Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is kóstolhattak a szerencsések.","shortLead":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is...","id":"20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771.jpg","index":0,"item":"5eb3b95e-09ef-4539-bb41-718035e0a4dc","keywords":null,"link":"/elet/20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","timestamp":"2025. január. 18. 05:43","title":"Utasokat ebédeltet meg a budapesti metrón az ázsiai séf","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d7d2eb3-4ecf-4acb-a79b-1ffd6ab394ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Már nem Kína Németország legnagyobb külkereskedelmi partnere.","shortLead":"Már nem Kína Németország legnagyobb külkereskedelmi partnere.","id":"20250119_Nemetorszag-kiszolgaltatottabb-Trumpnak-mint-hittuk-es-ez-Magyarorszagnak-is-rossz-hir","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7d2eb3-4ecf-4acb-a79b-1ffd6ab394ac.jpg","index":0,"item":"0a7a83d9-e0c2-4106-a5c1-3979bb7ff5ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250119_Nemetorszag-kiszolgaltatottabb-Trumpnak-mint-hittuk-es-ez-Magyarorszagnak-is-rossz-hir","timestamp":"2025. január. 19. 09:01","title":"Németország kiszolgáltatottabb Trumpnak, mint hittük, és ez Magyarországnak is rossz hír","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4c72008-6786-4e1a-8154-b6f754579aa6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A negyedikeseké kifejezetten könnyű volt, a hatodikosoké és a nyolcadikosoké közepesen nehéz – így foglalható össze a matektanár véleménye a középiskolai felvételi tesztről.","shortLead":"A negyedikeseké kifejezetten könnyű volt, a hatodikosoké és a nyolcadikosoké közepesen nehéz – így foglalható össze...","id":"20250118_A-matematika-felveteliben-nem-a-matek-hanem-a-szovegertes-okozhatott-gondot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4c72008-6786-4e1a-8154-b6f754579aa6.jpg","index":0,"item":"eb2236de-4e25-4cdd-a84d-441aff27b7f6","keywords":null,"link":"/elet/20250118_A-matematika-felveteliben-nem-a-matek-hanem-a-szovegertes-okozhatott-gondot","timestamp":"2025. január. 18. 17:27","title":"A matematika felvételiben nem a matek, hanem a szövegértés okozhatott gondot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3848d23d-652b-469d-ac4f-f8046f783cd1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A MÁV közleménye szerint a vasutasok “bátor, hatékony és eredményes döntést hoztak”, amikor kihúzták a kocsikat műhelyből.","shortLead":"A MÁV közleménye szerint a vasutasok “bátor, hatékony és eredményes döntést hoztak”, amikor kihúzták...","id":"20250118_Korhazban-apolnak-egy-tolatasvezetot-aki-segitett-oltani-az-ego-mozdonyt-a-Keletinel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3848d23d-652b-469d-ac4f-f8046f783cd1.jpg","index":0,"item":"cc3f8d63-cf36-42c9-8dcc-cb11c2103bdb","keywords":null,"link":"/itthon/20250118_Korhazban-apolnak-egy-tolatasvezetot-aki-segitett-oltani-az-ego-mozdonyt-a-Keletinel","timestamp":"2025. január. 18. 11:22","title":"Kórházban ápolnak egy tolatásvezetőt, aki segített oltani az égő mozdonyt a Keletinél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fef8ee7d-a575-41db-ae4c-50282738ca2f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az IdomSoft Zrt. közlése szerint a TOTP.APP nem kezel érzékeny vagy személyes adatokat, így az orosz mérőkód nem jelenti azt, hogy veszélyben lennének az adataink.","shortLead":"Az IdomSoft Zrt. közlése szerint a TOTP.APP nem kezel érzékeny vagy személyes adatokat, így az orosz mérőkód nem...","id":"20250117_ugyfelkapu-hitelesites-orosz-merokod-idomsoft-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fef8ee7d-a575-41db-ae4c-50282738ca2f.jpg","index":0,"item":"a52575d8-16e8-47e4-8711-1a694712f4e7","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_ugyfelkapu-hitelesites-orosz-merokod-idomsoft-magyarazat","timestamp":"2025. január. 