szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Csupa megszűnő modell készül az alsó-szászországi üzemben.

A Volkswagen még 2023-ban jelentette be, hogy költségmegtakarítási programot indítanak, amelynek célja 2026-ra tízmilliárd eurót megspórolni. Azóta a gyenge megrendelési eredmények tovább súlyosbították a konszernnél a helyzetet, így szeptemberben már németországi gyárbezárásokra utaló hírek is felmerültek.

A gyárbezárások kapcsán most úgy fest, megvan az egyik lehetséges helyszín: a Volkswagen osnabrücki gyára nehéz helyzetbe kerülhet, miután 2026-tól nem kap elektromos autók gyártási megbízását a Porschétól – írja a Der Spiegel. Eredetileg az volt a terv, hogy az Osnabrückben gyártott, belső égésű motorral szerelt Porsche-modellek elektromos utódait itt készítsék el, ám ez a terv meghiúsult. A Volkswagen megerősítette, hogy a Porsche nem helyezi át az elektromosautó-modellek gyártását ebbe az üzembe, így a gyár 2026 tavaszától megrendelések nélkül maradhat.

A Volkswagen vezetője elismerte: „Nem vagyunk elég versenyképesek”

A költségek csökkentése és a nyereségesség javítása érdekében létszámleépítésekre kerülhet sor a márkánál.

Az osnabrücki üzem jelenleg 2300 embert foglalkoztat, és a Porsche a legnagyobb megrendelője. Itt készül a Porsche Cayman és Boxster, amelyek gyártása alig két éve indult, valamint a VW T-Roc kabrió, amelynek gyártása szintén 2026-ban zárul le. A megrendelések elvesztésével a gyár jövője bizonytalanná vált, és a Volkswagen-csoportnak még ebben az évben döntenie kell az üzem további sorsáról.

A Volkswagen Polo is elköszön az európai gyártástól

Tíz év alatt megfeleződtek a Polo eladásai ezen a piacon.

Osnabrück a második legkisebb VW-gyár a drezdai Transparent Factory után. A helyszín 2009-ben került a VW-hez, miután a Karmann csődbe ment. A Karmann korábban évtizedekig a VW szerződéses gyártója volt, és egyedibb, kisebb darabszámú modelleket gyártottak.

Az IG Metall szakszervezet és az üzemi tanács aggodalmukat fejezték ki a gyár jövőjével kapcsolatban. Bár korábban is voltak találgatások a megrendelések esetleges elmaradásáról, a hivatalos bejelentés módja szokatlan volt. A Volkswagen jelenlegi kihívásai – mint a magas költségek és az üzemek alacsony kihasználtsága – tovább növelik az aggodalmakat az esetleges elbocsátások és üzembezárások miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!