Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy a „különleges katonai műveletre”. Legyen bár balett-táncos vagy különleges ételeket készítő séf az illető. A humoristák fölteszik a kézenfekvő kérdést is: miért nem laknak az oligarchák földszinten? Végül maga KGBéla, az orosz ügynököknek szivárogtató magyar expolitikus is előkerül, aki mond valami fölöttébb érdekeset. ","shortLead":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy...","id":"20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde.jpg","index":0,"item":"5f1c9e83-95be-4f8e-acd7-8d949a6011a2","keywords":null,"link":"/360/20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","timestamp":"2024. november. 30. 19:30","title":"Egyablakos rendszer – a magasból kizuhanó oroszokról a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc40849c-32dd-457f-9eb1-b68ad6a510a4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az orosz-ukrán háborúról kérte ki a véleményét, jöhet az újabb magyar békemisszió.","shortLead":"Az orosz-ukrán háborúról kérte ki a véleményét, jöhet az újabb magyar békemisszió.","id":"20241201_Trump-allitolag-tobbszor-is-telefonon-erdeklodott-Orbannal-novemberben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc40849c-32dd-457f-9eb1-b68ad6a510a4.jpg","index":0,"item":"9d50cbd2-4ec8-4907-b54c-673279d0bfad","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Trump-allitolag-tobbszor-is-telefonon-erdeklodott-Orbannal-novemberben","timestamp":"2024. december. 01. 10:56","title":"Trump állítólag többször is telefonon érdeklődött Orbánnál novemberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbadfa5d-0173-4d40-bfce-a8521b5a3e68","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy-egy új készség elsajátítása időigényes, nem mellőzhető a gyakorlás. Amerikai kutatók viszont találtak egy módszert, amellyel állításuk szerint a hagyományos módoknál hamarabb elérhetjük a célt.","shortLead":"Egy-egy új készség elsajátítása időigényes, nem mellőzhető a gyakorlás. Amerikai kutatók viszont találtak egy módszert...","id":"20241130_passziv-expozicio-hatasa-uj-keszseg-elsajatitasa-tanulas-modszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbadfa5d-0173-4d40-bfce-a8521b5a3e68.jpg","index":0,"item":"01f8d3a4-8291-4a2b-9546-37bedd60146e","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_passziv-expozicio-hatasa-uj-keszseg-elsajatitasa-tanulas-modszer","timestamp":"2024. november. 30. 20:03","title":"Mutatunk egy egyszerű trükköt az új dolgok megtanulásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9ac94bf-1dd9-4fbb-8c65-6e2fef022b12","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Puskást háromszor megtöltő popsztár még mindig tanulja a szociális skilleket, például azt, hogy nemet mondjon.","shortLead":"A Puskást háromszor megtöltő popsztár még mindig tanulja a szociális skilleket, például azt, hogy nemet mondjon.","id":"20241130_Azahriah-interju-siker","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9ac94bf-1dd9-4fbb-8c65-6e2fef022b12.jpg","index":0,"item":"94defed8-0481-482c-9c1a-832592c48b7a","keywords":null,"link":"/elet/20241130_Azahriah-interju-siker","timestamp":"2024. november. 30. 16:31","title":"Azahriah: Nyersebb a siker, mint korábban képzeltem, és sok a negatív velejárója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"<strong>Borult, párás időre kell készülni</strong>, helyenként szitálással, gyenge esővel, havas esővel, a hegyekben havazással. ","shortLead":"<strong>Borult, párás időre kell készülni</strong>, helyenként szitálással, gyenge esővel, havas esővel, a hegyekben...","id":"20241201_Alig-latjuk-majd-a-napot-jovo-heten-de-az-esernyot-otthon-hagyhatjuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc.jpg","index":0,"item":"ecceff32-52d5-4394-8e50-8b742b26851d","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Alig-latjuk-majd-a-napot-jovo-heten-de-az-esernyot-otthon-hagyhatjuk","timestamp":"2024. december. 