szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több bírságot is kirótt a CIB Bankra és az Erste Bankra az ügyfélpanaszok nyomán lefolytatott fogyasztóvédelmi eljárásai után a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF); a határozatok korábban születtek, de csak a napokban hozták nyilvánosságra azokat.

A CIB Bankot arra szólította fel a felügyelet, hogy az ügyfelek által kezdeményezett tranzakciók végrehajtása során a jogszabályban előírt szakmai gondossággal járjon el, egyben a vonatkozó jogszabály megsértése miatt 400 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a pénzintézetet. Ugyanabban a határozatban további 100 ezer forintos bírság mellett arra is felszólította, hogy a panaszok kezelése során az előírt határidőben tegyen eleget írásbeli válaszadási kötelezettségének. A bank ügyfele azt kifogásolta, hogy az általa államkötvényre adott eladási megbízás rendszerhiba miatt csak a harmadik napon valósult meg.

A PSZÁF megítélése szerint a CIB Bank nem a kellő szakmai gondossággal járt el, mert nem végezte el manuálisan az ügyfél által kért tranzakció rögzítését akkor, amikor egyértelművé vált, hogy a rendszerhiba továbbra is fennáll. A CIB kompenzációként 10 ezer forintot írt jóvá az ügyfél számláján, amit a felügyelet a 400 ezres bírság kiszabásakor enyhítő körülményként vett figyelembe.

Egy másik esetben 500 ezer forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte a CIB-et a PSZÁF. A bank ugyanis annak ellenére fogadott be és teljesített az ügyfél számlájának terhére azonnali beszedési megbízást, hogy az annak alapjául szolgáló bírósági ítélet végrehajtásának feltételei a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény (Pfsztv.) 2009. november 1-jei hatályba lépését megelőzően nem álltak fenn hiánytalanul, ugyanis a teljesítési határidő addig még nem telt el.

A bank a hibáját elismerte, a jogsértő állapotot megszüntette, és intézkedett az ügyfél számlájáról jogtalanul beszedett összeg megtérítéséről is, amit a felügyelet a bírság összegének meghatározásakor figyelembe vett. Az Erste Bankra két határozatban 100-100 ezer fogyasztási bírságot rótt ki a felügyelet, s mindkét esetben az írásbeli panaszok határidőre való megválaszolására szólította fel. A bank az egyik esetben egy hozzá 2009 áprilisában benyújtott panaszra csak 2009 decemberében adott választ.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A PSZÁF 3 millió forintra bírságolta az AXA Bankot

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepét, mert a bank megsértette az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírásokat – közölte a felügyelet szerdán.

MTI Gazdaság

Bankokat bírságolt meg a PSZÁF

Több bankot - a Raiffeisent, a Citibank és az AXA fióktelepét - is megbírságolt a PSZÁF különböző jogszabályok megsértése miatt.

hvg.hu Gazdaság

Folytatja a szigort a PSZÁF: egyetlen ügyfélpanasz 200 ezerbe is kerülhet

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) bankokat és biztosítókat büntetett meg, mert nem megfelelően kezelték az ügyfelek panaszait vagy nem tájékoztatták őket megfelelően. A legnagyobb bírságösszeget, összesen félmillió forintot ezúttal a CIB Banknak kell fizetnie, mivel nem válaszolt időben három ügyfele panaszlevelére.

MTI Gazdaság

Négy biztosítót bírságolt a PSZÁF

Négy biztosító ellenőrzése során 13 határozatot hozott a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), ebből 3 kötelezéssel, míg 10 bírsággal zárult – a határozatok kedden jelentek meg a felügyelet honlapján.

MTI Gazdaság

Két biztosítót bírságolt a PSZÁF

A Groupama Garancia Biztosító Zrt.-t valamint a Allianz Hungária Biztosító Zrt.-t is 100-100 ezer forintra bírságolta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a fogyasztóvédelmi szabályok megsértése miatt - a határozatok pénteken kerültek fel a felügyelet honlapjára.

MTI Gazdaság

Biztosítókat bírságolt a PSZÁF

Három biztosítót száz-százezer, míg egyet kétszer százezer forintra bírságolt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), elsősorban a fogyasztói panaszok nem megfelelő kezelése miatt – a határozatok hétfőn jelentek meg a felügyelet honlapján.