Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6988d70-62c4-4f3d-a3e3-a3c9915fe382","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai XDown egy könnyen bevethető drónt fejlesztett, ami képes csapást mérni a páncélozott járművekre, de felderítésre is alkalmas.","shortLead":"Az amerikai XDown egy könnyen bevethető drónt fejlesztett, ami képes csapást mérni a páncélozott járművekre, de...","id":"20250204_xdown-psk-amerikai-kamikaze-dron-focilabda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6988d70-62c4-4f3d-a3e3-a3c9915fe382.jpg","index":0,"item":"a34ff4bd-2c23-4d79-8fab-1e6478c41e4f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_xdown-psk-amerikai-kamikaze-dron-focilabda","timestamp":"2025. február. 04. 17:03","title":"250 km/h-val repül: csak el kell dobni az újfajta kamikaze drónt, ami olyan, mint egy focilabda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c755765-9f5c-4e6a-933a-4ab13f8c29ec","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Armen Szargszjan állapotáról ellentétes értesülések keringtek eleinte, az Interfax szerint meghalt, míg a TASZSZ azt állította, hogy súlyos sérüléseket szenvedett, míg a RIA Novosztyi azt is tudni véli, hogy kórházba szállították, ahol kiderült, hogy amputálni kell a lábát.","shortLead":"Armen Szargszjan állapotáról ellentétes értesülések keringtek eleinte, az Interfax szerint meghalt, míg a TASZSZ azt...","id":"20250203_merenylet-moszkva-robbantas-szargszjan-donyeck","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c755765-9f5c-4e6a-933a-4ab13f8c29ec.jpg","index":0,"item":"be7bfa78-4e02-4304-84dd-280ed6504239","keywords":null,"link":"/vilag/20250203_merenylet-moszkva-robbantas-szargszjan-donyeck","timestamp":"2025. február. 03. 11:50","title":"Merényletet követtek el Moszkvában Viktor Janukovics egy közeli embere ellen, aki bűnözőkből verbuvált katonákat az oroszoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b46758d-5755-4627-93ed-071928e08ad9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az európaiaknak GDP-jük két százalékánál jóval többet kell fektetniük a védelembe.","shortLead":"Az európaiaknak GDP-jük két százalékánál jóval többet kell fektetniük a védelembe.","id":"20250203_NATO-fotitkar-az-europai-vedelem-az-Egyesult-Allamok-nelkul-nem-fog-mukodni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b46758d-5755-4627-93ed-071928e08ad9.jpg","index":0,"item":"b23c1084-9985-4c57-8360-ab86df9f00ed","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_NATO-fotitkar-az-europai-vedelem-az-Egyesult-Allamok-nelkul-nem-fog-mukodni","timestamp":"2025. február. 03. 21:14","title":"NATO-főtitkár: az európai védelem az Egyesült Államok nélkül nem fog működni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra – cserébe kereskedelmi célra hasznosíthatnák a területeket. A legtöbb ajánlat a Déli pályaudvarra érkezett, a Nyugatira a terézvárosi önkormányzat is pályázott, míg a siófoki pályaudvarban senki sem látott fantáziát.","shortLead":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra –...","id":"20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa.jpg","index":0,"item":"45d21e3b-1e9f-4007-8b82-4ad38a8fbb53","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","timestamp":"2025. február. 03. 19:18","title":"NER-oligarchák vihetik a pályaudvarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349e1542-5691-4875-bf36-0e9a46fd6b10","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az író, újságíró 77 éves volt.","shortLead":"Az író, újságíró 77 éves volt.","id":"20250203_Meghalt-Rege-Sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349e1542-5691-4875-bf36-0e9a46fd6b10.jpg","index":0,"item":"1270f648-c859-49e8-a365-93a857d69a60","keywords":null,"link":"/kultura/20250203_Meghalt-Rege-Sandor","timestamp":"2025. február. 03. 08:19","title":"Meghalt Rege Sándor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c7ba1bd-ab46-4341-b528-4969a68d4e67","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Újabb csúcsokat ostromol a kakaóbab ára, a multicégek más alapanyaggal „dúsítják” a termékeiket, a manufaktúrák viszont nem tudnak eléggé árat emelni. A csokoládé egyre inkább luxustermékké válik.","shortLead":"Újabb csúcsokat ostromol a kakaóbab ára, a multicégek más alapanyaggal „dúsítják” a termékeiket, a manufaktúrák viszont...","id":"20250204_hvg-dragulo-kakao-csokolade-helyettesito-gyartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c7ba1bd-ab46-4341-b528-4969a68d4e67.jpg","index":0,"item":"80e98cde-9aa9-4714-9ca9-64a171671725","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-dragulo-kakao-csokolade-helyettesito-gyartok","timestamp":"2025. február. 04. 14:15","title":"Most már senki nem úszhatja meg a csokidrágulást: zsinórban negyedik éve nincs elég kakaó a világpiacon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Rádió egykori párizsi és brüsszeli tudósítója hetvenhárom éves volt.","shortLead":"A Magyar Rádió egykori párizsi és brüsszeli tudósítója hetvenhárom éves volt.","id":"20250204_Meghalt-Keleti-Miklos-Pulitzer-emlekdijas-ujsagiro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5.jpg","index":0,"item":"7d67067c-219e-4f74-81dc-cb49614ee1e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_Meghalt-Keleti-Miklos-Pulitzer-emlekdijas-ujsagiro","timestamp":"2025. február. 04. 21:40","title":"Meghalt Keleti Miklós Pulitzer-emlékdíjas újságíró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"027197fb-fcf8-411e-b974-a7217601369d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyelőre azt vizsgálják, hogy fennállnak a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei.","shortLead":"Egyelőre azt vizsgálják, hogy fennállnak a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei.","id":"20250203_labdarugas-rtl-bajnokok-ligaja-gvh-panasz-eljaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/027197fb-fcf8-411e-b974-a7217601369d.jpg","index":0,"item":"e4d42cb2-b79b-4f4b-803b-03961253df0d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_labdarugas-rtl-bajnokok-ligaja-gvh-panasz-eljaras","timestamp":"2025. február. 03. 19:52","title":"Annyi panasz érkezett az RTL BL-közvetítése miatt, hogy eljárást indított a GVH","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elképesztő formájú Renault Filante Record nem a leggyorsabb, hanem a leghatékonyabb szeretne lenni az elektromos járgányok között.
