szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.

A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a régi A4-et váltó vadonatúj A5-öt, mely szedán és kombi változatban készülő modell jelenlegi legsportosabb verziója, a 367 lóerős teljesítményű és 550 Nm nyomatékú S5.

A 3 literes turbós V6-tal szerelt új Audi S5
László Ferenc

Hamarosan azonban érkezik az abszolút csúcsmodell új RS5, mely az előzetes információk alapján az elődjéhez hasonlóan kitart a biturbó V6-os erőforrás mellett, és a legfrissebb trendeknek megfelelően plugin hibrid technikájú lesz.

Egyelőre nem tudni, hogy milyen erős és nehéz lesz az új RS5, mindenesetre a 2,9 literes motorral szerelt kifutó RS4/RS5 450-470 lóerőre, illetve 600 Nm-re képes, és 3,7 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra.

A kifutó RS5
Audi

A szinte biztosan 500 lóerő feletti új RS5 komoly veszélyt jelent az új Mercedes-AMG C 63 S E Performance-ra, melynek szuperfejlett plugin hibrid hajtása ugyan 680 lóerőt szabadít rá a négy kerékre, de a benzinmotor ez esetben mindössze 2 literes és 4 hengeres.

Az igen nehéz és nem éppen olcsó új C 63-nak többek közt a BMW M3 is feladja a leckét, melyben egy 530 lovas 3 literes 6 hengeres benzines erőforrás található, mindenféle elektromos rásegítés nélkül.

A búcsúzó RS4 Avant
Audi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!