szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az eladósodott AiRUnion szövetség hitelezői gyanút fogtak a Vitalij Vancev vezette válságstábbal szemben, s attól tartanak, hogy az feloszlatja a társaságokat anélkül, hogy rendezné azok adósságait – adta hírül kedden a Kommerszant, míg más források arról számolnak be, hogy a végrehajtók megkezdték a Krasair vagyontárgyainak összeírását az AiRUnion adóságainak törlesztéséhez.

Vancev, a moszkvai Vnukovo repülőtér társtulajdonosa – s egyben az AiRUnion maradványaiból és más légitársaságokból a Rostechnologii állami korporáció és a moszkvai városi kormányzat tulajdonában létrehozandó új óriás légitársaság kijelölt igazgatója – a lap értesülése szerint hamarosan megkapja az Állami Vagyonkezelőtől az AiRUnion állami tulajdonban lévő részvénycsomagjainak kezeléséhez szükséges felhatalmazásokat, s akkor már senki nem kételkedhet ténykedésében – igyekeztek megnyugtatni a hitelezőket a lap kérdésére a közlekedési minisztériumban.

Az AiRUnion hitelezőinek csoportja – amelynek élén Jevgenyij Osztrovszkij, a TOAP kerozin-ellátó tulajdonosa áll – nyilatkozatban a hitelezők érdekeinek figyelmen kívül hagyását vetette az állam szemére s egyben kételyét fejezte ki Vancev és az általa vezetett stáb legitimitását illetően. A hitelezők – akiknek az AiRUnion összesen mintegy 12 milliárd rubellel tartozik – a Rostechnologii és az Állami Vagyonkezelő elnökétől követeltek felvilágosítást, s kilátásba helyezték, hogy ha ez elmarad, csődeljárást kezdeményeznek az adósokkal szemben.

A közlekedési minisztériumban alaptalannak minősítették a hitelezők aggályait, s arra hivatkoztak, hogy a Moszkva tulajdonában lévő Atlant-Sojus vállalta a szükséges garanciákat és az fog tárgyalni is.

A Kommerszantnak egy szakértő úgy nyilatkozott: nyilván minden intézkedést megfelelően lepapíroznak majd, másrészt, ha netán az új társaság megpróbálna szabadulni a hitelezőktől, az komoly kockázatokkal jár számára, mivel az előbbiek komoly nehézségeket okozhatnak majd. Jogászok arra mutattak rá, hogy ha netán a hitelezők valóban csődöt kérnek az AiRUnion érintett társaságaira, akkor az illetékes bíróság visszamenőleg érvénytelenítheti mindazokat az intézkedéseket, amelyek valamely hitelezőt sértik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Az AiRUnion helyzete tovább romlik, már Putyin is beavatkozott

Az AiRUnion orosz légi szövetség gépei kedden megint nem tudtak elindulni számos repülőtérről üzemanyaghiány miatt. Vlagyimir Putyin orosz kormányfő úgy rendelkezett, hogy rendezzék a szövetség problémáit. Eközben a legnagyobb konkurensek gyakorlatilag már az AiRUnion útvonalhálózatán osztoznak, és úgy vélik, az AiRUnion ellen alighanem csődeljárás indul.

MTI Gazdaság

Tulajdonosváltás az AiRUnion megmentésére

Az AiRUnion szövetség, a Moszkva tulajdonában lévő Altlant-Szojuz, valamint az állami Rosszija, a Kavminvodavia, az Orenburgszkije Avialinyii és a Szaratovszkije Avialinyii légitársaságok összevonásával szándékozik új légitársaságot létrehozni a kormánnyal való egyeztetés nyomán a Rosztyechnologii állami vállalat, továbbá Moszkva város és a Krasznojarszki terület vezetése.

MTI Gazdaság

Abramovics nem is vihetné a Malévot az AiRUnionba

A Malévot Borisz Abramovics nem viheti az AiRUnionba, mert ezt nem teszik lehetővé a magyar törvények és a kötelezettségek, amelyeket az Abramovics-fivérek a magyar társaság 49 százalékának megvásárlásakor vállaltak – mondta el az AiRUnionnál egy neve mellőzését kérő forrás az RBK Daily című moszkvai gazdasági napilapnak.

MTI Gazdaság

Az AiRUnion és az orosz légiközlekedés problémái

Az oroszországi repülőtereken továbbra is utasok ezrei – köztük sokan napokon át – várakoznak, hogy elinduljon elhalasztott járatuk, de az AiRUnion szövetség válsága lassan átterjed az egész polgári légi forgalomra.

MTI Gazdaság

Az AiRUnion a csőd szélén áll?

Az AiRUnion légi szövetség a csőd szélén áll – állapította meg pénteki számában az RBK Daily című üzleti napilap, s annak a gyanújának adott hangot, hogy a helyzetet a többségi magánrészvényesek idézték elő. Más lapok azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy az orosz légi közlekedés több általános problémája – így a kerozin rendkívül magas ára is – hozzájárult a helyzet kialakulásához.

Hét nap gazdaság

Bajban az AiRUnion

Moszkvában már a kormány is foglalkozik a Malév-tulajdonos Borisz Abramovics nevével fémjelzett, öt légitársaságot...