A Renault az 1920-as években szinte egymás után döntögette a rekordokat.
1925-ben az ML típusú nyitott kasztnis első 40 CV des Records modell egyszerre ért el új rekord átlagsebességet 3 óra, 500 kilométer és 500 mérföld alatt, majd pedig egy évvel később a már zárt karosszériás NM típus 24 óra alatt mintegy 4168 kilométert abszolvált közel 174 km/h-s átlagtempóval.
150 lóerős 9 ezer köbcentis soros 6 hengeres motor rejtőzik a 40 CV des Records NM-ben
Renault
1934-ben a Nervasport des Records zsebelt be kilenc nemzetközi és három világrekordot, 1956 pedig már a bőven 300 km/h feletti tempóra képes Étoile Filanteról szólt a francia gyártó háza táján.
A 270 lóerős turbina által hajtott Étoile Filante
Renault
És 2025-ben már az az általunk a párizsi Rétromobile kiállításon körbejárt, Z41 típusjelzésű Filante Record van fókuszban a Renault-nál, mely tisztán elektromos hajtásláncú, abszolút egyedi dizájnú járgány hatékonyság fronton kíván rekordokat döntögetni.
Az egyedi kékes-lilás fényezésű 5,12 méteres prototípus körülbelül olyan hosszú, mint egy luxusszedán, de alig 1,19 méteres magasságát a szupersportkocsik is megirigyelnék, ráadásul a keskeny kialakítású, alig 1,71 méter széles egyszemélyes járgány mindössze 1 tonnát nyom a mérlegen.
A híres felmenő, a 40 CV des Records
László Ferenc
A 21. századi kései leszármazott, a Filante Record
László Ferenc
A szupermodern steer-by-wire és brake-by-wire technológiájú, mechanikus helyett tisztán elektronikus kormányzású és fékrendszerű Z41-et a hagyományos abroncsokénál 40 százalékkal alacsonyabb gördülési ellenállású speciális 19 colos Michelin gumikkal szerelték, és az egyelőre még nem konkretizált légellenállási együttható is a lehető legalacsonyabb.
Mint a gyártó képviselőitől sikerült megtudnunk, a kocsi hátsókerék-hajtású és csak egy darab, egyelőre ismeretlen teljesítményű villanymotor található benne.
Renault 40 CV des Records
László Ferenc
Renault Filante Record
László Ferenc
Az energiaellátásról egy az általunk is alaposan letesztelt Scenic E-Techéhez hasonló kapacitású, 87 kWh-s akkumulátor gondoskodik, melynek cellái a tömegcsökkentés jegyében modulok nélkül közvetlenül a pilóta alatti aksicsomagba vannak integrálva.
Érdekesség, hogy a 600 kilogrammos telep az autó tömegének 60 százalékát teszi ki.
Renault Filante Record
László Ferenc
Renault Filante Record
László Ferenc
A többek közt 3D-nyomtatott alkatrészeket is felvonultató, igen puritán utasterű, hagyományos kormány és pedálsor nélküli, de messze nem önvezető Filante Record a tervek szerint még az év első felében bizonyítani fogja tudását.
Vezetni vélhetően sosem áll majd módunkban a franciák új büszkeségét, azonban a közelmúltban lehetőségünk volt kipróbálni a Mercedes némileg földhöz ragadtabb, de szintén csak egyetlen példányban készült fogyasztásbajnok villanyautóját, a Vision EQXX-et.
Jelen sorok írója és a Mercedes Vision EQXX
László Ferenc
Utóbbi már a gyakorlatban is bizonyította, hogy akár 7,4 kWh-s átlagfogyasztásra is képes, ami a töredéke a széles körben elterjedt normál villanyautók tipikusan 20-30 kW-s értékének.
Amennyiben a Filante Record a kétszemélyes német prototípuséhoz hasonló fogyasztást produkál, akkor a hatótávja akár az 1200 kilométert is megközelítheti.
Földre szállt repülőgép
László Ferenc
Különleges műszeregység
László Ferenc
Nem tűnik túl kényelmesnek az ülés, a légkondiról is le kell mondani
László Ferenc
A felnik teljesen le vannak fedve
László Ferenc
Különleges felfüggesztés
László Ferenc
Fókuszban az aerodinamika
László Ferenc
Egyelőre sem a gyorsulását, sem a végsebességét nem fedték fel