szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Karácsony előtt reklámhadjárat fogja népszerűsíteni a magyar libamájat Németországban és Ausztriában. Az erre egyelőre félrerakott tizenötmillió forint nem sokra lesz elég - írja a Délmagyarország.


Tizenötmillió forintot tett félre gyorsan az Agrármarketing Centrum (AMC) a magyar liba, libamáj és a belőle készült termékek ausztriai és németországi népszerűsítésére. A cél az, hogy ellensúlyozzák a Négy Mancs Alapítvány korábbi kampányát, amelynek az lett a hatása, hogy nemcsak a hízott baromfiból készült termékek, de a többi magyar baromfiáru is eltűnt a német és osztrák áruházakból, ami így, Márton-nap előtt kétségbe ejtette a termelőket.

Az AMC által félretett pénzre pályázni lehet, november 27-éig várják a részletes kalkulációval ellátott pályázatokat a libatenyésztőktől, feldolgozóktól és forgalmazóktól. A cél az, hogy már karácsony előtt indulhasson a kampány. Takács László, a Baromfi Terméktanács igazgatója szerint a tizenötmilliós kerethez még minimum egy nullát hozzá kellene tenni. Ők már korábban csináltak hasonló kampányt külföldön, amikor a magyar baromfi imázsát szerették volna helyreállítani a madárinfluenza-járvány után, akkor a végösszeg elérte a 200 millió forintot - mondta el az igazgató a lapnak.

Létezik ugyan egy szakmai szervezet, amelyet a hizlalt libamáj népszerűsítésére hoztak létre a francia, magyar, belga, spanyol és bolgár libatenyésztők, de erre a kampányra most kizárólag a magyar termékek miatt van szükség. Takács László szerint az öt ország közül mi vagyunk a legnehezebb helyzetben, mert a Négy Mancs akciója kizárólag a magyar tenyésztők ellen irányult. A franciák – bár több májat állítanak elő – az állatvédők akciója nyomán azért nem veszíthetnek piacot, mert termelésük nagy része otthon talál vevőre, sőt, még importra is szorulnak. Takács elmondása szerint nem véletlen, hogy a Négy Mancs nem nyitott irodát Franciaországban, valószínűsíthetően ott az első perctől kezdve sokkal keményebb ellenállással találkoztak volna, mint nálunk.

MTI Karrier

Kétszáz dolgozójától válik meg a szentesi baromfi-feldolgozó

Kétszáz dolgozójától kénytelen megválni szeptembertől a szentesi Hungerit Zrt. Az ország egyik legnagyobb baromfi-feldolgozójában a leépítési okok közt szerepel a forint erősödése, a takarmányárak drágulása miatt növekedő költségek, illetve egy bécsi székhelyű állatvédő szervezet kampánya.

MTI Gazdaság

Törvényi oltalom a libamájnak?

Francia mintára törvényi szabályozással kellene deklarálni, hogy a magyar liba- és kacsatömés tradicionális tevékenység, része a hazai kultúrának – állítják magyar piaci szereplők a Világgazdaság csütörtöki száma szerint.

MTI Gazdaság

A libamáj elleni kampány kétmilliárdos kárt okoz

Mintegy kétmilliárd forint kárt okoz az idén a baromfiágazatnak és ötezer munkahelyet veszélyeztet a Négy Mancs állatvédő szervezet magyar liba- és kacsatömés ellen indított kampánya - mondta Bárány László, a Baromfi Terméktanács (BTT) elnöke.

MTI Gazdaság

Leállította a hízottáru feldolgozását a Hungerit

A baromfifeldolgozó Hungerit Zrt. leállította a hízottáru feldolgozását szeptember 1-jével a Négy Mancs állatvédő alapítvány nyomására; ezzel az év végéig csaknem kétszáz dolgozótól kell megválnia a szentesi cégnek - mondta el Magyar József vezérigazgató.

Csak a fideszesek körében népszerű a keleti nyitás politikája a Publicus mérése szerint

Csak a fideszesek körében népszerű a keleti nyitás politikája a Publicus mérése szerint

Csaknem felére csökkent az IKEA-áruházak tulajdonosának profitja

Csaknem felére csökkent az IKEA-áruházak tulajdonosának profitja

Közeleg december elseje, idén is milliókat adományoz az Apple

Közeleg december elseje, idén is milliókat adományoz az Apple

A kormány felmenti magát a távlati tervezés alól

A kormány felmenti magát a távlati tervezés alól