szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyarok többsége túl drágának tarja az egészséges étkezéshez szükséges élelmiszereket - derül ki a Nielsen piackutató felméréséből.

A Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük Magyarországon, több mint 27 ezer fogyasztó megkérdezésével végzett felmérést. Felmérésük szerint Magyarországon legtöbben az egészséges élelmiszerek magas árában látják az egészséges táplálkozás akadályát.

A magyar fogyasztók 44 százaléka szerint a kínálat jó egészséges élelmiszerekből, és a többség úgy vélik, finomak is ezek a termékek. A magyar válaszadók közel kétharmada úgy gondolja, meg tudja különböztetni, hogy egészsége szempontjából melyik élelmiszer előnyös, és melyik nem.

A vizsgált országok közül a régióban a magyarokhoz hasonlóan a cseh és horvát válaszadók többsége is a magas árat említette az egészséges táplálkozás akadályaként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Nielsen: 165 milliárdot költöttünk saját márkás termékekre

A magyarországi élelmiszer-kereskedelemi láncok mintegy 165 milliárd forint forgalmat értek el saját márkás termékeikkel az idén az első félévben, ami 2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában − közölte a Nielsen piackutató vállalat.

MTI Gazdaság

Nielsen: 46 milliárdot költöttünk háztartási vegyi árura az év elején

Idén január-februárban 2 százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A forgalom meghaladta a 46 milliárd forintot, az értékesített mennyiség azonban 1 százalékkal csökkent − áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összeállításában.

MTI Gazdaság

Nielsen: kevesebb élelmiszert vásárolunk

Az élelmiszerek bolti forgalma értékben 1, mennyiségben 3 százalékkal csökkent 2009 áprilisa és 2010 márciusa között az előző év hasonló időszakához viszonyítva – derül ki a Nielsen piackutató vállalat 90 termékcsoportot vizsgáló felméréséből.

MTI Gazdaság

Nielsen: a magyarok optimisták a válság végével kapcsolatban

A magyarok optimistábbak a nemzetközi átlagnál a válságból való kilábalás megítélésében: amíg ugyanis 48 ország válaszadóinak átlagosan 21 százaléka gondolja, hogy hazája a következő tizenkét hónap során kikerül a gazdasági recesszióból, addig Magyarországon 23 százalék- többek közt ez derül ki a Nielsen piackutató vállalat májusi felméréséből.