szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német Lufthansa, a francia-holland Air France-KLM és a Turkish Airlines jelezte érdeklődését a vasárnap éjfélkor lejárt határidőig az Austrian Airlines osztrák légitársaságra. A nagy érdeklődésre tekintettel az AUA hétfő délelőtt 11 százalékkal drágult a bécsi értéktőzsdén.

Az osztrák kormány két hete határozta el az AUA privatizálását, azzal a feltétellel, hogy a blokkoló kisebbség, azaz 25 százalék plusz egy részvény osztrák kézben marad. A feltételek között szerepel az is, hogy a társaság székhelye Ausztriában kell legyen, és az AUA nevét is megtarthatja. Az érdeklődők most betekinthetnek a könyvekbe, és szeptember 12-ig előterjeszthetik elképzeléseiket. Az eladást az év végéig akarják lezárni.

A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát, amelynek értéke mintegy 145 millió euró. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy 7 százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga 3 százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.

Jóllehet az idei második negyedben valamelyest javult az AUA helyzete ­– 11,7 milliós adózott eredmény keletkezett –, az első félév egészében azonban a veszteség megközelítette az 50 millió eurót. Az év egészében is hiányt vár a vállalat, 70-90 millió euró erejéig, a tavalyi 3,3 millió eurós adózott eredmény helyett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Több ezres leépítések légitársaságoknál

A kerozin árának emelkedése miatt egyre több légitársaság jelent be létszámcsökkenést. Pénteken Ausztrália legnagyobb légi cége, a Qantas Airlines jelezte, hogy 36 ezer fős munkaerő állományának 4 százalékától, azaz 1500 főtől válik meg.

MTI Gazdaság

Rekord veszteség a légitársaságoknál

A világgazdaság lanyhulása megviselte a légi árufuvarozást is: három év óta először csökkent a forgalom júniusban. Ezzel ellentétben a személyszállítás nőtt.

hvg.hu Tech

Szombattól kötelező lesz az elektronikus jegy a légitársaságoknál

Új időszámítás kezdődik a jövő héten a légiutasok számára: 2008. június 1-jétől vala-mennyi IATA-tag légitársaság már csak elektronikus formában állíthat ki repülőjegyeket. A légiközlekedési iparág már 2004-ben megállapodott erről, amikor az Nemzetközi Légifuvarozók Szövetsége (IATA) kezdeményezésére létrehozták az „Egyszerűsítsük az üzletet“ kezdeményezést.

MTI Gazdaság

Komoly bajban vannak a légitársaságok

A 2001-es terrortámadások utáni megtorpanásnál is "sokkal súlyosabb" recesszió fenyegeti a globális polgári repülési ágazatot a rendkívüli üzemanyagárak, a gyenge dollár és az általános gazdasági lassulás miatt - mondta Londonban idézett nyilatkozatában a szakma egyik vezető szakértője.

MTI Karrier

Több ezres elbocsátások az amerikai légitársaságoknál

Óriási kapacitás-csökkentéseket határoztak el a vezető amerikai légitársaságok: a Continental Airlines 3 ezer állást szüntetne meg, a United Airlines ennek több mint felét. Az előbbi társaság 11 százalékos kapacitáscsökkentést emleget, az utóbbi több mint 20 százalékost: 455 repülőgépéből földön akar tartani százat. Mindkét légitársaság a rendkívül drága üzemanyagra hivatkozik.

Világ

A világ legrosszabb légitársaságai

Lehet bármilyen olcsó egy repülőjegy, bizonyos légi fuvarozó vállalatokat érdemesebb elkerülni, vagy ha már megvettük a jegyünket, legalább tudjuk, mire számítsunk. Nemzetközi lista következik a legmegbízhatatlanabb társaságokról.

MTI Gazdaság

Tovább mélyült a légitársaságok válsága

Újabb vezető európai légitársaságok számoltak be nyereségük csökkenéséről, vagy éppen veszteségről, amit elsősorban a gazdasági lassulás, illetve az üzemanyag drágulása okozott.

MTI Gazdaság

Kivérezteti a légitársaságokat a drága kerozin, fizetnek az utasok

A folyamatosan emelkedő nyersanyagárak miatt a hagyományos légitársaságok többsége már döntött a kerozinpótdíj emeléséről, a diszkont légitársaságok viszont inkább a csomagok után felszámított díjakat növelik, de takarékossági intézkedéseket valamennyi társaság bevezetett.