szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hivatalosan is elkezdődtek csütörtökön a dél-erdélyi autópálya építkezési munkálatai Nagylaknál; az építők azt ígérik, hogy 2013-ra készül el az út Aradig.

A román hírközlő eszközök és a romániai magyar lapok internetes honlapjaikon egyaránt beszámoltak arról, hogy a sztrádaépítési munkálatokat Emil Boc miniszterelnök és Anca Boagiu szállításügyi miniszter nyitotta meg a magyar–román határkőnél.

Az erdélyi Krónika és a Nyugati Jelen című aradi lap szerint a kormány képviselőit felháborodott földtulajdonosok fogadták, akiknek a már bevetett területeikből kanyarítottak ki másfél kilométernyi szakaszt, amely eredetileg nem szerepelt az építési tervben. A szállításügyi tárcavezető azt mondta, hogy nem a minisztériumot, hanem a kivitelezőt terheli a felelősség, végül a kormányfő – a Romstrade cég képviselőivel történt rövid egyeztetés után – kijelentette, hogy mindenkit kártalanítani fognak.

Az alig 39 kilométeres Nagylak–Arad autópálya-szakaszt két vállalat, a Romstrade és az Alpine építi, s a befejezését 2013-ra ígérik. A majdnem 32 millió euróba kerülő sztráda nem minden településnek jelent majd fellélegzést a teherforgalom alól.     Csanádpalotánál lesz az utolsó lehajtó, illetve Románia irányából az első felhajtó, így mindenképpen megnő a forgalom Csanádpalotán – részletezte a lap szerint a magyarországi község jelen lévő polgármestere, Kovács Sándor.

A páneurópai közúti folyosó teljes romániai szakasza – a Nagyszeben–Pitesti szakasszal együtt – a tervek szerint öt év múlva készülhet el. Az Aradot elkerülő autópálya részben elkészült, az ígéretek szerint decemberben már megnyitják a dél-erdélyi sztráda Arad–Temesvár szakaszát.

Emil Boc és Anca Boagiu a nap folyamán Aradra autózott, ahol a pécskai leágazástól (itt fog áttérni a sztráda a 7-es főút északi oldaláról a délire) az aradi autópálya körgyűrűig tartó 16 kilométeres, 100 millió euróba kerülő szakasz építésének kezdését avatta fel.

Ezt a részt az osztrák Alpin Bau fogja építeni. Itt a munkálatok még nem kezdődtek, de a kivitelező elmondta, hogy jól állnak az előkészületekkel, befejezték az archeológiai feltárásokat és már most nekifognak a felüljárók, hidak alapozásának, tavasztól pedig félezer ember dolgozik majd a szakaszon.

A második szakasz avatójánál Emil Boc kijelentette: Románia egyedüli esélye az infrastruktúra fejlesztésére, s az hogy sikeresen pályázik a rendelkezésre álló uniós forrásokra, s még keményebb ütemet diktál, ami némiképp enyhíti a recesszió hatásait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!