szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Ugyanakkor hibrid és hibrid között elég nagy különbség lehet.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (Acea) friss adatai alapján szeptemberben először előzték meg a hibrid autók a hagyományos benzines modelleket Európában. A hibrid járművek az európai piac 32,8%-át tették ki, míg a benzines autók részesedése 29,8%-ra csökkent.

Érdemes azért megint megjegyezni, hogy ezek a számok nem tesznek különbséget az igazi hibridek, mint például egy Toyota Yaris – amely jelentős elektromos vezetési fázisokra képes –, és egy mikrohibrid között, amelynek elektromos rendszerei leginkább indításkor vagy gyorsításkor kínálnak pillanatnyi segítséget a belső égésű motornak. Ugyanakkor ezeket a mild-hibrideket is a hibrid kategóriába sorolják.

Az elektromos autók eladásai is fellendültek szeptemberben, az újautó-piac 17,3%-át képviselték, ami 9,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest, de még mindig messze vannak a szektor által remélt szintektől.

ACEA on X (formerly Twitter): “🚨 BREAKING 🚨📊🚗 European car sales figures for September are fresh off the press!New car registrations dropped by 6% in September 2024. Despite battery-electric vehicles making up 17% of the market in September, up from 14% last year, the year-to-date share has dropped… pic.twitter.com/papkwdafZ9 / X”

🚨 BREAKING 🚨📊🚗 European car sales figures for September are fresh off the press!New car registrations dropped by 6% in September 2024. Despite battery-electric vehicles making up 17% of the market in September, up from 14% last year, the year-to-date share has dropped… pic.twitter.com/papkwdafZ9

Az összes eladást figyelembe véve az európai autópiac gyengén teljesített, 6,1%-os visszaesést mutatott az előző évhez képest. A dízelautók piaca tovább zsugorodott, már csak 10,4%-ot képviselnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!