Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"765c75d0-6858-4e45-9e76-24b3aa84751d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csökkentek a bevételek, nőttek a kiadások.","shortLead":"Csökkentek a bevételek, nőttek a kiadások.","id":"20250224_Kifejtette-az-NGM-hogyan-jott-ossze-a-szokatlan-koltsegvetesi-hiany-januarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765c75d0-6858-4e45-9e76-24b3aa84751d.jpg","index":0,"item":"3e6cd68a-bebf-49e8-b0ab-7c55dfe1edcc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250224_Kifejtette-az-NGM-hogyan-jott-ossze-a-szokatlan-koltsegvetesi-hiany-januarban","timestamp":"2025. február. 24. 14:52","title":"Kifejtette az NGM, hogyan jött össze a szokatlan költségvetési hiány januárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3ea3f17-2fc1-45b4-9c39-7e72d4ed5c7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Teljesen elölről kezdik a tárgyalást, a Kúria szerint ugyanis a korábbi bírósági ítéletek nem voltak megfelelők. ","shortLead":"Teljesen elölről kezdik a tárgyalást, a Kúria szerint ugyanis a korábbi bírósági ítéletek nem voltak megfelelők. ","id":"20250224_pecsi-volvo-per-banki-erik-tanu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3ea3f17-2fc1-45b4-9c39-7e72d4ed5c7b.jpg","index":0,"item":"76e301da-d075-432d-9c21-d2d3a7fc9738","keywords":null,"link":"/itthon/20250224_pecsi-volvo-per-banki-erik-tanu","timestamp":"2025. február. 24. 11:45","title":"Haláljelmezben jelent meg a bíróságnál a pécsi Volvo-per egyik vádlottja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc502182-5997-4a9d-87f5-1a902276d556","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az Európai Unió külügyi és biztonságpolitikai főképviselője szerint ugyanakkor az agresszorral szemben csak erővel lehet megnyerni a békét.","shortLead":"Az Európai Unió külügyi és biztonságpolitikai főképviselője szerint ugyanakkor az agresszorral szemben csak erővel...","id":"20250224_kaja-kallas-beke-europa-usa-agresszor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc502182-5997-4a9d-87f5-1a902276d556.jpg","index":0,"item":"715aa6ef-97ae-4309-8da7-6e8a84221f0b","keywords":null,"link":"/vilag/20250224_kaja-kallas-beke-europa-usa-agresszor","timestamp":"2025. február. 24. 16:41","title":"Kaja Kallas: Európában senki sem akarja, hogy a háború folytatódjon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9660a24f-b5f0-4531-a312-3b723406afd7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Eddig két nevet írt fel a listájára.","shortLead":"Eddig két nevet írt fel a listájára.","id":"20250224_Bayer-Zsolt-elkezdte-listazni-azokat-a-birokat-akik-reszt-vettek-a-szombati-tuntetesen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9660a24f-b5f0-4531-a312-3b723406afd7.jpg","index":0,"item":"a9616f89-1483-4dd5-96af-f2ee997a5e54","keywords":null,"link":"/itthon/20250224_Bayer-Zsolt-elkezdte-listazni-azokat-a-birokat-akik-reszt-vettek-a-szombati-tuntetesen","timestamp":"2025. február. 24. 11:01","title":"Bayer Zsolt elkezdte listázni azokat a bírókat, akik részt vettek a szombati tüntetésen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89877153-3652-4228-8edb-74016e5657f3","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az utolsó pillanatban sikerült megúszni a tragédiát, a sínekről lehúzott autó azonban elütötte a sofőrt és az egyik segítőjét is.","shortLead":"Az utolsó pillanatban sikerült megúszni a tragédiát, a sínekről lehúzott autó azonban elütötte a sofőrt és az egyik...","id":"20250223_Sorompo-vasuti-atjaro-auto-Lengyelorszag-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89877153-3652-4228-8edb-74016e5657f3.jpg","index":0,"item":"e739022d-e3e4-474f-8fe4-6cd24413b516","keywords":null,"link":"/cegauto/20250223_Sorompo-vasuti-atjaro-auto-Lengyelorszag-baleset","timestamp":"2025. február. 23. 16:38","title":"Vasúti átjáróban ragadt egy nő az autójával, majd egészen dermesztő jelenetek következtek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92fba916-60a6-4a71-8aa3-fbb3072d29c0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A 93 évesen is aktív Agnes Denes munkásságának jelentőségét és elismertségét jelzi, hogy a londoni ArtReview magazin egyedüli magyar származású alkotóként idén is őt válogatta be a kortárs színtér száz legfontosabb szereplője közé. Műveit most a Szépművészeti Múzeum állítja ki.","shortLead":"A 93 évesen is aktív Agnes Denes munkásságának jelentőségét és elismertségét jelzi, hogy a londoni ArtReview magazin...","id":"20250224_hvg-A-logika-rendszerei-a-rendszerek-logikaja-agnes-denes-kiallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92fba916-60a6-4a71-8aa3-fbb3072d29c0.jpg","index":0,"item":"9d49b96f-b292-4549-ad21-ad6e16224330","keywords":null,"link":"/360/20250224_hvg-A-logika-rendszerei-a-rendszerek-logikaja-agnes-denes-kiallitas","timestamp":"2025. február. 24. 16:00","title":"Aki búzamezővé alakította Manhattan szemétlerakóit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei meghatározásakor. Az ördög ráadásul a részletekben rejlik.","shortLead":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei...","id":"20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854.jpg","index":0,"item":"9d5754c8-04f6-4455-8c50-1d59529ab9d7","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","timestamp":"2025. február. 23. 10:30","title":"Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"913aca8e-cf82-4020-92fd-b0e0e761e5fb","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Föld fenntarthatóságában közismert szerepet játszanak a méhek, melyek fennmaradását nemcsak a környezetszennyezés, a rovarirtó szerek és az erdőirtások fenyegetik, hanem amiről csak kevés szó esik: a közlekedés is.","shortLead":"A Föld fenntarthatóságában közismert szerepet játszanak a méhek, melyek fennmaradását nemcsak a környezetszennyezés...","id":"20250223_hvg-mehpusztulas-autok-kozlekedes-forgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/913aca8e-cf82-4020-92fd-b0e0e761e5fb.jpg","index":0,"item":"49b4aa0e-26f0-44b5-be25-7240a0068b33","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-mehpusztulas-autok-kozlekedes-forgalom","timestamp":"2025. február. 23. 15:45","title":"Autók kontra méhek: megszámolták, mekkora a pusztítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Swift ütős sportváltozata is megkapta a japán gyártó hibrid technológiáját, ami a fogyasztásra pozitív-, a dinamikára viszont negatív hatást gyakorolt.
