szerző:
Gőgh Csilla
Tetszett a cikk?

A tavalyi „Nagy Ízutazás 2006” kampányév egyik legjelentősebb eseménye a Nyitott Pincék Napja volt, amelyet idén – a nagy sikerre való tekintettel – ismét megrendez a Magyar Turizmus Zrt., a Nyitott Pincék Szövetsége és a Bacchus Arts Stúdió. A hazai borturizmus élénkítése érdekében szervezett akció ezúttal három napon át tart. A pünkösdi hosszú hétvégén országszerte több mint 100 pincében várják a vendégeket ingyenes, illetve kedvezményes borkóstolóval.

© sxc.hu
Május 26. és 28. között Magyarország 22 borvidékén, több mint száz pince várja a borkedvelőket. Ezeken a napokon 9 és 19 óra között tartanak nyitva. Az akció célja, hogy mind többen ismerjék meg hazánk gyönyörű borvidékeit, változatos borkínálatát. Fontos, hogy a vendégek mindenhol első kézből – a pince gazdájától, vagy borászától - szerezhetnek információkat a borokról és a helyi érdekességekről. 

A Nyitott Pincék Szövetség és a Magyar Turizmus Zrt. széleskörű promóciót fejt ki a pincék népszerűsítésére. A rendezvény leírását, valamint az akcióban részt vevő pincészetek listáját tartalmazó kiadvány megtalálható:
- az ország 150 Tourinform-irodájában, 
- behúzva a május 17-én megjelenő Népszabadságban, továbbá az öt országos nagyközönségi lap (Magyar Nemzet, Népszava, Magyar Hírlap, Vasárnapi Hírek, Napi Gazdaság) április 30–án megjelent „Itthon otthon van” mellékletében, valamint a
- a www.itthon.hu és a www.nyitottpince.hu honlapokon.

© sxc.hu
Május 18-án, Budapesten nagyszabású promóciós akcióval is népszerűsíteni kívánják a rendezvényt a szervezők. A Nyugati téren, a Széna téren és a Gellért téren népviseletbe öltözött hostessek, szőlőtaposást imitálva hívják fel a figyelmet a Nyitott Pincék Napjaira. Az autósok és a járókelők itt is hozzájuthatnak a Nyitott Pince Napok kiadványhoz, amelyhez kisdobozos szőlőlevet is kapnak a hostessektől.

A szervezők remélik, hogy a már hagyománnyá váló Nyitott Pince Napok akció a  – a média segítségével – széles körben népszerűsíti a pincelátogatást, becsábítja a látogatókat a hordók világába, akik később is visszatérnek, illetve szájhagyomány útján másokat is meggyőznek arról, érdemes megismerni a hazai borokat, a magyar borvidékeket.

Az akció sikeressége a magyar lakosság körében
A bor és gasztronómiai programok, fesztiválok látogatottsága jelentősen emelkedett az elmúlt év során. A magyar lakosság körében 2006 decemberében végzett telefonos felmérés, ezer fős reprezentatív, véletlenszerű mintavétellel történt. 2005-ben a megkérdezetteknek csak 29,3 százaléka, 2006-ban pedig már 42,7 százaléka vett részt borral vagy gasztronómiával foglalkozó rendezvényeken. A legnépszerűbbnek a borkóstolás bizonyult, a megkérdezettek negyede vett részt ilyen programon. Borkóstoláson nem csak a legtöbben vettek részt, de a leggyakrabban is. Borúton közel 5 százalékkal többen voltak 2006-ban, mint 2005-ben. A válaszadók azzal értettek egyet leginkább, hogy jó, hogy egyre több borhoz kapcsolódó fesztivál, rendezvény van országszerte.

A bor és gasztronómiai rendezvények, mint utazási motivációk és végezhető tevékenységek szerepe is növekedett. A megkérdezettek 46 százaléka válaszolt úgy, hogy szívesen vesz részt gasztronómiai fesztiválon, 40 százalékuk pedig borfesztiválon. A válaszadók 36 százaléka utazik szívesen borkóstolás céljából. A megkérdezettek 67 százaléka szerint a helyi ételek és italok kóstolása hozzátartozik az utazáshoz.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gasztro

Elnökválasztástól a borfaluig

A borról mindenkinek jó élményei vannak. Legyen szó a Magyar Szőlő-és Bortermelő Szövetség új elnökéről, a magyar-szlovák borúrtól vagy egy borfaluról Veszprémben, a lényeg, hogy szervesen kapcsolódjon a borokhoz...

MTI Gazdaság

Zöld utat kapott a bormarketing

Egy hosszú ellentmondásos folyamat lezárásaként hétfőn megoldódott a bor közösségi marketingjének magyarországi finanszírozása. A járulékfizetésből számottevő bevétel előreláthatóan csak ez év utolsó negyedévében várható.