01. 16:20","title":"Alig látjuk majd a napot december első hetében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","shortLead":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","id":"20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a.jpg","index":0,"item":"4f6ec654-b836-4f2e-b893-c44788c8f06d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","timestamp":"2024. december. 02. 07:21","title":"Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Megnéztük az utóbbi hét legmagasabb nézőszámait produkáló magyar filmet, a Futni mentem című romantikus vígjátékot, amely nem is annyira a futásról, hanem a személyiségfejlődésről szól.","shortLead":"Megnéztük az utóbbi hét legmagasabb nézőszámait produkáló magyar filmet, a Futni mentem című romantikus vígjátékot...","id":"20241130_Futni-mentem-filmkritika-Herendi-Gabor-Udvaros-Dorottya-Lovas-Rozi-Tenki-Reka-Trill-Beatrix-Csanyi-Sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9.jpg","index":0,"item":"c7a47c85-d1ce-4d29-936f-bf5d25f6c532","keywords":null,"link":"/kultura/20241130_Futni-mentem-filmkritika-Herendi-Gabor-Udvaros-Dorottya-Lovas-Rozi-Tenki-Reka-Trill-Beatrix-Csanyi-Sandor","timestamp":"2024. november. 30. 16:33","title":"Futni nem támadt kedvünk Herendi filmjétől, de az édesanyánkkal beszélgetni annál inkább","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi történeteiről, a fájdalom hajtóerejéről és a mű hatásáról beszélgettünk.","shortLead":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi...","id":"20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973.jpg","index":0,"item":"4628229f-be12-4bd9-b830-f89b59b51881","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"A legtöbb szereplőm egyszer csak rájön, hogy a világ más, mint hitte – interjú Chuck Palahniukkal, a Harcosok klubja írójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2021-ben már a Maserati sem engedheti meg magának, hogy semmibe vegye a hibrid technológiát, de szerencsére ettől még az új Ghibli Hybrid nem lett puhány modell.
A Maserati egyszer már alaposan kiverte a biztosítékot a rajongói körében. Erre 2013-ban került sor, amikor kiderült, hogy az akkor debütált Ghibli a márka történetében először dízelmotorral is elérhető lesz.
Hiába magyarázták, hogy a gázolajos szigonyos erőforrását a Ferrari motorspecialistája, Paulo Martinelli felügyeletével fejlesztették ki, sokan mégis csak egy, a Sátántól való faragatlan és takarékos motort láttak benne. Ami ugyebár kicsit más formában a konszern polgáribb, rangon aluli modelljeiben is elérhető.
A kedélyek persze szépen lassan lenyugodtak, erre az olasz gyártó most előrukkolt első hibrid hajtásláncával, mely ugyancsak a Ghibliben debütált. Mi pedig kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Ghibli Hybrid.
A hibrid technika a Ghibli ráncfelvarrásával együtt érkezett meg. Ennek keretein belül a formatervhez még a szokottnál is finomabb mértékben nyúltak hozzá, és nincs is ezzel semmi baj.
A komoly múltra visszatekintő olasz gyártó húzómodelljének eredeti vonalvezetését olyan remekül eltalálták, hogy a dizájn még így 8 év elteltével sem fáradt meg. Sőt, napjaink egyenforma divatterepjárói után egyenesen jól esik ránézni erre a 3 centiméter híján 5 méter hosszú, kecsesen sportos megjelenésű szedánra.
László Ferenc
A hozzánk érkező példány egy GranLusso kivitel, melynek megjelenése és hangolása kevésbé sportos, mint a GranSport változaté. A facelift során fekete betéteket kaptak a mélyre eresztett hűtőrács függőleges krómcsíkjai, illetve teljesen újak a hátsó lámpák.
A hibrid mivoltra utalnak az oldalsó kopoltyúk kék betétei, a kék féknyergek, a C-oszlopon lévő márkajelzés kék alsó szigonya, illetve az utastérben több helyen tetten érhető kék cérna. Elektromos töltőaljzatot keresve sem találunk, ez esetben ugyanis egy kívülről nem tölthető, vagyis nem plug-in hibrid modellhez van szerencsénk.
László Ferenc
Mi változott és mi nem?