17. 13:49","title":"A fejlesztő szerint az Ügyfélkapu+-hoz ajánlott oldalon futó orosz mérőkód nem fér hozzá személyes adatokhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: magyar Covid, lengyel fákjú. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250119_Elvitelre-102-nyunyoka-politikai-menekultek-Lengyelorszag-Covid-Magyarorszag-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"aece5884-d2c7-4eb0-867a-bf0b0062951b","keywords":null,"link":"/itthon/20250119_Elvitelre-102-nyunyoka-politikai-menekultek-Lengyelorszag-Covid-Magyarorszag-podcast","timestamp":"2025. január. 19. 06:00","title":"Elvitelre #102: Vasalt nyunyóka és a politikai menekültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"add53701-5727-4b6a-80b1-23831cbb3c1e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Mindketten büntetett előéletűek.","shortLead":"Mindketten büntetett előéletűek.","id":"20250117_ugyeszseg-vademeles-verekedes-blaha-lujza-ter-aluljaro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/add53701-5727-4b6a-80b1-23831cbb3c1e.jpg","index":0,"item":"b0c2a80a-c4a3-4c1e-9481-5eabd5577e52","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_ugyeszseg-vademeles-verekedes-blaha-lujza-ter-aluljaro","timestamp":"2025. január. 17. 10:11","title":"Agyba-főbe verte egymást két férfi a Blaha Lujza téri aluljáróban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3848d23d-652b-469d-ac4f-f8046f783cd1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy villanyfűtőgép gyulladt ki a Keleti egyik szerelővágányán, ami részben átterjedt egy mellette lévő mozdonyra.","shortLead":"Egy villanyfűtőgép gyulladt ki a Keleti egyik szerelővágányán, ami részben átterjedt egy mellette lévő mozdonyra.","id":"20250118_Videon-mutatja-a-pentek-esti-tuz-maradvanyait-a-MAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3848d23d-652b-469d-ac4f-f8046f783cd1.jpg","index":0,"item":"c06364b8-c63c-4523-8d36-eba17be9c2ff","keywords":null,"link":"/itthon/20250118_Videon-mutatja-a-pentek-esti-tuz-maradvanyait-a-MAV","timestamp":"2025. január. 18. 15:36","title":"Videón mutatja a péntek esti tűz maradványait a MÁV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gyurcsány Ferenc jelenlétében Szabó Pál közlekedési miniszter és az M6 Tolna Konzorcium képviselői aláírták Szekszárdon az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti 65,1 kilométeres szakaszának projektindító dokumentumát.
„A gyarapodás elsősorban építkezést jelent, gyarapodó országot látunk magunk előtt (...), mi megingathatatlanul hiszünk abban, hogy nincs más útja az országnak, mint építkezni, építkezni, építkezni” – jelentette ki a miniszterelnök az aláírást követően tartott beszédében.
Gyurcsány szerint az, hogy ebben a 6-8 évben az ország autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatát több mint kétszeresére növelik, olyan tempó, ami a régióban példanélküli.
Utalt a miniszterelnök az M7-es néhány hete átadott újabb szakaszára, a Szegedet elkerülő 43-as út nemrég aláírt megállapodására, a Megyeri-híd közelgő műszaki átadására, valamint az M6-os érdi tetőtől az M0-ásig tartó szakaszának átadására.
Kulcskérdésnek nevezte a beruházók szempontjából a megközelíthetőséget, a rendelkezésre álló szakemberek mennyiségét, minőségét, valamint a gyors ügyintézést. Ezt bizonyítja a Mercedes kecskeméti beruházását is.
