Ismét áttervezhetik a Köki-terminált, ha sikerül rendezni a tulajdonviszonyokat

Ismét áttervezhetik a Köki-terminált, ha sikerül rendezni a tulajdonviszonyokat

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Kőbánya—Kispest vasútállomásának utasforgalmi korszerűsítésére hirdetett ismét tervezői közbeszerzést a vasúttársaság.

Az agglomerációból és a külső kerületekből érkező, jelentős utasforgalmat bonyolító intermodális Kőbánya–Kispest (Köki) vasútállomás áldatlan állapota miatt évek óta időszerű a felújítás és fejlesztés - írja a Magyar Nemzet. A Köki fejlesztésére az uniós közbeszerzési értesítőben (TED) a napokban meghirdetett pályázat az állomásépület és a gyalogos-felüljáró teljes körű rekonstrukciójának tervezését tűzte ki célul. Ennek érdekében a vasúttársaság a létesítmények átépítésének, a perontetők felújításának, a liftek és mozgólépcsők elhelyezésének megtervezésére kéri fel a majdani győztest. A projekt célja egy modern, igényes – rozsdamentes fém és üveg szerkezetű –, akadálymentes létesítmény megépítése, ahol korszerű utastájékoztató rendszer, fedett peronok és padok várják az utasokat. Az állomáson egy 120-140 méter hosszúságú, a vasúti pálya felett átívelő, új gyalogos-felüljárót is építenek. A kitűzött cél az, hogy a három lépcsőben megújuló állomás fogadni tudja az új, emeletes Stadler-vonatokat, az akadálymentes felszállás érdekében pedig emeljék a korszerű vonatok padlószintjére a peronokat.

A vasúti létesítmény tervezett felújítása része a MÁV 2013-ban indított állomásfejlesztési programjának, amelyre egy 2015-ös kormányhatározat értelmében forrás is rendelkezésre áll. Csakhogy a terület tisztázatlan tulajdonviszonyai megnehezítik a projekt megindítását, ugyanis amikor 1983-ban felépítették a Kökit, elmulasztották az ingatlanviszonyok rendezését. A mostani pályázat már nem az első, amit a vasúttársaság meghirdetett: a korábbi tervezési szerződés közbeszerzésjogi okok miatt meghiúsult.