szerző:
Szőllősi Lili
Tetszett a cikk?

Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is nyilatkozott lapunknak a Ryanair kereskedelmi igazgatója, aki a légitársaság négy új budapesti útjának bejelentésének apropóján járt Magyarországon.

Jótett helyében jót várj – gondolhatta a magyar kormány, mikor 14+2 pontos turisztikai csomagjának részeként kivezette a légitársaságokat érintő szén-dioxid-adót, és ez most úgy tűnik, valóban hatással lesz a magyar turizmusra.

A Ryanair válasza ugyanis ezen döntésre rövid távon négy új útvonal bevezetése még a nyár folyamán, míg hosszú távon közel megduplázni szeretnék a magyarországi utasforgalmukat. (A fapados a magyar fővárost 68 desztinációval köti össze a nyári szezonban, ez több mint 640 járatot jelent. Az új úti célok: Castellón, Katowice, Liverpool és Toulouse.) Ennek a növekedésnek azonban feltételei is vannak: egyrészt a magyar kormány ne vezesse vissza a most visszavont adókat, másrészt ne emelkedjen tovább a budapesti reptérre repülés költsége.

A társaság távlati terveiben pedig nemcsak Budapest szerepel, hanem Debrecen és a Balaton is. Az utóbbi két helyszínt legkésőbb 2030-ig felvennék a kínálatukba.

Arra, hogy hogyan vonzaná a fapados légitársaság az új utasokat, Jason McGuinness, a Ryanair kereskedelmi igazgatójának válasza egyszerű: az új utak éppen elég vonzerőt jelentenek majd.

Ryanair check-in.
AFP / Nicolas Maeterlinck / Belga Mag / Belga

Minden utasnak érdeke, hogy a Ryanairnek minél több járata legyen az országban, ugyanis az árakat így lehet alacsonyan tartani, amíg pedig ez adott, nem riogatna senkit azzal, hogy hirtelen véget érne az olcsó repjegyek kora. A légitársaságnak nem kifejezett célja Magyarországon elsőnek előlépni, azonban a jövőben további 40 utat szeretnének indítani, a Wizz Airrel való versengésre pedig csak annyit mondott a kereskedelmi igazgató, hogy

nem tartok egy kis regionális légitársaságtól.

Bár sokáig úgy tűnt, hogy már a nyáron bevezetik a digitális beszállókártyák használatát járataikon, McGuinness szerint ez sohasem volt kimondott cél, a nyár jó lehetőséget ad az átszokásra, és majd a kevésbé telített téli időszakban vezetik ki teljes mértékben a papíralapú beszállókártyákat. Az átállástól nem tart, hiszen már most az utasaik 80 százaléka az applikáción keresztül használja a beszállókártyát, várakozása szerint ez nyáron 90 százalékra emelkedik.

Az európai légitársaságoknál mindig kérdést jelent, hogy terveznek-e nyitni a Közel-Kelet vagy Amerika felé, ettől az opciótól azonban teljes mértékben elzárkózott McGuinness, szerinte ugyanis van még merre terjeszkedni Európán belül is, sőt még Afrika is előrébb helyezkedik el listájukon.

Fél évet csúszik a Ryanair újítása, egyelőre nincs változás a beszállásnál

Novembertől már csak a légitársaság alkalmazásával lehet majd becsekkolni a járatokra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!