szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Volkswagen 50 évvel ezelőtt mutatta be az első Polót, és azóta több, mint 20 millió példány talált gazdára a népszerű német kisautóból.

A Volkswagen 1975 március elején kezdte meg vadonatúj kisautója, a Polo Wolfsburgban történő sorozatgyártását, majd pedig néhány nappal később a Genfi Autószalonon hivatalosan is leleplezte az 1974-ben debütált Audi 50 olcsóbb testvérmodelljének tekinthető háromajtós típust, melynek első példányait májusban vehették át a vásárlók.

A 3,51 méter hosszú, 1,56 méter széles és 1,34 méter magas, 2,33 méteres tengelytávolságú első Polo kevesebb, mint 700 kilogrammot nyom a mérlegen.

VW Polo
Volkswagen
VW Polo
Volkswagen

A kis tömeghez szerény teljesítményű, mindössze 40 lóerős benzinmotor társul: a 900 köbcentiméteres 4 hengeres szívó erőforrás 61 Nm nyomatékú, és 21 másodperces 0–100-as gyorsulást, illetve 132 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A négyfokozatú kéziváltós, elsőkerék-hajtású Polót később 50-60 lóerős 1,1 literes motorral is szerelték, a csúcsot pedig a nyomatékosabb 60 lovas 1,3 literes kivitel jelentette, mely már 15 másodperces 0–100-as gyorsulással és 152 km/h végsebességgel bírt.

6 év alatt mintegy 750 ezer első generációs Polo készült, a típus összes változatából pedig azóta már több, mint 20 millió példányt értékesítettek.

VW Polo
Volkswagen
VW Polo
Volkswagen

A 2017-ben bemutatott, Spanyolországban gyártott hatodik generációs aktuális Polo jelenleg 7,5 millió forinton nyit Magyarországon, mely összeg ellenében egy 95 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral és ötfokozatú kéziváltóval szerelt példány vezethető haza.

A csúcsot a 12,8 millió forintos GTI jelenti, mely 207 lóerős és 320 Nm-es 2 literes 4 hengeres motorral, illetve hétfokozatú DSG automata váltóval felvértezett sportverzió 6,5 másodperc alatt tudja le a 0–100-as gyorsulást és akár 242 km/h-val is képes száguldani.

A jubileumi Volkswagen Polo GTI Edition 25 2023-ból
VW

Az első komolyabb teljesítményű Polo az 1987-ben kijött GT G40 volt, mely G-feltöltős méregzsák 115 lóerővel és 200 km/h végsebességgel rendelkezett.

A 120 lóerős 1,6 literes szívómotoros első Polo GTI-re egészen 1998-ig kellett várni.

Az első Polo GTI
Volkswagen
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!