A kormány mögött maradt a két analóg műszer által közrefogott 7 colos kis színes kijelző, a műszerfal közepén található érintőkijelző mérete viszont 8,4-ről 10,1 colosra nőtt. Ezzel párhuzamosan teljesen megújult a felhasználói felület, melynek prémium grafikáját gyorsan megszerettük, néhol logikátlan felépítésével viszont nehezen tudtunk megbékélni.
Az Android Auto és Apple CarPlay támogatása nem újdonság, a hanggal vezérelhető Alexa digitális asszisztens viszont igen. Az infotainment rendszer folyamatos online kapcsolattal bír, viszont kár, hogy HUD továbbra sem rendelhető, és a célközönség egy része vélhetően az ülések masszírozó funkcióját is hiányolni fogja.
László Ferenc
A kezelőszervek egy része ismerős lehet a konszern olcsóbb modelljeiből, de a minőségérzet picit javult, köszönhetően például az elektromos állítású első ülések megújult kezelőszerveinek. Érdekesség, hogy a kesztyűtartó adott esetben az érintőképernyőn bepötyögött PIN-kóddal nyitható.
A soft-close, vagyis motoros rásegítéssel csukódó keret nélküli ajtók felettébb elegánsak, hátulra viszont egyrészt nem túl könnyű beszállni, másrészt a helykínálat sem akkora, mint amekkorát egy 5 méter közeli luxusautótól elvárnánk. A tesztautó 10 hangszórós 900 W-os hifije jól szól, de aki igazán profi minőségre vágyik, az jobban jár a 15 hangszórós 1280 W-os csúcsrendszerrel.
László Ferenc
A hibrid technika az optimális tömegeloszlás érdekében hátulra került, ettől függetlenül a csomagtartó változatlanul 500 literes, és hosszúkás kialakítása miatt továbbra sem túl praktikus. A delejes rendszer úgy fért el a csomagtartó padlója alatt, hogy száműzték onnan a szükség-pótkereket, ami helyett defektjavító szettet kapunk.
László Ferenc
Új szív
Mennyei. Ezzel a jelzővel illetük a Ghibli S Q4-be szerelt biturbó V6-os motort, mind karakterisztikája, mind ereje, mind pedig a hangja miatt. Ehelyett a Ferrari génekkel büszkélkedő 3 literes egység helyett most csak egy 2 literes 4 hengeres turbómotort kapunk.
A libabőröztető V6-os hang értelemszerűen a múlté, ezen nincs mit szépíteni. Ettől függetlenül nem rossz, sőt kifejezetten kellemes a 4 hengeres egység hangja, már amennyiben más hasonló motorokéval vetjük össze. Ebben fontos szerepe van az egyedi hangolású rezonátornak és a messze nem tolakodóan sportos kipufogónak.
László Ferenc
Az erőforrás nyilván már ismerős lehet a konszern polgáribb márkáitól, de csak a hengerek méretei, illetve a hengerfej egyes részei maradtak eredetiek. A Maserati által alaposan továbbfejlesztett motor 330 lóerőt ad le percenkénti 5750-es fordulatszámon, a 450 Nm-es csúcsnyomaték pedig 4000-nél ébred.
Ezek csak számok, a lényeg, hogy a Ghibli még így hibridesítve is bármikor komolyat tud lépni.
László Ferenc
A Maserati ugyanis nem annyira a fogyasztás csökkentése, hanem inkább a motor karakterisztikájának javítása miatt szerelt 48 V-os lágyhibrid technikát a Ghiblibe. A szíjhajtásos generátor lassuláskor energiát termel a hátul elhelyezett akkumulátorba, illetve finomabbá teszi a start/stop rendszer működését.
Elektromosan vagy motort leállítva egyetlen métert sem tesz meg az autó, az eBooster funkció viszont kisegíti a benzines egységet, amíg a turbónyomás még nem éri el a kellő szintet. Az aksi, a töltés és az eBooster aktuális állapotáról a kormány mögötti kijelző ad tájékoztatást.
László Ferenc
Hogyan megy és mennyit fogyaszt?
