szerző:
T. S.
Tetszett a cikk?

A spanyolok mindent megtesznek annak érdekében, hogy visszaszerezzék a mesterséges hírkeltés miatt elvesztett piaci pozíciójukat az európai uniós országok gyümölcs- és zöldségpiacán. Legújabb kampányuk a legforgalmasabb repülőterekre érkező külföldi turistákat, nyaralókat célozza meg.

Frutas y verduras de España, cada día – Minden napra Spanyolország gyümölcseit és zöldségeit –  e felirat hirdeti július 22-től a legkiválóbb vitaminforrásokat öt spanyol repülőtéren. Az idegenforgalmi csúcsidőszakot megcélozva Barcelona, Malaga, Dél-Tenerife, Palma de Mallorca és Alicante légikikötőibe érkezőket szép kivitelű információs pult, s egyben friss gyümölcsökkel és zöldségfélékkel megrakott stand fogadja reggel 10-től este 8 óráig.

Nemcsak kellemes látványt, benyomást és többnyelvű tájékoztatót kínálnak a fogyasztás biztonságosságáról, hanem naponta két alkalommal - 12.00 és 18.00 órakor – gyümölcs és üdítőital kóstolóra, grillezett és nyárson sült zöldségfalatokra is vendégül látják a Spanyolországba érkezőket, hogy meggyőződjenek a minőségükről és ízükről. A kampány az európai uniós polgárokat, s közülük is elsősorban a németeket, angolokat és franciákat célozza meg, főként azért, mert 60 százalékuk az említett három országból érkezett a tavaly júliusi statisztikai adatok szerint. Az öt repülőtér kiválasztása is az előző évi idegenforgalmi számadatok alapján történt, ugyanis a nyári csúcsban várhatóan legalább 1,5 millióan lépnek be az országba ezeken a repülőtereken.

A spanyol Környezet-, Vidék- és Tengerügyi Minisztériumnak (MARM) nem titkolt célja a mezőgazdasági piac normalizálása, a fogyasztók bizalmának és a spanyol termékek imázsának visszaszerzése, ami a németországi járványos hasmenés idején téves hírkeltéssel jelentős veszteségeket okozott az ibériai gazdáknak. Azóta - mint korábban már beszámoltunk róla - egyre több népszerűsítő, promóciós kampányt kezdeményeztek a televízióban, sajtóban és az interneten keresztül, kezdve az uborkanaptól a direkt marketing több más formáját is „bevetve”, pl. gyümölcsöket, zöldségeket ábrázoló feliratos kitűzők készítése, terjesztése.

A kampányprogramot eddig azért illették kritikai észrevételekkel, mert az főként azokat a spanyol fogyasztókat érte el, akik egyébként is tisztában vannak a kialakult helyzettel, a hazai gyümölcs- és zöldségáruk jó minőségével, s a fogyasztásukról sem mondtak le. „A minden napra Spanyolország gyümölcseit és zöldségeit” repülőtéri kampány ezen akar változtatni a nyári csúcsszezonban érkező külföldiek megszólításával. Talán nem lenne haszontalan lemásolni a spanyolokat, például dinnyeidényben a kiváló hazai dinnyefajták megkedveltetésében, piaci pozícióinak erősítésében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!