szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A csoport nyeresége 64 százalékkal, mintegy 1,6 milliárd euróra esett vissza a harmadik negyedévben.

A Volkswagen-csoport harmadik negyedéves jelentése komoly visszaesést mutatott, a működési eredménye 42 százalékkal, 2,86 milliárd euróra csökkent – írja a Spiegel. A cég eredményeit jelentősen megterhelték a magas fix költségek és az átalakítási kiadások, például az Audi brüsszeli üzemének mostanra be is jelentett bezárása. A kínai piacon tapasztalható visszaesés is hozzájárult ahhoz, hogy a VW adózott eredménye 64 százalékkal, 1,58 milliárd euróra esett.

A cég vezetősége több üzem bezárását és jelentős elbocsátásokat tervez Németországban. Tíz németországi üzemében körülbelül 120 ezer embert foglalkoztat, ebből nagyjából 60 ezer dolgozik Wolfsburgban. A Handelsblatt szerint a Volkswagen vezetése továbbra is fizetések és bónuszok csökkentésével próbálja elkerülni a németországi bezárásokat. A legutóbbi javaslatok szerint a VW alapmárkájának 10 százalékos átfogó bércsökkentése közel 800 millió eurót takarítana meg évente.

Drasztikusan csökkentené a dolgozók bérét a Volkswagen?

Egyre radikálisabb lépések merülhetnek fel a spórolás lehetőségeit keresve.

A fentiekkel összefüggésben viszont az Audi már be is jelentette, hogy 2025 elején bezárja brüsszeli gyárát, ahol jelenleg a Q8 e-tron elektromos SUV-k gyártása zajlik – írja a Politico. Az üzem modern létesítményei vevőre várnak. Az elektromos SUV gyártása körüli bizonytalanság jól mutatja, milyen komoly kihívásokkal néz szembe a Volkswagen-csoport az elektromos járművek iránti kereslet csökkenése miatt.

A brüsszeli üzem problémái már régóta jelen vannak. Noha a gyár a legmodernebbek közé tartozik, a városi elhelyezkedés és az infrastruktúra nehézségei – például a vasúti sínek és az autópálya közelsége – jelentős logisztikai és alapanyagköltségeket okoznak. Az Audi próbált olyan gyártási megoldásokat találni, amelyek növelnék a brüsszeli üzem versenyképességét, ám a kínai partnerek érdeklődése az európai gyártókapacitások iránt az elektromos autókra kivetett uniós vámok miatt visszaesett. Ennek eredményeként a gyár iránti kereslet, ahol háromezren dolgoznak, tovább csökkent, megnehezítve az eladási folyamatot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!