szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Karácsony előtt reklámhadjárat fogja népszerűsíteni a magyar libamájat Németországban és Ausztriában. Az erre egyelőre félrerakott tizenötmillió forint nem sokra lesz elég - írja a Délmagyarország.


Tizenötmillió forintot tett félre gyorsan az Agrármarketing Centrum (AMC) a magyar liba, libamáj és a belőle készült termékek ausztriai és németországi népszerűsítésére. A cél az, hogy ellensúlyozzák a Négy Mancs Alapítvány korábbi kampányát, amelynek az lett a hatása, hogy nemcsak a hízott baromfiból készült termékek, de a többi magyar baromfiáru is eltűnt a német és osztrák áruházakból, ami így, Márton-nap előtt kétségbe ejtette a termelőket.

Az AMC által félretett pénzre pályázni lehet, november 27-éig várják a részletes kalkulációval ellátott pályázatokat a libatenyésztőktől, feldolgozóktól és forgalmazóktól. A cél az, hogy már karácsony előtt indulhasson a kampány. Takács László, a Baromfi Terméktanács igazgatója szerint a tizenötmilliós kerethez még minimum egy nullát hozzá kellene tenni. Ők már korábban csináltak hasonló kampányt külföldön, amikor a magyar baromfi imázsát szerették volna helyreállítani a madárinfluenza-járvány után, akkor a végösszeg elérte a 200 millió forintot - mondta el az igazgató a lapnak.

Létezik ugyan egy szakmai szervezet, amelyet a hizlalt libamáj népszerűsítésére hoztak létre a francia, magyar, belga, spanyol és bolgár libatenyésztők, de erre a kampányra most kizárólag a magyar termékek miatt van szükség. Takács László szerint az öt ország közül mi vagyunk a legnehezebb helyzetben, mert a Négy Mancs akciója kizárólag a magyar tenyésztők ellen irányult. A franciák – bár több májat állítanak elő – az állatvédők akciója nyomán azért nem veszíthetnek piacot, mert termelésük nagy része otthon talál vevőre, sőt, még importra is szorulnak. Takács elmondása szerint nem véletlen, hogy a Négy Mancs nem nyitott irodát Franciaországban, valószínűsíthetően ott az első perctől kezdve sokkal keményebb ellenállással találkoztak volna, mint nálunk.

MTI Karrier

Kétszáz dolgozójától válik meg a szentesi baromfi-feldolgozó

Kétszáz dolgozójától kénytelen megválni szeptembertől a szentesi Hungerit Zrt. Az ország egyik legnagyobb baromfi-feldolgozójában a leépítési okok közt szerepel a forint erősödése, a takarmányárak drágulása miatt növekedő költségek, illetve egy bécsi székhelyű állatvédő szervezet kampánya.

MTI Gazdaság

Törvényi oltalom a libamájnak?

Francia mintára törvényi szabályozással kellene deklarálni, hogy a magyar liba- és kacsatömés tradicionális tevékenység, része a hazai kultúrának – állítják magyar piaci szereplők a Világgazdaság csütörtöki száma szerint.

MTI Gazdaság

A libamáj elleni kampány kétmilliárdos kárt okoz

Mintegy kétmilliárd forint kárt okoz az idén a baromfiágazatnak és ötezer munkahelyet veszélyeztet a Négy Mancs állatvédő szervezet magyar liba- és kacsatömés ellen indított kampánya - mondta Bárány László, a Baromfi Terméktanács (BTT) elnöke.

MTI Gazdaság

Leállította a hízottáru feldolgozását a Hungerit

A baromfifeldolgozó Hungerit Zrt. leállította a hízottáru feldolgozását szeptember 1-jével a Négy Mancs állatvédő alapítvány nyomására; ezzel az év végéig csaknem kétszáz dolgozótól kell megválnia a szentesi cégnek - mondta el Magyar József vezérigazgató.

Közel kilenc évig húzódott, de végre lezárult Brad Pitt és Angelina Jolie válási ügye

Közel kilenc évig húzódott, de végre lezárult Brad Pitt és Angelina Jolie válási ügye

Egyre kevesebb a dohánybolt, több száz településen már nincs is

Egyre kevesebb a dohánybolt, több száz településen már nincs is

„Az eljárás abszurd és méltatlan” - reagált a Fővárosi Önkormányzat a Halászbástyánál felállított kordonra

„Az eljárás abszurd és méltatlan” - reagált a Fővárosi Önkormányzat a Halászbástyánál felállított kordonra

Holttestet találtak egy csatornában Kiskunhalason

Holttestet találtak egy csatornában Kiskunhalason