A Balaton környéki rövid menetpróba során kipróbált Swift Sport külseje lényegében semmit sem változott. A legfontosabb változást talán a hátul elhelyezett Hybrid felirat jelenti, ami arra utal, hogy ez itt bizony már a legfrissebb széria.
László Ferenc
László Ferenc
Az utastérben sem találni túl sok újdonságot, a lényeg, vagyis a sportos hangulat szerencsére változatlan maradt. Az ülések korrekt oldaltartást biztosítanak, az alul enyhén csapott kormányt nagy élmény tekergetni, a jobb kezünk alá pedig egy hatfokozatú kéziváltó dolgozik be.
László Ferenc
László Ferenc
A lényegi változás a lemezek alatt keresendő, ahova ugyanis megérkezett a gyártó hibrid technológiája. És nem az, ami az alap Swiftbe, hanem egy annál kicsit fejlettebb.
László Ferenc
Míg a normál Swift a közelmúltban ráncfelvarrt Ignisben debütált megújult 12 V-os lágyhibrid technikát kapta meg, addig a Swift Sportba az Esztergomban gyártott Vitara és SX4 S-Cross 48 V-os lágyhibrid rendszerét szerelik be. Ez áll egyrészt egy meghajtó funkciós integrált indítógenerátorból, egy 48 V-os lítium-ion akkumulátórból, valamint egy 48-12 V-os DC/DC konverterből.
A lassításkor áramot fejlesztő és azt az akkumulátorban eltároló rendszer csökkenti a fogyasztást és a korábbiaknál finomabb működésűvé teszi az automata start/stop rendszert.
László Ferenc
László Ferenc
Nyílt titok, hogy az Európai Unióban érvényben lévő CO2-kvóta és a belengetett jelentős pénzbírságok ösztönözték a többi gyártóhoz hasonlóan a Suzukit is a modelljei hibridesítésére. És így csökkent 90-ről 82 lóerőre az 1,2 literes szívómotoros normál Swift teljesítménye, valamint 120-ról 107 Nm-re a nyomatéka.
A néhány deciliterrel szerényebb fogyasztás miatt ezt a legtöbben vélhetően elnézik a Swiftnek, a Swift Sport vásárlói viszont valószínűleg nem nézik jó szemmel a teljesítmény csökkenését és a menettulajdonságok romlását. Még akkor sem, ha az új modellel akár 5-6 literes fogyasztás mellett is el lehet gurulgatni.
László Ferenc
Az 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye a ráncfelvarrás során 140-ről 130 lóerőre csökkent, igaz a nyomaték 230-ról 235 Nm-re emelkedett. A WLTP-szabvány szerint kilométerenként 127 gramm CO2-t kibocsátó, illetve 100 kilométeren átlagosan 5,63 liter benzint fogyasztó lágyhibrid Swift Sport 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, ami jelentős visszalépés a korábbi 9,1 másodperces értékhez képest.
A végsebesség változatlanul 210 km/h.
László Ferenc
Félreértés ne essék: az elsőkerék-hajtású Swift Sport vezetése még mindig komoly élményt jelent, a kis sportmodell sokkal, de sokkal fürgébb a normál Swifteknél. Azonban a hibrid technika nélküli korábbi modellhez képest kicsit lomhábbnak érződik az autó, amiben többek közt az is szerepet játszik, hogy a tömeg 975-ről 1020 kilogrammra nőtt.
A dupla kipufogó még mindig nagyon jól néz ki, viszont továbbra sincs lényegében semmi hangja. A 17 colos felnik mögött elöl 16, hátul 15 colos tárcsafékek rejtőznek, melyek teljesítményére nem lehet panasz.
László Ferenc
László Ferenc
A normál Swifthez és az Ignishez hasonlóan továbbra is Japánban gyártott felfrissített Suzuki Swift Sport kedvezménye listaára 6,79 millió forint, a kéttónusú fényezés felára 70 ezer forint. Összehasonlításképp, az alap Swift felszereltségtől és hajtástól függően 3,99-5,44 millió forintba kerül.