szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A teljesen új Fiat Grande Panda 4× duplamotoros elektromos összkerék-hajtással debütált.

A Fiat a nálunk elsősorban a lengyel változatáról, a Kispolszkiról ismert 126-os modell utódjaként 1980-ban dobta piacra a Pandát. A dobozformájú kisautóból a gyártás 2003-ban történt leállításáig több mint 4 millió példány készült.

A Fiat Pandából 1983-tól többek közt négykerékhajtású terepjáró változat is készült, melynek 21. századi kései leszármazottja a most leleplezett vadonatúj Fiat Grande Panda 4×.

A néhány napja debütált Renault 4 Savane 4×4 riválisának tekinthető mini terepjáró elsősorban bordó fényezéséről, extra LED-lámpáiról, látványos 16 colos retró acélfelnijeiről, illetve pótkerékkel felvértezett tetőcsomagtartójáról ismerszik meg.

Fiat Grande Panda 4×4
Fiat

A hajtáslánc kapcsán egyelőre csak annyit árult el a Stellantis olasz márkája, hogy a hátsó kerekeket villanymotor hajtja.

Jó eséllyel a Jeep Avenger 4xe és Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 testvérmodellekben is tetten érhető 29 lóerős kis motorról van szó, azt viszont nem tudni, hogy az első kerekeket 1,2 literes lágyhibrid benzines erőforrás, vagy esetleg villanymotor hajtja.

A Grande Panda 4× egyelőre még csak egy koncepcióautó, és bár a sorozatgyártástól egyelőre nem ejtettek szót a gyáriak, a végleges változat jó eséllyel jövőre debütálhat a piacon.

Fiat Grande Panda 4×4
Fiat
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!