T-Roc valamivel 8 millió forint felett indul, a kabrió ára alapból 10,5 millió a nálunk járt Style felszereltség esetében. A T-Roc Cabriolet hasonló árú, mint egy Mini kabrió, de olcsóbb, mint például egy BMW 218i Cabrio. Persze egyik modell sem a praktikumról szól, így azután bárki meg fogja tudni magyarázni magának a választását. Ugyanis kabriózni ezzel is ugyan olyan remek dolog.
Hadházy tüntetéssorozatának hatodik köre ezúttal nem az Erzsébet hídon, hanem a várban, a Karmelitánál kezdődött. A független képviselő azt ígérte, jövő héten is demonstrálnak majd.