Az 5,7 másodperces 0–100-as szintidő és a 255 km/h végsebesség korrekt annak fényében, hogy a 350 lóerős alap V6-os Ghibli 5,5 másodperc alatt tudja le a 0–100-at és a legnagyobb tempója 267 km/h. Az általunk korábban kipróbált 430 lovas Ghibli S Q4, és pláne az 580 lóerős Trofeo viszont már nagyon más kávézó.
Nehéz elképzelni, hogy egy méregdrága Maserati tulajdonosát különösebben érdekelné a fogyasztás, mindenesetre tény, hogy óvatos gázpedálkezelés esetén akár 10 liter körüli fogyasztással is el lehet közlekedni a hibrid Ghiblivel. A téli tesztfogyasztás 16 literre jött ki, ami nem kevés, de még mindig kedvezőbb, mint a nyári körülmények mellett az S Q4 esetén feljegyzett 20 literes érték.
Az üzemanyagtartály változatlanul 80 literes, illetve itt jegyzendő meg, hogy az 1878 kilogrammos Ghibli Hybrid 80 kilogrammal könnyebb a kifutó dízel változatnál. Utóbbi 275 lóerős, illetve 570 Nm-es 3 literes V6-os motorral szerelt verzió egyébként 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-ra és 250 km/h a végsebessége. Gyári fogyasztási értéke pedig 5,9 liter 100 kilométerenként.
László Ferenc
László Ferenc
Vezetési élmény
Szerencsére a Ghibli Hybrid sem tagadhatja le Maserati mivoltát. Eltekintve a V6-os hangzás hiányától, vezetés közben folyamatosan érnek a különböző pozitív ingerek: jó áttételezésű és pontos a kormányzás, a nyolcfokozatú ZF automata váltó gyorsan és finoman kapcsol, az adaptív futómű pedig remekül egyensúlyoz a komfort és a sportosság határmezsgyéjén.
A kormány hátoldalán lévő gombokkal a rádiót lehet vezérelni, ha a váltásba szeretnénk beleszólni, azt a hatalmas fém váltófülekkel tehetjük meg, melyek nem forognak együtt a kormánnyal. Hajtás csak a hátsó kerekeken van, ami ilyen szempontból fickósabbá teszi a Ghibli Hybridet a Q4-es összkerekes változatoknál, a haladó adrenalinhajhászók számára pedig jó hír, hogy a menetstabilizátor teljesen kikapcsolható.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : mindent átható olasz szellemiség, szemrevaló külső, remek vezetési élmény, csökkentett fogyasztás.
–: a V6-os hang odaveszett, még mindig nem német minőség, hátul szűkös, magas ár.
A Torinóban készülő Ghibli Hybrid kapcsán arra helyezi a fő hangsúlyt a Maserati, hogy az újdonság gyorsabb a már nem gyártott dízelnél és zöldebb a normál benzines változatoknál. Ez így is van, viszont az alapvetően olaszosan sportos hangulatban megalkotott hibrid Ghiblit nem feltétlenül lesz könnyű eladni a V6-os alapmodell mellett.
Az értelemszerűen zöld rendszám nélküli Ghibli Hybrid magyarországi alapára 29,8 millió forint, viszont a 20 lóerővel erősebb és hamisítatlan V6-os életérzést biztosító normál alapmodell nem sokkal drágább, 31,6 millió forintba kerül. A 430 lovas Ghibli S 41,5 millió forinton nyit, az 580 lóerős Trofeo pedig minimum 54,5 millió forint ellenében vezethető haza.
A tesztautó alapára 34,6 millió forint, az extrákkal megnövelt végösszeg pedig nem kevesebb, mint 43,5 millió forint.
Közel 5 méter hosszú, igen alacsony és vészjóslóan morajló hamisítatlan V8-as hanggal támad. Kipróbáltuk, hogy milyen 2020-ban egy 1980-ban készült olasz luxusszedán, amelynek olyan süppedősek az ülései, hogy szinte elveszünk bennük.
Stílusosan sportos olasz alternatíva azoknak, akik már ráuntak az Audi A6, 5-ös BMW, Mercedes E-osztály szentháromságra. És nem feltétlenül a legjobbra vágynak, hanem inkább valami izgalmasra.