Gyurcsány beszélt azokról a tárgyalásokról, amelyek arra irányulnak, hogy hogyan lehet az M6-ost tovább vinni Horvátország, Bosznia-Hercegovina felé is. "Európa itt épül, és akik azt gondolják, hogy ez csak ünnepi szónoklatokba való, azoknak azt üzenem innen, hogy itt és ilyen módon épül Európa (...), az építkezést nem leállítani, nem felülvizsgálni kell, hanem ha lehet, akkor gyorsítani" - hangsúlyozta a miniszterelnök utalva Orbán Viktor korábbi szavira.
Az ünnepélyes memorandumot Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten, az M6 Tolna Konzorcium képviselői írták alá, majd Marta Gajecka, az Európai Befektetési Bank alelnökével együtt kézjegyükkel látták el a szándéknyilatkozatot is.
A szerződés az autópálya-szakasz köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésre, üzemeltetésre, felújításra, fenntartásra és finanszírozásra vonatkozik. A projekt végleges nettó jelenértéke 119,02 milliárd forint, ami 540 millió forinttal kedvezőbb a június elején benyújtott végleges ajánlatnál. A munkálatok 2008 nyár végén megkezdődnek, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza. Az építési szakaszon 8 autópálya csomópont létesül, négy pihenőhely, 57 híd épül.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter valamint a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt. képviselője 2007. november 21-én Budapesten aláírta az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti mintegy 70 kilométeres szakaszok megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó szerződést - közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) pénteken.
Az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly és az M60-as sztráda Bóly-Pécs közötti szakaszának PPP-szerződése nyerte a Project Finance International (PFI) Magazine által alapított PPP Az év üzlete regionális díját.
Ünnepélyes külsőségek között Szili Katalin, az Országgyűlés elnöke és Mayer Mihály megyéspüspök csütörtökön lerakta az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly között és az M60-as gyorsforgalmi út Bóly-Pécs között épülő szakaszának alapkövét, valamint felavatták a tervezett négy alagút első elkészült ikeralagútját Bátaszék-Leperdpusztán.
Alapos a gyanú, hogy a Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya szakasz megépítése kétszer annyiba kerülhet a költségvetésnek, mint ahogy azt hivatalosan közölték - írja a Magyar Hírlap szombati számában.
Négy konzorcium jelentkezett az M6-os második, Dunaújváros-Szekszárd közti szakaszának építésére és üzemeltetésére kiírt pályázatra - írta kedden a Napi Gazdaság.
A Bilfinger-Berger és a Porr osztrák cégek alkotta konzorcium tette a legkedvezőbb árajánlatot az M6-os autópálya egyik szakaszára – közölte kedden a Bilfinger-Berger.
Kiírta a közbeszerzési pályázatot az M6-os autópálya Dunaújváros–Szekszárd
szakaszának a tervezését, építését, felújítását, üzemeltetését, karbantartását és ezek finanszírozását magában foglaló koncesszióra a gazdasági tárca - írja csütörtöki számában a Világgazdaság.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) november 21-én írja alá a szerződést a Strabag vezette Mecsek Autópálya Konzorciummal az M6-M60-as autópálya-autóút Szekszárd-Bóly-Pécs közötti, 79,2 kilométeres szakaszának kivitelezésére. A nyertes konzorcium a beruházást 266,8 milliárdért 2010-re fejezi be. Az M6-os egyik nyolc kilométeres szakaszán csaknem százmilliárd forintért négy pár alagutat és három pár viaduktot építenek. Az állami kézben lévő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) augusztusban váratlanul közbeszerzési pályázatot írt ki alternatív nyomvonal megtervezésére, ezen az Uvaterv Zrt. indult és nyert. A NIF azonban elutasította az alternatív tervet. Kovácsházy Frigyes, a kikosarazott cég vezérigazgató-helyettese állítja: pénzkidobás a drága alagutak építése.